/spanien/barcelona/forum/11761.aspx/spanien/barcelona/forum/11761.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BB
2011-06-12 23:44
Får man fråga vad ni har emot afobe, vissa verkar inte ta han på allvar. Av vad jag hört så är han en jätte talang
Barcelona Hetfield
2011-06-12 23:39
Frodo & Rambla

Det är egentligen simpel ekonomi som gäller här, ni kan kalla mig för Sandro för stunden ;)

Bra engelska spelare är en bristvara, när efterfrågan är större än utbudet så blir priset på de engelska spelarna mer än vad de är värda. Samma princip med t.ex: bilar, om det finns få bilar av märket X, och om efterfrågan är större än utbudet så kommer bilen att värderas mer än vad den är värd.

Barcelona Frodo
2011-06-12 23:32
Hetfield

Afobe. Hehe, lol.:P

Rambla~

En anledning till varför engelska spelare köps för astronomiska summor är på grund av någon ny regel de har där man ska ha ett visst antal "homegrowns" i truppen och det innebär mer eller mindre att man ska fylla truppen med engelska spelare. Jag vet inte exakt hur regeln kommer att se men det är något sånt och det är en av anledningarna till att även Wenger är ute efter engelska spelare trots att han inser engelsmännens begränsningar.

United kommer att köpa Jones för ca 20 miljoner pund och killen skickade iväg bollen som om det var hans värsta fiende gång på gång. Henderson som också går för en liknande summa till Liverpool hade en kass förstatouch och slog bort boll efter boll. Om man hade haft danska tröjor på spelarna hade knappast United eller Liverpool köpt de och de hade knappast gått för enorma summor. Att vara engelsk fotbollsspelare i PL betyder money in the bank. John Terry tjänar ca 150 000 pund i veckan och han kan knappt passa bollen ordentligt.
Barcelona BB
2011-06-12 23:24
1.70-ligan

oriol romeu har gjort ett fåtal landskamper för u-21
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-12 23:17
Har Oriol Romeu spelat något med U21-landslaget, eller är det bara U19?
Barcelona Hetfield
2011-06-12 23:16
el Maestro

Varför skulle Arsenal ta talanger från andra lag? De har ju deras megastjärna Afobe. Snacka om hypertalang :P hehe
Barcelona Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!
2011-06-12 23:13
Rambla:

Engelska spelare köps för helt sjuka summor i PL. Ta bara Andy Carroll som exempel, han behövde endast presterade en halv säsong i högsta ligan för att Liverpool skulle punga ut €38M, nästan lika mycket som vi betalade för David Villa, en av världens absolut bästa anfallare. Helt sanslöst vilka summor som slängs runt i England.
Barcelona Rambla~
2011-06-12 23:11
Heh, det finns ju en anledning till att ett lag har 70% av bollinnehavet. Vad kan det vara tro? Kan det bero på att playmakern är väldigt bollskicklig, har fantastisk första touch, bra teknik, bra split vision? Detta gäller för övrigt de flesta mittfältarna och de offensiva spelarna.

Knappast någon 10,000kr-fråga. :)
Barcelona Hetfield
2011-06-12 23:07
1.70-ligan

Nej, jag var seriös :P
Yairropaz
2011-06-12 23:06
Ja, jag är säker på att ni också hade varit fantastisk som en -->playmaker<-- mot ett lag som har 70% av bollinnehavet.
Barcelona el Maestro!
2011-06-12 23:05
Inte så konstig på att Wenger dräglade efter Ander en gång i tiden innan han fyllde 18 år. Han hamnar i Bilbao nu som sällan säljar sina spelare. Gott.
Barcelona Alvés
2011-06-12 23:04
Thiago blev matchens lirare, underligt då jag tyckte Javi Martinez var den som glänste mest
Barcelona moedinho
2011-06-12 23:01
Här har ni Herreras mål
Barcelona Rambla~
2011-06-12 23:00
Jag satt också och funderade över hur i helvete en spelare som Henderson kan gå för nästan 20 milj pund. Inget illa om grabben eller så men hur värderas engelska spelare egentligen, vilka kriterier går man efter? Helt sjuk, han visade knappt någonting, fick mest jaga boll på mitten. En spelare med den prislappen ska vara en superstar och dominera på planen. Om han går för 20 mille, vad ska då inte Javi Martinez eller Ander värderas till?
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-12 22:56
Diar Iniesta Shekha

Jag håller med, tycker osså han påminner lite om Ronaldinho faktiskt..
Barcelona Frodo
2011-06-12 22:52
Man tycker nästan lite synd om Zaragoza som tappat riktigt bra mittfältare som Zapater och Ander de senaste åren. De hade kunnat haft ett bra mittfält med Gabi om inte deras ekonomi hade varit så kass.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-06-12 22:48
Fan vad bra Thiago är, man får Ronaldinho-vibbar när man ser honom spela.
Barcelona Frodo
2011-06-12 22:47
Fyfan vad jag blir äcklad av anglofilin i det här landet. Kunde kommentatorn vara något mer partisk idag? Det var rätt komiskt att se engelsmännen filma hela matchen trots att det är landet där man är en fjolla om man håller på med sånt. Welbeck la sig vid varje närkamp.

Förövrigt var klasskillnaden total synlig för alla som inte är anglofiler idag. England fick inte låna bollen och det enda de gjorde var att låta deras målvakt tjonga upp bollen.

Spaniens centrala mittfält var ruskigt bra idag. Javi Martinez var ett fysiskt monster och alla engelska spelare föll som korthus i närkamper med honom. Men om man ska tror på vissa finns det ju inga fysiska spanska spelare...Om medelmåttor utan talang som Jones och Henderson går för ca 20 miljoner pund undrar man vad en fysisk spelare med bra teknik som Martinez hade gått på om han hade haft ett brittiskt medborgarskap? Ander är också ren och skär klass. Bilbao kommer att ha ett ruggigt starkt lag om de får behålla sina spelare de närmaste åren.

Förövrigt är Luis Milla en sopa. Hans tränaregenskaper är suspekta där han inte ens kan lyckas med så många talangfulla spelare. Förra året kom han tvåa i U19-EM med en av Spaniens mest talangfulla årskullar. Han var förhandlingsförlamad i finalen mot Frankrike. Idag gjorde han ingenting för att döda matchen trots att Spanien dominerade fullständigt och England inte hade någonting. Han saknar pondus och har inte satt någon som helst prägel på U21-laget. Jag tror trots det att Spanien kommer att vinna pga av sin överlägsenhet. Det finns för mycket klass i truppen helt enkelt.

Slutligen undrar man vad Adrian gör i startelvan. Killen är stor, trög, klumpig och dödar i princip alla anfall. Jag vet att Bojan har varit iskall den här säsongen men han måste ju ändå gå före Adrian som sällan gör något vettigt.
Barcelona Barca4eva
2011-06-12 22:46
1.70-ligan

Det lät väldigt ironiskt iallafall.
Barcelona Barca4eva
2011-06-12 22:46
Dubbel
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-12 22:45
Hetfield

Ironi eller var du seriös?
Barcelona el Maestro!
2011-06-12 22:44
Bojan rörde sig väldig fint så som en anfallare ska göra. Adrian var fel val tycker jag. Kanske var de stora engelska backarna som var avgörande att han bänkade Bojan.
Barcelona el Maestro!
2011-06-12 22:41
Ander var matchen behållning. Vilken mittfältsgeneral han kommer att bli i framtiden. Synd att Zaragoza släppte honom till Bilbao.
Skillnaden mellan Ander och Thiago var just mognaden. Ander borde vara "the man of the match".
Barcelona Hetfield
2011-06-12 22:41
Ja, skit i Sanchez och ta hit Hazard. Hazard har visat att han håller hög klass, han vann ligan med Lille och känns väldigt mogen.
Barcelona LaMasia
2011-06-12 22:40
Hejsan. Planerar min femte resa till Barcelona i höst. Har hittills varit där utan hela familjen, men nu är det barnens tur att följa med.
Finns det någon som vet hur det funkar att ta med barn på matcher.
Kan man ha dem i knät och hur gamla får de iså fall vara?
Känns drygt att bli tvungen att köpa 4 biljetter. Tänkte försöka få bra biljetter vid avbytarbänken om det funkar. Dom biljetterna vet man ju vad dom går på...
Barcelona Barca4eva
2011-06-12 22:38
Två felaktiga mål?

Hur var Bojan, Thiago y Jeffrén??
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-12 22:38
Alltså visst, Bojan och Jeffren gör det bra i barca stundtals. Men den här matchen fick mig inte direkt att bli mindre tveksam till om de verkligen håller.
Barcelona petersays
2011-06-12 22:36
Var väl bara en tidsfråga innan det skulel börja ryktas om Eden Hazard till Barca.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-12 22:36
Lägg av nu, vad ska Bojan hinna göra med 8 minuter på plan...
Barcelona Rambla~
2011-06-12 22:35
Spanien är bra i spelet men alldeles för uddlösa framåt. Mata måste visa mer, det kändes som han gick på halvfart och verkarde helt oinspirerad. Vill han ens vara här? Adrian för håglös och har ingen killerinstinkt när chanserna dyker upp. Det samma gäller Jeffren. De går inte in i situationerna med full beslutsamhet i den sista tredjedelen av planen. Bäst i Spanien Javi Martinez, vilket monster. Även Ander var bra. Thiago ser trygg ut och är alltid spelbar men han kan bättre.
Annons: