/spanien/barcelona/forum/1171.aspx/spanien/barcelona/forum/1171.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mido
2016-02-16 20:39
[QUOTE=Coach Pep.]Varför är det en efterbliven kommentar? Det är ju shejker som äger PSG, vilket betyder att PSG är en islamisk klubb. Inget fel med det. Detsamma gäller Barcelona, som också dansar efter Qatars pipa. Vi är muslimer mer eller mindre, oavsett om vi vill eller inte, tills den dagen vi gör oss av med dem. ;D De flesta europeiska lag är såklart "kristna" klubbar rent kulturellt. Men Barca är rent kulturellt en muslimsk klubb nu! [/QUOTE] Du äcklar mig! Ditt kräk..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-02-16 20:36
[QUOTE=Coach Pep.]Jag håller på Chelsea eftersom ingen shejk äger dem. PSG, liksom Barcelona, är ju en totalitär islamisk klubb. [/QUOTE] äcklig, äcklig kommentar av dig.
Flavia
2016-02-16 20:34
Cristiano har faktiskt rätt med att han har gjort flest bortamål i ligan (105 st) ända sedan han kom till Spanien, Messi har gjort 102 bortamål i ligan.

https://www.whoscored.com/Players/11119/History/Lionel-Messi
https://www.whoscored.com/Players/5583/History/Cristiano-Ronaldo

Om man räknar in Champions League, så har Cristiano gjort 141 bortamål medan Messi har endast gjort 128 borta mål.

----

Portugisen har säkert ett helt fyllt med målstatistik...
Barcelona Federer
2016-02-16 20:34
@Coach Pep.:

Islamism? Haha på vilket sätt? Qatarisk klubb ja men vad har religion saken att göra? Helt jävla efterbliven kommentar från din sida.
Barcelona wallmannen
2016-02-16 20:30
Ja, det kanske blir en halvmåne på Barcas emblem.. ;-) Jag kommer bara titta helt objektivt, men kommer Pedro in då svänger pendeln över mot FC Oligark.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Gabriel
2016-02-16 20:29
Kommer aldrig i hela mitt liv att hålla på Chelsea så länge de inte möter Real Madrid. Äckligaste laget i hela Europa! Ser för övrigt fram emot att se Verratti visa Fabregas hur en riktig mittfältare spelar fotboll.
Barcelona Davids3
2016-02-16 20:29
@Coach Pep.:
Islamisk klubb? Kan du utveckla? Äter spelarna Halal-slaktat kött innan match? firar de högtiderna? Bartomeu kanske fastar under Ramadan? avbryter de träningarna när det blir dags för bönen? Är Qatar = Islam ? Är alla andra lag "kristna klubbar" ? Du borde få en varning för denna efterblivna kommentar.
Barcelona Katalano
2016-02-16 20:28
Aja, jag hoppas på Gabriels tänk här...

@Federer:

Wow, han fick då ingen PR hjälp vid den kommentaren. Satan i gatan vad respektlöst när man vet att han inte säger det med glimten i ögat. Hade Zlatan sagt samma kommentar så förstår folk att han är skämtsam i alla fall.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-16 20:20
Wallamannen - jag håller på PSG alla dagar i veckan. Chelsea-Barcelona kalla inte för Europa derby för inget. Finns en enorm rivalitet mellan oss och Chelsea.
Barcelona wallmannen
2016-02-16 20:17
PSG vs Chelsea... Pest eller kolera? Jag håller på Pedro!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Erik Satie
2016-02-16 20:15
@Federer:

Han har ju gått och blivit sinnessjuk.
Barcelona Federer
2016-02-16 20:10
Vad saltig den arrogante Ronaldo är. Det är just kommentarer som dessa som gör att folk som jag AVSKYR honom. Här kommer en till äcklig kommentar från egoisten: Cristiano Ronaldo: 'no #ASRoma players I'd swap shirts with, but they can have mine'.
Barcelona Gabriel
2016-02-16 20:08
Flavia Haha 10+ Antar art de kommer at bli en "trash-Ronaldo" day här inne så istället för att bitch about it ska jag embrace it!
Flavia
2016-02-16 20:05
Cristiano delar ut sina kyssar och kramar till sin påstådda pojkvän i Marocko ;)
Barcelona Coach Pep.
2016-02-16 19:59
Det är klart att MSN-trions myspys är provocerande för en transhumanistisk människohybrid som Ronaldo. Han påminner lite om Ivan Drago i Rocky, lika stel och självisk. ;D
Barcelona Barcelonistas
2016-02-16 19:59
Det Ronaldo menar är att Messi slog straffen till Suarez så denne går om Honom om slaget om den stora titeln picichi. Vrf är han så bitter nu helt plötsligt? Haha.
Barcelona BARCA-més que un club
2016-02-16 19:52
hahah omg Penaldo Cry Me River den eviga 4an just efter MSN.
Barcelona messiooooxavii
2016-02-16 19:51
Sluta snacka om en bitter medelmåtta som försöker övertyga världen om sin storhet genom intervjuer nu när han inte övertygar ngn längre på planen. Nu är det i media han försöker vinna sympatier när fotbollen inte kan tala för sig. Desperat liten människa
Flavia
2016-02-16 19:49
Cristiano: "Jag vet varför Messi lade den straffen så som han gjorde. Jag säger ingenting mer"

Cristiano: "Om ni [media] säger att vänskapen mellan MSN är viktigt men att den inte finns hos BBC, så är det ni som skriver eller läser om det.

Cristiano: "Kramar, kyssar... Sådana saker är inte viktiga för mig. Jag vill vinna på planen med Bale och Benzema, inte för att bjuda dom på middag hemma hos mig."

Cristiano: "När jag vann Champions League med Manchester United, så pratade jag inte med vissa spelare men det var annorlunda på planen."

Cristiano: Sedan jag kom till Spanien, nämn en spelare som har gjort fler mål på bortaplan än mig? Ni kommer inte att hitta någon.

Källor: RealMadridHome och RealMadridInfo
Barcelona Liunil Masse
2016-02-16 19:43
[QUOTE=Erik Satie]ronaldo har fan tappat det helt. ************ Sänds inte matchen på TV3/TV6? Brukar de inte sända en match på gratiskanalerna? [/QUOTE] Jo Roma-Real imorn.
Barcelona Erik Satie
2016-02-16 19:38
ronaldo har fan tappat det helt.

Sänds inte matchen på TV3/TV6? Brukar de inte sända en match på gratiskanalerna?
Barcelona Liunil Masse
2016-02-16 19:32
[QUOTE=Santiago Cazorla]SPORT English ?@Sport_EN 39 minför 39 minuter sedan Ronaldo: I know why Messi took the penalty like that
Barcelona Santiago Cazorla
2016-02-16 19:26
SPORT English ?@Sport_EN 39 minför 39 minuter sedan
Ronaldo: I know why Messi took the penalty like that & I'm not saying anything else. Think what you want.

Inte konstigt att många har svårt för Ronaldo, snacka om att vara bitter och dryg. Annars har jag inget emot Benzema och ett par andra spelare men Ronaldo är väldigt svår att gilla.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-16 19:15
[QUOTE=Davids3]Vem syftar du på som ska vara världens bästa vänsterback ? [/QUOTE] David Alaba.
Barcelona SOMISEREM1899
2016-02-16 19:13
Cristiano Ronaldo: “MSN? The little meals, little hugs, and little kisses are useless. What matters is what happens on the field.”

Herregud...
Barcelona Davids3
2016-02-16 19:12
@Liunil Masse:

Vem syftar du på som ska vara världens bästa vänsterback ?
Barcelona Nemesis 10
2016-02-16 19:11
@Davids3:
Neymar önskar säkert att det var han som hade gjort målet istället för Suarez och det är inget fel med det. Suarez slog trots allt en jätte fin boll till Neymar i slutet av matchen så att Neymar fick sitt mål tillslut vilket han behövde för att få tillbaka lite självförtroende. Neymar har inte varit så klinisk dom senaste matcherna och har missat massor med bra lägen där han vanligtvis gör mål, hoppas att det lossnar för honom nu. Han har även sumpat 4 straffar totalt denna säsong om jag inte är ute och cyklar?
Barcelona Davids3
2016-02-16 19:02
Trots den fina ödmjuka relationen MSN har så gillar var o en av de att göra mål ju, även om de utan problem kan bjuda bort mål då och då. Men de är på ett jobb och känner ändå press på sig att de ska leverera. Såg nu en video där de zoomar in när Neymar pratar med Suarez efter straffmålet, där Neymar faktiskt såg seriös ut i några sekunder där han frågar honom varför han gjorde målet, för att sedan återigen ta fram leendet med andra spelare. Det jag är rädd för nu är att Suarez känner sig skyldig Neymar ett mål, som han vid fel tillfälle kommer försöka ge, som kan resultera i ett bortkastat mål. Måste finnas en gräns på denna ödmjukhet känner jag.
Barcelona LennyRomario
2016-02-16 18:51
@Flavia:
Har jag ens pratat om att klubbar inte är intresserade av Lucho? Jag sa att alla världens storklubbar ÄR intresserade av Pep, och jag absolut inte är säker på att detsamma kommer gälla Lucho. Hur du får det till "andra klubbar kommer inte vara intresserade av Lucho", vet jag inte. Du måste väl vara medveten om att det är ett ytterst fåtal tränare som i stort sett alla storklubbar alltid kommer att vara intresserade av. Och jag är väldigt tveksamt till om Lucho kommer hamna i den kategorin. Jag förstår inte ens hur du kommer slutsatsen att jag tycker Lucho är en dålig tränare. Läser du ens vad som står? Återigen, Pep är en av få tränare som all världens klubbar vill ha. Jag är tveksam till om detsamma gäller Lucho. Hur kan du ens få det till att jag menar att Lucho är en dålig tränare? Dessutom har du missförstått precis allt i sista stycket också. Det står absolut ingenting om något självspelande piano. Däremot står det "använder pianots alla strängar", som är ett uttryck som brukar användas här inne för att tydliggöra att Luchos lag spelar en varierad fotboll som inte är lika "förutsägbar" som Peps. Jag höjer Pep. Jag sänker inte Lucho. Bra argument annars, synd bara att inget av dem hade något att göra med jag skrivit.
Barcelona the cameroonians
2016-02-16 18:42
MD, via ni-vet-vem (F. Perearnau) "läcker" idag ny info kring förhandlingarna med Qatar.

Det senaste besöket i Qatar, som marknadsdirektören Arroyo ansvarade för, skall ha gjort att parterna enats om att ¨återuppta förhandlingarna och det kan även ha inneburit att externa förhandlare varit med och samverkat och fått allt att gå framåt igen.

Precis som jag själv varit inne på verkar det som att de startat förhandlingarna från scratch vilket, enligt källor till MD, ska innebära att det nu innefattar nya tillgångar, dvs platser tillhörande klubben där QA ska synas (exempelvis läktare, fasad, matchtröja, reklamfilmer mm). Summan som det pratas om är €60 miljoner/år under de nästkommande fem åren, samt en sign-on bonus på €15 miljoner.

Huruvida detta är en sant eller en bra deal återstår att se. Emellertid verkar det som att det går bättre när Bartomeu inte håller i förhandlingarna själv...
Annons: