/spanien/barcelona/forum/11724.aspx/spanien/barcelona/forum/11724.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-17 18:00
Hetfield

"Jag vill inte döma Eusebio i förhand, men han är så mesig. Han ser alltid ut som att han är bajsnödig och rädd"

klockren!
Barcelona Barca4eva
2011-06-17 17:57
Messidinho_10

Det skulle inte förvåna mig, det är ju trots allt din stil.

Sano97

Vad förväntade du dig? It's the Pu(er)ta! :p
Barcelona Messidinho_10
2011-06-17 17:56
AndreD - Winning!

Va gjorde jag? Du måste ha förväxlat mig med någon annan!
Barcelona Hetfield
2011-06-17 17:55
Jag vill inte döma Eusebio i förhand, men han är så mesig. Han ser alltid ut som att han är bajsnödig och rädd.
Barcelona Sano97
2011-06-17 17:53
Min dröm silly season.

In-Kanoute,Sanchez,Bartra och Cesc.

Ut-Milito,Maxwell,Bojan,Jeffren(lån)

Jaha där blev jag spärrad i puertan.
AndreD - Winning!
2011-06-17 17:48
Messidinho_10

Världens största sopa? Du satt ju och skrek efter honom när han gjorde några mål för Milan i våras. Typ så här:

"FAAAN SKANDAL ATT VI SÅLDE ZLATAN BLA BLA AVGÅ ROSELL"
Barcelona Shanghai
2011-06-17 17:41
Tänk er vilket lag Barca kan ha om 2-3 år med spelare som bröderna Alcantará, Sergi Roberto, Bartra, Montoya, Fontás och sist men inte minst Gerard Deulofeu.

Titta på Gerard hur han leker. (länk)
Barcelona Rambla~
2011-06-17 17:25
The players Mallorca would like to sign on loan include Jeffren, Montoya, Bartra, Fontas, Muniesa, and Jonathan dos Santos. [marca]

Ok, så Barca ska tömma halva B-laget för att Mallorca ska få ihop ett lag? Vi vet alla vilka de föreslår ska stå för spelarnas lön när de är utlånade.

Usch, det känns verkligen inte bra med Eusebio. Noll karisma och tuffhet om man jämför med Luis Enrique. Det Lucho har byggt upp under 3 säsonger nu är jag rädd för att risken är stor Eusebio raserar under en säsong. Hoppas jag har fel.
Barcelona Barca4eva
2011-06-17 17:23
Messidinho_10

Det handlar inte om 25.
Barcelona Messidinho_10
2011-06-17 17:16
Jag tycker 25M är inte alls mycket för AS7, tänk vi betalade 500M för världens största sopa!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-17 17:10
Udinese have offered Chilean attacker Alexis Sanchez (22) to Madrid, hoping to provoke Barcelona to improve their 25M bid. [el confidencial]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco
2011-06-17 17:09
Klubbens hemsida har nu bekräftat att man har nått en överenskommelse med Eusebio för att ta över som tränare för B-laget nästa säsong och med option för ytterligare ett år. Det enda som fattas är att bägge parter skriver under kontraktet och sedan presentationen, vilket förväntas ske inom de närmsta dagarna.

Jag är lite kluven till det här beslutet. Även om Eusebio var en av Rijkaards närmaste medarbetare och låg bakom ett par kloka beslut, så gjorde han inget bra jobb ifrån sig när han tog över som huvudtränare för Celta i 2009. Hoppas han har bättre lycka i Barça B.
Barcelona Capitan Puyi
2011-06-17 16:55
Ah juste de va Audi cup. Tack.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-06-17 16:50
VI behöver förstärka truppen för att vi i början av säsongen slog rekord i antal 5-0 vinster och i slutet av säsongen kämpade oss till uddamålssegrar. Pedro och Villa slutade göra mål och var någorlunda slitna och Bojan och Jeffren var antingen skadade eller spelade riktigt dåligt. Det är helt sjukt egentligen att vi vinner både CL och ligan när endast 13 spelare var ordentligt delaktiga, startelvan + Mascherano och Keita. Adriano fick spela många matcher också efter Abidals skada och gjorde det bra.

Milito, Maxwell, Bojan och Jeffren lär försvinna till nästa säsong och vi behöver ett par hetare avbytare än dessa spelare.

Jag tror att den största anledningen till att vi letar efter toppspelare är för att kunna avlasta Messi och inte vara alltför beroende av honom. Pep stärker laget istället för att återigen pressa Messi att vara på topp varenda jäkla match. Jag ser gärna ett par toppvärvningar nu.
Barcelona Barca4eva
2011-06-17 16:38
Capitan Puyi

Milan är med i Audi Cup.

Bayern - Milan
Barca - Internacional

Alltså kan Barca möta Milan i finalen.
Barcelona Bästelona
2011-06-17 16:36
Capitan Puyi.

Det är i Audi cup tror jag.

Edit:
Heywood

Jag tycker också att vi ska förstärka truppen men vi klarar oss. Jag vill att Vi ska köpa lite och då är det de 3 jag nämnde innan.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-06-17 16:36
Capitan Puyi,. Ja, i Audi cup. Finalen blir mot Bayern Munchen eller Milan. :)

Bästelona.

Ja, vi har klarat oss med en tunn trupp. Men mot Inter hade vi kanske lyckats att kvalificera oss om vi hade haft en liknande spelare som Iniesta. Och i år under april-månad var det Messi som gjorde allt framåt. En het Villa och Pedro hade kunnat avlösa Messi.

Jag tror inte vi klarar oss med en liknande trupp som vi har nu nästa säsong.
Barcelona Capitan Puyi
2011-06-17 16:31
Jo men har för mig att jag läste att "Barca kan möta Zlatan redan i sommar". Har för mig att vi har ett möte med Milan någonstans i schemat. Vore kul hur som helst.
Barcelona Bästelona
2011-06-17 16:30
Förstår inte riktigt vad Barcelona ska med Rossi och Cecs till egentligen. Jag påstår inte att Bojan är bättre än Rossi men Bojan fungerar bra som avbytare trots hans dåliga säsong. Fabregas eller Thiago? Jag tar nog den killen som är 20(?) år, har en ganska låg lön och kostar inte ett piss att köpa loss.
Ja vi måste förstärka truppen men även med en ganska tunn trupp klarade vi oss bra. Jag ser helst att Aguero,Angel och en till mittback kommer. Behövs inte så mycket mer egentilgen. Fyll på från B-laget.

Valdes
Alves-Pique-Busquets-Abidal
Mascherano
Xavi Iniesta
Villa Messi Aguero

Barcelona Barca4eva
2011-06-17 16:19
Capitan Puyi

De mötte ju Milan senast, tror inte det blir dem.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-06-17 16:14
Capitan Puyi

Tror inte att man har bestämt det än.
Barcelona Capitan Puyi
2011-06-17 16:00
Är inte Gamper matchen mot Milan?
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-06-17 15:54
Finalen i Copa America spelas 24:e juli. Barcelona har då redan börjat sin försäsong och efter matchen mot Hajduk Split 23:e juli spelar de Audi Cup. Troligtvis är ingen spelare från u21 eller Copa America med och spelar. Audi cup startar 26:e juli och avslutas 27:e juli.

Där efter startar USA-touren där Manchester United står för motståndet 30:e juli. Chivas och Club America möter Barcelona i början av augusti.

Känns inte riktigt bra att Messi, framför allt, inte får en äkta semester. Barcelona kommer säkerligen att tala om för honom att han kan komma när han känner för det.

Lägg där till. Gamper-matchen (oviktig), Supercup-finalerna och euopeiska cupfinalen innan ligasäsongen startar.
Barcelona Barcadinho.
2011-06-17 15:40
Alex. K.

Du vet, olika platser har olika jargong, också LR här.
Jag tror att folk menar med "Plastklubb" - en klubb som handlar nya spelare allt för ofta och för enormt mycket pengar. Man byter spelare för nya, precis som leksaker. Det är så jag uppfattar det.

(ok, buy).
Barcelona Barcadinho.
2011-06-17 15:29
el Flaco -

Faus sa att de kan tänka sig att överskrida 45 mil, genom att använda pengarna som skall finnas nästa transfer sommaren/vintern. Dvs eventuella flera värvningar nu för att ligga lågt nästa gång.

(Du vet, vi handlar nu för flera miljarder istället för att dela in det till flera transferer. sånt har vi hört förut från madrid håll...P).

Det beror väl på hur mycket man kommer överskrida den uttalade summan. Kommer man överskrida med 5-10 så tror jag att varken du eller en annan kommer höja ögonbrynen.
Kommer man däremot ligga på låt oss säga 70 milj sammanlagt, så är det märkligt. Då kan en kritik var befogad.
Det är plusminus alla dessa summor...
Kaljic 40 year old virgin
2011-06-17 15:19
Tror att Real fansen har väldigt svårt att acceptera att dom är så oerhört underlägsna Barcelona. Verkar som att 99% av dom redan har förträngt 5-0 förnedringen och tror sig vara det bättre laget och "moraliska vinnare" av CL.

Mourinho kan inte slå oss utan hjälp från domaren (som han fick både med Chelsea och Inter), han är för underlägsen Pep, världens bästa tränare. Pep utklassar medelmåttan Mourinho 9 av 10 ggr
Real Madrid Alex.K
2011-06-17 15:18
Criff -Llourinho

Gör det oss till en plastklubb? Är det någon här som kan räkna upp några "plastklubbar" och förklara varför de är det? Ska bli intressant att se.
Barcelona el Flaco
2011-06-17 15:17
Barça vann varken EM eller VM. Att det spanska landslaget däremot medvetet använde sig av Barcelonas spelmodell är en annan sak.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-06-17 15:17
Kommer Eto'o återigen bli en del av en annan affär? Tevez och Eto'o sägs vilja byta plats med varandra. Det vore mycket intressant att följa honom i PL som jag tycker passar hans stil mer än Italien och Spanien.

Sanchez, Pastore, Cesc, Rossi får ursäkta, jag hade hellre tagit tillbaka Samu till Barcelona alla dagar i veckan. Känner en viss smärta varje gång jag ser Inter spela med Eto'o på plan.
Valencia rågi - Kung M.Llorente!
2011-06-17 15:13
Fernando Gago - King Of Barcelona//

Barcelona vann inte EM utan det var Spanien som gjorde. VM (inte vm för klubblag) vann däremot Barcelona med lite hjälp av RM. Rätt ska vara rätt.
Annons: