/spanien/barcelona/forum/11749.aspx/spanien/barcelona/forum/11749.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan Puyi
2011-06-15 12:59
Möter vi Real en gång och Porto två gånger eller är det tvärtom?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-06-15 12:55
Hetfield

Glöm inte tre supercupmatcher mot Real och Porto innan säsongen ens dragit igång..
Barcelona Hetfield
2011-06-15 12:52
addeh

Jo, det räcker ju när man ska kämpa i ligan, CdR, CL och VM för klubblag.

Jo, tjenare.
Atlético addeh
2011-06-15 12:50
Hetfield

Varför är du så desperat om att få hit ännu en mittfältare? Vi har redan fyra och det räcker väldigt långt.
Barcelona Barcadinho.
2011-06-15 12:47
Vad vet vi eller journalister om Vad Cesc vill eller inte. Han har aldrig uttalat sig rakt om att han vill återvända till Barcelona. Det fick vi höra hela tiden i andra hand som t ex via Sagna sist. Grabben (mannen) trivs kanske med sitt tillvaro i London. Trots vädret är London en levande och färgrik stad. Och familjen då - inte säkert att han vill tillbaka till att bo nära sin familj. Jag skulle inte vilja bo nära min familj, även om jag fick gratis lägenhet och morsans goda rätter varje dag. Det finns flera som inte trivs att bo så nära. Messi verkar vantrivas när han åker till Argentina med all media tjat och stress.
Så jag kan absolut tänka mig att Cesc är nöjd i London och tillvaron där.
Och den sportliga biten är ju inte så dålig heller. Han är en viktig spelare, kapten, tränaren uppskattar honom. Ja, det fattas titlar men titlar är inte allt i livet. Är det bättre att sitta på bänken?

Jag vet inte vad Cesc vill, men jag respekterar hans beslut i vilket fall. Han är en vuxen människa som har rätt att välja båda var han bor och var han ska jobba. Han vill kanske stanna i London, men håller en låg profil mot Barca för att inte få ett dåligt stämpel hemma. Lite diplomatisk agerande kan man väl säga.
Det är inte säkert heller att han blir mer älskad av sugportarna på CN. Vi vet hur snabbt fansen vänder kappan i motgång. De busvisslar och viftar med sina näsdukar.

Men jag hoppas förstås att han väljer Barcelona. Jag vill ha honom i klubben.
Utgångspunkten verkar dock inte vara så optimalt den här sommaren heller. Det kommer nog dra på tiden den här värvningen, när så mycket ligger i luften.
Om det överhuvudtaget blir en verklighet.
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-15 12:34
Hetfield
Goetze är det inte lönt att satsa på då han har lovat supportrarna och Dortmund att han kommer stanna åtminstone en säsong till.
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-15 12:32
Lite OT-fråga som jag aldrig har förstått. Varför bryter många klubbar med spelare direkt istället för att sätta upp spelaren på transfermarknaden? Vad innebär det när man bryter direkt? Betalar klubben som bröt kontraktet fortfarande lönen och måste klubben "lösa ut" spelaren genom att betala en viss summa pengar?
Länktipset är ett exempel.
Barcelona Hetfield
2011-06-15 12:26
Jag tycker faktiskt att Rosell ska fråga Cesc en väldigt simpel fråga: "Vill du spela i Barcelona den kommande säsongen?". Det finns bara ja eller nej, om svaret är "nej" så är det kanske dags att satsa på en annan mittfältare. Pastore, Eriksen, Goetze, Banega osv.

Om svaret är "ja" så få hit honom.
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-15 12:25
30 miljoner euro för Griezmann? Vilken värd lever vi i egentligen... Vad är nästa grej? McDonald´s höjer priset på Big Mac till 999 kr. :P
Jag ska dock tillägga att jag gillar fransmannen. 10 miljoner euro känns mer rimligt, än sålänge.
Barcelona Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!
2011-06-15 12:23
Jag kan förstå att Fabregas inte vill spotta på Arsenal genom att gå ut i media och göra sig själv omöjlig men om han nu verkligen så gärna vill till Barça så måste han ju fatta att det inte går med den här mesiga stilen längre. Efter tre sommrar med samma rykten och samma situation så är han tvungen att göra något, om han nu vill gå till Barcelona. Sen så är det faktiskt inte hela världen om han öppet skulle säga att han vill till Barça, Cristiano Ronaldo gick ut och sa att han ville till Madrid men stannade, vann ligan och tog sitt lag till CL-final. Allt handlar om hur Cesc själv väljer att göra nu, vill han spela i Barça så får han ta och agera, vill han fortsätta vara mönstereleven och inte såra någon kan han ruttna i Arsenal i all evighet. Grow a pair boy!
Barcelona Frodo
2011-06-15 12:16
Cesc (Arsenal): "I'm very happy, I'm an Arsenal player now, and that's it. Wenger knows what I want and he's the boss, he decides."

Cesc: "It's frustrating not to win trophies. Barcelona are a great club, the best in the world, and playing there is a guarantee to win."

Cesc: "I won't step forward and say I want to join Barça. After 8 years at Arsenal, I won't harm the club. That's not my way of being."

Killen har inga cojones. Han vill själv komma ut ur situationen utan att smutsa ner händerna samtidigt som han förväntar sig att Barca ska ta smällen. Det är dags för Barca att vända blickarna åt andra transfers. Den här veliga killen är kapten i Arsenal men gömmer sig bakom Wenger. Vi kan inte ha typer som inte vet vad de vill i Barcelona.
Barcelona Hetfield
2011-06-15 12:16
Cesc: "I won't step forward and say I want to join Barça. After 8 years at Arsenal, I won't harm the club. That's not my way of being."

Fair enough....
Real Madrid Robert16
2011-06-15 12:14
test
Barcelona Myrran
2011-06-15 12:13
Ganska sjuk säsong Barcelona som klubb har gått igenom i år. Med alla sporter inom klubben så har man vunnit 15 (!) stycken cuper/ligor.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-15 12:06
Japp, då kan han stanna där han är om han är så "lycklig". Killen har inga balls alls.. Hoppas Rosell skiter i han och satsar på andra alternativ.
Postat via SvenskaFans-appen
2011-06-15 12:04
Cesc (Arsenal): "I'm very happy, I'm an Arsenal player now, and that's it. Wenger knows what I want and he's the boss, he decides." #fcblive
Barcelona barca111
2011-06-15 11:51
saken är att om barca ska värca sanchez måste man göra det innan sydamerikansa cupen eftersom det finns en risk att hans marknadsvärde höjs ytterligare om han spelar bra
Barcelona westinho
2011-06-15 11:36
Tror du verkligen det Rambla? Udinese har fått precis som de ville, ett budkrig mellan de största klubbarna i världen. De kan få mer än dubbelt så mycket betalt för Sanchez än vad han egentligen är värd. Hoppas dock Barcelona hoppar av tåget, vill inte att han ska värvas hit för mer än 30 miljoner euro.
Barcelona Hetfield
2011-06-15 11:35
"Solo quiero ir al Barça"

Sanchez vill bara till Barcelona, jag hoppas att han hamnar i Barcelona.

En väldigt intressant situation har dykt upp med Cesc, han är i Spanien och ska göra reklam för en parfym (?), och då kommer han att bombarderas av frågor från journalisterna angående om han vill till Barcelona. Wenger är då rädd att Cesc ska säga att han vill till Barcelona öppet.

Det är även så att det har blivit lite av en stalemate då Barcelona vill ge 30 miljoner och Arsenal vill ha 40 miljoner, det är i dagsläget upptill Cesc. Han behöver bara säga öppet att han vill gå iväg så försvinner det problemet.
Barcelona Rambla~
2011-06-15 10:51
"With City and United bidding more and the player wanting to join Barcelona, there's a stalemate on the transfer of Alexis Sanchez. [rac1]"

United och City tycks bjuda över Barcelona, spelaren vill dock till Barca. Det här kommer att dra ut på tiden om inte Barcelona höjer sitt bud. Till slut tröttnar Udinese och behåller honom en säsong till skulle jag gissa på.
Barcelona Rambla~
2011-06-15 10:50
elbraco

Ja det stämmer, den lilla biten du ser av den precis efter arenan Palau Blaugrana.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-15 10:45
Jag hade ingen aning om att La Masia låg så nära Camp Nou. Är det Miniestadi som är arenan borta till höger på bilden då? länktips
Barcelona Rambla~
2011-06-15 10:38
Cesc, Piqué och Puyi kommer att supa till rejält för att hedra Puyis bortgångna får Queca skulle jag gissa på. :)
2011-06-15 10:31
Tw Puyol: "Tomorrow in the afternoon, Pique and Cesc arrive in Ibiza. Ooooooohhhhhhhh moc moc" #fcblive [@carles5puyol]
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-15 10:09
gutigod//

Om Sagna verkligen har sagt det så bekräftar det väl i princip vad de flesta redan är överens om.

Enligt Puyols twitter så befinner sig han nu på Ibiza och imorgon kommer Cesc och Piqué dit. Undrar vad de tre snackar om?
Real Madrid gutigod
2011-06-15 08:43
:)
Barcelona Deulofeu
2011-06-15 08:33
Angående diskussionen igår om Cristina Ronaldo så var Barca rejält sugna på honom när han slog igenom för Sporting i en träningsmatch mot UNited.Det var bland det värsta man sett han fullständigtv lekte med UNited i den matchen och på planet hem var det flera av Uniteds spelare som ville värva honom.KOrt därefter blev det klart.United lade tidigt ett högt bud och Barca siktade in sig på Quaresma som ansågs vara ett säkrare kort ja ni vet alla hur det gick...Figos ersättare har varit ett spöke sedan Messi slog igenom.Overmars,Simao samt Quaresma har alla provat.
2011-06-15 01:11
,Sami.

det där var ett riktigt wtf-moment. gulligt Ramos, gulligt.
Barcelona Barca4eva
2011-06-15 01:10

Ja då, men samtidigt står det att han vill fortsätta karriären i Spanien. Det är inte säkert att han joinar just Barca men någon klubb lär det bli.
2011-06-15 01:06
Det står väl bara att han tränar med klubben?
Annons: