/spanien/barcelona/forum/11762.aspx/spanien/barcelona/forum/11762.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-06-14 15:40
Puyi är ledsen idag. Queca har avlidit. Ja hans får alltså.

R.I.P Queca
Barcelona Barcadinho.
2011-06-14 15:35
Hetfield.

Co signerar din prislista.
Ser du, en ung fotbollfan från Sverige har mer förnuft om fotbollsmarknaden än flera överbetalda sportchefer...!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-06-14 15:35
Sett till priserna så ser det ut att bli exakt samma trupp nästa säsong.. Synd att det blivit såna FM priser i fotbollsvärlden. Fan på FM ville jag köpa Mata, 450 miljoner gick han för, trodde aldrig dessa priser skulle komma att bli verklighet.
Real Madrid Alex.K
2011-06-14 15:23
Ride_The_Big_One(6)

Om inte Mourinho hade bestämt spelarköpen så hade knappast spelare som Altintop anlänt. Jag säger inte att Mourinho har lika mycket makt som han hade i England, men han är första coachen på väldigt, väldigt länge som faktiskt har något att säga till om.

Det verkar faktiskt som om Perez har förstått att han inte ska lägga sig i fotbollen utan fokusera på att marknadsföra klubben.

L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Synd och synd. Callejon och Altintop visste vilken klubb de flyttade till och får således skylla sig själva lite. När klubben innehar spelare som Ronaldo, Di Maria, Özil, Higuain och Benzema så kan man inte räkna med att få spela speciellt mycket om man kommer från Espanyol och bänken i München.

Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-14 15:19
Kan bara instämma med alla gällande överpriser. Helt sjukt vilken skillnad det är från bara några år sedan. Det var nog de tre övergångarna Zlatan till Barca, Kaká till Real och Ronaldo till Real som ställde till allt. Framförallt Ronaldos transfer satte ribban för hur högt priset kan vara. Då tänker ju alla, om en av världens bästa kostar 1 miljard, varför kan de som inte riktigt är etablerade men ändå bra kosta 400?

Vill knappt tänka på hur det ser ut om 10 år. Man C har säkert köpt någon för 2 miljarder vilket på så sätt sätter ribban ännu högre.
,Sami
2011-06-14 15:14
Då kan vi glömma Pastore.

Zamparini (president Palermo): "We want 50M for Pastore. His agent can talk with clubs, we’ll meet in the weekend to discuss the situation."
2011-06-14 15:13
Alex.K

Man måste också komma ihåg att samtliga av de där 12 spelarna kommer vara duktiga, etablerade och 2-3 av dem kommer sitta på bänken mestadels av säsongen. Men det är bara att beklaga till sådana som Callejón och Altintop som säkerligen lär spendera säsongen på läktaren och i bästa fall bänken.

Sen så är det ju inte bra med så stor omsättning i truppen. Det enda som gör att ni kan komma i kapp oss för tillfället är att spela ihop laget och det gör man inte genom att värva 4-5 nya och sälja 6 stycken. Jag menar, ni säljer Canales och Pedro León och köper in Callejón och Altintop. Vad exakt är skillnaden?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-14 15:06
Alex.K

Du är naiv om du tror Mourinho har mer makt än Perez, eller har mer att säga till om. Presidenterna styr coacherna som marionetter!

Så länge Perez får styra och ställa blir det flera "galacticos" vare sig Mourinho vill det eller inte.
Samma visa gäller naturligtvis i Barcelona, den spelare Rosell vill ha mest kommer till klubben.
Barcelona Hetfield
2011-06-14 14:59
Barcadinho

Det är en sjuk värld vi lever, i en normal värld så hade spelarna kostat runt:

Rossi: 15-20 miljoner
Sanchez: 15-20 miljoner
Pastore: 20-25 miljoner
Cesc: 30-40 miljoner
Neymar: 10-15 miljoner
Kun: 25-30 miljoner
Barcelona Barcadinho.
2011-06-14 14:52
Att Neymars prislapp ligger på ca 40 mil euro är totalt obegripligt för mig.
Det finns inte alls på min karta att en 19- årig talang som spelar i den brasilianska ligan är värt den här summan. Har vissa sportchefer blivit galna eller?
Det finns ju varje säsong nya Maradona och nya Pele och Zidane i alla dessa små ligor. Ingen av dessa namn har varit så stora i slutändan.

Ibland känns det som att en del sportchefer aldrig nånsin bott i andra länder och därför är dem totalt omedvetna om olika fotbollskulturer. De tror väl att göra konsten i Santos kommer funka lika bra som i PL eller så. De är dumma om de går och betalar sådana överpris.

Det är samma sak med Pastore och Sanchez - herregud, Vad har de åstadkommit i värdfotbollen för att kunna värderas till 45 mil euro? Skojar folk eller? Bara efter en enda bra säsong och en hyfsat ett par matcher i VM.
De två bör som max vara i samma kategori som Özil som såldes till real för ca 15 milj.

Varför ska de två värderas mer än t ex Benzema? Benzema var dominant i flera år i sin liga och var en landslags spelare i några år. Då kan man förstå priset (även här var det en aning överpris).
Varför ska de två ligga på samma prisnivå som Fabregas eller Kun? Är det ett skämt?

Visst visst, stora klubbar är ofta så desperata - då är det lätt att bli lurad.
Barcelona Deulofeu
2011-06-14 14:51
Vi har definitivt det bästa laget det mest samspelta laget framförallt om vi fortsätter flytta upp två spelare varje säsong från ungdomslaget.
Real Madrid Alex.K
2011-06-14 14:50
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Gago, Lass, Canales, Adebayor och Pedro Leon kommer med största sannolikhet lämna klubben på antingen lån eller försäljning. Då blir det 11 spelare som slåss om 6 platser, och Mourinho vill gärna ha 2 spelare på varje position. Om Neymar anländer till klubben så kommer han få så många spelare han vill ha.

Det är inte Perez som bestämmer nuförtiden utan Mourinho. Självklart tar han hjälp av andra men alla köp måste från och med nu godkännas av The Special One.
Barcelona Deulofeu
2011-06-14 14:49
Läste också det men tror det ligger lite för mycket sanning i det dessvärre...Rambla.

Barcelona westinho
2011-06-14 14:49
Det kvittar vilka spelare Real Madrid köper, vi har ändå de bästa. Xavi, Iniesta, Messi - behöver inte säga mer.
Barcelona Deulofeu
2011-06-14 14:48
Det enda som skulle göra mig glad nu är att Deulofeu dominerar i u-19 em och flyttas upp i a-truppen tar Jeffrens tröja nummer 11 och blir Pedro 2.0 på andra kanten ; )
Barcelona Rambla~
2011-06-14 14:48
Det visar sig nu vara falska uppgifter trots allt. Bronzetti förnekar allt.

"According to @sportyou, Bronzetti denies having confirmed the signing of Neymar."
Barcelona Deulofeu
2011-06-14 14:46
Neymar till Real det får bara inte vara sant...Han är en av få spelare man verkligen ville se fy fan. Vad kontrar Barca med Rossi? Wow Tänk er Neymars värde efter copa America eller vm...Då är han nog topp tre i världen. Ronaldo kommer göra närmare 50 mål i ligan nästa år Di Maria fixar 10 straffar och Neymar 10 suck
2011-06-14 14:45
Real Madrid försöker ju just nu köpa hela världen bara för att ingen annan ska få dem. De behöver inte en spelare som Neymar, men eftersom alla storklubbar vill ha brassen så köper de honom ändå.

Alonso, Khedira, Sahin, Gago, Lass, Özil, Canales, Pedro León, Di María, Ronaldo, Adebayor, Benzema, Higuaín, Callejón, Altintop, Kaká.

16 spelare just nu som krigar om 6 positioner, mittfältet och anfallet. Och ändå är man ute efter både Aguero och Neymar. Varje sommar säger de att man måste köpa för att nästa år spela i hop laget. Dock verkar Pérez inte kunna hålla sig borta från att betala minst 1 miljard varje transferförnster.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
Håller med Rambla här. Stämmer det att Neymar går till Real Madrid för €40m så är det ju knappast pga super-förhandlingar utan snarare att Madrid är villiga att betala den enorma summan för en kille som är född 1992.
Barcelona Gabriel
Suck, är inte ett dugg sugen på att se Rossi hos oss. Om det nu stämmer att Villareal har tackat nej till 20 miljoner för honom så borde man verkligen skippa han. 20 mille var enligt mig maxpriset för han, 25 är FÖR mycket.

Thiago Silva vore som en jävla dröm att se hos oss, men knappast troligt att Milan säljer han dessutom lär han kosta skjortan och de pengarna vet vi alla redan att de kommer att läggas för att köpa Fabregas.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-06-14 14:42
Ronaldo, Benzema, Higuain, Adebayor (om han stannar), Di Maria, Neymar.

Madre mia. Vem kommer få starta, vem kommer att sitta på bänken?
Barcelona älskabarcelona
2011-06-14 14:39
Läser nyheterna för första gången idag och jag ser att Neymar är nästan klar för Madrid !!! Min absolut största favorit utifrån Barca spelarna håller på att skriva för Madrid :s Misslyckad silly season känns det som just nu . Lycka till Neymar !, som talang är Madrid absolut inte bästa alternativet att välja ( Barca hade nog inte eller varit rätt för tillfället ) Men det är sjukt vad pengarna påverkar en . Det är synd ifall Madrid förstör hans talang .
Barcelona Rambla~
2011-06-14 14:36
barca111

Det kanske handlar om att Madrid inte bryr sig nämnvärt om vad de i slutändan får betala? Dessutom, för en brasse så har nog Real Madrid bra mycket mer dragningskraft än Chelsea. Tja, inte det gäller nog inte bara brassar.
Barcelona barca111
2011-06-14 14:27
Har ni inte samma känsla att Real Madrid är extrem skickliga på att värva spelare, om den vill ha en spelare så får dem spelaren. Snart är neymar klar för klubben, en spelare som chelsea haft svårt att underteckna. Jag kan inte säga samam sak om barca, dem är urusla på att komma överrens med klubbar.
Barcelona barca111
2011-06-14 14:18
Jag vill se Eden Hazard i barca tröjan!
Barcelona Rambla~
2011-06-14 14:16
L.A.M

Nej, det är ju det jag säger. Han har inte varit speciellt bra där och inte heller fått så mycket speltid men ändå så envisas Pep med att spela honom på en kant.

Tror Milan seriöst att de skulle sno Cesc från Barca om Bara nu verkligen vill ha honom? :P
Real Madrid vanbasten_9
2011-06-14 14:15
Thiago Silva säger sitt.
Barcelona Yaya24
2011-06-14 14:02
Juventus lär ju inte vara dåliga om de får Aguero, Bastos, och de andra nyförvärv som de redan gjort.
2011-06-14 13:59
Rambla

Jag vet inte hur mycket Pep försöker skola in Bojan då han inte fått så mycket speltid den här säsongen:)

Jag vet inte hur man tänkt sig att spela in Rossi i laget, på ytterpositionen tror jag som sagt inte han funkar och som center så kanske Messi behöver mer vila men det är bara och inse, så länge han är frisk så startar han och han kommer aldrig bli petad. Dessutom är Villa andra val som striker.
Barcelona westinho
2011-06-14 13:53
Rambla~

Instämmer. Det kan ju inte bli bra stämning i laget när man har 5-6 världsklasspelare på bänken varje match.
Annons: