/spanien/barcelona/forum/11743.aspx/spanien/barcelona/forum/11743.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca<3
2011-06-14 13:42
OT

finns det någon kunnig inom iphone 4 då jag har problem med min :( skicka gärna ett pm om du / ni kan hjälpa mig det skulle betyda mkt för mig
Barcelona westinho
2011-06-14 13:41
Rambla

Ingen här tror det. Barca kommer inte värva någon försvarare.
Barcelona Rambla~
2011-06-14 13:38
Varför tror ni att Barca helt plötsligt vill göra en 25-30m investering i en mittback? Det finns inte på kartan som jag ser det.
Barcelona Barcelona10Messi
2011-06-14 13:37
Milan kommer ALDRIG släppa Thiago Silva men fy fan vad jag hade velat se honom i Barca. Han och Pique i mittlåset är bara för bra för att vara sant.
Barcelona Rambla~
L.A.M

Jag är en första att hålla med om att Bojan inte fungerat speciellt bra ute på en kant. Trots det så envisas Pep med att "skola" in honom där. När det gäller Rossi så vet jag inte om han är tänkt att spela som Villa och Pedro gör idag. Det kan vi bara ana oss till. Kanske är han mer tänkt som Messi i en central roll? Messi behöver ju vila mer än vad han gjort tills nu. Har man då Rossi, så kan han spela på Messis position eller även spelas på Villas/Pedros position även om det inte passar honom bäst.
Barcelona Éluc
Frågan är vad som händer med Puyol om nu Thiago Silva köps in? Ska man köpa en mittback av världsklass för att sedan placera honom på bänken eller bänkar man kaptenen? Kanske är ett bra köp ändå med tanke på Puyols skadebenägenhet, och jag tror inte det blir så mycket bättre efter operationen.
,Sami
2011-06-14 13:33
westinho
Thiago silva är riktigt bra. Men en back som jag ser hellre är David Luiz som spelade innan i Benfica. Nu köpte juh Chelsea han. Men synd att Barca inte var på hugget. När Puyol börjar gå sönder nu så hade det varit perfekt med David luiz.
Någon här inne som vet hur mycket Chelsea betalde för David luiz?

Barcelona Rambla~
2011-06-14 13:28
Hetfield

Kanske ska vi enas om att Villa inte har gjort det lika bra som när han var central anfallare i Vaalencia, men bra mycket bättre när det gäller målproduktionen än vad riktiga yttrar hade gjort? Tänk dessutom på att Villa hade kunnat gjort en hel del mål till om han varit lika effektiv som han brukar vara. Vi får skylla det på ovana att spela på den position han gör.
Barcelona westinho
2011-06-14 13:28
,Sami

Nej, jag vet...bara lite önsketänkande från min sida.
,Sami
2011-06-14 13:26
Thiago Silva till Barca? Inte en chans! Milan kommer aldrig släppa han.
Barcelona westinho
2011-06-14 13:20
"If Barcelona want me, they'll need to talk with Milan because I just signed a renewal until 2016." [tv esporte] - Thiago Silva

Hehe, jag trodde inte han var ett dugg sugen på att lämna Milan..
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-14 13:19
Det kan ju inte vara vilken anfallare som helst som spelar ytter. Pedro är en ren sådan, Villa är rätt komplett tycker jag som anfallare vilket gör att han kan spela både på kanten och i mitten. Bojan har ju aldrig gjort någon glad som ytter utan han har varit bäst när han spelar som spjutspets längst upp. Just Rossi är ganska lik Bojan i spelstile, dvs en målskytt med djupledslöpningar som styrka och som ska få lägerna i laget, Tveksamt om han gör det bra som ytter.
Barcelona Hetfield
2011-06-14 13:17
Rambla

Även om Villa har gjort det bra så är han ingen naturlig ytter, han har varken konditionen eller den där lilla extra tekniken som krävs för 1 mot 1 situationer.

För mig så är Rossi som Villa, fast en yngre sådan. Jag vill ha en ytter som är komplett, dvs. kan göra det defensiva arbetet som krävs och som kan göra det lilla extra framåt.
Sen Ronaldinho försvann så har vänsterkanten varit lagets "vattenbärare", dvs. kanten där det defensiva arbetet prioriteras så att Alves får löpa fritt på högerkanten.
Även om jag är allergisk mot priset för Sanchez så kan han faktiskt springa OCH göra det där lilla extra framåt, en komplett deal.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-14 13:15
Önsketänkande ifrån min sida, men fan vilken transferbomb det hade varit med Thiago.s eller vad säger ni andra?
(www.sport.es)

Tveksamt att de släpper sin diamant, han är trots allt en av världens bästa backar. Killen har fan allt. Kan ni tänka er Pique bredvid honom?
Vi skulle ha 2 bollförande mittbackar. Fyfan för denna sida, länka inte spelare som har 1 % chans att komma till Barcelona, det är fan inte rätt.
:(
,Sami
2011-06-14 13:14
Om Neymar är klar för Real som det sägs så säger jag bara Grattis till en sjukt grym spelare!
Jag ville ha Neymar till Barca men han kostar som in i helvete!
Barcelona Rambla~
2011-06-14 13:12
Ok, jag utmanar Hetfield. :P

Nämn två yttrar i Europa, som vi kallar Villa och Pedro i Barca, som gör över 20 mål på en säsong? Ronaldo undantagen för han kan verkligen sättas i kategorin ytter då han har en fri roll.

Det borde kanske ge dig en hint om varför Pep inte spelar med "traditionella" yttrar som slickar kanten och slår inlägg. Nej, istället så placerar han, malplacerar kan vi fans tycka många gånger, anfallare ute på en kant. Fast dessa "yttrar" ska kunna så mycket mer än bara vara yttrar. De ska kunna gå in i banan antingen gå på eget avslut eller söka kombinationer med Messi, Iniesta mfl. Vi minns Henry, vi svär över att Bojan spelas på en kant, men ändå så envisas Pep med att spela så. Varför? Tja, de gör ju över 20 mål på en säsong, vilket måste betyda att de avlastar vår "spjutspets" en hel del. Nu är ju vår spjutspets en lite tillbakadragen Messi, men det kan vi väl förlåta när han självmant står för över 50 mål under en säsong. :)

Dessa anfallare som Pep väljer att felplacera ute på en kant ska kunna springa mycket eftersom det behövs i det presspel man vill spela. De behöver även ta rätt så stort defensivt ansvar förutom presspelet och hjälpa sina ytterbackar så mycket det går.
AndreD - Winning!
2011-06-14 13:07
Fattar inte heller. Varför byta ner sig till ett sämre lag och en sämre liga?
Barcelona Hetfield
2011-06-14 13:06
westinho

Man ska kanske inte alltid lita blint på att Pep vet vad han gör när det gäller värvningar. Zlatan och Chyg...anyone? :P
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-14 13:04
varför skulle aguero vilja byta från atletico till juve? I dont get it
Barcelona Barcaholic
2011-06-14 13:04
Det bästa med årets Silly Season är att det ryktas bara bra spelare till oss. Fabregas, Sanchez, Rossi, T.Silva osv, vem/vilka det än är som kommer av dessa spelare är mer än välkomna för min del.
Barcelona westinho
2011-06-14 13:03
Hetfield

Äh, han är lika bra på vänsterkanten. Tvåfotad spelare...gör ingen skillnad vilken kant han spelar på. Vill minnas att Villa spelade en del på högerkanten i ett par matcher i slutet..mot Real t.ex.

Hursomhelst tror jag nog Pep har tänkt på detta innan han gått med på att värva Rossi (om Rossi nu kommer..)
Barcelona Hetfield
2011-06-14 13:00
Det är mycket som pekar på att årets värvningar blir just Rossi och Fabregas.
Vilke anfallare som än kommer så kommer det roteras mycket mer än förra säsongen, då Pedro och Villa båda hade en formsvacka men ändå fick starta då Bojan var vår bästa anfallsreserv. Fyra anfallare kommer nästa säsong säkert turas om varje match om platsen i startelvan, och när det kommer till tuffa matcher är det den med bäst form som spelar.
Barcelona westinho
"It's true Barcelona have shown interest but I don't know anything more. My agent deals with these issues"

Hade ju varit en dröm, men det är inte troligt att han kommer. Pratar om Thiago Silva..
Barcelona Hetfield
2011-06-14 12:59
Jag sa ju tidigare, Rossi är knappast särskilt speciell och knappast bara en truppspelare. Om man ska betala en stor summa så satsa på en spelare som kan göra något speciellt i laget, om man ska köpa en vattenbärare till Villa så kan man lika gärna värva en billigare ytter i form av t.ex: Piatti.

westinho

Pedro är otroligt bra på högerkanten, tycker att det vore synd att rubba det.
Barcelona Éluc
2011-06-14 12:58
Neymar verkar enligt SkySport vara klar för Real samtidigt som Agüero verkar skriva på för Juventus. Då har vi alltså Cesc, Sánchez och Rossi kvar.
Barcelona westinho
2011-06-14 12:55
Tja man kan väl lira med Pedro på vänsterkanten och Rossi till höger. Sen så tror jag det kommer roteras betydligt mer när man har en klassanfallare på bänken. Så Pedro lär nog få vila några matcher, precis som Villa får.
2011-06-14 12:55
Barcelonito

Personligen skulle jag vilja ha en snabb spelare som kan ta sig förbi sin gubbe och dessutom göra ganska mycket mål. Aguero och Sánchez tror jag skulle passa riktigt bra, Aguero har det inte ens varit något intresse egentligen från oss och Sánchez verkar vara för dyr.

Jag vet inte vad för roll Rossi är tänkt att spela i Barcelona, men som Hetfield nämner tidigare så känns han inte som någon som i framtiden tar en startplats och han är inte heller en billig reserv. Sen så är han för mig en typisk striker som tar djupledslöpningar och gör mycket mål och jag tror inte han skulle passa på kanten.
,Sami
2011-06-14 12:53
Villarreal har tackat nej till ett bud från Barca 200 miljoner för Rossi. De ska ha ett nytt möte snart igen.

Villarreal have rejected a first formal offer of 20M-plus-variables for Giuseppe Rossi. The clubs will meet again in the coming days [sport]

Barcelona Hetfield
2011-06-14 12:49
westinho

Vart skulle han annars spela? Han petar knappast Pedro.

Vampiro

Huh? Messi har aldrig spelat på vänsterkanten.
Annons: