/spanien/barcelona/forum/11713.aspx/spanien/barcelona/forum/11713.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-06-20 15:42
Otroligt synd att Villas-Boas verkar bli såld till Chelsea. Hade gärna sett honom träna Porto i CL en säsong för att senare komma till Barcelona ifall Pep lägger ner.
Barcelona Hetfield
2011-06-20 15:41
Även där. Pacto secreto por Cesc.

Cesc har tydligen uttryckt sin önska klar och tydligt att ha vill hem till Barcelona, han saknar familjen osv.
Barcelona F_C_B
2011-06-20 15:41
Tror rätt så starkt att Sanchez är öppen för flera förslag. Han har ju gått ut och sagt att han vill stanna i Italien framför alla andra ligor. Det är inte direkt som att Sanchez ställer krav till Pozzo och att det är bara Barcelona det gäller för då hade det varit en annan sak och Sanchez hade blivit klar för Barca långt innan. Bollen ligger i Pozzos händer, han är i dagsläget den som avgör Sanchez framtid kan jag gissa och det enbart för att Sanchez är redo för att spela för vilken storklubb som helst i princip. Jag hoppas att den här sagan snabbt tar slut!
Barcelona Hetfield
2011-06-20 15:38
Dragon Blood

Gå in i goal och hitta artikel om Cesc från idag. Tyvärr så kommer jag inte in i goal nu.

Arsenal coach Wenger privately acknowledges that if midfielder Cesc Fabregas pushes for a move there is little the club can do. [mirror]
Barcelona Rambla~
2011-06-20 15:37
Det går ju att konstatera att MD och Sport förvränger saker väldigt ofta i en positiv riktning när det gäller tex Sanchez. Från att igår vara så gott som klart börjar nu Udineses ägare yra om att han minsann vill ha närmare 50m för Sanchez. Tidningarna i Barcelona borde fan stilla sig lite under silly season. Ett skämt är vad de är. Det går inte att lita på någonting när de hävdar att nu är det i princip klart.
Barcelona westinho
2011-06-20 15:37
Neymar (Santos): "Chosing between joining Madrid or Barça? (advisor puts an end to the interview)" [as]

Hahah..
DavMessi
2011-06-20 15:36
Gio Style

Men herregud...du skriver att chilenska medier har skrivit att han vill dit. Det var ju de som skrev att han skulle åka till Barcelona idag och slutföra transfern. Det var en lögn. Kan du inte förstå att det också KAN vara en lögn?
Så här sade landslagstränaren idag;

We have spoken about this possibility he has," Borghi said. "It's not easy. He's 22 and his transfer costs a lot of money, but he is ready to play anywhere.

Läs den sista meningen. Jag tror också att han skulle vilja komma hit MEN vi har inte fått konkreta bevis, så sluta övertyga er själva. Nu låter jag väldigt negativ men man måste vara källkritisk, går inte att lita på allt och alla tyvärr, främst SPORT, herregud vilken usel tidning, kommer aldrig att läsa den framöver.
Barcelona Barca4eva
2011-06-20 15:35
emilio___

Exakt.
Spanien Dragon Blood
Hetfield

Det där hände väl för två-tre dagar sedan? Peter Hill-Wood sa också "we do not want to sell". Är väl ingen som förnekat att detta har hänt...
Barcelona emilio___
Man ska inte tro på något förräns barca officellt bekräftar något.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4eva
2011-06-20 15:27
Fernando Gago - King Of Barcelona

De som tar åt sig vet nog vilka de är :p
2011-06-20 15:25
Hans vilja att spela för Barcelona behöver inte innebära en ovilja att spela för andra klubbar.
Barcelona Gio Style
2011-06-20 15:23
DaviMessi

Skitsnack, jag har läst precis den raka motsatsen i chilenska medier, vilka bör ha bäst koll på vad landslagstränaren säger i sina presskonferanser, till det du påstår.

Han vill till Barcelona
DavMessi
2011-06-20 15:17
Barca4eva

Håller med dig. Jag var helt säker på att allt var bullshit men många vågade tro på Sport, EMD och canal 13 som ofta snackar skit. Ha inte stora förhoppningar, vi är inte nära att roa hem värvningen i land, inte på lång väg.

Sport vrider och vänder på allt, övertygar er att han bara vill till Barcelona. Jag har läst agenten och landslagstränarens (Chile) kommentarer och han är villig att gå till VILKEN klubb som helst, men att han skulle gärna föredra Barcelona pga. språket. Folk här är övertygade att han hatar City och United och älskar Barcelona. Tänk pa att det är SPORT som skriver.
2011-06-20 15:14
Barca4eva

Svårt att veta vem du syftar på när du skriver "ni" om ett helt forum. Du får gärna vara mer precis med ditt inlägg med vilka du åsyftar.

Barcelona Hetfield
2011-06-20 15:09
Gunners confirm that Barca have established contact and spoken of a move for the 24-year-old midfielder, whereas the north London outfit insist that no offer has been made so far.

Arsenal chairman Peter Hill-Wood has confirmed that Barcelona have made contact with the Gunners concerning a potential move for their skipper Cesc Fabregas.

Nu hoppas jag att alla dryga Arsenalfans slutar säga att ingen har försökt förhandla om Cesc bara för att Wenger pratade nonsens.
Barcelona Barca4eva
2011-06-20 15:07
Alltså, ni måste skämta med mig. Absolut inget har sagt att någon spelare är klar, vilka spelare vi är ute efter eller om det pågår förhandlingar...varför gör ni så stor sak av medians skitsnack?

Jesus Christ, någon form av källkritik måste ni väl ändå ha kvar. Vad fan är det med folk under Silly Season.
2011-06-20 15:05
Det är fortfarande tidigt på silly season, det i kombination med att Sanchez är en av de mest eftertraktade spelarna den här sommaren och att det dessutom ploppat upp nya rika klubbar de senaste åren gör allt så mycket svårare.
Barcelona true_barca_fan
2011-06-20 14:56

Svårt att hänga med vad är det som händer, Sagan om Sanchez fortsätter fotfarande. Trodde att han skulle skriva kontrakt idag men det är långt ifrån klar.

Det kommer bli tufft om vi ska värva sanchez och fabregas den här sommaren. Hoppas bara vi värvar minst en av dem.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-06-20 14:43
Abbe. - Gràcies Equip!

Bojans utvecklingskurva kan inte peka sämre än den är nu så vart han än går så börjar den nog peka åt rätt håll :P
2011-06-20 14:43
true_barca_fan

Varför säger du så?

emilio:

Vad har Thiago med Sanchez att göra?
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-06-20 14:34
Bojan 2008: Uttagen till EM-slutspelet i Schweiz och Österrike men tackade nej.

Bojan 2011: Bänkad i U21-EM i Danmark.

Roma vore en bra destination för Bojan, tror jag. Lucho kan säkert få hans utvecklingskurva att börja peka åt rätt håll igen.
Barcelona true_barca_fan
2011-06-20 14:14
Årets sillyseason är den sämsta någonsin.
Barcelona Hetfield
2011-06-20 13:42
Men spelarna är inte boskap som man kan byta mot andra saker, de är ju också människor. Leta efter andra alternativ så kommer Udinese att sänka priset, vad är poängen att vara så kåt när det gäller Sanchez?
Barcelona emilio___
2011-06-20 13:39
förstår mig inte på att alexis ska komma till barcelona förr när inget är ens bekräftad. och pozzo säger att de inte har kommit fram till något ännu. vad ska alexis säga eller göra? i barcelona då?

Jag hoppas pep och ledningen har en plan för thiago de borde ta och kolla på hans u 21 matcher. det är en spelare för framtiden. thiago kanske inte får lika mycket boll i barca som han får i u21 att jobba med. det är bara för att spelarna i a laget är fortfarande lite ovana vid honom. när han slår in sig som pedro i laget om han väl gör det! kommer vi se en helt annan thiago i barcelona. Man vågar ju inte ens tappa bollen som debutant :P
Barcelona F_C_B
2011-06-20 13:38
Japp. Pozzo är en känd för sina affärer. Han går ut på att köpa in billigt för att senare sälja dyrt och det har varit Udineses strategi i många år. Pozzo bryr sig i princip inte hur det går för de i ligan så länge han får som han vill så att säga.
Barcelona Rambla~
2011-06-20 13:28
F_C_B

Pozzo, japp han kan göra affärer det är tydligt. Jag klandrar honom inte heller, ska storklubbar hela tiden sno åt sig de lite mindre klubbarnas bästa spelare ska de fan få pynta upp också. Sjukt vilka summor de går vinst när man tänker på att Sanchez kostat typ 2m att värva in. :P
Barcelona Rambla~
2011-06-20 13:26
Det är vid sådana här stora värvningar man ska dra fördel av att man har spelare som Soriano och Jeffren i klubben om de ändå inte har någon framtid där. Spelare som inte kostat klubben någonting i transferpengar. Se bara till att få dem högt värderade så att summan pengar blir så låg som möjligt.
Barcelona F_C_B
2011-06-20 13:25
Rambla

Det stämmer att det är euro men det spelar ingen roll då han ändå i sin värld värderar honom för en sån sjuk summa. Pozzo, där har vi en som kan göra affärer.
Barcelona Rambla~
2011-06-20 13:23
Dessutom, Pozzo säger knappast att man kräver 50m pund för honom, utan det han säger är ungefär att i normala fall så är värdet för en spelare som Sanchez 50m. Typ om det varit en storklubb som Barca som hade sålt honom. Han säger också att det är svårt att få ut detta värde när man också måste ha hänsyn till spelarens vilja. Jag är också ganska säker på att han talar om euro och inte pund.
Annons: