/spanien/barcelona/forum/11748.aspx/spanien/barcelona/forum/11748.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-06-10 16:36
Årets lag på sportal.se

Alonso före iniesta?? jävlar va många madridistas som måste ha röstat.

Sen tycker man ju att det finns många bättre vänstermittfältare än Bale, killen är sjukt överskattad. Han gjorde 2 bra matcher mot inter och blev höjd till skyarna till max.
Mot united, chelsea, arsenal och city såg man knappt honom på banan.
Putta bollen framför dig o kuta typ..
Nää, Usain bolt är säkert bättre
Barcelona Figeta
2011-06-10 16:24
1.70-ligan

Läste tidigare att du vill ha en större anfallare som är billig och det skulle nog passa oss bra. Att värva både Cesc och en stjärna till som Sanchez vet jag inte om det skulle vara bra för truppen. Det blir för många stjärnor och kan då uppstå konflikter.

Cesc och Forlan/Kanoute är den perfekt tycker jag. Men ändå är man självklart sugen på en spännande värvning som Sanchez/Neymar.

Btw Grattis på studenten och hoppas du haft en jäävligt bra dag barca broder ;)
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-06-10 16:23
1.70-ligan
Förr eller senare så skulle nog Thiago tröttna. Om nu Cesc kommer så kommer han ju få spela mycket mindre och jag tycker att det är jävligt orättvist för att killen brinner för den här klubben och han konkurrerar med Xavi och Iniesta så klart att han är värd en chans eller mera speltid. Jag säger inte så bara för att han tränar med de utan för att han är jävligt bra också. Han vågar ju iaf konkurrera med de till skillnad från Fabregas som försvann som ett barn.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-10 16:18
Diar Iniesta Shekha

"Jag skulle inte bli förvånad om Thiago skulle lämna när Fabregas kommer"

Jag skulle faktiskt bli förvånad (och vansinnig) om det händer. Men som tur är kommer det nog aldrig hända.
Både Thiago själv och hans pappa har bekräftat att han tänker stanna kvar i Barca. Att han trivs, och fortfarande lär sig varje dag i klubben han älskar. Dessutom sa Thiago igår att han vet att Pep och co tror på honom. Så vi ska nog inte behöva oroa oss.
Barcelona DM1982
2011-06-10 16:13
Hetfield

Jag dömmer inte ut honom, jag tycker bara att det är ett onödigt köp om det blir för dyrt. Killen är skadad mest hela tiden, hoppas att han klarar av en säsong utan skador. Han är väldigt ung så det är underligt att han skadar sig så mycket, lite Jeffren vibbar över det där.

Visst är killen bra men Barcelona har ju fått kåtslag på att köpa in honom. Han kan säkert funka fint men jag är helt säker på att Thiago är framtiden. Killen är en enorm råtalang, kan spelet och laget. Det bästa är ju att han är gratis, vi har ju tydligen så dålig ekomoni att vi måste plantera träd på bröstet.

Fernando Gago - King Of Barcelona

Självklart kan vi inte behålla alla spelare för alltid (se Pique) men det gör det inte så mycket mindre löjigt för det. Vi har alternativ som funkar bra men visst, kommer Fabregas för 30 miljoner euro så är det ok. Allt annat är bara löjligt.

Men vi kommer väl köpa in Fabregas för 450 miljoner plus låta Arsenal få Thigao. Som vi senare köper tillbaka för 450 miljoner, Barcelona style rakt av.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-06-10 16:12
Jag skulle inte bli förvånad om Thiago skulle lämna när Fabregas kommer och jag skulle förstå honom också. VARFÖR ska vi betala 30 - 40 milj Euro för en spelare som själv valde att lämna oss (ingen tvinga honom att lämna) och nu vill han komma tillbaka? Visst när han lämna så var klubben i kris men endå valde spelare som MESSI och INIESTA att stanna kvar och kämpa om en plats i A-laget. Och det där är ingen ursäkt, han lämnade säkert för att han visste att han inte skulle ha en chans att slå sig in i startelvan. Jag börjar bli så jävla trött på våra affärer med Arsenal, varje gång vi gör det så förlorar X antal miljoner i onödan. Räcker det inte med att de snor spelare från La Masia gratis eller ska vi betala 40 milj Euro för Fabregas som också lämna GRATIS? Jag skriver hellre ett nytt kontrakt med Thiago än att lägger så mycket cash på den där nollan.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-10 16:07
Men om Pastore nu ska säljas i sommar (vilket alla medier just nu skriver) så lär väl han dessvärre hamna i Real/Chelsea om inte Barca tar honom. Och jag skulle må illa av att se honom i någon va dessa tröjor. Usch... vi får se vad som händer och vad för pris han landar på. För om det priset på 44milj pund stämmer vill jag inte ha honom oavsett.

Håller väl innerst inne med om att Cesc kanske är det bättre alternativet. Åtminstone det säkraste. Men jag skulle älska att se Pastore i Barca :P

-----------

Vekic (agent Bojan): "Udinese? I know Barcelona and Udinese are talking but officially I don't know if Bojan was discussed." [calciomercaro]

Ett annat intressant uttalande. Han bekräftar alltså att Barca och Udinese är i kontakt.
Barcelona Éluc
2011-06-10 16:05
1.70-ligan

Dessutom är Cesc en betydligt mer erfaren spelare och inte någon som har spelat en halv bra säsong i Palermo där han i och för sig stundtals briljerat.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-06-10 16:05
pastore har nu gått ut och sagt att tiden är kommen för att lämna Palermo. Presidenten har svarat och sagt att han respekterar pastores beslut, och är villiga att släppa honom för rätt pris, som då ska vara mellan 35-50€. Vet att rätt många här gillar honom, jag själv tycker att han är extremt överskattad.. Ser hellre fabregas och Sanchez/neymar(helst Sanchez) 12 dagar av 10.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-10 16:01
"Pastore öppnar för Barca"

Men det är bara det att han tydligen ska kosta 44milj PUND. Om det stämmer är väl saken ganska given att han inte kommer dyka upp här i sommar. Särskilt inte när man nu verkar kunna få hit Cesc för en ganska kraftigt lägre summa.
Barcelona Gabriel
2011-06-10 15:56
Jóse Felicano

Jag baserar den på egna åsikter och absolut inget mer och det är enbart enligt min egna åsikt jag skriver på, precis som alla andra. Inget mer, inget mindre. Punkt slut.
Celta Vigo Jóse Felicano
2011-06-10 15:53
Gabriel:
Ska kosta? Klubbarna vill ju inte sälja sina bästa spelare. Vad baserar du din prissättning på? Om klubbarna inte anser sig få tillräckligt med kapital för att kompensera för att deras tongivande spelare försvinner, ja då säljer man inte. OM det inte handlar om ett utgående kontrakt eller en spelare som beter sig som ett svin (typ Zlatan).

Gissningsvis är Sanchez och Fabregas mer värda för dina respektive klubbar än de summorna du anser vara lämpliga.
Barcelona Éluc
2011-06-10 15:52
Frågan är ju om vi har råd att köpa in Sánchez eller Neymar om nu Cesc kommer.
2011-06-10 15:52
Dm1982

Tja, det är så det funkar, alla spelare kan inte behållas och alla spelare tillhör inte Barcelona i all oändlighet. Fabregas är den enda mittfältaren som är en karbonkopia av Xavi och Iniesta i spelstilen i dagens fotbollsvärld förutom möjligen Thiago. Thiago har knappt prövat på a-lagsfotboll och vet inte om man ska tro att han kan ta en mittfältsroll i matcher i CL nästa säsong om Iniesta/Xavi är skadade. Detta är en lösning som definitivt kommer bli bra.

Dock tycker inte jag man behöver värva något mer än Cesc. Anfallet känns tillräckligt just nu.
Barcelona Hetfield
2011-06-10 15:51
Vi får helt enkelt se vad den här "presigeköpet" gör för nytta innan man dömer ut honom. Chansen att han floppar är minimal med tanke på hans bakgrund och klass.
Barcelona Gabriel
2011-06-10 15:48
30 millle för Sanchez är för mycket och 40 mille för Fabregas är för mycket.

Sanchez ska kosta max 15-20 och Fabregas max 30.
Barcelona DM1982
2011-06-10 15:46
Kan inte låta bli att skratta åt tanken att vi köper en spelare som var vår för flera hundra miljoner. Löjligt men så är det. Det som nästan är lite löjligare är att vi inte behöver honom, det är bara prestigeköp. Fjantigt.
2011-06-10 15:45
Tycker faktiskt man kan slänga upp dom 40. 40m euro för en spelare vi kan ha i typ 8 år. Tillsammans med Thiago och Iniesta behöver vi inte värva in en ny sådan mittfältare på typ 6 år. Känns faktiskt rätt överkomligt.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-10 15:44
Betala max 33 mille annars kan han stanna i Arsenal..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2011-06-10 15:41
"10 millones separan a Cesc del Barça"

10 miljoner är allt som skiljer mellan Cesc och Barcelona i dagsläget, hoppas att Sandro gör klart snart.

Om Sanchez är värd 30 så är Cesc värd 40 miljoner euro.
2011-06-10 15:30
Nasri före Fabregas? Jag hoppas du skämtar. Maken till överskattad spelare får man leta efter. Snubben stod för 1 assist i ligan i år.
Barcelona Larsson1333
2011-06-10 15:29
Ser att en del nämner denne Leandro Damio som en bra värvning.

Själv har jag aldrig hört talats om han, ni som vill ha han, har ni sett han spela eller är det något ni namn ni bara tar för att en del andra klubbar är intresserade?

Hoppas Cesc stannar i Arsenal, heller att vi går för Nasri.
Barcelona Gabriel
2011-06-10 15:22
Man diggar Zlatans personlighet så länge han inte tillhör den klubb man själv håller på.
2011-06-10 15:13
Kramas. Säger han väl.

Förstår dock Zlatan. Man kan inte bara gå fram och klänga på kändisar. Det kan väl vara kul att fotas och så med fans. Men när någon bara går fram och ska hålla i honom lär det vara fett frustrerande.
Barcelona Hetfield
2011-06-10 15:09
Haha "Ska du fota eller kyssa?" "Fota då, du hade inte ens kameran framme"

Hahaha! Han må vara en douchebag ibland, men Zlatan i sina bästa stunder är härlig. Jag diggade den gamla Zlatan som var galen.
Barcelona basaric - Say no to Fabregas!
2011-06-10 15:07
Haha, kolla in när Zlatan dissar ett fan..
Barcelona Éluc
2011-06-10 13:55
elbraco

Det är väl meningen att han ska spela i b-laget under en säsong?
Barcelona Decinho
2011-06-10 13:54
Rambla

Ja det lär han ju vara. Allt annat skulle vara en stor skandal!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-10 13:50
The deal on Hercules player Kiko Femenia (20) could be closed today. His club and agents are waiting for Barcelona's final approval. [el9]
Barcelona Rambla~
2011-06-10 13:49
Decinho

Ja, det var under hösten. Sinnesjuk form var han i då.

Pedro lär väl vara helt given i landslaget nu framöver, eller hur?

Barca4eva

Jaså, den kostar pengar också. Hm, trodde iPhone-apps var gratis för det mesta.
Annons: