/spanien/barcelona/forum/11760.aspx/spanien/barcelona/forum/11760.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-06-14 21:24
Sånt här med Botia gör mig så jävla förbannad. Vi ger bort spelaren gratis, Sporting har ju inte råd att betala det marknadsvärde Botia faktiskt hade. Det kan väl tyckas okej när vi ser till att få en låg återköpsklausul inbakad. Någon säsong senare är vi sen intresserade av deras Angel och det tjafas om någon miljon. De står på sig och tänker minsann inte ge efter något och det får man väl acceptera, för de har en ansträngd ekonomi. Samtidigt är de lite väl fräcka när de vill ha spelare som Muniesa och Bartra förutom att behålla Botia.

Barca står med kepsen i handen och bara bockar och bugar. Blir så trött.
Real Madrid vanbasten_9
2011-06-14 21:23
Som vanligt så har jornalister felciterat mm. Han stannar i Milan.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-14 21:17
Tycker också det börjar bli lite irriterande att ingenting händer. Har förståelse för att de större transferna tar tid och man vill jobba i det tysta, men Botia och Jose Angel? Oavsett om man vill behålla Botia eller ej borde man köpa hit honom. Vi skulle tjäna pengar på honom vid en försäljning oavsett. Och Angel, är han fortfarande en prioritet för klubben eller har de sabbat allt? Man vet ju ingenting längre.

Är många gånger man verkligen tror att klubben ska göra saker som för mig verkar helt självklart och smart på alla sätt. Men istället har de struntat i det... Dåligt formulerat, men skit samma. Jag begriper mig inte på Barca ibland :P
Barcelona Frodo
2011-06-14 21:16
Ibland har jag svårt att förstå hur klubben tänker. Varför inte köpa tillbaka Botia för endast 1,8 miljoner euro. Han har varit en av ligans bästa försvarare i år och man kan få bra med betalt om man inte vill behålla honom i truppen. Man skulle kunna få 4 gånger mer pengar om man vill sälja vidare honom.

Dessutom kan jag förstå att våra ungdomar inte vill gå på lån. Nu var ju Botia inte utlånad men han har gjort enorma framsteg och ändå verkar klubben inte ens intresserade av att köpa tillbaka honom för kaffepengar.

Super_Milan

Nej.
Barcelona Shanghai
2011-06-14 21:15
Skit i Cesc. Köp Gago och Granero istället.
Barcelona Rambla~
2011-06-14 21:13
Super_Milan

Nej, inte en chans. Barca behöver honom heller inte. De har andra prioriteringar än att värva dyra mittbackar. Dessutom så vill han knappast lämna heller som det verkar.
Barcelona Afellay_20
2011-06-14 21:12
Barcelona eyeing Real Sociedad winger Griezmann as Sanchez alternative

14.06.11 | tribalfootball.com
READ MORE NEWS ON: Barcelona, Real Sociedad, Udinese

0
digg
Barcelona are eyeing Real Sociedad winger Antoine Griezmann.

The Frenchman is under consideration as an alternative to Udinese star Alexis Sanchez.

Should they fail in the race to sign the Frenchman, Barca will turn to young Real winger Griezmann.

Barca sports chief Andoni Zubizarreta has already opened talks with Real, which have asked for striker Jonathan Soriano.

Zubi could include Soriano in their offer for Griezmann, whose buyout clause is set at €30 million.
Barcelona emilio___
2011-06-14 21:11
Nej han blir kvar i milan.
Postat via SvenskaFans-appen
Athletic Super_Milan
2011-06-14 21:10
Grabbar, vad tror ni. Silva kommer han till er eller?
Barcelona Rambla~
2011-06-14 21:04
Barcelona won't buy back Sporting centre back Botia (22) for 1.8M. If they want him from Thursday on, they have to pay 2.5M. [cat radio]

Vilket misstag. Visserligen är han fortfarande billig även efter i morgon.

Köp för 1.8M. Ring sen upp Sporting och säg. Den där José Angel ni bråkar om en miljon hit eller dit, ge hit honom och ni kan ta tillbaka Botia. :P

Varför ska Barca ge bort spelare gratis när sen samma klubb sen ska tjafsa om någon mille?
Barcelona Hetfield
2011-06-14 21:02
Jag hoppas att Sandro gör saker bakom kulisserna för detta börjar bli löjligt, varför drar man ut på allt? Botas klausul går ut imorgon, Angels dealen står man och tjafsar om ett par miljoner hit och dit. Cesc verkar vara bajsnödig, Rossi och Sanchez kostar för mycket.

Vad händer? Jag uppskattar Rosells förhandlingsmetod, men det vore skönt om man fick en update.
Barcelona Rambla~
2011-06-14 20:52
Barças alla mål säsongen 2010/2011

Copa + Gamper + Liga + Supercoupe + Champions League

Källa: Barça Tv
Tid: 53 min
Storlek: 850Mb
Barcelona Rambla~
2011-06-14 20:47
Blaugrana91

Skall tilläggas att källan är ett radioprogram som den tidigare Betis-tränaren Luis Fernandez har i Frankrike.
Barcelona Canaletes
2011-06-14 20:43
basket nu

Bilbao-Barca
Barcelona Blaugrana91
2011-06-14 20:38
Dragon Blood

Ja såklart, glömde det. :P
Spanien Dragon Blood
2011-06-14 20:34
Frodo

Hmm, intressant. Om han redan har speeden och kan utveckla tekniken hos Barca så kan det säkert bli en intressant spelare.

Jag har iaf svårt att tro att Barca har scoutat en ung engelsk spelare i Leeds, med tanke på hur ovanligt det är med unga engelska spelare i Spanien. Men vad vet man.
Barcelona Rambla~
2011-06-14 20:33
Frodo

Kebbie har jagats av United. Han har tidigare gjort en trial hos dem och alla trodde nog att allt var klart för en övergång dit. Nu har han tydligen varit på La Masia och provat för Juvenil B som du var inne på. Vi får väl se om det blir något av det. Barca bör sköta sina kort väl här och göra upp allting med Leeds.
Barcelona Frodo
2011-06-14 20:18
Dragon Blood

Kollade lite närmare om Kebbie. Han har en enligt någon på ett internationellt Barcaforum redan provspelat en match med Juvenil B. Killen var tydligen en grym sprinter innan men valde att satsa på fotbollen. Märkligt att Barca rekryterar en "sån typ" (grov generalisering från min sida då jag knappt har någon koll alls) om det visar sig stämma.
Barcelona Mascherano
2011-06-14 20:17
Kommer Fabregas då kommer Thiago lämna säkert. Fan!!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-14 20:12
Mazinho (father and agent Thiago): "The future of Thiago is Barça, and there's nothing else to say." [onda cero]

Återigen dementeras ryktena om att Thiago är på väg bort om Fabregas värvas in.
Spanien Dragon Blood
2011-06-14 20:09
Blaugrana91

Du får gärna länka till artikel eller berätta vart du sett/hört detta.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-14 20:00
"Sagna: "Cesc wants to play for Barça"

Kan Cesc kanske gå ut själv och säga det nån gång, så det verkligen BEKRÄFTAS. Är så trött på att bekanta till honom säger det, Cesc måste SJÄLV gå ut och säga det!

Kun gick ut och sa öppet att han vill lämna Atletico, Cesc måste göra samma sak, så vi får ett slut på den här cirkusen nån gång...

På tal om Kun tror inte han går till Juve, han vill vara i en klubb som vinner titlar, Juve spelar inte ens EL nästa säsong...
Dessutom vill han vara kvar i Spanien, det har varit tyst om honom från Barcas sida, vilket det brukar vara då Rosell är i farten, har dock dykt upp lite kommentarer på dem Spanska sportsidorna att han ska vara överens med Barca.
Som sagt Rosell gillar att jobba i det tysta, det har vi ju märkt ett par gånger. Skulle därför inte förvåna mig om Kun skulle komma hit.

Att hans agent ska ha varit i Turin säger inget, Barca ska ju ha träffat Agueros agent i Madrid för två veckor sen ungefär, agenterna kollar ju alltid på dem olika alternativen som finns.
Dessutom läste jag att Aguero tydligen ska ha samma agent som en spelare i Juventus (Minns ej namnet) som ska vara på väg att lämna, kan ju ha handlat om det.

Men vi får se.
Spanien Dragon Blood
2011-06-14 19:43
Frodo

"Youngster re-locates...and trains with Barca..."

Står det ju som titel på Leeds hemsida så det bör ju stämma.

Det som är intressant är ju om Elliot Kebbie bara flyttar till Spanien och då provtränar med klubbar där eller om han flyttar till Spanien p.g.a Barca eller en annan klubb.
Barcelona Frodo
2011-06-14 19:36
Dragon Blood

På Leeds officiella hemsida skriver de att han eventuellt kommer att fortsätta sin karriär i Spanien. Har läst rykten om att han tränat med Barcas Juvenil B lag men vet inte hur trovärdigt det är. För tillfället ryktas massor med spelare till Barcelona så jag vet inte hur det är med sanningshalten.
Spanien Dragon Blood
2011-06-14 19:30
Ligger det någon sanning i att Elliot Kebbie från Leeds ska provträna med Barca?
Har aldrig hört talas om människan innan.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-14 19:16
LAM nr 10

Nu sa jag ju inte att man ska värva bara för att, utan om man verkligen vill ha en spelare väldigt mycket ;) Finns det någon spelare ute på marknaden som Pep och co verkligen vill ha tycker åtminstone inte jag man ska backa ur, även om han är dyr.. så länge man håller sig inom sin budget och klarar av att stärka andra positioner också!

elbraco

Atletico har ju bytt tränare nu. Vad jag vet har han inga har feelings med Manzano!
AndreD - Winning!
2011-06-14 19:14
Sami

Haha ja det kommer jag ihåg :)
På grund av det tror jag aldrig på något som skrivs om inte klubbarna har gått ut med det officiellt.

elbraco

Flores tränar inte Atletico längre. Manzano skrev på för några dagar sedan om jag inte minns fel. Dessutom har Forlan gått ut och sagt att han stannar.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-14 19:08
Läste en kommentar i MD precis, Neymar ska ha gått ut i Brasiliansk tv och förnekat att han ska till Real.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-14 18:36
Atl:s tränare hatar ju forlan, läste ngt om att han ryktades till benfica, så var inte så säker på det 1.70-ligan!
Postat via SvenskaFans-appen
,Sami
2011-06-14 18:34
Haha minns ni det hära? Kolla länktips. Fan vad glad man var när man läste det.
Annons: