/spanien/barcelona/forum/11725.aspx/spanien/barcelona/forum/11725.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Figeta
2011-06-19 13:03
elbraco

Tror faktiskt inte Sanchez kommer bli en sub. Okej i början kanske men tror snabbt han kommer sätta Villa/Pedro på bänken. Men det kommer förhoppningsvis bli en mycket bra rotation mellan dessa.

Villa,Messi,Pedro,Sanchez,Afellay,Jeffren
Xavi,Iniesta,Busquets,Mascherano,Thiago,Keita

Tror ni detta räcker? 3 anfallsreserver och 3 mittfältsreserver.
Spanien OTBAG
2011-06-19 13:02
Rambla~//

Cesc har inget emot att stanna och inget emot att spela för Barcelona. Det kommer att komma en dag då Cesc lämnar, men jag tror inte att den sker så länge Arsenal vill ha kvar honom, och det lär vi vilja ha ett bra tag. Cesc vill inte göra sig omöjlig i klubben och så länge han presterar på planen finns det ingen anledning att sälja honom.

Sedan hoppas jag precis som Du, att Cesc stannar i Arsenal.

Hetfield//

Varför ska du dra in titelsvackan i varenda argument du för? Du tjänar ingenting på det eftersom det har noll betydelse i det du säger. Du är bara ute efter att provocera. Precis som "Rambla~" säger så har ni genomgått det själv för inte så längesedan. Och titta hur ni reagerade på det, idag är ni världens bästa fotbollslag.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-19 13:02
OTBAG

Det har du rätt i, min poäng var bara att dagens Arsenal har många tvivlare och Fabregas som ni anser vara en ikon, samtidigt som han är kapten, har en del av sitt hjärta i Barcelona. Självklart tror jag han hyser större lojalitet och kärlek till Arsenal än till Barca men ändå är han inte Arsenal through and through.
Barcelona Rambla~
2011-06-19 13:01
elbraco

Det där om Villa är 100% fake. Du behöver inte fundera över det längre. Det är påhittat av brittisk press.
Barcelona Rambla~
2011-06-19 13:01
Det där med inga titlar under en lång tid är inget att orda om även om det i dagsläget säkert gör många arsenalfans frustrerade. Det händer i alla klubbar som tidigare varit vana att vinna titlar Så även Barcelona. Vi har gått igenom vårt helvete vi också.
Barcelona Hetfield
2011-06-19 12:59
OTBAG

Som sagt, det är snarare brist på karaktärsspelare än att Cesc är en ikon. Men sure, om ni tycker att Cesc definierar dagens Arsenal som inte har vunnit på 6 år så fine.

(btw, menade inte att håna, menar bara att det är kanske inte så positivt att vara en ikon för Arsenals torka.)

Väl mött.
2011-06-19 12:59
Ryktena om att vi skulle offra Villa är ju helt absurda. Varför skulle vi vilja göra det då han är bättre än både Rossi och Sanchez? Okej, dom är yngre men ingen av dom har presterat i en storklubb. David Villa ska stanna and that's it!
Anledningen till varför Sanchez ryktas hit är ju att vi vill ha en bra sub, varför skulle vi då göra oss av med en ordinarie?
Barcelona Rambla~
2011-06-19 12:58
OTBAG & Dragon Blood

Något ni inte tycks vilja inse är ju att det är ganska så uppenbart att Cesc har bett om att få lämna, troligen redan förra sommaren. Ni försvarar er hela tiden med att han inte kommer pusha för en flytt. Där håller jag med er. Nej, han kommer inte att pusha eller offentligt begära en transfer. Det har han ju själv sagt nyligen här om dagen. Fast läser man mellan raderna är det ju uppenbart att han vill lämna och även gjort det klart för Arsenal. Ser man inte det är man bra naiv.

Personligen så sitter ju en annan och hoppas att Arsenal är lika hårdnackade och envisa som tidigare och inte låter honom lämna. Jag vill verkligen inte ha honom till Barcelona. Det kommer så många lovande mittfältare nu från canteran som snart kackar på dörren till a-laget. Någon är redan där som tex Thiago. Så låt oss alla hoppas att Cesc blir kvar i London.
Spanien OTBAG
2011-06-19 12:57
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.//

Vissa fans har förståelse för att man varit i titelsvacka, andra inte. Vissa förstår allt Wenger har gjort för klubben, andra inte.

Bara för att man inte vinner titlar hindrar det inte spelare från att bli en ikon i en klubb.

Jämför du Bojan och Wilshere?

Det var ju en ganska pinsam jämförelse. Wilshere har bevisat enormt mycket mer än vad Bojan har gjort. Han är ordinarie på mittfältet, han är en nyckel i laget, han är ordinarie i engelska landslaget.

Hade du gjort den jämförelsen för 3-4 år sedan hade det varit okej, men inte nu när Wilshere bevisat saker och ting.
2011-06-19 12:55
"Jag skulle vilja påstå att Cesc definierar kulturen och rent allmänt det "nya" Arsenal ganska perfekt."

Pratar vi om det nya Arsenal som inte har tagit en titel på sex år och vars fans klagar om detta dag ut och dag in samtidigt som vissa kräver Wengers avgång?

Det krävs fanimej en stark ledare att vara symbolisera ett sådant lag...

"Wilshere kommer bli legend, fanbärare, kapten, ikon, listan kan göras lång."

Precis som Bojan skulle bli en av världens bästa strikers.
Spanien OTBAG
2011-06-19 12:55
Hetfield//

Det är precis dina argument som gör Cesc till en ikon i dagens Arsenal.

Summan av allt det du säger är: Cesc är en ikon för dagens Arsenal.

Det är precis det jag säger i mina inlägg.

Gallas var aldrig en ikon för Arsenal, han var en ledare, men aldrig någon ikon som förknippades med Arsenals kultur eller med Arsenal.

Wilshere kommer bli legend, fanbärare, kapten, ikon, listan kan göras lång.
Barcelona emilio___
2011-06-19 12:50
Villa lämnar inte barca! Det skulle vara en ekonomisk katastrof om ingen köper honom för lika mkt som vi köpte han. Dessutom skulle det vara en känga mot villa efter en säsong.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2011-06-19 12:47
OTBAG

Det är snarare bristen på karaktärsspelare som gör Cesc till en "ikon" hos er, om Viera, Henry, Tony Adams, Seaman osv. hade spelat i dagens Arsenal så hade ni inte ens tänkt på honom som lagkapten.
Lägg till att ni har haft Toure och Gallas som kaptener, varav den ena spelar i City och den andra i Tottenham (rivaler).
Det är snarare brist på karaktärer än att Cesc är en ikon.

Förövrigt så ser jag Wilshere som en fanbärare om han stannar kvar i Arsenal.
Jag menade bara att hans hem är Barcelona.
Spanien Dragon Blood
2011-06-19 12:46
Hetfield

Jag skulle vilja påstå att Cesc definierar kulturen och rent allmänt det "nya" Arsenal ganska perfekt.
Spanien OTBAG
2011-06-19 12:45
Hetfield//

Om du inte bryr dig om nationaliteten bör du inte föra ett argument som "han är katalan".

Klart att Cesc är en ikon för dagens Arsenal, men inte en lika stor sådan som Adams, Henry eller Vieira var.

Barca4eva//

Spot on.
Barcelona Barca4eva
2011-06-19 12:42
Cesc är ju en sorts ikon, en lite mindre sådan kanske men ändå en ikon.
Barcelona Hetfield
2011-06-19 12:41
OTBAG

Ja, han är stor för er, men det är ingen ikon. Förövrigt så vann Henry ligatiteln och han är väl Arsenals bästa målskytt genom tiderna, hur är det relevant att jämföra honom med Cesc? Jag bryr mig inte om nationaliteten, syftar bara på att Cesc föredrar nog hans hem före London.

Ordet "ikon" är för stort för att användas i samma mening som Fabregas. En ikon är en fanbärare, en person som förknippas med hela kulturen kring klubben. Där är inte Cesc än.
Tony Adams är en ikon, inte Cesc.
Spanien OTBAG
2011-06-19 12:39
Hetfield//

Att han är katalan spelar ingen roll. Henry är fransman men var en ikon för klubben, Sol Campbell var Spursfostrad men var en ikon för klubben.

Uteblivna titlar hindrar en inte att bli en ikon i klubben. Hur blir man ikon i mindre klubbar? Tim Cahill är ett exempel på en ikon i ett lag som inte vunnit titlar.

Att han stannat åtta år i Arsenal, utan att vinna en titel, betyder mycket för både klubb och fans.

Alla lag har titelsvackor men det hindrar inte spelare från att bli ikoner i klubben.
,Sami
2011-06-19 12:38
Hetfield

Fabregas vill inte göra en Torres. Helt enkelt bara lämna och svika sina fans.
Han vill bli ihåg kommen på ett bra sätt. Han vill inte bli hatad som Torres är just nu. Fabregas vill till Barca det är jag helt 100 på. Men han vill Barca ska ta första steget.
Fc Barcelona en mi corazón!
2011-06-19 12:38
"Barcelona offrar David Villa för att få topptrio?
Daily Mirror skriver i dag att Barcelona planerar att offra anfallaren David Villa till Chelsea eller Manchester City för 40 miljoner pund. Detta för att kunna ha råd att köpa Cesc Fabregas, Alexis Sánchez och Giuseppe Rossi"

Är detta på riktigt?
Jag har en stark känsla på mig att Villa kommer över 25+ strutar nästa säsong.
Spanien Dragon Blood
2011-06-19 12:36
Hetfield

Du tror att allt kan vara en plan för att höja priset? Chansen finns såklart, jag tror absolut inte det dock. Föreställ dig känslorna hos alla Arsenal-fans om de har ljugit om allt detta, det skulle inte hålla alls. Kaos.

Wenger har aldrig lovat titlar så vitt jag vet. Att göra det i Arsenal's situation vore inte alltför smart.
Barcelona Hetfield
2011-06-19 12:34
OTBAG

Nu ska vi inte överdriva med "ikon". Del Piero, Totti, Raul, Puyol osv. det är ikoner, Cesc har inte ens vunnit några stora titlar med Arsenal. Dessutom så har han varit mer eller mindre småskadad de senaste 2 åren.

Dessutom så är han en katalan och hans hjärta är nog med hans hem, så "ikon" känns lite att ta i.
Barcelona Figeta
2011-06-19 12:33
Med andra ord så tror jag ungefär hur Wenger och Co tänker.

Cesc vill lämna en samtidigt inte bli "hatad" av arsenal fansen utan med respekt.

Wenger säger att han ska stanna för att hålla priset högt för han vet själv att Cesc vill lämna.

Rosell är inte villig och lägga dem pengarna Wenger kräver, ca 500 milj kr.
Spanien OTBAG
2011-06-19 12:32
PedroRodriguez//

Precis, det är så Barcelona resonerar och jag klandrar er inte, visst har han varit skadebenägen de senaste säsongerna. Däremot resonerar inte vi så.

För klubben Arsenal är han mer än bara en spelare, han är en ikon för klubben, han är en spelare som lockar andra spelare till klubben. Det är honom vi har byggt laget runt, han är en nyckelspelare och han är våran kapten. Det är därför vi aldrig kommer släppa honom för en struntsumma som £30 miljoner.

Barca4eva//

Precis. Cesc har två klubbar i sitt hjärta, de råder det inga tvivel om. Det är därför, som du säger, som han inte vill lämna Arsenal på ett dåligt sätt. Och så länge som klubben vill ha kvar honom så kommer han att stanna, och det bör Barcelona respektera. Jag försöker inte smutskasta och hetsa nu, det är bara vad jag anser att Barcelona som klubb bör göra. Cesc sade själv i dagarna att han aldrig kommer att säga till klubben att han vill bli "transferlistad" eftersom vi gett honom så mycket och att han varit hos oss i åtta år.
Barcelona Barca4eva
2011-06-19 12:32
Cesc vill ju klart och tydligt inte lämna Arsenal som ett r*vhål, samtidigt som han ändå är nöjd med att stanna kvar. Men att komma till Barca är en dröm.
PedroRodriguez
2011-06-19 12:28
£50 miljoner för skadebenägna Fabregas? Mer än £30 miljoner bör man definitivt inte betala för honom. I så stort behov av honom är vi icke.
Barcelona Hetfield
2011-06-19 12:28
Dragon Blood

Men kom igen nu. Tror du på allvar att Cesc skulle gå ut och säga "Jag vill till Barcelona"? Det är inte hans stil, ingen av oss vet om vad som har sagt mellan Cesc och Wenger. Det här kan vara taktik så att priset inte sänks.

Dessutom så ska man inte tro på vad grodan säger, om allt han sa var sant så hade ni vunnit titlar, right?

Vi får se hur det utvecklas, de har börjat med förhandlingarna.
Spanien Dragon Blood
2011-06-19 12:25
Figeta

Det underlättar såklart att det är Rosell istället för Laporta, som du säger.

Klartecken på att diskutera Cesc? Vad har jag missat nu? Peter Hill-Wood sade ju tydligen att de inte ville sälja Cesc.

Hetfield

Vad exakt har Wenger ljugit om?

Cesc sade ju tydligen precis tvärtom mot vad du sa, det är inte upp till mig och jag tänker inte göra mig omöjlig i Arsenal. Vad pratar du om?
Barcelona Barca4eva
2011-06-19 12:24
Dragon Blood I år är Arsenal villiga att sälja honom, det kan du lita på. Men bara om Barca kommer med rätt pris.
Spanien OTBAG
2011-06-19 12:23
Figeta//

Vi är inte ett dugg "villiga" att sälja Cesc i år. Både Gazidis och Wenger har sagt att han stannar. När Wenger senast fick frågan om Nasri och Cesc´s situationer i klubben så sa han att "båda stannar, speciellt Fabregas".

Och på senaste mötet mellan Arsenal Supporters Trust och Ivan Gazidis så sa Gazidis att ingen nyckelspelare kommer lämna.

Vi kommer aldrig vara _villiga_ att sälja våran kapten, och efter alla uttalanden vi har gjort om det så bör Barcelona respektera det och söka spelare någon annanstans.

Och Cesc själv?

“If sometime I have to move from Arsenal I will say so when it happens, without disrespecting the club that has given me so much, but right now I’m an Arsenal player and I’m very happy there,” Fabregas said told press in Madrid.

“I’m very happy to be where I am, otherwise it would mislead people and lead to speculation.

“Yes, I’m frustrated at not winning titles, I’ve always wanted to win and not winning always hurts more when you’ve given so much.

“However, I am captain of Arsenal, I am a Gunner and it is there that I have become a player and that I have matured as a person.”

"I have values and after all that I have lived in eight years I am not going to say a word that would ruin everything. I have always acted with discretion. I am very happy at Arsenal."

Citat från 4 dagar tillbaka. Han har ingenting emot att vara kvar i Arsenal.

Sedan finns det inte en chans i universum att vi kommer släppa honom för en struntsumma som £30 miljoner som ni bjöd förra säsongen, och i år är han tydligen "mindre värd" enligt Rosell. Då ska vi alltså släppa honom för cirka £25 miljoner, dags att vakna upp.

När Arsenal ser vilka priser det är runt om i världen så kommer vi inte släppa en av världens bästa mittfältare, våran kapten och ledare för under £50 miljoner.
Annons: