/spanien/barcelona/forum/11752.aspx/spanien/barcelona/forum/11752.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid vanbasten_9
2011-06-14 17:29
“I’ve been in contact with Barcelona; I told them that I feel connected to Milan and that I want to stay here,” he said. “If Barcelona really want me, then they first have to talk directly to Milan. I’m happy here at Milan.”

Thiago Silva returned to Fluminense after failing in Europe in 2006 and moved to Milan in 2009.

“It’s too early to return to Brazil, because I’m very close to the peak of my career. I hope that I can end my career at Fluminense. It’s my dream and I hope that I can achieve it,” the 26-year-old continued.

“I’ve talked with Seedorf and he wants to play in Brazil. I think he will go there after the next season.”

Thiago Silva also said that he wants his #33 shirt to be retired after he’s gone.
Barcelona petersays
2011-06-14 17:27
"Ja, utgifterna har självklart också ökat. Men inkomsterna är fortfarande högre än utgifterna så man behöver inte vara speciellt orolig alls. Sist jag kollade så hade klubben gjort €24 miljoner i vinst förra säsongen."

Jag försöker inte bitcha, klubbar får spendera bäst tusan de vill. Jag försöker bara uppmana till kritiskt tänkande. Om du läst företagsekonomi på någon som helst nivå så skulle du rygga tillbaks vid ordet "vinst" på samma sätt som jag gör. Det finns så vansinnigt många sätt att trolla med siffrorna så att man för ett högre, eller lägre resultat, allt beroende på hur konjunkturen ser ut och beroende på hur förväntningarna fråg ägarna sett ut. Ska man se hur det EGENTLIGEN har gått så måste man granska årsbokslutet noggrant och bortse från alla finansiella poster och istället kolla på nyckeltal.

Få saker är så opålitliga som statistik och ekonomi. Dom är alltid annat än vad dom verkar vara.

Så som sagt, inget bitchande. Men det är lätt att bara hugga ett argument man läst någonstans. Nu såg jag flera i rad här inne som hakade på och tyckte att "Inkomsterna har ökat, alltså kan man spendera mer" och trodde dom uppfunnit hjulet. Not so much.
Barcelona Frodo
2011-06-14 17:22
Det sista jag vill är att vi ska bli rånade vilket vi alltför ofta blivit de senaste åren. Vi gjorde bra värvningar till sunda priser förra året och därför väntar jag bara på ett stort fail den här sommaren. Om Villarreal och Udinese tror att Barcelona är en kassako som man kan mjölka hur mycket pengar som helst från så hoppas jag att vi vänder blickarna mot spelare som Kanoute, Piatti eller liknande. Dessa spelare har inte lika mycket kvalitet men vi slipper bli överkörda i alla fall. Priserna det talas om just nu för Rossi och Sanchez är bara ren galenskap.

Alex.K

Du applicerar ekonomiska termer felaktigt och spekulerar bara vilt. Bara för att intäkter är höga (relativt till vad?) betyder det inte att man kan spendera hur mycket pengar som helst på spelarköp. Dessutom är inte intäkter och inkomster samma sak.

Dock finns det säkerligen bra ekonomer i Real som har koll på läget men dina teorier stämmer inte på långa vägar.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-06-14 17:18
Gonzalez_Barca

Det är väl det enda tänkbara scenariot tycker jag. Att Zlatans pengar ingår i Thiagos affär. Det bör inte påverka dagens transferbudget alltför mycket.
Real Madrid Alex.K
2011-06-14 17:14
petersays

Ja, utgifterna har självklart också ökat. Men inkomsterna är fortfarande högre än utgifterna så man behöver inte vara speciellt orolig alls. Sist jag kollade så hade klubben gjort €24 miljoner i vinst förra säsongen. Varför skulle man då inte kunna värva en Neymar t.ex.?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-06-14 17:12
Barcelonito

Milan kan skita i att ge oss Zlatan pengarna. Ge oss Thiago Silva så är jag nöjd. Vi vann trots allt CL efter att ha kastat bort Zlatan :)
Barcelona Éluc
2011-06-14 17:08
Skit i Fabregas! GE MIG TOBIAS HYSÉN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-06-14 17:07
Om Thiago Silva nu verkligen har sagt så att han har pratat med Barcelona och nu krävs det att klubbarna kommer överens så lär ju inte själva affären inte bli så värst dyr med just dagens budget.

Milan är fortfarande skyldiga Barca mycket pengar sen Zlatan-affären och om nu Thiago ska värvas så krävs det nog inte så mycket pengar utöver för att komma överens.
Barcelona petersays
2011-06-14 17:06
Först var det tröjförsäljning, nu är det klubbens "höga intäkter". I'll call the bullshit card.
Barcelona petersays
2011-06-14 17:05
"Klubben har råd eftersom intäkterna är så pass höga. Sen betalar man ju inte hela summan direkt, utan det brukar vara genom avbetalning när det handlar om stora summor. "

Ähum. Intäkter är inte detsamma som vinst. Tror du inte att kostnaderna/utgifterna ökat betydligt också?
Barcelona Qanii
2011-06-14 16:55
Namn: Alex.K

Självklart ska inte säljande klubben ta hänsyn till den köpande, de kan sätta vilket pris det känner för i stort sätt så länge det finns någon som köper deras spelare.. Men det är ju den köpande klubben som ska ha lite sunt förnuft och överväga priserna som sätts på spelarna de vill ha.

Kolla på Ditt real madrid som vill köpa neymar, vad ska de med han till? Det börjar kännas lite fm där man har massa stjärnor på bänken och kanske till och med utanför. Känns lite som panik köp, om du frågar mig.
Real Madrid Alex.K
2011-06-14 16:29
Qanii

Självklart måste man också betala annat. Men samtidigt kan ju inte den säljande klubben ta hänsyn till den köpande. Att dagens priser är så höga beror på att klubbarnas inkomster är så pass höga.

Och en spelare som Sanchez ska normalt inte vara värd så mycket. Men eftersom det finns så många intressenter så är det normalt att priset trissas upp lite.
Barcelona Qanii
2011-06-14 16:15
Namn: Alex.K

Det lite skevt att tänka så Alex K! Om £300 miljoner är Real madrids inkomst och de betalar en spelare för 20 % av intäkterna så låter det kanske inte så dumt. Men det massa saker som intäkterna ska täcka så som amorteringar, lån etc.. Tanken är väll att intäkterna ska täcka andra kostnader (och inte bara spelar köp) så att lagen inte går med förlust!? Kollar man på dagens priser på spelarna så slukar de mkt av intäkterna.

Sen så är det nyttigt att förnya truppen varje år men inte till vilket pris som helst. Kollar man till exempel på sanches vad har han presterat för att kosta 300/400 miljoner? Han gjorde ett bra vm kval och vm. Sedan har han tagit ett kliv framåt i serie a iår men inte mer än så. Visst har han potential att bli en kanon spelare men det hade Quaresma också. Jag menar kolla på youtube klipp med honom och du tänker saches vem? Så bara för att spelaren har potential så betyder det inte att han lever upp till alla förväntningarna. Vart är den nya pele (robinho)? Nu finns det en ny pele i form av neymar.. Så att slänga 400/500 miljoner på en spelare som har potential är för mig gambling!
Real Madrid Alex.K
2011-06-14 16:14
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Klubben har råd eftersom intäkterna är så pass höga. Sen betalar man ju inte hela summan direkt, utan det brukar vara genom avbetalning när det handlar om stora summor.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-14 16:12
Sen så ska de också få igång Kaká och han ska "ta det till CL-guldet". Sjukt att många vill att brassen ska starta före Özil, ett hån mot tysken enligt mig.
Barcelona Deulofeu
2011-06-14 16:11
Neymar kan ju spela i hela anfallet medans Kun är bäst som segunda punta anser jag iallafall och då måste Mourinho spela med två på topp och det kommer han aldrig våga mot oss och då kommer de fortsätta att ändra taktik match efter match och spelarna blir förvirrade och missnöjda läs Ronaldo i el classico vad sur han var när han ensam pressade.
Barcelona Deulofeu
2011-06-14 16:09
Men det är ju inte klokt man har Higuain,Benzema,Ozil,Di Maria samt Ronaldo vem ska petas jag ser ingen de kan ta bort och ändå spelar sällan Benzema och Higuain tillsammans denna säsongen är dessutom Higuain tillbaka han gjorde 27 baljor förra året madre mia !Vilka problem de kommer få.Värvar de dessutom Coentrao blir väl inte Marcelo jätteglad.Hur känner Khedira när man värvar Sahin.Callejon tänker kanske peta Ronaldo eller Di Maria Ha ha.Sen ska de dessutom spela in Neymar det blir nog riktig pannkaka men jag hade hoppats på att den inte skulle innehålla Neymar utan Kun...
2011-06-14 16:04
Alex.K

Det var dumt av både spelarna och Real. Vad ni ska med dem till kan man ju undra, tror knappast de tillsamans spelar över 15 matcher.

Sen kan man ju bara fråga sig var alla pengarna kommer i från. Varje sommar spenderar ni flera hundra miljoner utan att bli pank.

Men även om ni har så mycket pengar så skulle faktidkt laget må bäst av att spela i hop sig och att det någon gång kommer en sommar där ni inte värvar flera stjärnor.. Själv blir jag inte rädd längre när Real köper en spelare då ni oftast redan har en eller fler bättre på samma position.
Barcelona Gabriel
2011-06-14 15:59
Deulofeu

Är nästan beredd om att hålla med dig. Även om jag fortfarande anser att det åtminstone bör värvas någon spelare. Men priserna på spelarna idag är så förbannat dyra, och med vår ekonomi som den är just nu vore det smartaste att inte slänga ut sånna oerhörda summor för spelare som egentligen bör värderas till hälften av det de värderas till av deras presidenter.

Det viktigaste borde nästan vara att se till att vi får våra utlånade spelare sålda och att vi får in lite pengar för spelare som Jeffren, Milito och Maxwell. Vi har fortfarande världens bästa lag och världens bästa startelva, däremot är bänken kanske inte så stark som man hade hoppats på men tyvärr ser det ut som det gör just nu i fotbollsvärlden och det är helt enkelt inte ok att betala överpris för spelare bara för att bredda truppen.
Barcelona Deulofeu
2011-06-14 15:54
Om man tänker på vår ordinarie startelva skulle jag vara mycket nöjd med följande reserver

Mino/Pinto
Adriano/Muniesa
Fontas
S.Gomez/Barthra/Botia
Muniesa/Jose Angel
Mascherano/O.Romeu
Keita/S.Roberto
Thiago
Afellay
Bojan
Deulofeu

Då har vi en lagom trupp som nästan alltid får spela i a samt b-laget alla är på tårna hela tiden.

Lyckas vi dessutom sälja alla utlånade spelare eller ge bort dem till klubbar vi vill ha samarbete med framöver ser det också ljust ut.

För Jeffren,Milito,Maxwell får vi väl en liten slant också men vi slipper deras lön de spelar ändå knappt och när de gör det är det inte bra ge den lilla tiden till ungdomarna för de behöver den och krigar för varje minut.

Så gör vi ; )
Real Madrid Alex.K
2011-06-14 15:52
Priserna har väl egentligen gått ner om man tittar på vilka inkomster klubbarna hade för 10 år sedan. År 2000 så hade Real Madrid inkomster på ca £104 miljoner. Samma år så köpte man Luis Figo för £37 miljoner. Man betalade alltså ungefär 35,5 % av inkomsterna på en enda spelare. Ca 10 år senare så slog man världsrekord när man köpte Cristiano Ronaldo för £80 miljoner. Men nu hade inkomsterna ökat med nästan £300 miljoner. 20 % av intäkterna alltså.

Orkar inte jämföra spelarköp i andra klubbar så jag kanske har fel. Att priserna ökar hela tiden är väntat när intäkterna i klubbarna också ökar.
Barcelona Deulofeu
2011-06-14 15:49
Det vore lite coolt om Barca bara säger att vi behöver inte köpa några spelare vi fyller bara på underifrån. Fabregas kan stanna vi har Thiago,Rossi behövs inte vi har eh Soriano,vem vill ha Sanchez vi har Deulofeu.Inte bara för att alla spelare är så förbannat dyra utan för att våra talanger i framtiden ska stanna hemma för vem vill inte egentligen få chansen i a-laget då ska inte platsen vara hindrad med någon superstjärna som kostar 400 miljoner.

Jag tycker vi blankar denna silly season ok vi kan ta hem Botia köpa Jose Angel sedan tycker jag vi håller tillgodo med vad vi har kanske sälja någon gamling också för att det ska se bra ut i bokslutet.

Det finns en viss risk att vissa spelare inte har så tuff konkurrens men i detta laget finns det inte något som heter mättnad här finns en otrolig sammanhållning vi förmodligen inte sett någonstans.

Någon som håller med?
Barcelona Rambla~
2011-06-14 15:40
Puyi är ledsen idag. Queca har avlidit. Ja hans får alltså.

R.I.P Queca
Barcelona Barcadinho.
2011-06-14 15:35
Hetfield.

Co signerar din prislista.
Ser du, en ung fotbollfan från Sverige har mer förnuft om fotbollsmarknaden än flera överbetalda sportchefer...!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-06-14 15:35
Sett till priserna så ser det ut att bli exakt samma trupp nästa säsong.. Synd att det blivit såna FM priser i fotbollsvärlden. Fan på FM ville jag köpa Mata, 450 miljoner gick han för, trodde aldrig dessa priser skulle komma att bli verklighet.
Real Madrid Alex.K
2011-06-14 15:23
Ride_The_Big_One(6)

Om inte Mourinho hade bestämt spelarköpen så hade knappast spelare som Altintop anlänt. Jag säger inte att Mourinho har lika mycket makt som han hade i England, men han är första coachen på väldigt, väldigt länge som faktiskt har något att säga till om.

Det verkar faktiskt som om Perez har förstått att han inte ska lägga sig i fotbollen utan fokusera på att marknadsföra klubben.

L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Synd och synd. Callejon och Altintop visste vilken klubb de flyttade till och får således skylla sig själva lite. När klubben innehar spelare som Ronaldo, Di Maria, Özil, Higuain och Benzema så kan man inte räkna med att få spela speciellt mycket om man kommer från Espanyol och bänken i München.

2011-06-14 15:19
Kan bara instämma med alla gällande överpriser. Helt sjukt vilken skillnad det är från bara några år sedan. Det var nog de tre övergångarna Zlatan till Barca, Kaká till Real och Ronaldo till Real som ställde till allt. Framförallt Ronaldos transfer satte ribban för hur högt priset kan vara. Då tänker ju alla, om en av världens bästa kostar 1 miljard, varför kan de som inte riktigt är etablerade men ändå bra kosta 400?

Vill knappt tänka på hur det ser ut om 10 år. Man C har säkert köpt någon för 2 miljarder vilket på så sätt sätter ribban ännu högre.
,Sami
2011-06-14 15:14
Då kan vi glömma Pastore.

Zamparini (president Palermo): "We want 50M for Pastore. His agent can talk with clubs, we’ll meet in the weekend to discuss the situation."
2011-06-14 15:13
Alex.K

Man måste också komma ihåg att samtliga av de där 12 spelarna kommer vara duktiga, etablerade och 2-3 av dem kommer sitta på bänken mestadels av säsongen. Men det är bara att beklaga till sådana som Callejón och Altintop som säkerligen lär spendera säsongen på läktaren och i bästa fall bänken.

Sen så är det ju inte bra med så stor omsättning i truppen. Det enda som gör att ni kan komma i kapp oss för tillfället är att spela ihop laget och det gör man inte genom att värva 4-5 nya och sälja 6 stycken. Jag menar, ni säljer Canales och Pedro León och köper in Callejón och Altintop. Vad exakt är skillnaden?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-14 15:06
Alex.K

Du är naiv om du tror Mourinho har mer makt än Perez, eller har mer att säga till om. Presidenterna styr coacherna som marionetter!

Så länge Perez får styra och ställa blir det flera "galacticos" vare sig Mourinho vill det eller inte.
Samma visa gäller naturligtvis i Barcelona, den spelare Rosell vill ha mest kommer till klubben.
Annons: