/spanien/barcelona/forum/11750.aspx/spanien/barcelona/forum/11750.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien OTBAG
2011-06-27 13:19
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!//

Spot on.

Jag håller med i precis allt du skriver där. Jag tror även att det är därför som Gazidis har uttalat sig om att värvningar kommer ske ovanligt tidigt i år för att vara Arsenal, detta för att visa bl.a Cesc att vi satsar. Sen tycker jag att vi har materialet för att utmana om titeln, däremot måste spelarna jobba på den mentala biten.

Det du säger om förhandlingen är även det väldigt klokt sagt. De flesta vet att vi inte kommer att vika oss och gå ner till de summorna Barcelona är redo att lägga idag. Jag säger inte att det är rätt eller fel, Barcelona har sitt värde på Cesc - Arsenal har sitt värde på Cesc. Det är inte konstigt att vi värderar en kapten och en av världens bästa mittfältare till den summan vi faktiskt värderar honom till.

Hetfield - Thiago isn't going anywhere//

Det är ju det jag har sagt på "Les Rambles" hela förra veckan, att Cesc inte kommer gå ut och säga att han vill lämna. Men om han inte skulle ha något emot att stanna så skulle han inte säga det till media för att göra fansen upprörda och sen lämna samma sommar.

Nej, jag skrev det inte i inlägget jag citerade men det är inte så svårt att läsa vars jag skrev det när de var där diskussionen om det påbörjades. Och det spelar ingen roll om det är för två veckor sen eller för två dagar sen när jag skriver i det inlägget jag citerar "Detta är Cescs senaste uttalande".

Vem som helst vet att saker och ting kan förändras men det enda jag gjorde var att skriva det senaste uttalandet.
Barcelona Andreas - V.V / Crackòvia!
2011-06-27 13:19
Pep - El Míster

"Är folk helt humorbefriade här? Ok, inläggen bidrog inte till någon seriös diskussion eller något men när klockan är efter midnatt en söndag och folk vill skämta lite med varandra kan man väl åtminstone ta det med en nypa salt. Dessutom är forumet inte speciellt aktivt så pass sent så det skadar väl inte det minsta med lite interna skämt? Dessutom bidrar det, tycker jag, till en go stämning mellan oss forumanvändare här på Les Rambles. Om vi bortser från dom som hela tiden ska tjaffsa om petitesser.
Give me a break"

Amen min broder! I alla fall en som kan lägga till 1+1.
Klockan var för i helvete 02.00 och forumet var stendött, vad fan spelar det för roll vad som skrivs då så länge det inte är rasistiskt osv..

Hetfield

"Det roliga är att de flesta som verkar ha en pinne i röven är de som sällan bidrar till forumet. Antingen så är man tyst och låter folk få ha kul, eller så startar man med en diskussion som man tycker är intressant.

Känns lite som att klaga på att barn i Afrika dör när man inte gör något själv. "

Haha, du är så jävla klockren att jag nyss fällde en glädjetår, två tummar upp!

Det var precis de orden jag försökte få fram, tack!

Som Hetfield sa, innan ni klagar - bidra med nåt själva för tusan, sitt inte bara och gnäll.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-06-27 13:16
Ja, och saker och ting ändras. That's the point. Tror du på allvar att Cesc går ut och säger att han vill bort från Arsenal även om det är hans vilja?

Sluta vara så naiv. Han älskar Arsenal, han skulle aldrig pissa på klubben genom att säga sånt. Om han skulle lämna och gå till oss så sker det snyggt, dvs. bakom stängda dörrar.
Var ingen dumbass, Cesc kommer inte att säga det rakt ut.

Förövrigt så skrev du inte : "Cesc har inte kommenterat situationen den senaste veckan. Däremot sa han, den 15e juni, att han inte har något emot att stanna i Arsenal." i inlägget som du citerade.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-06-27 13:15
OTBAG

Det är så jag känner, hade Arsenal vunnit ligan i fjol så hade Fabregas säkert lämnat. Han har alldeles för mycket kärlek för att lämna klubben efter att titlarna uteblivit. Det beror på en massa faktorer gällande hans beslut, hur projektet ser ut för nästa säsong, är truppen stark nog att verkligen konkurrera med Chelsea,United är några faktorer som säkert kretsar i huvudet på Cesc.

Jag tror han stannar i Arsenal pga anledningen har skrev i mitt förra post och denna. Det enda som stör mig är att klubbarna ska forsätta förhandla när det inte är realistiskt att han kommer iår, önskar verkligen att Cesc går ut i pressen och förklarar läget.

"Det är inte rätt tid för mig att komma, vill vinna titlar med Arsenal innan jag kan tänka mig en flytt till spanien"
Lättare sagt än gjort, men för oss fans(Arsenal/Barcelona) är situationen extremt frustrerande.

Gör oss alla denna tjänst Cesc i beg of you, give us clousure.
Spanien OTBAG
2011-06-27 13:14

Det är ju precis det jag säger, läs vad jag skriver istället för att leka besserwisser.

"Här har du Cesc senaste uttalanden"

"Cesc har inte kommenterat situationen den senaste veckan. Däremot sa han, den 15e juni, att han inte har något emot att stanna i Arsenal."
2011-06-27 13:12
Titta på datumet. Det där var för ca 2 veckor sen.

Saker och ting ändras.
Spanien OTBAG
2011-06-27 13:10

Här har du Cesc senaste uttalanden, och detta är till BBC - en av de få i brittisk media som inte slänger ut vad som helst:

"I am an Arsenal player. I have been very happy for eight years and I am very happy," he said.

"There have been no decisions. It doesn't always depend on the player and at the moment I don't know anything."

Fabregas added: "You can never say never in this life as so many things happen that you can never predict.

"But I am very happy where I am. Anything else would be speculation that is untrue."

"He is the boss, the one who makes the decisions - you should ask him," Fabregas said.

"But I was injured at the end of the season and I haven't seen him for about six weeks."

"A player who is not frustrated at not winning titles is either lying to himself or lacks ambition," he commented.

"But there is a good team and a good manager and one of the most faithful fanbases in Europe. With those I believe we can make progress and one day win an important trophy."

Hade postat in detta i förra inlägget om det fungerat att lägga in länktips när man editerar.

Väl mött.
Barcelona Katalano
2011-06-27 13:09
Shanghai

Ja han är fantastisk, men skulle kunna jobba på att utveckla det där skottet lite :P
Spanien OTBAG
2011-06-27 13:05

Att en Arsenal-fan kommer in och pratar om Cescs marknadsvärde och felaktiga påståenden om vad vi kräver för summa är ju inte alls konstigt. Det var ju knappast så att jag var ute efter att provocera när jag säger vad representanter från Arsenal själva har sagt.
Barcelona Shanghai
2011-06-27 12:59
Damn! killen är lik Kaka i spelstilen.

Länktips!
Spanien OTBAG
2011-06-27 12:58

Du ser ju vilket sätt du själv lägger fram dina argument. Att jag har mitt huvud i Wengers röv. Väldigt moget.
Sen att du ska håna Arsenal som klubb när diskussionen börjar med Cescs marknadsvärde är också fantastiskt.

Wenger har inte lovat att vi ska vinna titlar de 6 senaste säsongerna. När vi lämnade Highbury för Emirates så påbörjades en generationsväxling. Då sa Wenger att självklart satsar vi på att vinna titlar varje säsong eftersom vi är en så pass stor klubb som Arsenal men att det kan bli en titeltorka och det är säsongen 2010/11 som man kan kräva att hans "nya Arsenal" ska vara med på alla fronter. Vi vann ingenting i år, men framtiden ser ljus ut och personligen tror jag att vi vinner en titel nästa säsong.

Barcelona-fans bör veta hur det är att ha en titeltorka, det var inte allt för längesedan som ni själv hade en.

Van Persie som kapten skulle ingen Arsenal-fan klaga på, en av få karaktärsspelare i dagens lag som i media säger att han inte kan tänka sig någon annan klubb än Arsenal och att han har 110% Arsenal-hjärta. Han är en vinnarskalle utan dess like. Personligen hoppas jag att Cesc stannar ett par säsonger till och att Wilshere får ta bindeln sen.

Cesc har inte kommenterat situationen den senaste veckan. Däremot sa han, den 15e juni, att han inte har något emot att stanna i Arsenal.

Jag tror precis som dig att Cesc vill vinna en titel med Arsenal innan han lämnar, i hans hjärta finns två klubbar och han vill inte lämna Arsenal på ett dåligt sätt. Därav tror jag han stannar i någon säsong till. Hade jag varit Barcelona-fan hade jag inte varit brydd om att få Cesc, ni har Thiago som enligt mig kan bli hur bra som helst och idag har ni världens mest fungerande mittfält så som det är.
Spanien truten
2011-06-27 12:54
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Du är tuff.
2011-06-27 12:51
OTBAG

Har Cesc kommenterat något om sin situation?
Man vill bara få ett avslut på hela sagan, hur grym än jag tycker han är som spelare är det inte rätt tid för honom att komma till klubben.

1. Han har oavslutade affärer med Arsenal, han vill säkert vinna en massa titlar innan han ens tänker tanken på att återvända till spanien.

2.Kommer han till klubben nu blir det ytterst få chanser får ynglingen Thiago som spås en lysande framtid i klubben. Inte så kul för honom ifall en superstjärna som Cesc kommer.
2011-06-27 12:47
OTBAG

Nvm. Det är lite drygt att så fort man skriver något om Cesc så kommer det direkt ett par gunners och ska dryga sig.

Väl mött.
Spanien OTBAG
2011-06-27 12:46

Suck.

Gazidis sa att ingen nyckelspelare ska lämna vid senaste mötet med Arsenal Supporters Trust.

Wenger har aldrig sagt att vi ska vinna trippeln inför en säsong. Sluta lek macho och lägg ner din översittarattityd, den vinner du ingenting på.

Tacka vet jag Les Rambles profiler så som "Rambla~", han kan åtminstone diskutera på en vettig nivå, utan att hoppa på klubben eller lägga ett in ett hån i diskussionen.
2011-06-27 12:43
OTBAG

Jag har sagt det förut och säger det igen: Wenger är en lögnare. Om allt det han lovade var sant så hade ni vunnit trippeln nu.

Ta allt Wenger säger med en nypa salt.

Förövrigt så tror jag inte att Arsenal har så mycket makt i frågan, om Cesc har bestämt sig för att lämna så kommer priset att sjunka rejält. Arsenal vill nog sälja innan financial fair play reglerna kommer in som stoppar de här megastora priserna.
Spanien OTBAG
2011-06-27 12:40

£31 miljoner för Cesc Fabregas kan du drömma om länge. Att vi kräver €40 miljoner stämmer inte heller eftersom det blir dryga £36-37 miljoner. Om han nu skulle säljas i sommar så kommer vi att kräva upp emot £50 miljoner, dock kommer han vara i den rödvita tröjan även nästa säsong. Sen kan du hänvisa till dina tidningar från Spanien, de snackar minst lika mycket skit som de engelska såhär i Silly-tider. Du kan istället läsa de uttalanden Ivan Gazidis och Wenger gjort på Arsenal.com.

"Ingen nyckelspelare kommer att lämna laget, speciellt inte Cesc."

Skulle vi då låta honom gå för £31 miljoner? Skulle inte tro det.

Källkritik.
2011-06-27 12:35
Kung Bore(ll)

Ditt favorit lag i england är Arsenal, Inter ifrån Italien och Real ifrån spanien stämmer verkligen det?

Det är verkligen motsatsen när det gäller spelet. Är det en slump att du valt de för att kunna kommentera, för det är just de 2-3 lagen som verkligen hatar Barcelona och vice versa. Vet inte om det är hat mellan Arsenal och Barcelona, men de andra lagen där Mou har härjat så är det minst sagt hat emellan.
Spanien Kung Bore(ll)
2011-06-27 12:28
Jojo, men steget därifrån till att de skulle vara överens är ju minst sagt gigantiskt.
2011-06-27 12:24
Barcelona are preparing to make an improved offer of €35 million for Arsenal captain Cesc Fabregas, according to the Daily Telegraph.

There you go. Nu kan du vara tyst.
Barcelona barca_joe
2011-06-27 12:23
Visst är det kul att det skojas, men i en veckas tid samma saker är otroligt uttjatande enligt mig iaf. Hellre att ni länkar några roliga klipp/bilder efter ett tag istället för att mala på samma gagoskömt hela tiden.

Thiago, säljs han då är det det värsta bra länge. Ser han inte storheten i honom vet jag inte vad jag ska tro längre. Jag hoppas mer på Sanchez än Kun, bara för att jag vill att Kun stannar där han är vilket gör La Liga roligare på alla sätt och vis, och Sanchez känns bara väldigt intressant.
2011-06-27 12:23
Haha, sluta trolla. Gå tillbaks till Arsenal forumet nu så kan ni prata om hur ni ska vinna trippeln nästa år.
Spanien Kung Bore(ll)
2011-06-27 12:11
Daily Mirror har åtminstone större trovärdighet än sport, riktig skittidning minst sagt.
2011-06-27 12:05
Ja, de engelska tidningarna är ju källan till sanningen.
Spanien Kung Bore(ll)
2011-06-27 12:04
Hetfield

Nej Arsenal vill ha minst 60, så gränsen för det går vid 45. Tror inte man nöjer sig med 5 miljoner extra när man officiellt går ut och kräver det dubbla. Sport är ungefär lika trovärdiga som 500 mytomaner.
Barcelona Bästelona
2011-06-27 11:55
Fan ta o uppdatera silly season bloggen...
PedroRodriguez
2011-06-27 11:36
note: the daily mirror says that guardiola's brother pere is the agent of thiago. this is not true.

Kan de sluta trolla? Britterna har noll koll.
2011-06-27 11:31
Rambla

Det låter troligt, men det spelar ingen roll. Thiago kommer aldrig att säljas.

Sami

Kun. Enough said.
,Sami
2011-06-27 11:27
Vem väljer ni helst. Sanchez eller Aguero? Undra vem som kostar mest.
Barcelona Rambla~
2011-06-27 11:24
Tror vi på det här? Jag är tveksam till det. Visserligen så läste jag här om dagen att Barca fått in ett bud på €18m från PL från en icke namngiven klubb. Summorna stämmer ju på ett ungefär.
Annons: