/spanien/barcelona/forum/11734.aspx/spanien/barcelona/forum/11734.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-06-17 20:02
Kaljic skämmer ut sig dag för dag.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-06-17 19:57
Dessutom har Mourinho blivit av med sitt hemmarekord, har smakat på sin största förlust i karriären, en stor legend som Valdano har sagt upp sig pga just Mourinho, de har vunnit 1 av senaste 9 mötena mot Barca.......

All anledning att fira med champagne för madridistas. Det är fest hela sommaren...
Barcelona Valdés
2011-06-17 19:56
El Flaco; Själv tycker jag att det är oerhört viktigt att klubbpresidenten markerar att man inte kommer att acceptera den typen av äckligt skamfyllt beteende en gång till.
Barcelona Hetfield
2011-06-17 19:49
Haha skrattar fortfarande åt bilden....
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-06-17 19:38
En julbild med champagne och lyckliga Madridledare? Hahahaha, Gratulerar till CdR-vinsten!

5-0, La liga, CL... Champagne någon?
Kaljic 40 year old virgin
2011-06-17 19:36
Jag beklagar att Kaljic har varit mobbad hela sitt liv, samt att han är oskuld
Spanien Dragon Blood
2011-06-17 19:24
Frodo

Det där var alldeles för långt för att svara på just nu, stämmer säkert...
C..Puyol
2011-06-17 19:19
el Flaco

Okaj tackar för den informationen, hur kunde jag missa den artikeln! Men bra att veta, verkligen. Eftersom Puyi kommit till åren nu så har vi nog inte för många matcher kvar att åtnjuta med honom så det gäller att han är med så mycket som möjligt.
Jag är säker på att det är en spelare jag kommer att minnas så länge jag lever, jag menar nicken i 6-2 matchen och nicken i Semifinalen med Spanien säger ju en del. Eller 1-0 matchen när Ibra gjorde mål, vem var bäst på plan ? Puyi!

Alla matcher med Barca är bra alla matcher med Barca+Puyi i storform är oförglömliga.
Barcelona Frodo
2011-06-17 19:15
Dragon Blood

Nej, det känns inte skumt att anklaga Real för det. Barca filmade och omringade inte domaren i flertalet av dessa matcher. De gjorde det extremt mycket i första CL-matchen då Real hade kommit undan med sina fula knep i de två föregående matcherna.

Dessutom syftar inte Rosell på osportsligheter bara på plan. Om du hade följt hela säsongen i Spanien hade du märkt vilka anklagelser som kommit mot Barcelonas riktning från Madrids håll. Vissa väldigt klara och andra mer subtila. Att exempelvis anklaga en organisation som Unicef för Barcelonas framgångar är ju rätt osportsligt va?

Om han har rätt i att Real inte anklagade Barca för doping? Att de vill ha hårdare dopingkontroller? Jo, men vad är relevansen i det? Rosell sa ju inte att Real Madrid anklagade de för det. Det faktumet att radiostationen pekade ut en källa i Real Madrid som varifrån han fått informationen och att Real inte gick hårt åt radiostationen som på så vis smutskastade deras namn är vad Rosell tyckte var märkligt.

-Hur mår du?
-Jo, middagen var god.

Lite av den argumentationen för Kaljic i alla sina texter. Relevans är inte det viktiga utan det är snarare bara att pumpa ut skit om Barcelona för att få de hatiska marängernas gillande även om det avviker kraftigt från sakfrågan.
Barcelona Barca4eva
2011-06-17 19:12
¡Barca! - Crèma Catalana

Oroande?...-.-
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
Lite oroande ord från Thiago: "My dream is not to triumph at Barça, but to triumph in football. I want to be a player who people will remember forever." [efe]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco
C..Puyol/

Puyol hade tillbringat fyra dagar i Ibiza som planerat och Juanjo Brau, klubbens rehabtränare, åkte även med honom för att kunna följa kaptenens rehabilitering. Nu har Puyi återvänt till Barcelona där han kommer slutföra sin rehab tillsammans med Brau fram tills den 1 juli, då det är tänkt att Brau ska åka ner till Argentina för att följa Messi och ta hand om honom. Det är även tänkt att klubbläkarna Cugat och Pruna ska besöka Puyol inom de närmsta dagarna för att se hur knäet håller.
AndreD - Winning!
2011-06-17 19:11
Plastklubb som sagt.

Dragon Blood

Ja, so what? De spelar fult och kommer undan med det, varför inte göra samma sak då? De fick smaka på sin egen medicin och de gråter för det. Jävla plastklubb. Sa jag plastklubb?
Spanien Dragon Blood
2011-06-17 19:06
Hetfield

Känns som en klen ursäkt, ni sjönk ju ner på deras nivå med andra ord. Fortfarande konstigt att då anklaga Real för att vara osportsliga.

Real-redaktionen verkade tämligen säkra på att det inte fanns några konkreta bevis på att Barca hade blivit anklagade.
C..Puyol
2011-06-17 19:05
Tjeena gubbs!

Såhär i silly tider har jag en fråga om kaptenen!

Någon som har hört något om hur det går med hans rehabilitering ? Har letat runt på ett otal spanska tidingar men inget om Puyol och knäskadan, han måste vara fit till's liga starten igen.
Man såg ju när han var på planen hur laget höjde sig vid samtliga tilllfällen, han är fanimej min idol den gubben.

Ha en trevlig helg cules!

Visca.
Barcelona älskabarcelona
2011-06-17 18:58
Pinsamma Madrid är!! lika pinsamt som deras enda titel ! Helt sjukt dåligt att man lyckades bara vinna en titel samtidigt som Barca vann hela 15 titlar ! Det kan bli 16 ifall futsal Barca vinner ligan . Snacka om misslyckad säsong för Madrid :D
Spanien Dragon Blood
2011-06-17 18:57
Hetfield

Ja det är mycket möjligt. Sa inget om det. Svara på det jag skrev om istället.
Barcelona Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!
2011-06-17 18:55
Madre mia, försökte läsa igenom den senaste Madrid artikeln och herregud vad lost skribenten är. Vadå hybris? Snacka om att dricka Mourinhos kool-aid.
Barcelona Hetfield
2011-06-17 18:52
Dragon Blood

Till skillnad från Real Madrid så snackade vi inte dynga innan eller efter matcherna. Jag säger inte att vi är det finaste folket, men Guardiola satt tyst innan han blev provocerad.

Jag gillar inte att man omringar domaren, men det var en konsekvensen av Real Madrids brutala spel. En spelare som Xavi borde hålla käften ibland istället för att gnälla på domaren hela tiden.

När det gäller doping grejen så sa personen först att det var i Real Madrid man hade "hintat" om spelarna var dopade, sen efteråt så ångrade han att han hade sagt Real Madrid. Rambla kan nog förklara det bättre.
Spanien Dragon Blood
2011-06-17 18:48
Frodo

Har han inte rätt gällande att det känns lite skumt att anklaga Real Madrid för att vara osportsliga medans Barca filmade och omringade domaren flertalet gånger under dessa matcher?

Har han inte rätt gällande att Real aldrig anklagade just Barca för doping utan bara att det behövdes bättre dopingkontroller?

(Är inte alltför insatt i detta så det är möjligt jag har fel)
Barcelona Messidinho_10
2011-06-17 18:48
Heitfield

Haha vilken jämförelse, det grövsta jag har sett här på SF historia, lol.
Barcelona el Flaco
2011-06-17 18:47
Valdés/

Jag bryr mig inte så mycket om snacket om framtida värvningar, mer om det här med hotet om att bryta relationer med Madrid ifall de går över gränsen igen. Jag gillar inte hot, föredrar handlingar. Många har hyllat honom för hans hot, men personligen väljer jag att att avvakta för att se om han verkligen kommer bryta relationerna med Real Madrid nästa gång Mourinho går över gränsen, vilket han med största sannolikhet lär göra.

Sen tycker jag bara timingen är illa vald. jag förstår hans argument om att han ville vänta med att uttala sig om Madrid förrän såväl fotbolls- som basketsäsongen var över, men jag tycker bara det är onödigt att starta ett nytt krig mot huvudstadslaget igen. Förstår inte syftet direkt. Känns som att han ville mer brösta upp sig än något annat.
Barcelona Hetfield
2011-06-17 18:45
Frodo

Ibland när jag sitter och förstummas över att Stalin och Hitler lyckades hjärntvätta folk så tittar jag på en person som Kaljic, då förstår jag hur lätt det är att manipulera folk.

Mourinho är som Hitler, springer dynga och folk köper det med hull och hår.

Men come on, bilden är priceless. De ler och dricker champagne trots 1 värdelös titel :P
Barcelona Frodo
2011-06-17 18:42
Hetfield

Läste precis texten. Killen verkar sitta hemma med foliehatten på och lever i Mourinhos lilla bubbla. Han kan inte argumentera sakligt och sprider bara hat med förhoppningen om att bli hyllad av kloakfolket.
Barcelona Valdés
2011-06-17 18:39
El Flaco; Hur borde Rosell enligt dig ha besvarat frågorna om framtida värvningar och hur tycker du att han som klubbpresident skall förhålla sig till Real Madrids äckligt skamfyllda beteende under våren?
Barcelona Hetfield
2011-06-17 18:38
Haha....läs Kaljic senaste text. Bilden fick mig att gapskratta, de dricker champagne och firar...för vadå? CdR? :P

Haha....
Barcelona Frodo
2011-06-17 18:36
Som många andra är jag också skeptisk till Eusebio. Han känns inte som någon nummer ett utan snarare "bara" någon som kan göra ett dugligt jobb i bakgrunden utan press.

Messidinho_10

Du ville att Pep skulle avgå när Ibra såldes.
Barcelona Messidinho_10
2011-06-17 18:35
Japp vänder blad och kör vidare..
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-17 18:20
"Va gjorde jag? Du måste ha förväxlat mig med någon annan! "

Haha, ja den vägen kan man ju också köra på.. fp
Barcelona el Flaco
2011-06-17 18:08
Eusebio känns som att han är fungerar bättre när han ingår i en tränarstab och kan arbeta i skymundan. När han fick styra skutan som i fallet med Celta de Vigo gick det åt helvete. Sen om det berodde på att han saknade taktisktkunnande eller karisma lämnar jag osagt.

Inför säsongen trodde jag att det inte skulle gå bra för Óscar García som tränare för Juvenil A eftersom jag tyckte att även han saknade karisma och personlighet, till skillnad från Lucho och Sergi, men det har ändå gått bra för García.

Sen står Eusebio inför ett annat problem och det är att det lär bli en hel del nya ansikten i Barça B nästa säsong. Ett par kanske flyttas upp till A-laget, andra lär lämna som bl.a. lagkaptenerna Vázquez och Soriano, och andra kommer köpas in och flyttas upp från Juvenil A. Det kommer bli en utmaning för Eusebio att få alla pusselbitar på plats. Hoppas han lyckas med det, även om jag i alla fall nu är skeptiskt.
Annons: