/spanien/barcelona/forum/11731.aspx/spanien/barcelona/forum/11731.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-06-18 18:19
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Glöm inte Milans 25 miljoner som de är skyldiga oss, plus att Keirrison (~10m), Hleb (~5m), Henrique (~3-5m) och om Bojan säljs (~10m)

Alltså cirka 60 miljoner kvar, om nu spelarna säljs för de priserna jag skrev. :)
Fc Barcelona en mi corazón!
2011-06-18 18:17
el Maestro!

Pedro och Villa kommer ju få konkurrera om platsen iaf.
Afellay har mycket kvar och bevisa för en "startplats".
Barcelona el Maestro!
2011-06-18 18:17
Det kommer att ta tid för honom att komma in. Räkna med att han inte troligen kan prestera sitt bästa i första säsongen. Han kommer att slussas in då Barça kräver mycket mer rörlighet och snabba korta passningsspel än vad han är van vid, om han nu kommer.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-06-18 18:16
35 miljoner. Då har vi 10 miljoner kvar av årets sommarbudget. Tror ni att Arsenal är villiga att sälja Cesc för 10 miljoner euro? :-)
2011-06-18 18:15
Jag pratade med el Flaco tidigare i dag. Och han berättade för mig om en bok om hur ungdomar tränas i La Masia. I den boken finns det flera intervjuer med Guardiola och Tito Vilanova.

Tito Vilanova säger i boken att han och Pep inte tror på uttrycket "If it ain't broken, don't fix it" på svenska ändra inte på ett vinnande lag. De båda tror i stället på att när saker och ting är bra är det då truppen är som mest mottaglig för förbättringar.
,Sami
2011-06-18 18:15
Riktig bra värvning om det stämmer. Han kan byta med Pedro eller Villa. Villa orkar juh inte 90 minuter. Sen kastar man in Sanchez. Ohhhh Orgasm!
Barcelona Éluc
2011-06-18 18:13
el Maestro!

Nog fan ska Sánchez gå före Afellay.
Barcelona el Maestro!
2011-06-18 18:12
"Nu om Sanchez är klar. Hur har ni tänkt er upp i anfallet med 4 duktiga anfallare ?
Själv tror jag Villa - Messi - Sanchez"

Han petar inte Pedro. Däremot kanske han går före Affelay.
Barcelona Éluc
2011-06-18 18:11

Tror faktiskt att det till en större del blir Villa/Sánchez som får rotera, men samtidigt även Pedro då han trots allt spelare som HY vilket är den position Sánchez haft i Udinese om jag inte misstar mig.
,Sami
2011-06-18 18:11
En riktig bra video med Sanchez mot Inter. Spola till 5:13 vilken jävla Speed!!
2011-06-18 18:10
Ricardo Kaká #8

Det rapporteras att han ska flyga till Barcelona på måndag för att skriva på ett kontrakt. Men ingenting är klart än.
2011-06-18 18:09
Sami

Co-Sign :P

Nu om Sanchez är klar. Hur har ni tänkt er upp i anfallet med 4 duktiga anfallare ?
Själv tror jag Villa - Messi - Sanchez.
2011-06-18 18:09
Haha. Så fort den här transfern är färdig, så tror jag att Real Madrid kommer att värva Pastore för 50 miljoner :P
Barcelona Éluc
2011-06-18 18:08
Att Sánchez snart kommer bli klar för någon klubb är väl självklart med tanke på onsdagens uttalande av deras sportchef (?) där han klargjorde att det inom de kommande dagarna skulle vara klart vart Alexis kommer spela nästa säsong. Att nu Barca 3 dagar efter uttalandet enligt media i princip har signat spelaren får då ses som ganska trovärdigt. Priset må vara flera miljoner över den gräns man egentligen borde betala för spelaren, men vi kan inte göra något åt det, utan endast välkomna Sánchez med öppna armar om detta nu stämmer. För nog fan kan han bli en otroligt viktig spelare för oss i framtiden.
Real Madrid Ricardo Kaká #8
2011-06-18 18:07
Barcelona Mascherano
2011-06-18 18:05
Väkommen Sanchez!! Jaaaaaaa
,Sami
2011-06-18 18:03
Sanchez i Barca tröjan. Wow! Kan redan se framför mig hur han snurrar upp Ramos och Arbeloa:)
Barcelona westinho
2011-06-18 18:01
Vi får tänka på att Sanchez är ung, riktigt lovande och att företag som Manchester City m.fl., som är villiga att betala hutlösa summor för hans signatur, också vill köpa honom. Om man tänker på allt detta så är det lite lättare att förstå priset Barcelona sägs vilja ge Udinese för honom.

Är han värd det egentligen? Nej. Men vi får hoppas att det blir lyckat..för det kan vara värt det i längden.
2011-06-18 18:01
Barcastuff rapporterar genomCanal 13.

" Udinese attacker Alexis Sanchez (22) will on Monday travel to Barcelona to sign his contract as new Barcelona player"

Han fick välja mellan United, City och Barcelona. Valde Barcelona trots att hans får lägst lön.

Vi får väl se om han skriver på kontraktet på måndag.
2011-06-18 17:59
Vi ska inte ropa hej än... Cesc har ju varit "klar" i två säsonger nu.

Hetfield. Vi får väl se. Jag tror nog att priset triggades upp rejält med tanke på andra aktörer på marknaden. Guardiola är nog väldigt mån om att få hit Alexis.

Vi alla kommer ihåg aprilmånad. Villa och Pedro var helt under isen. När väl El Clasico-matcherna var här så spelade Messi på en egen nivå. Vi har nog inte råd att hoppas på han varje år.
Barcelona petersays
2011-06-18 17:49
"Bojan ska till roma jag visste det. Det var någon här som sa att pep skulle sagt det direkt själv till bojan om han hade velat bli av med honom!! När jag sa att sanchez och rossi va tydliga signaler på att bojan skulle lämna. Hahha ja hade rätt,,yes:D "

Grattis?
Barcelona Hetfield
2011-06-18 17:49
Heywood

Jag tror att det syftar mer på att allt som allt så blir Sanchez värde 35 miljoner, dvs. det är pengarna och bonusen inkluderat.

Vi kommer nog inte ge 35 miljoner euro, kanske 25 miljoner kontant och resten i bonus.

Det är fortfarande galet mycket för en spelare som har haft 1 bra år. 35 miljoner i värde....
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-18 17:48
Verkar som att Sanchez är riktigt nära klubben nu.
Vet inte vad jag tycker, jag låter tiden utvisa vad det blir för resultat av detta.
Låter som "lite" mycket pengar i mina öron men kunde Barcelona betala cirka 250-275 miljoner för Chygrynskyi så är väl inte 35 milj euro helt galet.
,Sami
2011-06-18 17:46
players were informed and congratulated him? Det betyder väl att Sanchez är klar för Barca?
2011-06-18 17:45
Hetfield.

"...an important part of it being in variables."

Vafan det nu betyder i Rosells skalle. Men variablerna kan ju vara att prissumman kan förändras om saker och ting sker. Tex. Gör han 40 mål får de 5 miljoner extra, spelar han ex antal matcher får han 5 miljoner extra.

Intressant. Alexis är så välkommen.
Barcelona Hetfield
2011-06-18 17:42
Alexis Sanchez heard yesterday about the deal on his transfer to Barcelona. NT players were informed and congratulated him.

With Udinese asking 40M, Barcelona have made a new bid of almost 35M for Alexis Sanchez, an important part of it being in variables.

Seriöst, vad har Rosell och Zubi rökt? 35 miljoner?! Även om en del av det kommer att vara "bonus" osv. så är det galet mycket. Bra eller inte, men överpris.
Jag hoppas att det inte är så högt pris.
Culé - Messi
2011-06-18 17:41
Udinese attacker Alexis Sanchez (22) will on Monday travel to Barcelona to sign his contract as new Barcelona player. [canal 13]

Hur trovärdig är detta, antar ni?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-18 17:38
Enligt SPORT kommer Alexis Sanchez att flyga till Barcelona på måndag.
Barcelona emilio___
2011-06-18 17:32
Bojan ska till roma jag visste det. Det var någon här som sa att pep skulle sagt det direkt själv till bojan om han hade velat bli av med honom!! När jag sa att sanchez och rossi va tydliga signaler på att bojan skulle lämna. Hahha ja hade rätt,,yes:D
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Afellay_20
2011-06-18 17:18
splear barca futsal idag eller? i så fall vilken kanal visar?
Annons: