/spanien/barcelona/forum/11756.aspx/spanien/barcelona/forum/11756.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca<3
2011-06-11 21:04
något säger mig att vi får lägga spelare om vi vill åt lirare som t.ex sanchez,rossi och fabregas
Barcelona Hetfield
2011-06-11 21:03
Tror ni att Keita kommer att vara förstavalet bland bänkisarna att slängas in ifall Cesc och Sanchez kommer?
Barcelona Éluc
2011-06-11 21:02
Dessutom borde vi även köpa Andrada som en ersättare nästa säsong när Pinto lägger av. Annars håller jag helt klart med, ett drömscenario helt enkelt. Skulle vara skönt om vi kunde genomgå dessa förstärkningar inom 1-2 veckor vilket inte låter helt omöjligt med tanke på dem senaste dagarnas rykten.
Barcelona Rybbe
2011-06-11 20:58
Jag håller med totalt, Angel bör vi fixxa hit då han är så billig som han är, men fabregas och sanchez vore klockrent, hoppas dock vi gör oss av med keita, tänk er en match där vi vilar iniesta och xavi, då kan vi ändå ställa upp med fabregas thiago, inga dumma ersättare alls :)
Barcelona Barcaholic
2011-06-11 20:55
Jag tycker faktiskt Barcelona borde gå all in på Sanchez, Fabregas & Angel. Det är underbara spelare som vill lämna för vår klubb, om man nu ska lita på tidningarna och spelare som skulle förstära vår trupp rejält då vi lär spela i 6 olika turneringar nästa säsong. Med ''all in'' menar jag inte att bjuda det klubbarna begär utan verkligen försöka få dem till Barcelona.

Fabregas skulle ge Xavi & Iniesta den vila dom behöver då han kan spela på bådas position, så han lär få rejält med speltid, medans Sanchez skulle ge bred till vårt anfall och som vi såg denna säsongen behövs det när Pedro & Villa är urform dessutom är konkurrans bra för både Villa & Pedro. Jose Angel känns som en ung och lovande back för ett bra pris, oavsett vad kan det inte bli ett dåligt köp då man lär casha in minst lika mycket tillbaka om man nu skulle vilja sälja honom senare.

Om vi ska tänka ekonomiskt så lär väl det landa mellan € 65-75 miljoner tror jag iaf, och siffrorna lär väl se ut något i denna stilen:
Fabregas: €35-40
Sanchez: €25-30
Angel: €5

Men det sägs ju vi har bara €45 miljoner att spendera, så det lär behövas sälja ett vist antal spelare. Maxwell, Hleb, Milito & Jeffren lär vi väl få ungefär €15 miljoner på. Sen vet jag inte hur det ligger till med försäljningen av Ibrahimo*itch, är de inräknade i de där €45 miljonerna eller inte, om inte så lär det nog funka med dessa tre köp, om de är inräknade så får man priotera mellan Sanchez & Fabregas.

Sedan har vi Bojan, köps Sanchez in är det helt klart att han måste lånas ut till något lag, för hans egen skull hoppas jag verkligen han lånas ut då han i grund och botten är en underbar spelare men för tillfället får för lite speltid och kan inte prestera så som den riktiga Bojan egentligen kan.

Åsikter? Vad tycker ni själva vore dessa 3 köp bra eller överflödigt? Kommentera gärna :).

OBS: Glömde säga att sälja Thiago är det dummaste vi någonsin kan göra, killen är redan sjukt bra enligt mig behöver bara få lite mer tid så lär alla få se vilken stjärna han verkligen är. Thiago>Fabregas & Sanchez!! Men jag anser inte att köpa dessa skulle förhindra honom då han är tillräckligt bra för att slå in sig i laget i lugn och ro.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-11 20:48
Hetfield

Fast då måste vi köpa en mittfältare till. Tycker jag. Hur mycket jag än gillar alla lirare runt 1.70 måste vi ha åtminstone en offensiv spelare över 1.80cm som kan trycka till motståndarna lite på mitten.
Barcelona Hetfield
2011-06-11 20:43
Cesc och Pastore kommer aldrig att hända, det är snarare Cesc eller Pastore och med tanke på hur förhandlingarna går nu så är det Cesc som gäller.

Keita kommer att lämna så fort han märker att han inte kommer få så mycket speltid.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-11 20:39
addeh

Ni missförstår mig. Jag menade inte att jag hoppas att Pastore och Cesc ska komma och Keita ska lämna. Nämnde det bara som ett sjukt scenario, som ändå helt plötsligt inte kändes fullständigt omöjligt, med tanke på de senaste dagarnas rykten. Jag vill ha kvar Keite.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-11 20:36
El Kaiser de Michoacán

Notera att jag sa att det var en sjuk tanke :P
Dock anser jag att Keita måste ersättas om han lämnar. Inte med en crack, men med en lite mer fysisk spelare som accepterar en roll som backup. Fast jag hoppas Keita stannar, för sånna spelare växer inte på träd.
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-11 20:36
1.70

Du säger emot dig själv lite när du först menar att en Keita-spelartyp måste finnas i truppen för att i meningen därpå drömma om att maliern flyttar samtidigt som Cesc & Pastore värvas.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-11 20:22
1.70-ligan//

Om Cesc kommer och om Keita flyttar så varför ska vi ha Pastore också? Då är det verkligen bye-bye Thiago då brasse-spanjoren kommer att få alltför lite speltid. Med tanke på att Cesc är född 1987 och Pastore är född 1989 så det inte heller några spelare som pensioneras inom en snar framtid heller.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-11 20:03
Ryktas ju om att Milan vill ha vår Keita. Men jag tror han stannar. Vi behöver hans fysik! Det enda som ev. skulle tala för en Keita-flytt är väl att man fortfarande kan få bra med cash ut av honom. Men då måste en ersättare in. En sjuk tanke: Keita till Milan --> Cesc och Pastore till Barca.
Barcelona Barca<3
2011-06-11 19:59
oj dubbel
Culé - Messi
2011-06-11 19:55
Barca<3

Oj... :P
____

Redaktionen, är det inte dags att uppdatera ''Silly Season 2011'' med nya nyheter & rykten?

Barcelona Barca<3
2011-06-11 19:53
Culé - Messi

jag tror
rossi
sanchez
och fabregas :D
Culé - Messi
2011-06-11 19:49
Barca<3

Jag tror Rossi eller Fabregas blir den första nyförvärvet. Vad tror du?
Barcelona Canaletes
2011-06-11 19:39
Intervju med Sergi Robero!!
Barcelona Thiago
2011-06-11 19:14
Han har definitivt ett bättre passningsregister än vad Sanchez har vilket är mycket viktigt i Barca!
Barcelona Barca<3
2011-06-11 19:12
vad tror ni om chanserna om att få hem fabregas i sommar?

vem tror ni vi får se bli först klar för barca?
Barcelona Thiago
2011-06-11 19:12
Har du sett han lira? Utsedd till franska ligans bästa unga spelare två år i rad innan denna säsongen samt nominerad till bästa spelare över huvud taget förra säsongen! Tror faktiskt han kan ta en startplats redan under första säsongen och bli en av världens bästa inom tre!
Barcelona Rambla~
2011-06-11 19:09
Hazard som Lille begär minst €25m för? Nej tack, tror inte han gjort någon skillnad i Barca.
Barcelona Rambla~
2011-06-11 19:08
addeh

Tja, kanske det. Jag tycker bara att han gjort det fantastiskt i Barca B, varit helt grym under hela säsongen. En riktig målspruta. Lucho är kanske sugen på att ta med honom till Roma. Soriano påminner faktiskt en hel del om den gamla romahjälten Montella i spelstilen.
Barcelona Thiago
2011-06-11 19:06
Vad sägs om Hazard istället för Sanchez/Rossi och sen Cesc?
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-06-11 19:03
Förra säsongen var spelarna tröttkörda. Den här säsongen ska vi spela spanska supercupen, europeiska supercupen, klubbvm, liga, cup, Champions.

Lägg till Copa Ameria i sommar och EM-kval nästa säsong.

Jag är glad att vi värvar Cesc och någon av Alexis Sanchez/Rossi. Gör vi värvningarna nu slipper vi vänta ut en åldrandes David Villa. Och betala ett högre pris.

Efter de värvningarna är truppen klar. Och redo för nästa säsong. Vi ska inte tro att Madrid blir sämre.
2011-06-11 18:54
Hetfield

Faktum kvarstår dock att både Cesc & Sánchez kommer ha mer i lön än vad våra nuvarande reserver har.

Rambla

Hade Soriano spelat på Nolitos position, det vill säga som ytterforward, och gjort 32 ligamål i Segundan hade jag mer än gärna sett honom i A-laget nästa säsong. Nu är han dock central anfallare och känns på grund av det inte lika användbar. Jag tycker vi bör sälja honom.
2011-06-11 18:54
Hetfield

Faktum kvarstår dock att både Cesc & Sánchez kommer ha mer i lön än vad våra nuvarande reserver har.

Rambla

Hade Soriano spelat på Nolitos position, det vill säga som ytterforward, och gjort 32 ligamål i Segundan hade jag mer än gärna sett honom i A-laget nästa säsong. Nu är han dock central anfallare och känns på grund av det inte lika användbar. Jag tycker vi bör sälja honom.
David Villa #7
2011-06-11 18:43
'' Cesc already thinks about himself as a Barca player ''

'' Darren Dein assures him that the transfer will be completed successfully ''

'' Cesc considers Barça’s offer a good one and this weekend will put pressure on Wenger to make him fulfill his promise. ''

Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-11 18:40
Vill inte vara pessimistisk men jag finner det lite för bra för att vara sant att Wenger kan tänka sig att släppa Cesc för €30m även om han inte vill vara kvar. Litar för tillfället inte ett skit på SPORT, tycker dom har dragit till med one lie too many på sistone.

Hoppas dock att jag har fel.
Barcelona Rambla~
2011-06-11 18:30
Kommer vi att bli av med alla utlånade spelare innan fönstret stänger? Kan du lova det? :P

Snarare lär det bli utlånade igen.
Barcelona Hetfield
2011-06-11 18:29
addeh

Nja, Sanchez lön kommer att ligga på 3 miljoner och Cesc kommer att gå ner i lön bara för att få spela för Barcelona. Vi kommer dessutom att bli av med alla utlånade spelare osv. så pengar kommer in.

Milito tjänar väl 3-4 miljoner euro, slipper vi det så är det bra.
Annons: