/spanien/barcelona/forum/11767.aspx/spanien/barcelona/forum/11767.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-06-09 16:51
Frodo och Fernando Gago - King Of Barcelona

Jo visst är det säkert som ni säger gällande att Rosell antagligen överdrivit den ekonomiska situationen lite, men i vilket fall som helst är det skönt att läsa lite positiva nyheter kring ekonomin. :)

L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Nja jag tror faktiskt Qatar Foundation behövs, med dem kan vi sänka skulderna mycket snabbare.
Barcelona Frodo
2011-06-09 16:48
Fernando Gago - King Of Barcelona

Puyol och Xavi är också nominerade. Men ja, utmärkelsen är värdelös.
Barcelona HugoBoss
2011-06-09 16:47
Jag gillar inte Marcelo överhuvudtaget. Men klart som fan att han ska vara med i Brasiliens landslag.
Barcelona Hetfield
2011-06-09 16:46
Kan ni fatta att Brasilien hade Ronaldinho, Kaka (en ung Kaka), Rivaldo, Roberto Carlos, Cafu, Ronaldo osv. i deras VM 2002 lag, vem fan har de nu? Ronaldinho är slut, Robinho är medioker, Neymar är för ung, Kaka är avdankad. Det är helt sjukt att det är så stor skillnad i lagen.
2011-06-09 16:44
Vad är det för pajasutmärkelse Casillas är nominerad till? Golden foot, spelare som Drogba, Raul, Casillas, Zanetti och Beckham är nominerade.

Herregud.
Barcelona Frodo
2011-06-09 16:39
Jag såg nyss Brasiliens backupsättning till Copa America. Den är ruskigt stark och man tänker tillbaka till tiden då brasilianska anfallare fick mest uppmärksamhet. Kolla in uppsättningen:

Daniel Alves (Barcelona)
Maicon (Inter)
Andre Santos (Fenerbahce)
Adriano (Barcelona)
Lucio (Inter)
Thiago Silva (Milan)
David Luiz (Chelsea)
Luisao (Benfica)

Enda plumpen i protokollet tycker jag är Andre Santos då jag aldrig förstått mig på hans storhet. Varför är inte Marcelo uttagen? Han gjorde en riktigt bra säsong och även Bastos borde väl gå före Andre Santos. I Bastos fall så kanske det beror på att han inte längre spelar som vänsterback i Lyon.

Argentina lär ställa upp med en sjuk forwardsuppsättning men deras backar är mediokra.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-09 16:36
Bra att Kaka stannar i Real Madrid. För varje år han floppar kommer hans pris sjunka,och om Real är riktigt dumma så får de kanske inte något till slut.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-09 16:30
Rätt så imponerade att klubben har minskat skulderna från 800 till 200 miljoner kronor på ett år. Om ett år, om Rosell och grabbarna fortsätter på samma spår, så tror jag att Barcelona kommer att ligga över strecket.

Men, det handlar inte bara om att minska på personal, få in ny sponsorer m.m. utan spelet på gräsmattan måste fortsätta på samma nivå så att klubben kan fortsätta med att hålla bankdörren öppen för nya säckar.
Barcelona F_C_B
2011-06-09 16:29
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Som det redan nämnt här inne så verkar inte Bojan så sugen på Udinese, men Udinese är inte heller så särskilt sugna på Bojan då lönen blir alldeles för hög för klubben. Med skatterna i Italien så går hans lön upp till 6€ för Udinese, och den lönen täcker hela 10 spelare som är nu i klubben.

Idag kan man läsa att Luis är sugen på att ta Bojan till Roma, vet ej om det är sant.
2011-06-09 16:27
Qatar Foundation är jag faktiskt inte så säker på att det hade behövts och att det var jättenödvändigt. Jag menar, med de där siffrorna nedanför skulle vi säkert kunna klara oss utan sponsoren, och det faktum att vi har 50 miljoner att spendera i sommar gör en ju ännu mer tveksam. Jag vill inte se att vi köper flera cracks nu då det är ett tecken på att vi hade klarat oss utan sponsoren, då vi egentligen enligt mig klarar oss utan några cracks överhuvudtaget i sommar.
Barcelona Frodo
2011-06-09 16:27
Blaugrana91

Rosell är en hal kille på gott och ont. Han överdrev om vår ekonomiska situation när han tillträddes för att kunna spela räddaren i nöden. Det är vanligt med alla politiska val. Man smutskastar den föregående regimen för att själv visa vilka förbättringar man har gjort. Men det finns ingen tvekan om att vi har ekonomiska problem och att Rosell är rätt man för att fixa den även om han överdriver situationen en hel del.

Dessutom vet jag inte om det enbart är bra att bara räkna euros. Klubben ska lägga ner vissa sektioner som inte ger tillräckligt med vinst trots att man lovat att inte göra. Klubben förlorar ju sin charm och lite av sin betydelse för folket nere i Katalonien genom beslut som bara är baserade på att krama ut varenda krona.

Däremot märker man att Rosell tänker framåt. Han vill att Barcelona ska fokusera på den indiska marknaden om nåt år vilket är smart med tanke på antalet invånare det finns i det landet.

Barcelona och Real Madrid kommer troligtvis att gynnas mest av de nya ekonomiska reglerna från FIFA. Det kan låta märkligt med tanke på skuldbergen respektive lag sitter på men om TV-avtalen förblir densamma i Spanien så kommer dessa två klubbar dra störst fördel av toppklubbarna i Europa.

H.Alavi - Magico!

I Italien överanvänds ordet fenomen och mästare grovt mycket vilket kan förklara Sacchis uttalande. Killen är onekligen bra men det finns en gräns för hur mycket Barcelona ska bli lurade varje gång man ska köpa en spelare.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-09 16:25
Frodo

Det som är sjukt är att Sacchi går ut och säger att Alexis Sanchez är ett fenomen. That my friend, is some crazy shit.
Barcelona Frodo
2011-06-09 16:12
Priser på över €30m på spelare som Sanchez och Rossi är helt sjuka. Köper vi de för över 20m så är det för alldeles för mycket enligt mig. Å andra sidan ser man ManU och Liverpool köpa engelska medelmåttor för hutlösa summor så allt är väl relativt. Nåväl, man märker att vissa italienska presidenter är desperata och försöker auktionera ut sina spelare för att få så mycket pengar som möjligt.

Jag håller med om att gårdagens Eurotalk höll hög klass. Ekdal och Guidetti verkar vara sköna killar men jag stör mig något fruktansvärt på både Borell och Sladjan. Sladjan är ju helt värdelös när han inte har datorn framför sig så att han kan googla fram enkla svar. Borell då? Luis Enrique var tydligen ingen bra spelare. Finns det någonting bra med Barcelona eller dess spelare enligt honom?
2011-06-09 16:08
Blaugrana91

Det där är mycket politik, antagligen var inte ekonomin så usel som Rosell och ledningen hävdade. Det var rätt väntat att man skulle hävda att ekonomin hade förbättrats avsevärt på bara något år. Det ger negativ publicitet till Laporta och mer cred till Rosell.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-09 16:06
"Faus: "In 2-3 years, Barcelona will be the most solvent, the economically most solid club in the world and we'll have 100M for transfers."

Låter bra det!

Sa det igår men det är ganska imponerande att den nya ledningen på så kort tid ändå fått ekonomin att gå åt rätt håll.

Jag menar på mindre än ett år har skulderna sänkts med nästan 1 Miljard (!), från att förra året legat på €431 Miljoner till att idag vara på €364 Miljoner, då får vi också tänka på att Qatar Foundation inte esn börjat betala ut maximallt med pengar till oss, vi fick väl €15 Miljoner den här säongen som ett förskott. I vanliga fall ska vi få €30 Miljoner.

Dessutom ökade intäkerna jämfört med förra året, €420 Miljoner landade det på, utgifterna minskade och landade på €431 Miljoner. Klubben gör ju en förlust på €21 Miljoner men det får man väl säga är ganska lite ändå om man tänker på att vi förra året gick €83 Miljoner back.

Så det känns som ekonomin är på väg år rätt håll! :)

Vill man läsa mer om det så kolla länktips.
Barcelona Rambla~
2011-06-09 15:15
Jag läste på någon italiensk sida att Udinese inte alls har fått något €35m bud på Sanchez som de sedan ska ha nekat, inte ens från City. Allt verkar handla om att de försöker auktionera ut honom till högst bjudande. Inter tex har endast bjudit 15m + några spelare som förmodligen övergår till något slags halvt delägaarskap som är så vanligt i Italien. Udinese hade väntat sig att klubbarna skulle vara hetare på att värva Sanchez, eller åtminstone bjuda mycket högre.

Jag tror inte att det går att lita på¨något som skrivs om den här affären varken från italienskt eller spanskt håll.
2011-06-09 15:14
Man skulle ju definitivt vilja låna ut Bojan för att få ner priset på Sánchez men om det nu är ett kontrakt han ska få med Udinese så förstår man att serbspanjoren tackar nej. Men som sagt, för mig skulle en utlåning av Bojan plus 20-25 miljoner vara bra.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-09 15:02
Udinese asked to include Bojan Krkic in the deal on Chilean attacker Alexis Sanchez (22), but the forward doesn't want to join Udinese. [md]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2011-06-09 14:53
"Barcelona yesterday made a first 25M (+5M incentives) offer for Udinese player Alexis Sanchez, who told his club he prefers Barcelona. [md]"
Barcelona Hetfield
2011-06-09 14:46
Rambla

Jo, men han är cynisk som person. Det är hans personlighet, han föredrar smutsiga idioter än att man spelar fair.

Men att Italien är korrupt är ju något som är sant, sen hur mycket fotbollen är korrupt är något som vi inte vet än.
2011-06-09 14:44
Det är väl helt sjukt i så fall att det ska vara en del av fotbollen i Italien. Håller verkligen med Fjäll i programmet att all charm förstörs med fotboll och man måste ju göra något åt det. Man kan ju inte som Borell sitta och på något sätt gilla det, tycka att det ska vara så i Italien.
Barcelona Rambla~
2011-06-09 14:37
Hetfield

Jo men han sitter ju och tycker det är häftigt. Precis som han beundrar personer som Mourinho och Raiola som trots att de beter sig som svin så tycker han de är sååå fantastiska. För honom är det som ärligt och helylle bara fånigt och töntigt. Varför tror du han stör sig så på Barcelona tex? Ingen spelare eller ingen tränare från Barca kan enligt honom vara bra.

Usch, jag kan verkligen inte med sådana personer som hela tiden ska hylla de kontroversiella, de som spelar apa, de som skriker högst och bråkar mest.
Barcelona Hetfield
2011-06-09 14:30
L.A.M

Borell skyddar inte mutning, han är bara realistiskt. Italien är ett land där korruption är något som är vanligt, där maffian styr och ställer bakom kulisserna och politikerna är bara dockor. När man har en pedofil som ledare i landet (Berlusconi) som kommer med rasistiska skämt och som har haft mer sex än Mick Jagger så är det väl inte så förvånande att det även smittar av sig till fotbollen. Jag säger inte heller att det är rätt, men det är sanningen.

Polisen i Italien måste vara bland det mest bisarra jag har sett, de går bara runt och flörtar med damer.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-09 14:26
L.A.M

Jag kan till viss del förstå Borell. Mutning och "svarta affärer" är Serie A through and through, så är det bara. Det är en del av ligans personlighet.
Fotboll är mer än bara det som händer på plan, det är business och hobby i ett. Nu kanske inte all business är bra men jag kan också tycka att det är en del av charmen...vet inte hur jag ska förklara bättre :P
2011-06-09 14:17
Det är ju sjukt hur Borell sitter och försvarar mutning i Italien. Han säger ju typ att det på något sätt ska vara så och att det är en del av fotbollen.

Men som alla redan har sagt, fyfan vad grymt det blev med både Ekdal och Guidetti i studion, snacka om att hela programmet växte. David Fjäll är ju bara kung, så jävla skön.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-06-09 14:06
Hahaha fan vad grym John Guidetti är och jag gillade hans diss mot tjockisen borrel. Hur kan man säga att Vuccinic är fantastiskt men inte Luis Enrique?
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-09 14:01
Lite intressant att Uniteds offsidemål inte fick mer plats i nyheterna. Det var trots allt i en CL-final och en kvittering.
Barcelona F_C_B
2011-06-09 13:49
Basketspelaren Xavi Rabasada bekräftar genom sin twitter även han att han har sett Rossi på flygplatsen i Barcelona.
Barcelona Rambla~
2011-06-09 13:47
Hetfield

Rossi mellanlandade bara på El Prat för att ta flyget till USA. Han ska iväg på sin semester. Du kan andas ut. :P

Intressanta synpunkter från Sky Sports expert i Spanien Graham Hunter, brukar alltid vara med i Revista de la Liga. Han snackar om Cesc och en möjlig övergång. Ni får alltså lyssna.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-06-09 13:42
Canaletes

Trisst att man inte kan spanska/katalanska..
Annons: