/spanien/barcelona/forum/11765.aspx/spanien/barcelona/forum/11765.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Salcini
2011-06-09 19:45
Jag hade längtat att få se Argentina ställa upp så här:

Romero

Zanetti-Mascherano- Cambiasso-Di Maria

Banega

Messi- Pastore

Aguero-Tevez-Lavezzi

Offensivt, javisst. Men herregud vad intressant det skulle vara att testa. Laget skulle ju aldrig låna ut bollen!
Barcelona Barca Barca
2011-06-09 19:39
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. //

Haha!! Jävligt märkligt hur spelare värderas nu för tiden. Hur fan kan Neymar vara värd som de snackas om, €30-35 miljoner och Thiago som trots allt gjort riktigt bra ifrån sig och fått spela en hel del, i ett av dom bästa fotbollsklubbarna i världen just nu, vara värd endast €4 miljoner eller en spelare man byter/lånar ut för att få in en annan?
Barcelona Napao
2011-06-09 19:35
Copa America - sydamerikanska mästerskapen

START NATTEN TILL LÖRDAG 2/7
barca löver
2011-06-09 19:28
när börjar copa america ?
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-09 19:24
English Premier League club Bolton Wanderers have made a 4M bid, including a buy-back option, for Barcelona B midfielder Thiago (20). [md]

Haha, är det ett skämt eller? 4 mille...

addeh

Tror också det. Suarez *droool*
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-09 19:03
Själv tror jag Uruguay puttar ut Brasilien i semifinalen. Där kan vi snacka om organiserat lag med betydligt många fler stjärnor längre upp i banan som kan avgöra matcher.

Ryser av bara tanken med Cavani, Forlán & Luis Suárez.
Barcelona B-Guden
2011-06-09 19:00
Att Marcelo inte är med är konstigt men ingen av oss vet hur deras förbundskapten tänkter han kanske gör en jätte offensiv högerkant med Alves och Maicom och vill ha deffensiv styrka på Vänstern och då har Marcelo inget att kommma med faktiskt.
Men jag tror även Marcelo kan passa som Offensiv mittfältare på en kant.

Antingen är det mitt alternativ om en offfensiv högerkant och deffensiv vänster kant som gör att han inte är med eller så har han hamnat i bråk med nån...
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-09 18:46
Brasilien och Argentina är verkligen varandras motsatser den här turneringen. De ena har grym backlinje men lite sämre och "tråkigare" anfallare, de andra är precis tvärtom och har ett intressant offensivt lag men en defensiv som knappast är världsklass.

Tror nog Brasilen tar det till slut då det alltid räcker långt med stark defensiv, stabilitet och oragnisation. Dock är de inte så roliga att se på längre och jag hoppas Argentina tar hem det, med betydligt mer sevärt lag. Sen ska man inte glömma bort lag som Uruguay, Chile och Paraguay som definitivt kan skrälla.
Barcelonistas
2011-06-09 18:44
Någon fotboll som sänds ikväll!?
PedroRodriguez
2011-06-09 18:41
Brasilien har ruggigt duktiga mittbackar. Luiz , T.Silva , Luisão , och Lucio är alla eminenta backar. Ytterbackarna är inte heller särskilt pjåkiga. Med en urstark defensiv kommer man långt.

Sen har de även ett par stolpskott i mittfältet. Lucas Leiva och Elano är inga spelare man höjer ögonbrynen för. Hulk borde väl ändå också få en plats.
2011-06-09 18:39
Barcaholic

Om Messi ska spela falsk 9:a tycker jag man bör ha två rena anfallare "falska yttrar", i så fall två av Aguero, Tevez och Higuaín. Lavezzi och Di María är mer rena yttrar. Men håller med dig om det där med Mascherano, flytta ner han som mittback och spela med Banega, Cambiasso och Pastore på mitten.
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-09 18:35
Det ska bli intressant att se hur Batista väljer att ställa upp. Med tanke på mittbacksproblemen borde han överväga att flytta ned Mascherano bredvid Burdisso som enligt mig är given. Cambiasso & Banega bör klara sig på mittfältet.

Ser att många nämner Samuel. Han är inte ens uttagen i den preliminära truppen och hade nog inte ens fått spela om han vore det då han varit skadad mest hela säsongen. Zabaleta & Zanetti känns givna som ytterbackar.

Sedan blir det intressant att se om Pastore startar eller ej. Jag tycker han borde starta och att Messi lirar i sin vanliga roll. Tevez och Kun borde husera på flankerna men Lavezzi har startar nästan varje träningslandskamp så det blir tufft om platserna.
Barcelona Afellay_20
2011-06-09 18:18
tror faktiskt att argentinas tränare spelar MESSI som falsk nia
tror har satt några matcher som han körde så i landslaget, ni få rätta mig om jag har fel
Barcelona Barcaholic
2011-06-09 18:18
L.A.M Nr 10

Mascherano hade kunnat göra 10 gånger bättre som mittback än vad Milito kan, så ut med Milito och in med Mascherano som mittback. På Mittfältet så ställer man upp med Banega-Cambiasso och Pastore strax framför de. På Anfallet Lavezzi/Dimaria-Messi-Aguero och du får Messi på liknande position som i Barcelona vilket är garanterad succe och bra balans i laget.
2011-06-09 18:05
Argentinas mittfält och anfalla är förfan helt sjukt! Som balansspelare på mitten har man Banega, Mascherano och Cambiasso, som playmakers Messi och Pastore och anfallare behövs inga kommentarer. Higuaín, Aguero, Lavezzi, Tevez och även Messi men han får nog en tillbakadragen roll.

Zabaleta-Samuel-Milito-Zanetti
Masch-Cambi
Messi
Tevez- Higuaín- Aguero/Lavezzi

Fyfan vad jag skulle längta och se den där elva spela. Messi får playmaker-rollen då Cambi och Masch sköter det defensiva samt de lägre speluppläggen. Det sjuka är ju att Pastore inte ens får plats, och det skulle väl antagligen gå men då får man peta någon av anfallarna. Som sagt, helt sjuk bredd när det gäller offeinsiven. Sen om det räcker till seger i Copa América låter jag vara osagt då backlinjen för tillfället ser alltför svag ut.
PedroRodriguez
2011-06-09 18:03
Jodå, guldklimpen Gago är uttagen.

Argentinas 26:a

Goalkeepers: Sergio Romero (AZ Alkmaar), Mariano Andujar (Catania), Juan Pablo Carrizo (River Plate)

Defenders: Javier Zanetti (Inter Milan), Pablo Zabaleta (Manchester City), Nicolas Burdisso (AS Roma), Nicolas Pareja, Marcos Rojo (both Spartak Moscow), Gabriel Milito (Barcelona), Ezequiel Garay (Real Madrid), Luciano Monzon (Boca Juniors)

Midfielders: Javier Mascherano (Barcelona), Esteban Cambiasso (Inter Milan), Ever Banega (Valencia), Fernando Gago, Angel Di Maria (both Real Madrid), Javier Pastore (Palermo), Diego Valeri (Lanus), Lucas Biglia (Anderlecht), Enzo Perez (Estudiantes)

Forwards: Lionel Messi (Barcelona), Gonzalo Higuain (Real Madrid), Carlos Tevez (Manchester City), Diego Milito (Inter Milan), Sergio Aguero (Atletico Madrid), Ezequiel Lavezzi (Napoli)
Barcelonistas
2011-06-09 18:01
Våran hemma tröja är helt ok, inte den bästa men den är ändå ganska fin. Borta tröjan ser däremot inte klok ut...
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-09 17:55
Reals hemmaställ ser verkligen sjukt billiga och plastiga ut. Guldiga och allt, blingbling. Verkar som båda topplagen kommer lida av fula hemmatröjor nästa säsong...
Barcelona Frodo
2011-06-09 17:33
Rambla~

Gago blev uttagen till den preliminära truppen på 26 man. Den ska bantas ned till 22 om någon vecka eller så. Hur han blev uttagen genom att sitta på läktaren en hel säsong är en gåta.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel!
Barcelona A.Gaudi
2011-06-09 17:32
Måste komma ihåg våra skulder. Även om skulderna minskat kraftigt måste målet vara att inte ha några skulder alls inom 5-10 år. ifall priserna som det talas om runt pastore stämmer är han ingenting för barcelona. vi kan inte panikvärva när vi vunnit CL för några veckor sedan och har världsklasspelare på varje position. Jag hoppas snarare att klubben gör en vass värvning och sedan fyller ut med lite lovande spelare, och låter några av talangerna lämna.

Jeffren och Bojan är dom två första namnen jag tänker på då. Sälj/låna ut dom med en återköpsklausul ifall dom skulle lyckas slå igenom på annan ort. Som det ser ut idag har jag svårt att se det där lilla extra för att slå igenom i ett CL-vinnande lag. Thiago däremot verkar ju ha talangen och jag hoppas att han kommer få spela mer nästa säsong.

Låt också Enrique ta med sig några spelare till roma, lägg till lite återköpsklausuler där med och hoppas på att dom blomstrar i en av italiens mest lovande klubbar för tillfället. Man måste minnas även att spelare som lämnar Barcelona B lämnar platser för nästa våg av talanger. Det är bara dom allra bästa som har potentialen att spela i a-laget.
Barcelona Rambla~
2011-06-09 17:29
Kommer ni ihåg vad Borell sa inför CL-finalen på Eurotalk? "Nä nä, det finns inte en chans att Pep klarar av Ferguson en gång till. Nu har skotten lärt sig läxan bla bla...". Han var så dryg och så självsäker.

Nu när han är tillbaka i programmet. Varför ställer ingen honom mot väggen? Varför behöver inte stå till svars för sitt raljerande, för sina argument och sitt dissande av Pep/Barcelona? Varför låter de honom komma undan hela tiden?
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-09 17:17
Gago borde vara given. Borde klonas och spela med 11 Gago.
Barcelona true_barca_fan
2011-06-09 17:14
Är inte Xavi och Puyol nominerad till golden foot. Den här pojken (Saman) som har skrivit artikeln glömt att skriva upp dem.
Barcelona Rambla~
2011-06-09 17:14
Ursäkta, men Gago är väl ändå inte med? :P
Barcelona Hetfield
2011-06-09 17:13
Eller Cambiasso med Banega som balansspelare. Pastore som offensiv mittfältare med Messi, Higuain och Lavezzi som anfallare.

Frodo

Burdisso har gjort en grym säsong i Roma även om han gör helt korkade tacklingar ibland, men Milito må vara usel i Barcelona men hans erfarenhet räcker gott och väl för Copa America.
Barcelona Frodo
2011-06-09 17:12
Hetfield

Två av Milito, Samuel eller Burdisso som mittbackar? Jag kan inte se att det ska sluta bra för Argentina. Samtidigt har Batista petat Tino Costa från den preliminära truppen men har med Gago. Wtf? Frågan är om Banega eller Pastore spelar bredvid Masch och Cambiasso.

Jag tror att Brasilien vinner på grund av bättre defensiv. Jag tror att Lucas (från Santos) kan få sitt genombrott. Av det lilla jag har sett så har han mer potential än Ganso.
Barcelona Rambla~
2011-06-09 17:11
Förresten, det borde fan vara spöstraff på Borell på allmän plats när man påstår att Luis Enrique inte var en bra spelare. Hur jävla dum får man bli? Bara för att man ogillar en klubb och hur den drivs behöver man för fan inte klanka ner på precis allt?

Lucho var en riktigt bra spelare med en fantastisk inställning och stor karisma. Dessutom, hans grinta kan jämföras med Gattuso. Det säger inte lite. :P

När tom en yngling som Guidetti känner till hans storhet och inte Borell verkar göra det så börjar man ju undra hur det är ställt med fanskapet där uppe i skallen? Jag har ingenting emot Vucenic eller påstår att han skulle vara en dålig spelare, men vad fan har han uträttat i sin karriär jämfört med Lucho?
2011-06-09 17:09
Dom kan väl spela Mascherano och Samuel som mittbackar och typ Zanetti och Zabaleta ytterbackar.

Cambiasso framför tillsamms med typ Pastore och Messi, sedan Tevez, Aguero, Lavezzi eller något. Kanske en aning offensivt mittfält men dom borde försöka utnyttja alla sina offensiva spelare om möjligt.
Barcelona Rambla~
2011-06-09 17:06
Argentinas backar är för dåliga med boll om man tex jämför med Brasilien. Milito håller dessutom inte längre. Jag tror inte att han startar.
2011-06-09 17:03
Har Milito gått och blivit bra nu? Du har väl kastat galla på honom hela säsongen, men nu är han bra igen?
Annons: