/spanien/barcelona/forum/11736.aspx/spanien/barcelona/forum/11736.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-07-09 11:56
truten

Han menar nog att nyheten efter hans kolon skrevs av Metro.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-09 11:53
Alla med lite hjärna förstår nog att Abidal lär stanna kvar pga. att han har sagt att han vill lägga skorna på hyllan. Varför skulle han vilja gå till Arsenal när han plats i laget är given?

Det enda jag kan tänka på är om Arsenal ger honom en stor summa i lön, men inte ens där kommer Arsenal att slå Barcelona.
Barcelona Afellay_20
2011-07-09 11:51
Jorge Messi, Lionel Messis pappa, säger att hans son har det tufft och säger att Leo trots det har visat bra form i Americas Cup, där Argentina just nu har två oavgjorda resultat, mot Bolivia 1-1 och mot Colombia -0.

Det här sa han i ett uttalande till Radio 10, som också tog upp diskussionen som Messi hade haft med sin kollega Nicolas Burdisso, något som ofta händer inom fotbollen. Messis pappa sa att den här incidenten “troligen inte var någon vanlig diskussion utan en diskussion kring fotboll, som alltid kan hända i matcher med vänner”.

Sen tillade Jorge Messi att “Folk är fria att säga vad de vill, men det som upprör mig mest är vad pressen säger”. “De skapar situationer som ingen förväntar sig. Det är som att hälla bensin på elden. Pressen kan kritisera Argentina eftersom det är logiskt och Argentina spelar dåligt, men de borde titta lite närmare på sitt lag”, sa han.

Den kritik som hans son har fått beror till stor del på avundsjuka och om de anklagelserna att han inte sjunger med i den argentinska hymnen”, säger han” beror på hans personlighet”. Det var jobbigt redan när han kom till landet och det var en fruktansvärd press från fansen när de spelade matchen mot Colombia på arenan i Santa Fe.

Om jämförelsen mellan Leo och Diego Maradona, säger Messi far att i Argentina jämför man alltid allting och att “Diego är ojämförbar”. Leo är på väg och vet inte vad det innebär att ha laget på sina axlar. Är det kränkande eller skriker alla kamrater? Min son har en annan typ av karaktär. Han är stark, men många vet inte att Diego har en annan karaktär som Leo”, sa Jorge Messi.

När det gäller Messis situation som spelare i klubblaget FC Barcelona är det en helt annan sak. Där är det ett lag som jobbat ihop under flera år. “Landslaget är något helt annat och att spela Copa America på hemmaplan är en fruktansvärd press”, säger han.
/Birgit. / MundoDeportivo.
Spanien truten
2011-07-09 11:50
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Som jag har förstått det så var ryktet i Metro och barcastuff bedömmer det till att vara 100% fake, det är inte metro som påstar att det är 100% fake.
2011-07-09 11:41
truten

Barcastuff rapporterar bara från andra källor, det är inte deras åsikt. Om du inte har fattat det än så är du rätt så trög.
Spanien truten
2011-07-09 11:40
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Du litar 100% på barcastuff's bedömning? De har ingen mer insyn än vilken random som helst.
Barcelona Barca4eva
2011-07-09 11:35
Alex.K För mig är han en väldigt talangfull spelare med en ljus framtid men absolut Inte värd pengarna som det hittills har ryktats om.
Postat via SvenskaFans-appen
2011-07-09 11:29
100% Fake: Spanish reports suggest Abidal has been offered to Arsenal as part of the Fabregas transfer [by metro]

Härligt att det inte stämmer.

President Rosell is interested in Napoli attacker Ezequiel Lavezzi (26) and Santos attacking midfielder Ganso (21). [as]

Härligt Rosell. Skit i Sanchez och gå för någon annan. 40 miljoner är nästan kriminellt mycket i värde för Sanchez.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-09 09:12
Fan att man inte kunde göra klart med Sanchez före Copa America... nu kan man inte njuta fullt ut av hans framgång eftersom det kommer göra en övergång till Barca än svårare.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-07-09 07:52
Men Neymar är ju medelmåttig. Tills den dagen han kommer hit. Då blir han bra.
Barcelona Canaletes
2011-07-09 07:09
Extra kul om Sanchez kommer då många chilenare jag kännner hejar på Madrid :P
Real Madrid Alex.K
2011-07-09 05:02
Gio Style

Man har ju hört en del pikar mot brassen när han började ryktas till Real Madrid. Majoriteten av dem är ju inte så jätteallvarliga egentligen. Men han har bl.a. kallats medelmåtta av vissa - inte många - härinne. Det är väl inget att ta på allvar då dem förmodligen är väldigt oseriösa samt okunniga.

Barcelona Gio Style
2011-07-09 04:53
Amigo pitbul, håll dig här om du vill prata fotboll och undan från Puertan.
Så slipper du få ett otrevligt bemötande oavsett vad du skriver...
Barcelona Gio Style
2011-07-09 04:43
Alex.K

På vilket sätt skit? Vi har en hel del personer som vill ha Neymar här samtidigt som det finns en hel del andra som tycker att han inte är värd pengarna.
Man har hört lite saker om hans påstådda attityd problem och vissa skulle helst avstå att värva honom pga det. Någon som sagt "Han sparkade av benet på honom, han har Real dna!" ?
Real Madrid Alex.K
2011-07-09 04:39
Gio Style

En viss Neymar har fått rätt mycket skit härinne den senaste tiden. Undrar vad det kan bero på.
Barcelona Gio Style
2011-07-09 04:38
CR-seven

Utveckla tack
CR-seven
2011-07-09 04:34
Gio Style

För det händer aldrig här, nej nej!
Barcelona Gio Style
2011-07-09 04:05
El_PitBUL-Gary_Medel

Hahaha otroligt...
El_PitBUL_Gary_Medel
2011-07-09 03:49
Gillar hur vissa i Madrid-forumet börjar redan snacka dålig om Sanchez bara för att han har kopplats ihop med barca den senaste tiden :P
El_PitBUL_Gary_Medel
2011-07-09 03:49
Dubbelpost.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-09 03:31
El_PitBUL_Gary_Medel

You got that right.
Barcelona Gio Style
2011-07-09 03:12
Addeh/

Då vattnas det i munnen på mig :D
Valdivia och Mati har inte spelat ihop sedans Colo Colo tiden (under den nuvarande landslagstränaren). Då funkade det i varje fall, så om Borghi har kunnat göra det förr så bör han kunna göra det igen.
El_PitBUL_Gary_Medel
2011-07-09 03:11
Verkar som att det är här man får hänga om man vill snacka copa america framöver :P
Atlético addeh
2011-07-09 03:03
Gio Style

Då måste det vara som du är inne på, att Mati söker sig till bollen hela tiden för nästan samtliga gånger jag har sett Chile spela under det senaste året har han rört sig väldigt mycket på kanten. Å andra sidan ser jag honom inte som en ytter, snarare en spelare som har sin fria roll, fast gärna söker sig utåt flankerna.

Med två hårt jobbande innermittfältare i Medel & Vidal bör Borghi våga spela med både Mati och Valdivia kommande match, om den sistnämnde är redo att spela från start det vill säga. Vore onekligen riktigt spännande.
Barcelona Napao
2011-07-09 02:46
Valdivia kommer från varit skadad och borta i 2 månader tydligen därför selar han inte tydligen.
Barcelona dios-maradona
2011-07-09 02:42
Pelé för två år sen om Valdivia:

Om Valdivia var brasse så hade jag haft han i landslaget
Barcelona dios-maradona
2011-07-09 02:42
Pelé för två år sen om Valdivia:

Om Valdivia var brasse så hade jag haft han i landslaget
Barcelona Gio Style
2011-07-09 02:41
Valdivia i form (för att han har inte spelat 90 minuter på säkert 1-2 månader) är en helt otrolig fotbollsspelare. Bland dem mest underskattade i världen.
Skulle kunna gå in i dem FLESTA (Obs inte alla) storlagen och göra ett bra jobb, tror jag i varje fall.

Addeh
Där har du fel, Mati spelar centralt. Eller han har en central utgångspunkt men han är en klassisk kreatör, dvs att han söker bollen där bollen är. Men Mati spelar i mitten i Chiles 3-5-2 som den offensiva centrala spetsen med Medel-Vidal bakom sig =)
Nej Valdivia var inte ordinarie eftersom Bielsa körde hårt på sin 3-3-1-3 och då fanns det endast plats för en nr 10. Han började 1 match från start däremot då Mati hade lite skadekänningar om jag inte minns fel.
Barcelona dios-maradona
2011-07-09 02:33
Mati är skadad, Valdivia är inte spelklar för 90 minuter, Mark Gonzalez är skadad.

Det var en helt okej match där Chile iafall försökte spela fotboll. Vm4an spenderade bara tid med att försvara med elva spelare för att sedan kontra. Trodde Uruguay skulle stå upp bättre. Chile borde ha vunnit denna match.

När Sanchez nätade kändes det som att han kunda slappna av och äntligen visa vad han går för. Valdivia vilket inhopp sjukt att han "bara" spelar i palmeiras skulle gärna se han i la liga
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-09 02:29
Frodo

Första halvlek var inte direkt någon höjdare så du missade egentligen ingenting.
Annons: