/spanien/barcelona/forum/11726.aspx/spanien/barcelona/forum/11726.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-06-19 13:28
Hetfield Dagens marknad..- shakes head -
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2011-06-19 13:28
Hetfield

Man kan tycka vad man vill om den summan men marknaden ser ut som den gör tack vare hur vissa aktörer agerar på marknaden. Barcelona själva har också varit med och trissat upp dessa summor när de värvat spelare som Alves, Villa och Zlatan.
Barcelona Hetfield
2011-06-19 13:26
Rambla

28 miljoner är fortfarande för mycket för en spelare som har haft 1 bra år. Man kan vrida och vända på det, men det är sjukt mycket pengar.
Barcelona Rambla~
2011-06-19 13:24
el Flaco

Överpris? Nja, vi lägger bara ut 28m till en början. De andra miljonerna som utgör diverse variabler kanske ens aldrig blir aktuella.
Spanien OTBAG
2011-06-19 13:24
Rambla~//

Jag hade inte haft något emot den överenskommelsen. Och inte heller en ändring av "lagarna", eller att Arsenal går schysstare fram och är tvungen att betala en summa till Barcelona när man är ute efter en talang, likt Barcelona är tvungna att göra för 16-åriga Elliot Kebbie från Leeds nu.

Enligt mig är det ersättningen för spelaren som är det största problemet, samt att vi kan göra det på ett mer schysst sätt, inte att vi scoutar La Masia för det sker på varje ungdomsanläggning.

Nåja, inte lönt att diskutera det problemet heller eftersom det kommer att explodera i heta känslor. Det enda jag hoppas på är att det sker en ändring där så att vi slipper detta hat mellan klubbarna för att vi gör på det sätt vi gör, samt att Cesc-snacket förminskas i media.

EDIT:

Det svänger fort i fotbollsvärlden. Rooney ville ena dagen lämna och andra dagen stanna. Visserligen är det inte en likadan situation då jag är väl medveten om att Cesc inte har något emot att spela för Barcelona, fast samtidigt är beredd att ge 100% på planen om han stannar.

Higuain #20//

Tack för de vänliga orden. :-)
Barcelona el Flaco
2011-06-19 13:22
Juvenil A fick 3-3 mot Deportivo i returmötet och därmed är man klara för final i Copa del Rey efter att ha vunnit 1-4 borta i första matchen. Dongou nätade två gånger och spelade även fram till Deulofeus mål. I finalen, som spelas i Ceuta, möter man Espanyol.

Dessvärre förlorade Juveil B finalan i U-17 VM för klubblag mot Corithians med 1-2. Moussima gjorde katalanernas enda mål och enligt det man har fått läsa var brassarna det bättre laget under långa delar av matchen.

Slutligen hoppas jag verkligen inte att ryktena om att vi ska värva Sánchenz för 28 miljoner plus olika variabler. Snacka om att betala överpris.
Barcelona Higuain #20
2011-06-19 13:21
OTBAG /

+1 till dig. Alla dina inlägg håller hög klass och jag håller med dig till 100 %. Bra jobb.
Det stämmer även att alla storlag har titelsvackor.
Barcelona vann heller inget på 6-7 år? 1999-2005? (om jag minns rätt)
Just då vann ju Arsenal titlar på löpande band....
Hetfield, alla lag har svackor.
Även Real hade på 80 talet.....Men aja. ska låta er diskutera!

Barcelona Rambla~
2011-06-19 13:21
OTBAG

Ok, så Cesc ville lämna förra sommaren, bad Wenger om det när det träffades face to face efter Vm (flera journalister hävdar att så var fallet). Wenger ska ha lovat honom att nästa sommar får du lämna, OM vi får betalt efter vad Arsenal värderar dig till. Helt plötsligt denna sommar så har Cesc ändrat sig då och vill inte längre till Barcelona? Jo det verkar ju väldigt troligt. :)
,Sami
2011-06-19 13:19
Spola till 0:27. Sjukt vad snabbt han gör det. Man hinner knappt med.
Barcelona Hetfield
2011-06-19 13:17
En fantastisk video om Thiago från 2005-2010. Jag hopas att vi behåller lagets nya Deco.

OTBAG

Jag skrev att du skulle kolla det jag skrev igen när jag hade skrivit parentesen. Nåja.

Btw, det var inte meningen att "håna" er, jag syftade bara på det jag skrev i parentesen.
Barcelona Rambla~
2011-06-19 13:17
Det är bara en sak jag önskar mig och det är att Rosell säger åt Arsenal. Ni kan behålla Cesc för resten av hans karriär, vi ska inte längre jaga honom. Samtidigt som han ställer ultimatum till Wenger och hans jävla scouter försvinner från La Masia, slutar försöka förvränga huvudet på våra ungdomar när de kontaktar deras föräldrar bakom Barcelonas rygg. Det hade varit värt det alla gånger. Porta dem från La Masia och alla i Barcelona kommer att vara glada och hur nöjda som helst.
Spanien OTBAG
2011-06-19 13:13
Hetfield//

Skojar du med mig? Jag postar mitt inlägg 13.02 och du redigerar ditt inlägg 13.03, klart att jag kan se parentesen minuten efter jag postat om jag scrollar ner, men knappast innan jag postat det.

Ber om ursäkt för off topic men det krävdes tydligen i detta fall.

Rambla~//

Varken Du eller jag har bevis på att han har bett om en flytt men däremot så tvivlar jag på att han har gjort det i år.

Vi kommer heller aldrig att komma överens om den punkten eftersom det inte finns något officiellt att utgå ifrån, men däremot finns det rykten som kan stärka både ditt och mitt argument.

Jag förstår din synpunkt och kan inte klandra dig för den uppfattningen av situationen.
Barcelona Rambla~
2011-06-19 13:12
OTBAG

Vi är oense där. Du menar på att Cesc inte har något emot att spela i Barcelona någon gång medans jag hävdar att han vill göra det nu, nästa säsong, han vill reda ut det denna sommar. Han vill inte vänta längre. Samtidigt som offentligt säger, märk väl att offentligt är en sak, inte vill ställa till något bråk och kräva att bli släppt just för att han inte är sådan som person samt att han har alldeles för stora känslor för Arsenal och dess fans.

Du, han har redan bett om en flytt, även denna sommar. Det är ganska så uppenbart.
Barcelona Figeta
2011-06-19 13:12
Rambla

Stämmer det så är det vi som tjänar på det och inte dem. 45 milj euro är jäävligt mycket för en Villa som inte kommer hålla länge till. Men som du skriver så är det 100% fake.

Tycker oavsett hur han spelar så ska han lämna efter nästa säsong. Han kommer inte hålla länge och bättre få in pengar när man han är värd något. Som i Henrys fall så skulle vi kunna få in 100 milj om han hade lämnat efter sin succe säsong men vad hände? han röttnade på bänken och gick gratis till USA.
Barcelona Hetfield
2011-06-19 13:11
OTBAG

Är det så svårt att scrolla ner?
Spanien OTBAG
2011-06-19 13:10
Rambla~//

Förra säsongen ville han lämna. Nu tycker jag att man ser fler positiva uttalanden av Cesc angående Arsenal som klubb och hans vilja att stanna.

Men idag skulle han inte be om en flytt, skulle han lämna så förstår alla Arsenal-fans att han har begjort om en flytt eftersom vi aldrig självmant skulle vilja sälja honom. Därav skulle det ske turbulens och uppstå heta känslor.

Hetfield//

Jag kan inte läsa något som postas efter jag postat mitt inlägg.
,Sami
2011-06-19 13:10
barca111
Jo jag håller med. Mycket snack pågår just nu. Men vi får hålla tummarna helt enkelt och hoppas han kommer imorgon och skriver på för Barca. Jag kan se nu framför mig hur han snurrar upp Ramos och Arbeloa:) Ohhh
Barcelona Hetfield
2011-06-19 13:09
Rambla

Om det stämmer (vilket det antagligen inte gör) så ska man ta pengarna.

Barcelona Rambla~
2011-06-19 13:08
elbraco

100% Fake: Barcelona are preparing to offer David Villa to Manchester City and Chelsea for 45M. [by michael morgan for daily mirror]
Barcelona barca111
2011-06-19 13:08
Sami

Tacksam för svar, ni vet att de spanska tidningarna snackar mycket skit
,Sami
2011-06-19 13:07
barca111
Typ kanske 90 procent. Det sägs ju att han ska komma imorgon till Barcelona för att skriva på kontraktet. Och att hans lag kamrater hade gratulerat han. Dagens rubrik. Alexis Sánchez: "Me voy al Barcelona" Betyder. Jag ska till Barcelona.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-19 13:06
OTBAG
'Som jag sagt för 1-2 år sen, Cesc kommer gratis hit när hans kontrakt går ut.´
Barcelona Rambla~
2011-06-19 13:05
OTBAG

Nu försöker du lämna ämnet (det jag skrev om) och komma med samma dravel (inget illa menat) som alla arsenalfans försvars sig med. Det hör inte hit vad Cesc antas kunna komma att göra etc. Han har ju bett klubben om att få lämna och han vill göra det utan att rivs upp några heta känslor och en massa turbulens. Kan du inte inse det?
Barcelona barca111
2011-06-19 13:04
Hur mycket trovärdighet finns det i sanchez ryktet?
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-19 13:03
Rambla

ah, missade att det stod Daily Mirror. Case solved & closed.
Barcelona Hetfield
OTBAG

Jag skrev det i parentes, läs det.
Barcelona Figeta
elbraco

Tror faktiskt inte Sanchez kommer bli en sub. Okej i början kanske men tror snabbt han kommer sätta Villa/Pedro på bänken. Men det kommer förhoppningsvis bli en mycket bra rotation mellan dessa.

Villa,Messi,Pedro,Sanchez,Afellay,Jeffren
Xavi,Iniesta,Busquets,Mascherano,Thiago,Keita

Tror ni detta räcker? 3 anfallsreserver och 3 mittfältsreserver.
Spanien OTBAG
2011-06-19 13:02
Rambla~//

Cesc har inget emot att stanna och inget emot att spela för Barcelona. Det kommer att komma en dag då Cesc lämnar, men jag tror inte att den sker så länge Arsenal vill ha kvar honom, och det lär vi vilja ha ett bra tag. Cesc vill inte göra sig omöjlig i klubben och så länge han presterar på planen finns det ingen anledning att sälja honom.

Sedan hoppas jag precis som Du, att Cesc stannar i Arsenal.

Hetfield//

Varför ska du dra in titelsvackan i varenda argument du för? Du tjänar ingenting på det eftersom det har noll betydelse i det du säger. Du är bara ute efter att provocera. Precis som "Rambla~" säger så har ni genomgått det själv för inte så längesedan. Och titta hur ni reagerade på det, idag är ni världens bästa fotbollslag.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-19 13:02
OTBAG

Det har du rätt i, min poäng var bara att dagens Arsenal har många tvivlare och Fabregas som ni anser vara en ikon, samtidigt som han är kapten, har en del av sitt hjärta i Barcelona. Självklart tror jag han hyser större lojalitet och kärlek till Arsenal än till Barca men ändå är han inte Arsenal through and through.
Barcelona Rambla~
2011-06-19 13:01
elbraco

Det där om Villa är 100% fake. Du behöver inte fundera över det längre. Det är påhittat av brittisk press.
Annons: