/spanien/barcelona/forum/11730.aspx/spanien/barcelona/forum/11730.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona arven
2011-06-18 18:56
Fan va härligt om Sanchez är klar. Tror han kommer bli nästa super stjärna inom fotbollen tillsammans med Neymar.
Sen så hoppas jag på en utlånning på Bojan och ett köp av en mittback som är duglig men kan tänka sig bänken.
Barcelona Rambla~
2011-06-18 18:55
el Flaco

Fy fan vad stor han är el Capita. Jag minns efter operationen när Pruna och Cugat sa att rehaben skulle ta upp till 2-3 månader innan Puyi var tillbaka. Puyi själv, jag är tillbaka om 1 månad. Typiskt honom. :P

Joanjo Brau, där har vi en väldigt viktig person i Barcelonas organisation. Han är guld värd vid sådana här skador och när spelarna ska igång med sin rehab.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-18 18:54
"Barcelona will this year start with restructuring the zone around the stadium. The plan includes a hotel, a mall and a gym. [expansion]"

"The whole restructuring project would cost 50M. It's not expected to be finalized before 2016, when there are new elections. [expansion]"

Klubben har stora planer på G. ;)
,Sami
2011-06-18 18:53
Det här kan ju bara betyda en sak. Att han är klar?

Alexis Sanchez heard yesterday about the deal on his transfer to Barcelona. NT players were informed and congratulated him. [canal 13]
Barcelona Messidinho_10
2011-06-18 18:51
Och Fabregas...
Barcelona Hetfield
2011-06-18 18:50
Hehe, det skulle inte förvåna mig om vi får se Rossi bli klar.....
Barcelona el Flaco
2011-06-18 18:49
Bilder från Puyols rehabträning i Barcelona i länktipset. Just nu är han inne i den första fasen av en tre veckors period där syftet är att bygga upp muskelmassan i det vänstra benet. Den här fasen väntas vara avslutad i slutet av nästa vecka. Om allt går som planerat kommer kaptenen kunna göra löpningar ute på träningsplanerna sista veckan i juni.
Barcelona Rambla~
2011-06-18 18:48
Alexis nära? Oh, vågar man hoppas nu? Nääe, jag vågar inte ta ut något i förskott, jag kan bara inte lita på Sport efter all den skit de har hävt ur sig den senaste tiden. Visst, ibland är de korrekt ute men det brukar vara på nyheter som redan är verifierade över allt.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-18 18:47
Oj va kul om det stämmer att Sanchez är "klar", han är en blivande världsstjärna. Fantastisk värvning om det stämmer med andra ord.

MEN priset....€35 Miljoner...Jag trodde verkligen inte att Barca skulle bujda över €30 för honom. Aja men det är så det är i dagens fotbollsvärld.

Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Gällande vår transferbudget, tänk på att vi kommer sälja några spelare också, Bojan, Jeffren, Maxwell (kanske), Milito och säkert någon mer. Där kan vi nog få in max €20 Miljoner att lägga till budgeten.

Kom även ihåg att Rosell sa härom dagen att klubben kanske kommer använda pengar från nästa sommars transferbudget och då alltså spendera lite mer denna sommar, för att sen ligga lite lågt nästa år. Så vi har nog ganska mycket pengar kvar ändå. Allt beror ju på hur mycket klubben är villiga att ta från nästa års budget.
Pep kommer få det han vill ha det är jag ganska säker på.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-06-18 18:45
35 miljoner euro är lite väl mycket men som sagt, det stod att en del utav den summan skulle betalas direkt och resten som bonus eller när han uppnår en viss gräns (Antal spelade matcher, gjorda mål) etc.

Det låter bra hur som helst, hoppas detta är sant :)
Barcelona Rambla~
2011-06-18 18:45
F_C_B

Ja, det där målet och den matchen kanske är mitt största och mest magiska barcaminne. Då var Rivaldo större än allt annat även för mig.

Din historia om Rivaldo var trevlig läsning. Så nära att få träffa sin största idol men ändå inte. Förresten, det kan inte ha kännts vidare bra när han dök upp hos Milan med tanke på dina känslor för Inter?

För att inte tala om vad Rivaldo sysslade med under Vm 2002 och hans berömda skådespel vid en hörnflagga. Det kan inte ha kännts vidare bra att se det? Själv blev jag förbannad och otroligt besviken.
Barcelona B-Guden
2011-06-18 18:40
vi har fan deltagit i det vi med...
Varför tror du lag som mIlan och dom värvar billigt jo för dom som säljer till milan vet att dom inte kan vänta sig några fantasi summor av dom.
Barcelona el Maestro!
2011-06-18 18:35
Frodo:
Han är långt från värd 35 miljoner euro men vad ska man göra när ”företaget” Man City är redo för att betala 40 miljoner euro för honom? Barca är blåsta men marknaden är förstörd av City och Perez, tyvärr.
PedroRodriguez
2011-06-18 18:34
Han visar i alla fall prov på fint presspel. Kasta en blick på videon från 1:15 - 1:35, stenhård press non stop. Och fy farao vad han kan dribbla. Bra kille detta.
Barcelona Frodo
2011-06-18 18:30
Om siffran 35 miljoner euro stämmer så känner jag spontant att vi återigen blivit blåsta. Man önskar att klubben haft en typ likt Galliani som är grym på att förhandla.

Gonzalez_Barca

Pengarna för Zlatan kommer inte att läggas till i transferbudgeten.
Barcelona Éluc
2011-06-18 18:29
Nu har vi 2 spelare i anfallet (Messi och Alexis) som kan göra bort 1-2 spelare ganska regelbundet vilket kommer sitta otroligt fint. Kommer Sánchez upp i 20 mål nästa säsong så är jag mer än nöjd med tanke på att det är hans debutsäsong, Barcas spelstil tar tid att anpassa sig till (se Villa) och dessutom har han 3 andra klassanfallare som även kommer göra mål. Men som sagt tidigare tror jag inte presspelet kommer bli något problem alls då han slet väldigt mycket offensivt såväl som defensivt i Udinese.

Nu är det bara att hoppas att allting blir klart så snabbt som möjligt.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-06-18 18:23
"Det kommer att ta tid för honom att komma in. Räkna med att han inte troligen kan prestera sitt bästa i första säsongen. Han kommer att slussas in då Barça kräver mycket mer rörlighet och snabba korta passningsspel än vad han är van vid, om han nu kommer. "

Jag håller med. Det kommer att ta ett tag. I Udinese fick han ytor att springa på. I Barcelona så möter man bara kompakta försvar och därför hoppas jag att han blir klar så tidigt som möjligt så att han åtminstone kan vara med ett tag under försäsongen.

Han kommer att spela i Copa America och det beror på hur långt Chile kommer i turneringen.

Men presspelet kommer han att sätta garanterat. Däremot kommer han väl inte göra 30+ mål.

Nu kan vi till och med vila Messi (om han nu vill vila). Pedro-Villa-Alexis.
,Sami
2011-06-18 18:22
Vilken biff!!
Barcelona el Maestro!
2011-06-18 18:22
Fc Barcelona en mi corazón!

Han blir inte ordinarie. Det ska mycket till om han kan peta Villa eller Pedro. Han kommer att hoppa in och även starta vissa matcher. Men glöm att han ska peta någon av de aktuella ordinarie anfallarna. Kanske i sin andra säsong, inte i den kommande säsongen.
Barcelona haeger
2011-06-18 18:21
Om Sanchez nu kommer och Bojan lämnar så hoppas jag verkligen på att Jeffren stannar, det blir för tunt annars. Värva även en back så får vi en riktigt bra trupp till nästa säsong.

Kasta Fabregas till vargarna och sälj alla utlånade spelare.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-06-18 18:19
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Glöm inte Milans 25 miljoner som de är skyldiga oss, plus att Keirrison (~10m), Hleb (~5m), Henrique (~3-5m) och om Bojan säljs (~10m)

Alltså cirka 60 miljoner kvar, om nu spelarna säljs för de priserna jag skrev. :)
2011-06-18 18:17
el Maestro!

Pedro och Villa kommer ju få konkurrera om platsen iaf.
Afellay har mycket kvar och bevisa för en "startplats".
Barcelona el Maestro!
2011-06-18 18:17
Det kommer att ta tid för honom att komma in. Räkna med att han inte troligen kan prestera sitt bästa i första säsongen. Han kommer att slussas in då Barça kräver mycket mer rörlighet och snabba korta passningsspel än vad han är van vid, om han nu kommer.
2011-06-18 18:16
35 miljoner. Då har vi 10 miljoner kvar av årets sommarbudget. Tror ni att Arsenal är villiga att sälja Cesc för 10 miljoner euro? :-)
2011-06-18 18:15
Jag pratade med el Flaco tidigare i dag. Och han berättade för mig om en bok om hur ungdomar tränas i La Masia. I den boken finns det flera intervjuer med Guardiola och Tito Vilanova.

Tito Vilanova säger i boken att han och Pep inte tror på uttrycket "If it ain't broken, don't fix it" på svenska ändra inte på ett vinnande lag. De båda tror i stället på att när saker och ting är bra är det då truppen är som mest mottaglig för förbättringar.
,Sami
2011-06-18 18:15
Riktig bra värvning om det stämmer. Han kan byta med Pedro eller Villa. Villa orkar juh inte 90 minuter. Sen kastar man in Sanchez. Ohhhh Orgasm!
Barcelona Éluc
2011-06-18 18:13
el Maestro!

Nog fan ska Sánchez gå före Afellay.
Barcelona el Maestro!
2011-06-18 18:12
"Nu om Sanchez är klar. Hur har ni tänkt er upp i anfallet med 4 duktiga anfallare ?
Själv tror jag Villa - Messi - Sanchez"

Han petar inte Pedro. Däremot kanske han går före Affelay.
Barcelona Éluc
2011-06-18 18:11

Tror faktiskt att det till en större del blir Villa/Sánchez som får rotera, men samtidigt även Pedro då han trots allt spelare som HY vilket är den position Sánchez haft i Udinese om jag inte misstar mig.
,Sami
2011-06-18 18:11
En riktig bra video med Sanchez mot Inter. Spola till 5:13 vilken jävla Speed!!
Annons: