/spanien/barcelona/forum/11744.aspx/spanien/barcelona/forum/11744.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan Puyi
2011-06-14 12:39
Hellre Juventus än Real Madrid. Vi verkar inte precis vara nära Ageuro.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-14 12:37
Det spelar väl ingen roll att jag inte vet hur Pep vill använda Rossi, jag tror ändå inte att han hade passat som ytter då hans styrkor framförallt är målskytte och djupledslöpningar. Centralt kommer han inte få spela någonting då Messi nästan aldrig är skadad och när han är matchklar så startar han, så enkelt ät det.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-06-14 12:32
Grejen är väl att ni inte har en aning om hur Pep vill använda Rossi. Problemet med Villa har varit att han har oftast långt avstånd till Messi. Hans rörelser isolerar honom till vänster lite väl ofta. Rossi är en blandning av Pedro och Villa och jag är säker på att han hade passat mycket bra i dagens Barca.

Sen har varken Cesc, Pastore, Aguero, Sanchez, Willian, Neymar eller någon annan av de som ryktats till Barca samma lojalitet och uppoffringsförmåga som Rossi har. Det märks verkligen att killen är en italienare med amerikanska gener och uppfostrad av sir. Alex. Killen har inget emot att springa skiten ur sig i 60 minuter och bytas ut.
Barcelona Hetfield
2011-06-14 12:28
Fan, Agueros agent är i Turin....Juventus.
2011-06-14 12:12
Grejen är ju att Rossi verkligen inte är någon ytter och som striker lär han inte få mycket speltid, så för mig är det en skum värvning om den blir av. Bättre att köpa en ytter som är bra man mot man och bra teknik. Sánchez är drömmen, även om han ser ut att bli för dyr.

All respekt åt Rossi för han har gjort en fantastisk säsong och är en grym spelare, men det är ett konstigt köp om han går till Barca. Hoppas han stannar och att Villarreal behåller sina spelare då de kan ha något stort på gång.
Barcelona Hetfield
2011-06-14 12:12
Jag gillar hur du får det du tycker att låta som absolut fakta.

Rossi är inte bra som ytter och han kommer aldrig att få spela centralt, behöver vi verkligen en sämre kopia av Villa? Hans styrka ligger i djupledslöpningar, men i possessionfotboll så skulle han vara useless. Det är vad jag tycker.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-06-14 12:08
Gillar hur Hetfield får en världsklassanfallare som Rossi att låta som Goitom med ett ben. Å andra sidan skriker du efter Fabregas.

Vem kan tillföra laget mer de närmaste 2-3 åren: Fabregas eller Rossi? Svaret är 100% Rossi. Tänk inte 5-10 år framåt, det är fotboll och man måste ändra efter behov varje år.

Kommer Rossi, Sanchez eller någon annan snabb anfallare så blir jag glad. Neymar är 19 år och inte presterat ett skit jämfört med Rossi. Rossi har något att bevisa och det gillar jag också.

Sen spelar det faktiskt inte ett skit roll om Hetfield och Addeh dygnet runt snackar skit om vissa spelare, som t.ex. just Rossi och Keita. Det får vi leva med.
,Sami
2011-06-14 11:57
Titta och njut:)
2011-06-14 11:56
Bale är ju så överskattad. Som vänsterback är han medioker och vi kan inte ha två megaoffensiva ytterbackar heller. Som ytter är han för dålig tekniskt. Hans passningsspel håller knappast Barcanivå och han skulle inte springa livet av sig i presspelet som Villa, Messi och speciellt Pedro gör. Dessutom måste man göra fler mål för att spela i anfallskedjan.
Barcelona Deulofeu
2011-06-14 11:47
Bale och Neymar är två spelare som man skulle kunna satsa på ; ) Bale kan spela på hela vänsterkanten inte världsbäst som vänsterback men det behöver han inte vara heller.Han ska ligga på motståndarens planhalva han kan även avlasta Villa. Neymar skulle då vara lyxbackup till Messi och backup till Villa.Jag vet Pep är inte säker på honom hans feeling talar som vanligt men här har vå två spelare som skulle kunna göra skillnad.Sedan tycker jag att Thiago ska vara första reserv på mittfältet han är 20 bast och dirigent i u-21 dags att satsa på honom fullt ut.Han är fyra år yngre än Fabregas och har lite Ronaldinho över sig han är en unik spelare dessutom tar vi väl hand om honom kommer snart hans bror upp till a-laget också han är två år yngre anses vara en ännu större talang och vänsterfotad mums. Slarvar vi med Thiago kan det kosta massor.Behandlar vi honom väl kan vi ha ett fantastikskt mittfält om bara några år eller rättare sagt fortsätta ha ett fantastiskt mittfält.SEdan har vi Deulofeu som nästa år kommer alternera mellan Juvenil a samt b-laget jag tror dock han bara kommer spela i b-laget och kanske a-laget.En unik spelare som är så kul att se på.
Barcelona Deulofeu
2011-06-14 11:39
Jaha efter idag går utköpsklausulen ut när det gäller Botia...Blir så trött på detta varför ärfolk oftast inkompetent närd et gäller transfers och ta hand om vissa ungdomsspelare.Botia är perfekt för oss han kan kriga bredvid Pique om några år när Puyul har kastat in handuken eller vara en riktigt bra backup. Även om de inte vill ha honom är han värd mer än de drygt 20 miljoner som klausulen kostar. Tag tillbaka honom och sälj honom iallafall. Vi måste tänka lite ekonomi här.OM man tänker på fairplayreglerna som snart börjar gälla kommer vårt b-lag vara guld värt men det måste finnas såpass bra spelare att de kan hänga kvar.
Barcelona Hetfield
2011-06-14 11:13
Antingen så köper man en väldigt billig truppspelare eller så satsar man allt och går för en som kan ta en startplats i framtiden.

Rossi är varken "bara" en truppspelare eller en som tar plats i framtiden, därför är köpet av Rossi helt befängt. Kun/Neymar/Sanchez må kosta en hel del, men det är personer som har potentialen att bli Barcelonas framtida ytter. Rossi är varken billig eller särskilt speciell, så skippa honom och satsa på någon annan.
Barcelona Rambla~
2011-06-14 11:09
Gol TV sänder inte CL.
Barcelona Rambla~
2011-06-14 11:08
Det borde vara rätt så uppenbart för alla här att om Barca ska värva en spelare som ska utmana om en plats i startelvan så lär den spelaren vara väldigt svårt att värva för under €30m med tanke på vilka galna summor vissa klubbar vill ha för sina spelare. Dessutom, även om man värvar någon "lite" billigare, för tex €25m, är inte det lite väl mycket för en truppspelare?
Barcelona Der Afro
2011-06-14 11:07
Jag letar efter några HD matcher med Gol TV och deras kommentator Ray Hudson.
Det är matcherna mot Real som slutade 5-0, 2-6 och semifinalerna i CL från i våras. Även finalen mot United vore intressant.

Nån som har dom och kan hjälpa mig få dom? Jag kan betala en slant för hjälpen i så fall.
Barcelona Hetfield
2011-06-14 11:01
Akh, så går man in i sport och ser att Rossi är nära. Kan inte den där jävla italienaren sluta vara som en parasit och stanna kvar i Villarreal.

Jag hoppas att det här med Rossi är rökridåer för att en annan spelare är klar, det vore typiskt Rosell. Om det stämmer att Barcelona har gjort klart med Kun i det tysta så kan jag bara applådera.
Real Madrid g-hagi
2011-06-14 10:49
Nej, tvärtom. Lägg inte ett bud!
Barcelona Pique<3
2011-06-14 10:31
Men om han ändå skulle agera backup så tror jag väll ända han skulle klara av det i La liga?
2011-06-14 10:31
Haha, är det inte lite typiskt Real? Den här Sarabia är väl deras största talang och skulle nog lätt kunna ta en trupplats. Istället köper man in några medelmåttor som Altintop och Callejón som egentligen inte har något iMadrid att göra. Real Madrid verkar inte ha lärt sig av alla misstag, det är ofta bättre att ta upp ungdomar istället för att köpa halva världen och sätta dem på läktaren.

Edit: Alltså. angående att han kanske säljs nu. Jag vet inte hur nära det är, men tycker synd om stackaren som kanske trodde han hade en chans att ta en plats, men som sagt köper Pérez bara in några medelmåttor som ska bredda truppen.
2011-06-14 10:27
Jonathan Soriano skulle nog kunna vara en bra backup. Tror nog han faktiskt är bättre än både Bojan och Jeffren, och han skulle nog kunna stänka dit några mål mot lite svagare motstånd i Primieran.
Barcelona Essienesque
2011-06-14 10:23
Jadu, eller så kanske vi köper loss skyttligavinnaren från Serie B eller Championship för 1 mille.. Det är stor skillnad på segundan och la liga..
2011-06-14 10:20
Andreas

Jag vet inte riktigt, blev lite snürrigt där. Det enda jag ville få fram var att jag inte vill att klubben betalar några riktigt dyra pengar den här sommaren, och med det menar jag typ över 30 miljoner.
Barcelona Pique<3
2011-06-14 10:19
Om man ska värva en bänkanfallare fattar jag inte varför man inte bara skulle kunna flytta upp Soriano, skytteliga vinnaren från segundan gratis?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-14 10:11
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Exakt vem har du tänkt dig?

Syftar du "typ" på en bänkspelare, exempelvis Kanouté?
2011-06-14 10:11
Aguero är kanske inte ett så vettigt köp om man ser till hur mycket han kostar. I sommar vill jag att vi värvar en rotationsspelare som kan både starta och göra inhopp och göra det bra. Om Villa eller Pedro är skadad, avstängd eller ur form behöver man inte pissa på sig av rädsla.

Men, som sagt, det ska inte vara en given startspelare vi värvar och därför ska han inte kosta mer än 30 miljoner. Just för nästa säsong ska han enbart vara tänkt som komplement, sen om han kan ta över efter Villa är en annan femma. Jag tycker hur som helst inte Aguero är jätte nödvändig.
Real Madrid g-hagi
2011-06-14 10:01
Helt övertygad om att det blir en övergång i sommar, men frågan är om Cesc är värd hela 500 millar? Känns som ett överpris.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-14 09:53
¡Barca! - Crèma Catalana

Du skojar va?

Aguero hade varit drömmen, mmhmm
Eller Pastore/Cesc men inte till några drömpriser.

Annars får det vara, vi ska inte mjölkas på pengar : )
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-14 05:56
Inte jag.. Tycker verkligen inte att vi behöver Aguero i dagsläget..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona emilio___
2011-06-14 04:48
Om barca köper aguero blir vi alla glada! Det skulle vara drömvärvningen. ja förstår mig inte på att man vill spela föt shity. Om sanchez går ditt är det inget annat än pengarna som lockat honom. Då är han inte rätt för barca medans rossi har gått ut och sagt köp mig BARCA :p ja sitter på bänken bara ja får vara en del av laget haha. Det är en ödmjuk spelare som villa och pedro. hoppas på rossi men inte för 300 max 250 mille kr. Madrid köper divor barca köper ödmjukhet. Tiden får utgöra om vem som anländer till Barca!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Éluc
2011-06-14 04:38
Agüero skulle vara en drömvärvning, och då kommer förmodligen inte heller Cesc heller vilket gör att vi slipper "om Thiago ska få speltid"-frågan. Han är dessutom mer etablerad i Europa än Sánchez, Rossi och Neymar och blir dessutom ungefär lika dyr, kanske bara snäppet dyrare en Sánchez och Neymar.
Annons: