/spanien/barcelona/forum/11740.aspx/spanien/barcelona/forum/11740.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-06-17 16:50
VI behöver förstärka truppen för att vi i början av säsongen slog rekord i antal 5-0 vinster och i slutet av säsongen kämpade oss till uddamålssegrar. Pedro och Villa slutade göra mål och var någorlunda slitna och Bojan och Jeffren var antingen skadade eller spelade riktigt dåligt. Det är helt sjukt egentligen att vi vinner både CL och ligan när endast 13 spelare var ordentligt delaktiga, startelvan + Mascherano och Keita. Adriano fick spela många matcher också efter Abidals skada och gjorde det bra.

Milito, Maxwell, Bojan och Jeffren lär försvinna till nästa säsong och vi behöver ett par hetare avbytare än dessa spelare.

Jag tror att den största anledningen till att vi letar efter toppspelare är för att kunna avlasta Messi och inte vara alltför beroende av honom. Pep stärker laget istället för att återigen pressa Messi att vara på topp varenda jäkla match. Jag ser gärna ett par toppvärvningar nu.
Barcelona Barca4eva
2011-06-17 16:38
Capitan Puyi

Milan är med i Audi Cup.

Bayern - Milan
Barca - Internacional

Alltså kan Barca möta Milan i finalen.
Barcelona Bästelona
2011-06-17 16:36
Capitan Puyi.

Det är i Audi cup tror jag.

Edit:
Heywood

Jag tycker också att vi ska förstärka truppen men vi klarar oss. Jag vill att Vi ska köpa lite och då är det de 3 jag nämnde innan.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-06-17 16:36
Capitan Puyi,. Ja, i Audi cup. Finalen blir mot Bayern Munchen eller Milan. :)

Bästelona.

Ja, vi har klarat oss med en tunn trupp. Men mot Inter hade vi kanske lyckats att kvalificera oss om vi hade haft en liknande spelare som Iniesta. Och i år under april-månad var det Messi som gjorde allt framåt. En het Villa och Pedro hade kunnat avlösa Messi.

Jag tror inte vi klarar oss med en liknande trupp som vi har nu nästa säsong.
Barcelona Capitan Puyi
2011-06-17 16:31
Jo men har för mig att jag läste att "Barca kan möta Zlatan redan i sommar". Har för mig att vi har ett möte med Milan någonstans i schemat. Vore kul hur som helst.
Barcelona Bästelona
2011-06-17 16:30
Förstår inte riktigt vad Barcelona ska med Rossi och Cecs till egentligen. Jag påstår inte att Bojan är bättre än Rossi men Bojan fungerar bra som avbytare trots hans dåliga säsong. Fabregas eller Thiago? Jag tar nog den killen som är 20(?) år, har en ganska låg lön och kostar inte ett piss att köpa loss.
Ja vi måste förstärka truppen men även med en ganska tunn trupp klarade vi oss bra. Jag ser helst att Aguero,Angel och en till mittback kommer. Behövs inte så mycket mer egentilgen. Fyll på från B-laget.

Valdes
Alves-Pique-Busquets-Abidal
Mascherano
Xavi Iniesta
Villa Messi Aguero

Barcelona Barca4eva
2011-06-17 16:19
Capitan Puyi

De mötte ju Milan senast, tror inte det blir dem.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-06-17 16:14
Capitan Puyi

Tror inte att man har bestämt det än.
Barcelona Capitan Puyi
2011-06-17 16:00
Är inte Gamper matchen mot Milan?
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-06-17 15:54
Finalen i Copa America spelas 24:e juli. Barcelona har då redan börjat sin försäsong och efter matchen mot Hajduk Split 23:e juli spelar de Audi Cup. Troligtvis är ingen spelare från u21 eller Copa America med och spelar. Audi cup startar 26:e juli och avslutas 27:e juli.

Där efter startar USA-touren där Manchester United står för motståndet 30:e juli. Chivas och Club America möter Barcelona i början av augusti.

Känns inte riktigt bra att Messi, framför allt, inte får en äkta semester. Barcelona kommer säkerligen att tala om för honom att han kan komma när han känner för det.

Lägg där till. Gamper-matchen (oviktig), Supercup-finalerna och euopeiska cupfinalen innan ligasäsongen startar.
Barcelona Barcadinho.
2011-06-17 15:40
Alex. K.

Du vet, olika platser har olika jargong, också LR här.
Jag tror att folk menar med "Plastklubb" - en klubb som handlar nya spelare allt för ofta och för enormt mycket pengar. Man byter spelare för nya, precis som leksaker. Det är så jag uppfattar det.

(ok, buy).
Barcelona Barcadinho.
2011-06-17 15:29
el Flaco -

Faus sa att de kan tänka sig att överskrida 45 mil, genom att använda pengarna som skall finnas nästa transfer sommaren/vintern. Dvs eventuella flera värvningar nu för att ligga lågt nästa gång.

(Du vet, vi handlar nu för flera miljarder istället för att dela in det till flera transferer. sånt har vi hört förut från madrid håll...P).

Det beror väl på hur mycket man kommer överskrida den uttalade summan. Kommer man överskrida med 5-10 så tror jag att varken du eller en annan kommer höja ögonbrynen.
Kommer man däremot ligga på låt oss säga 70 milj sammanlagt, så är det märkligt. Då kan en kritik var befogad.
Det är plusminus alla dessa summor...
Kaljic 40 year old virgin
2011-06-17 15:19
Tror att Real fansen har väldigt svårt att acceptera att dom är så oerhört underlägsna Barcelona. Verkar som att 99% av dom redan har förträngt 5-0 förnedringen och tror sig vara det bättre laget och "moraliska vinnare" av CL.

Mourinho kan inte slå oss utan hjälp från domaren (som han fick både med Chelsea och Inter), han är för underlägsen Pep, världens bästa tränare. Pep utklassar medelmåttan Mourinho 9 av 10 ggr
Real Madrid Alex.K
2011-06-17 15:18
Criff -Llourinho

Gör det oss till en plastklubb? Är det någon här som kan räkna upp några "plastklubbar" och förklara varför de är det? Ska bli intressant att se.
Barcelona el Flaco
2011-06-17 15:17
Barça vann varken EM eller VM. Att det spanska landslaget däremot medvetet använde sig av Barcelonas spelmodell är en annan sak.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-06-17 15:17
Kommer Eto'o återigen bli en del av en annan affär? Tevez och Eto'o sägs vilja byta plats med varandra. Det vore mycket intressant att följa honom i PL som jag tycker passar hans stil mer än Italien och Spanien.

Sanchez, Pastore, Cesc, Rossi får ursäkta, jag hade hellre tagit tillbaka Samu till Barcelona alla dagar i veckan. Känner en viss smärta varje gång jag ser Inter spela med Eto'o på plan.
Valencia rågi - Kung M.Llorente!
2011-06-17 15:13
Fernando Gago - King Of Barcelona//

Barcelona vann inte EM utan det var Spanien som gjorde. VM (inte vm för klubblag) vann däremot Barcelona med lite hjälp av RM. Rätt ska vara rätt.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-17 15:03
Det handlar ju bara om förvarsmekanismer. Madridistas vägrar förknippa sin klubb med den skiten det har blivit, så istället lurar man sig själv till att gå på alla dessa jävla lögner från Mourinho. Det är enklare och skönare för själen för då slipper man ha ångest för att ens klubb har blivit ett jävla råttbo. Istället kan man sitta och vara arg på en klubb på grund av falska anklagelser och lögner som är hopkokade av en tränare som lider av paranoia och andra sociala avvikelser jag inte ens vet namnet på.

Den som på allvar tillåter sig själv tro att det existerar en universell komplott som ser till att Barcelona vinner i CL, La Liga, CdR, Em och VM är seriöst bara dum i huvudet.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-06-17 14:43
Alex.k, skillnaden är väl att våra viktigaste spelare är dem som kommer från de egna leden, resten köps in för att spetsa.
Ni köper in ett helt lag, ger aldrig de egna chansen osv..
Tycker det är rätt stor skillnad på hur Barcelona bygger sin verksamhet kontra Real.
Om du inte tycker det vet jag inte vilken sten du legat under de senaste åren..
Barcelona Deulofeu
2011-06-17 14:37
Jag hoppas Mou lämnar efter nästa säsong speciellt om Pep lämnar då blir det vidöppet i Spanien stannan däremot Mou kan det mycket väl vara fördel Real .Jag tänker på att deras trupp är så ung medans flera av våra nyckelspelare då paserat 30 rejält Puyul,Abidal samt Xavi...Det skulle innebära ett rejält mislyckande för honom och det skulle man verkligen vilja uppleva speciellt efter hans beteende på Camp Nou med INter.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-17 14:28
zlaja82

Mourinho lämnar Real Madrid oavsett om han vinner titlar eller inte nästa säsong. Inga titlar tror jag resulterar i en fet spark i röven men skulle han vinna titlar så kommer han att lämna.

That´s Mourinho, han vill att fansen ska komma ihåg honom genom att lämna som en vinnare.
Barcelona Deulofeu
2011-06-17 14:26
En annan trodde han skulle få abstinens på fotboll nu när de flesta ligorna slutat men under sommare är det
u-21 em med Jeffren,Bojan,Thiago,Montoya samt Mino
u-17 vm utan Spanien dock med nya Joel Valencia från Zaragosa
u-19 em med S.Gomez,Rafael,S.Roberto,Deulofeu samt Muniesa frisk då?
u-20 vm med vet ej vilka som blir kallade är i slutet av juli någon som vet?
Tror inte man kan köra dubbelt och vara med i två av dessa turneringar något som jag har läst någonstans av spanska förbundet. U-20 vm är väl det man ser mest fram emot turneringen då Messi blommade igenom på allvar som 18 åring.Ska bli spännande att se vem som blir stjärnan i turneringen.Därefter är det träningsmatcher och sedan är det dags för säsongen igen.Men först lite transfers iallafall i de andra klubbarna.
Real Madrid Alex.K
2011-06-17 14:23
Hetfield

Jaha, och? Ni har väl ändå köpt dem eller? Men okej, ni köper aldrig några "legoknektar".
Barcelona el Flaco
2011-06-17 14:13
Den här styrelsen vi har idag är experter på att prata utan att säga något. Först sa vicepresidenten Faus att vi har 45 miljoner euro att handla för, men att vi kan samtidigt kan gå över den gränsen ifall det behövs. Vad är då poängen med att ha en transferbudget om man ändå planerar att spendera mer pengar än planerat?

Vissa här inne i forumet försvarade Faus och menade att det var smart av honom att säga det här med att klubben endast har 45 miljoner att handla för eftersom det gör att andra klubbar vet att de inte kan mjölka oss på pengar. Det argumentet är nu bortblåst när både Faus och Rosell har sagt att man kan i slutändan komma att spendera mer pengar än så. Hur fan tänker de egentligen?

Sen på tal om Rosell så måste jag vara en av de få Barçasupportrarna som inte blev imponerad av hans diskurs igår. Det här med att hota om att bryta relationer med Real Madrid stank av dagisnivå från presidenten. Ungefär som när småbarn bråkar: "Är du taskig mot mig igen får du inte komma till min födelsedagsfest". Big fucking deal!

det har snart gått ett år sedan Rosell tog över och än så länge är jag fortfarande lika skeptiskt mot honom som jag var förra sommaren.
Barcelona Hetfield
2011-06-17 14:12
Alex.K

Förövrigt en helt usel och korkad jämförelse från din sida. Titta på hur många egna produkter vi har jämfört med er. Du drar upp 3 spelare, varav 1 är borta. Don't quit your day job.

Ja, det är finare. Man satsar på egna spelare som brinner för klubben än att köpa spelare som skiter i klubben.
Real Madrid Alex.K
2011-06-17 14:10
Hetfield

Tack för svaret. Men Alves, Villa och t.ex. Zlatan kom till er för att de älskade klubben? Det beror alltså inte på att de fick tiotals miljoner i fickan? Då är jag med.

Och är det finare att ha en egen produkt i laget än t.ex. en spelare från Frankrike?
,Sami
2011-06-17 14:07
Lite nya nyheter om Rossi.

Villarreal keep on asking 30 M for Giuseppe Rossi and have set a deadline for the transfer: 10 July, when the team starts to train. [marca]

Hoppas Barca inte betalar 30 M!!
Barcelona Rambla~
2011-06-17 14:04
När Mourinho säger en sak upprepade gånger, hur overkligt det än kan verka, kommer det i slutändan av vissa att uppfattas som korrekt och sanningsenligt. Några bevis eller verklighetsförankring spelar ingen roll, det behövs inte. Vissa lättmanipulerade människor tror till slut på det. Mourinho är en skicklig manipulatör. Eller på ren svenska, hjärntvättare.
,Sami
2011-06-17 14:02
Toulalan snart klar för Malaga. Grymt!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-17 13:57
För övrigt så sa Busquets inte mono. Det kan ju vara kul som Realfan att tro det för då har man mer att hata Barca för men i slutändan har ni ändå inga bevis för att han sa det. Sen undrar jag hur det skulle se ut i omklädningsrummet bland Abidal och Keita om han nu verkligen sa det. Men så långt brukar inte madridistas tänka...

På tal om filmningar, kolla länktips. "Ronaldo filmade i United men inte längre i Real". Hahaha, give me a fucking break....
Annons: