/spanien/barcelona/forum/11727.aspx/spanien/barcelona/forum/11727.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-06-16 12:40
Myrran

Jag menar bara att man kan lika gärna ta hem Botia, eller satsa på t.ex: David Luiz. Men du har rätt, vet inte ens varför jag tog upp hans ålder.

Men nej tack, vi har redan capitano och Abirey bredvid Pique. Ta pengarna istället, de kan användas till bättre saker.

Sen så måste man ta det med en nypa salt, det är trots allt Marca som skrev om det. Lägg till att Milans försvar bygger på Thiago Silva, de har bara Mexes och en skadebenägen Nesta som har klass (lite klass i alla fall).
Barcelona Barcaholic
2011-06-16 12:38
Hetfield

JA tack till Silva säger jag bara. Då har vi garanterat mittbacks positionerna för åtminstone 5 år framåt. Puyols skador kommer precis inte bli bättre speciellt när han precis opererat sig. Sen litar jag inte på Adriano fullt ut på vänsterbacks platsen med tanke på att vi redan har en offensiv högerback till Alves. Silva vore ett stort kap för oss om vi lyckas få honom.
Barcelona Myrran
2011-06-16 12:37
Hetfield

26 år är väl ingenting för en back? Kan spela tills han är iaf 32 år, det är 6 år till. Förstår inte varför åldern ska vara något problem.
Barcelona Hetfield
2011-06-16 12:29
Zlatan mot Thiago Silva. Nja, Silva är 26 år.

Dessutom, det sista vi behöver ha är en till mittback nu när Fontas flyttas upp. Vi har redan capitano bredvid Pique och Abirey som slukar allt när han spelar som mittback.

Ta pengarna istället.
Atlético addeh
2011-06-16 12:25
Hetfield

Det har du i och för sig rätt i. Skulle inte förvåna mig om vi värvade Rossi, vann dubbeln, och nästa sommar sälja honom igen och ge oss på en ny anfallare.

Rent spontant vore det mer spännande med en yngre spelare som på sikt kan ta en ordinarie plats i startelvan. Piatti & Griezmann exempelvis.

Egentligen tycker jag inte att vi behöver en försvarare, men ligger det någon sanning i Thiago Silva-ryktet skulle jag inte direkt gråta. Brassen har varit outstanding i Serie A den gångna säsong och skulle tveklöst bli en tillgång.
Barcelona Figeta
2011-06-16 12:22
¡Barca! - Crèma Catalana

24 milj euro + att vi inte betalar hans lön som är på 12 milj euro = 36 milj euro.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-16 12:11
AC Milan have 24M left to pay, from the initial 40M, for the transfer of Swedish forward Zlatan Ibrahimovic. [marca].... Köpte Milan verkligen Zlatan för 40M? Var det inte mycket mindre, om det är sant så är det ju riktigt bra..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona dios-maradona
2011-06-16 12:00
Någon som vart inne och läst denna artikel, om hur morattis plan att få över bielsa och eventuella spelare som kommer då, för detta år Sanchez, Banega och Vidal, och nästa år få in Pastore.

Fan vad jag inte vill ha Rossi, han är färdigutvecklad och det enda bra han har är att han e vänsterfotad
Barcelona Riiio!!
2011-06-16 11:55
Sami

Får vi till det så är det helt sjukt billigt för honom. Det är världens bästa mittback vi pratar om... egentligen ska en sån spelare kosta minst 30M enligt mig. Rosell älskar ju brassar :P
,Sami
2011-06-16 11:52
With 24M being more or less the value of Milan centre-back Thiago Silva, the clubs could close a deal on the transfer of the player. [marca]
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-16 11:39
Dani Alves dansar samba m.m. :P Kolla speciellt 2:46 där brassarna (och halvbrassen Thiago) dansar i en ring haha. Jävligt skön video!
2011-06-16 11:35
UEFA-video om Abidal och hans tumör. Blev nästan tårögd...
Barcelona Hetfield
2011-06-16 11:32
addeh

Pep har nästan alltid köpt ointressanta spelare som inte har passat in i laget, förväntar du dig storköp av käre Pep :P?
Atlético addeh
2011-06-16 11:30
Det måste vara påhittat av tidningarna alltihop. Finns inte en chans att Barcelona vore så ivriga om att knyta åt sig Rossi. Vad ska han här och göra?

Om det blir som så att Rossi & Cesc värvas samtidigt som Thiago byter klubbadress vore det som att Rosell skulle ställa sig och pissa på FC Barcelonas klubbmärke mitt under en presskonferens. Jag må överdriva en gnutta, men det scenariot vore det absolut värsta som kunde hända.

Man kan inte bara tänka på nuet. Naturligtvis vore Rossi & Cesc bättre bänkalternativ än Bojan & Keita, men på ett långsiktigt plan tror jag inte någon av dem skulle ta en fast plats i startelvan.

Hade inte Thiago kommit fram hade situationen varit helt annorlunda. Då skulle jag förmodligen velat ha Fábregas mer är någon annan den här sommaren. Nu vill jag inte ens se honom alls - någonsin.

Rossi har jag varit inne på förr. Man kan se det ur vilket perspektiv som helst, men Rossi passar inte in.
Barcelona Hetfield
2011-06-16 11:21
Barcelona har tydligen kommit med ett bud om 17 miljoner för Rossi, med 10 miljoner extra i bonus ifall vi skulle vinna olika titlar. Det blir då sammanlagt 27 miljoner om vi skulle vinna alla titlarna nästa år.
Det är faktiskt rätt så smart av Rosell. De ska träffas igen om ett par dagar.

"Mi sentimiento por el Barça es muy profundo"

Mina känslor är mycket djupa för Barcelona. Cesc ord. Enough said.
Barcelona Mascherano
2011-06-16 11:18
Barca! - Crèma Catalana
Kommer Fabregas då kan vi väl säga adjö till Thiago. Vill fan inte se Fabregas i Barca.
2011-06-16 11:05
Fyfan va tråkigt om vi köper in Cesc och säljer Thiago, så jävla dumt och onödigt..
2011-06-16 11:04
Chelsea are interested in B midfielder Thiago Alcantara (20) and will try to sign him in case Arsenal midfielder Cesc joins Barcelona [mail]
Barcelona Myrran
2011-06-16 10:34
"Hittade" en fin bild med två legender, Faubert och Di Stefano. Tror inte Di Stefano kände igen Faubert med tanke på ansiktsuttrycket :D
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-16 10:04
Alltså, vad är det som händer :P
Inte nog med att Barca tar ligan och CL, dessutom tar Boston hem Stanley Cup pokalen, man får väl passa på att njuta medan det varar.

Lägg därtill att QPR som jag följer extra i England gick upp i högsta divisionen, dock följer jag även Blackpool och dom blev degraderade vilket var riktigt tråkigt då det fanns andra lag som förtjänade att åka ut istället.
Real Madrid romario11
2011-06-16 09:48
Vi ligger närmast enligt Udinese-representant, citerad av Sky Sport.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-16 09:41
För att komplicera det hela ytterligare har vi även stolpskott som killen som utgav sig för vara Bojans agent när han i själva verket inte hade någonting att göra med Bojan.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-16 09:12
¡Barca! - Crèma Catalana//

Att Milan skulle erbjudit Thaigo Silva som betalning för Ibra känns ju bara så jäkla BS. Den kan ju inte SPORT själva tro på!

Börjar liksom många andra här inne tröttna på alla falska rykten till höger och vänster.

**Först måste man kolla upp om personen i fråga verkligen har uttalat sig överhuvudtaget.

**När det är gjort måste man kolla upp upp om media har vinklat uttalandet,

**Och för det tredje så även om de två första stämmer så kan det ändå vara en rökridå, att t.ex. någon agent uttnyttjar media till skapa uppmärksamhet kring dennes spelare.

Källkritik på en helt ny nivå.
Barcelona Sano97
2011-06-16 07:21
Haha lilla klantiga Messi.
2011-06-16 06:12
Milan have offered centre-back Thiago Silva (26) as part of the transfer of Ibrahimovic, but Barcelona have rejected the proposal. [sport]
Barcelona Barca4eva
2011-06-16 05:54
Gonzalez_Barca Jag skakar hellre huvudet åt folket som tror på det hela eller gör en stor sak av något median påstår.
2011-06-16 02:21
Granada är en farmarklubb till udi så dom får säkert behålla några spelare!
AndreD - Winning!
2011-06-16 02:11
Damn, såg det nu. Frågan är hur de ska klara sig nästa säsong. Antagligen behåller de de inlånade spelarna.
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-16 01:53
AndreD
I princip halva laget är inlånade från Udinese, då klubbarna sammarbetar. Anledningen är väl att Granada har för lite pengar för att kunna köpa spelare. Kommer ihåg Xerez från förra säsongen i La Liga, de hade också nästan bara inlånade spelare, också pga dålig ekonomi.
Det är dock fördel till Elche inför andra matchen, då de har hemmaplan.
AndreD - Winning!
2011-06-16 01:33
Barcadinho.

Såg precis att Dani Benitez är utlånad från Udinese. Inte helt säkert att han är kvar i Granada nästa säsong.
Annons: