/spanien/barcelona/forum/11705.aspx/spanien/barcelona/forum/11705.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-13 14:34
Rogge

Vadå "inte svårt"? Det är väl inte lättare att heja på ett lag som vinner titlar. Alla lag har en viss charm, mitt andralag är Roma. De vinner inte titlar, men det finns en charm och underground med det.

Du drar alla över en kam när du säger sånt, jag reser till Barcelona ständigt och genomsyras av allt som har med klubben att göra. Är jag också en medgångsfan bara för att vi vinner titlar?

Enligt samma logik så är det väl lättare att följa Arsenal än t.ex: Sunderland. Allt är relativt.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-07-13 14:33
Rogge

Jag kallar Arsenal för skitlag utifrån mitt egna val som individ, inte som Barcelonasupporter. Det handlar mer om mina åsikter om din klubb än att det är en liten klubb som inte vinner något. Jag gillar helt enkelt inte Arsenal. Fair enough?

Kommer jag någonsin in på ert forum och snackar skit? Nej. Jag håller mig här och snackar om Barcelona. Att jag sedan inte gillar Arsenal är upp till dig att kalla elakt och "inte särskilt vackert". Jag skulle kunna ljuga och påstå att Arsenal är en av mina favoritklubbar. Men varför ska jag göra det?
Rogge
2011-07-13 14:33
Fernando Gago

Gör det då, njut istället för att håna andra lag. Mycket smartare och värdigare. Du förtjänar säkert framgången men du bär den inte särskilt vackert.
Barcelona Rambla~
2011-07-13 14:32
Rogge

Låt mig gissa, du började hålla på Arsenal när de var invincible? Under den tiden var Barcelona ett loser-gäng. Med din logik så borde vi ju ha varit arsenalsupporters då.
Barcelona Frodo
2011-07-13 14:31
Rogge

Vissa citat är falska och vissa inte. Svårare än så är det inte. Citat kan inte vara subjektiva som du sa häromdan.

Svarar våra spelare när du får frågor om Cesc? Ja, det gör de. Men väldigt ofta har det varit direkta lögner som exempelvis att Arsenal kommer vara ute ur ligaracet i januari, att ni är turistklass och liknande citat.
Rogge
2011-07-13 14:31
Hetfield
När man kallar ett annat lag för skitlag sätter man sig själv och sitt eget lag på en piedestal. Vi är inte underground, men jag hade också kunnat hålla på Barca, det är inte svårt, jag hade dock inte kallat nån annan för skitlag för det. Bara barnsligt.
2011-07-13 14:30
Rogge

Förmodar att du började hålla på Arsenal när dom vann saker och ting? Jag bryr mig inte, men det är det mest troliga. Jag har egentligen inte orken eller något direkt syfte att bevisa något för dig men jag höll på Barcelona pre-Rijkaard och det var väl inte direkt en tid som är präglad av titlar för Barcelona. Men du har väl rätt. Jag borde skämmas som nu får njuta av den bästa tiden Barcelona någonsin haft. Borde börja hålla på ett lag som aldrig vinner när Barcelona väl börjat vinna efter en tid av sämre resultat i början av 2000-talet etc.
Barcelona Rambla~
2011-07-13 14:28
truten

Det var det jag syftade på. På det sätt Arsenal genom åren har jagat talanger hos Barcelona är allt annat än respektfullt. Allt från att övertala dom att gömma sig, ringa upp föräldrar och locka med stora sedelbuntar. Inten någon gång har de öppet visat sitt intresse för någon talang och tagit upp saken med klubben, utan alltid ska det smygas i vassen.

Därför anser jag personligen att den tiden är för länge sedan förbi då Barcelona behöver visa Arsenal någon respekt. Det är min åsikt helt enkelt. Sen kan jag tycka att själva jakten på Cesc bara är larvig då jag anser att vi inte ens behöver honom. Låt honom stanna i London säger jag.
2011-07-13 14:28
Rogge

Fotboll är subjektivt, om det var objektivt så skulle alla heja på laget som vann mest titlar. Så sluta med det där "Vi är så underground, alla som hejar på Barcelona är medgångsfan."

Så barnsligt.
2011-07-13 14:27
Rogge

Jag vet.
Rogge
2011-07-13 14:25
Fernando Gago

Skitklubb? Bara för att du bestämde dig för att hålla på laget som vinner mest. Tuff du är.
Spanien truten
2011-07-13 14:24
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Ironisk ja.

Nu var det för många som skrev, har inte tid att skriva så mycket.
Rogge
2011-07-13 14:24
Frodo

När det gäller Alves-citatet så sa jag att det förmodligen var skitsnack. Det är bara kul hur vissa av dessa citat ska tas på allvar och visar vad Cesc känner, medan andra ska tas som falska. Bestäm er.
Spanien truten
2011-07-13 14:23
Rambla~

Var inte ironisk. Jag ogillar det men jag förstår att Barcelona inte bryr sig, på ett sätt. Arsenal och Barcelona gör ungefär lika dåliga saker.
2011-07-13 14:22
Så det du säger är att Xavi inte får säga att han vill att Fabregas ska komma till Barcelona och dylikt?

Varför är du inte sur på din älskade lagkapten som uppenbarligen inte vill spela för din skitklubb?
Rogge
Orka...
Barcelona Frodo
truten

Vad snackar du om? Respekt? Er kapten har tydligen sagt till alla under landslagssamlingarna att han vill till Barcelona. Att våra spelare får frågor om Cesc och svarar ärligt är väl inte brist på respekt? Till och med Pepe Reina som inte ens spelar i Barcelona har sagt att Cesc vill till Barcelona.

Xavi: "Cesc? We talked in Ibiza. He's having a bad time because he wants to come and doesn't like the talk. But it's a matter between clubs"

Hur är det citatet respektlöst? Och kom inte hit med några andra falska citat som de engelska tidningarna kokat ihop. Något som du eller Rogge gjorde häromdan med Dani Alves påhittade citat.
Spanien truten
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

Det är en fri marknad. Vill de dra så är det inte mycket att göra, även om det är lätt för mig att säga när det inte har hänt.
Spanien truten
2011-07-13 14:20
Andreas - V.V

Hade det funnits lagar emot det så hade väl Arsenal blivit anmälda, inte sant? Rosell har ju till och med sagt själv att det handlar om respekt, det är fullt lagligt.

Allt det du mumlar om är ju det jag har sagt, det handlar om respekt.
2011-07-13 14:20
truten

Anglofil? Jag hoppas att det var ironi.

Det finns olika grader, jag vill bara veta varför det är så hemskt om Xavi säger det Cesc tycker och tänker? Förövrigt, de engelska tidningarna har citerat Xavi utan att det har varit korrekt, så man ska ta allt med en nypa salt.

Det som stör mig är att ni sitter i grottan och tror att Xavi är en machiavellisk karaktär som smider planer, men när ni flörtade med Chamakh så sa ni inget. Jag vill bara veta varför och hur ni kan vrida på saker så att ni är offret i alla sammanhang.
Barcelona Rambla~
2011-07-13 14:18
truten

Respekt? Varför skulle Barcelona och Xavi ha någon respekt för Arsenal? Fast du kanske var ironisk?

Xavi säger väl vad han vill utan att be arsenalfans om lov som jag ser det.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-13 14:17
truten

Vad hade du själv känt om Chelsea kom och snodde hälften av alla era talanger?
Afobe, Miquel (som ni tog från Barca?), Murphy, Freeman, Sunu, Coquelin etc?
Barcelona Andreas - V.V
truten

Vad är felet med att värva 16 åringar när "LAGAR" säger annat i Spanien?
När man är 16 år tänker man inte klart, oftast är man insnöad på tjejer, party och den sport man nu utövar.

När sedan Arsenal lockar med miljonerbjuanden, hur tror du spelarna tänker som 16(!) åringar? Tror du inte också att dom blir rätt pressade av sina föräldrar att tacka ja?
Barcelona Frodo
De engelska tidningarna beter sig som douchebags. Nu är det återigen John Cross, en av idioterna som hittade på det falska citatet med Dani Alves häromdan, som lagt ihop citat från Pep.
Barcelona Unicef
2011-07-13 14:16
Kan någon översätta de Xavi säger i uttalandet på hemsidan istället? Jag har bara mobilen att använda mig av och kan inta katalanska
Postat via SvenskaFans-appen
Spanien truten
2011-07-13 14:14
Jävla anglofil.

"Låt oss säga att det Xavi säger stämmer, vad är felet med det?"
Skrev du nyss, så vitt jag vet så är ju det motsatta till fel "rätt".

Fortfarande, det handlar om respekt. För mig i alla fall, finns säkert många andra som har en annan åsikt. Vad är egentligen felet med att värva talanger från Barcelona?
2011-07-13 14:10
Är det inte upp till Cesc att be Xavi hålla käften? Gör han det håller han nog tyst och detta tar slut.
2011-07-13 14:07
truten

Du har nog rätt om det sammansatta ordet, jag har följt the english way ;)

Jag säger inte att det är "rätt", jag säger bara att om det Xavi säger stämmer, varför är det så illa? Inte så att Xavi tänker kidnappa Cesc.

Det är faktiskt inte så svårt för Cesc att sitta bredvid Wenger under en presskonferens och säger "Jag tänker stanna i Arsenal.", då skulle att rykten dö ut nu.
Spanien truten
2011-07-13 14:06
DN skriver som mig i alla fall. Skitsamma, var bara på skoj. Du verkar vara väldigt känslig av dig.

Fortfarande fel, oavsett om Arsenal gör det själv eller ej.
two wrongs don't make a right.

2011-07-13 14:05
På svenska skrivs det ordet ihop I reckon.

Men det känns som en icke-diskussion då truten endast märkte ord från början.
Sådana personer har ju uppenbarligen ingenting att säga egentligen.
Annons: