/spanien/barcelona/forum/117.aspx/spanien/barcelona/forum/117.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Pistolero #9
2017-01-17 19:26
[QUOTE=Katalano]När det gäller tröjor så är min favorit på senare år 2013-2014 tröjorna. Se länktips. Detta var en snygg design för mig på både hemma och bortastället,men jag gissar att många här inte håller med. Röd och gul är ändå kataloniens färger och det gör bortastället speciellt. Jag gillar ärmarna också. [/QUOTE] Vackra tröjor men för mig personligen så avskyr jag alla tröjor som vi gjort dåliga säsonger med. 13/14 tröjorna får mig att tänka på Tata, Fabregas, en omotiverad Messi, usch... 14/15 och 08/09 dock, wow, glädje!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2017-01-17 19:19
När det gäller tröjor så är min favorit på senare år 2013-2014 tröjorna. Se länktips. Detta var en snygg design för mig på både hemma och bortastället,men jag gissar att många här inte håller med. Röd och gul är ändå kataloniens färger och det gör bortastället speciellt. Jag gillar ärmarna också.
Barcelona Kröjjf
2017-01-17 19:12
neymar JR Dom tröjorna tycker jag vi kan vara utan. Ytterligare reklamtext och spelarna kommer förmodligen att se ut som slimmade italienska cyklister i dessa tätt randiga tights, snarare än värdiga representanter för vår klassiskt estetiska fotbollsklubb. Neymar skulle säkert göra den aktuella kollektionen rättvisa, under sin catwalk på Camp Nou. Men Suárez behöver nog något mer luftigt att släppa loss sina krafter i. Men smaken är ju som baken som det brukar heta. Undrar just därför hur byxorna kan tänkas se ut i skärningen, vad gäller "ändalykten".
Barcelona El_Jefe
2017-01-17 18:58
Det var ju en diss av den flaggan som heter duga, men okej - agrree to disagree. Sen kopplar jag inte alls svarta bortaställ till Real. Vitt och lila, fine, men svart?!
Barcelona neymar JR
2017-01-17 18:54
Svart bortaställe = real Den Senyeran stället fick våra gubbar se ut som McDonalds fotbollslag i valfri firma turnering. Dom missade designen helt och hållet.
Barcelona El_Jefe (Heisenberg)
2017-01-17 18:47
Vad är det med Barcelonas fetisch för turkosa tröjor?! De två snyggaste vi haft är otvivelaktigt den helsvarta samt Senyeran. Sen var väl inte de andra på den bilden så mycket att hurra för heller.
Barcelona neymar JR
2017-01-17 18:34
El pistolero Conte vill gör honom till wingback...
Barcelona neymar JR
2017-01-17 18:27
Fantastiska tröjor, visst inget officiellt men vi vet alla hur det blir.
Barcelona Barcadinho.
2017-01-17 18:13
@Reymar:

FFT är en seriös källa. Det kan inte vara mer än tre/fyra år sist jag har läst att vår totala löne kostnad var 150M. Det betyder en fördubbling på en kort tid. Detta är inte en normal ökning, utan en ekonomisk tsunami. Jag tror inte att vi slipper konsekvenserna för el senare, snarare för än senare. Nästan så att jag drar mig ifrån ambitionerna för säsongen. Jag tar hellre ett par "sabbats år" från titlar än ekonomisk kollaps. Titlar innebär bonusar, många bonusar, vilket sätter ännu håradre tryck på kassan. Ofattbar karusell. Barca är en medlemsförening, finns inte rika ägare som kan täcka för skulderna.
2017-01-17 17:54
BREAKING: Sky sources: Chelsea approach Middlesbrough over the availability of winger Adama Traore
Barcelona Bosketts
2017-01-17 16:57
Lyssnar på Olof Lundhs pod där han intervjuar Alexander Isak.

Den unge anfallaren håller Leo Messi som tidernas bästa spelare och nämner också Barcelona som ett fantastiskt lag ett par gånger.

Vilket som är hans favoritlag vill han inte svara på då "man vet aldrig var man hamnar"...
Barcelona Kröjjf
2017-01-17 16:29
@Ribohn Fan:

Vilka är det som skriver att vi bör/ska byta bort Neymar? Mig veterligen ingen. Vad jag och Xaviesta skrivit, var att det nog vill till att "fotbollens nutid och framtid" kommer upp på ett förhandlingsbord med PSG på ena sidan, i fall fransoserna ska vara villiga att ens tänka tanken att släppa Verratti till Barca. Vare sig mer eller mindre.

Ska det verkligen vara så svårt att skilja på ett preliminärt antagande om på vilka premisser PSG skulle kunna tänkas vara villiga att sälja sin italienska guldklimp till mittfältare och ett entydigt ställningstagande för att brassen bör bytas bort?
2017-01-17 16:26
Las Palmas' Quique Setien would prefer to fade Neymar, Andres Iniesta Las Palmas coach Quique Setien said he would rather have faced a Barcelona side featuring Neymar and Andres Iniesta on Saturday because they offer less of a physical presence than Arda Turan and Andre Gomes. Luis Enrique rotated his team for the visit of the Canary Islanders at the weekend and his decision was verified courtesy of a comprehensive 5-0 win at Camp Nou. Gomes set up the first goal and Turan scored the fourth, but it was Barcelona's work off the ball which most impressed Luis Enrique -- a facet of their play which didn't go unnoticed by Setien. "I would have preferred Neymar and Iniesta to play," he said in an interview with Radio Barcelona. "They're two great players, but they don't have the physical consistency that Andre Gomes and Arda have. Those two commit themselves so much in defence." Setien was particularly impressed with Gomes, who has received mixed reviews since joining Barca from Valencia in a deal which could eventually end up costing €55 million. The 58-year-old is taken with the Portuguese's mix of physicality and technique and feels his presence in the team could be the key to getting the best out of Sergio Busquets. "Andre Gomes surprises me more every day," he added. "There's a huge difference between the dejected player that played for Valencia and the Andre Gomes at Barca. "Maybe he doesn't have the quality of Iniesta, but he's a footballer who can do very well at Barca, like all those that run [a lot] and know what to do with the ball. "Players with so much quality, generally speaking, are associated with not running a lot, with not being aggressive... Andre Gomes [does those things] and can be the ideal complement for other players in the middle of the pitch that may be weaker. "Ask Busquets what he thinks when Andre Gomes plays. Busquets has to do 30 or 40 metre sprints to cover the ball. At that rate, I don't know how long he can last... his committment is exemplary. "Busquets wants people like Andre Gomes by his side. People that commit themselves to helping, closing down and covering."
2017-01-17 15:35
Tråkigt med skadan på Rafinha, han var riktigt bra mot Las Palmas. Aja, han hade väl ändå inte fått starta matchen på torsdag ändå. Blir nog Gomes och Iniesta på mitten.
Barcelona Cule4life
2017-01-17 15:34
Alcantara bröderna är talangfulla men glaslirare. När man ska ersätta Iniesta och Xavi behövs det verkligen 2 grymma starka spelare. Visst skadad blir alla ibland men med dessa bröder är det överdrivet. Hade ändå inte sagt nej till Thiago bara för att testa.
Barcelona neymar JR
2017-01-17 13:11
Dm1982 Än värre är att bägge skadas oftast under träningar (vad jag har fått för mig).
Barcelona DM1982
2017-01-17 13:04
Angående Rafinha OFFICIAL: Rafinha will not be available for the game against Real Sociedad as he picked up an hamstring injury during the training. {FCB] Thiago är också skadad just nu, historiken kring skador är alldeles för stor.
Barcelona Pep - El Míster
2017-01-17 12:25
Exakt Katalano och Neymar JR! Denis och Rafinha kommer förmodligen på sin höjd bli duktiga truppspelare men ser absolut inte någon spets i dom - något jag kommenterat flera gånger här i forumet utan gehör. Man lixom vet när en spelare besitter något extra! Sen om en spelare utvecklas och uppnår full potential är en annan fråga. Det är oerhört mycket som spelar in i utvecklingen. Thiago älskade jag och gör fortfarande. Men mest för att han är underhållande och har ett rörelsemönster och bolltouch likt Ronaldinho. Däremot ställer jag mig starkt tveksam till om han är rätt spelare att värva in för att säkra vårat mittfält. Han är dels skadebenägen men har också ett så ganska chansartat sätt att spela på emellanåt och en sådan spelare vill inte jag ska leda vårat mittfält - han borde snarare vara komplement till en eventuell ledare(tänk Iniesta idag eller i den bästa av världar Verratti). Å andra sidan så måste vi nog försöka inse att Xavi och Iniesta inte går att ersätta. Dom var lika unika som Messi är och ett sådant mittfältsspel vågar jag inte hoppas se på vääääldigt länge. Tyvärr. Tjatigt jag vet, men Verratti är just nu den enda mittfältaren i världen jag kan se skulle komma in och göra oss bättre.
Barcelona Katalano
2017-01-17 11:30
neymar JR

Jag var på Allianz Arena hösten 2015 i samband med oktoberfest och såg 1860 München mot Red Bull Leipzig där Emil Forsberg bli matchens lirare. Riktigt fin arena må jag säga. Du kommer säkert få en riktigt härlig upplevelse.
Barcelona neymar JR
2017-01-17 11:13
Katalano Dom målas upp som stora talanger med en enorm potential, på sådana talanger brukar man ändå få blickar av deras talang. Jag vill inte att dom ska vara felfria på plan med 95% passningssäkerhet utan jag vill se deras talang. Dom måste våga göra fel på plan. Thiago kunde få mig att vilja slita loss mitt hår men gång på gång spelande han på sitt sätt. Han vågade varje gång utan att tänka efter ifall det är rätt eller fel. I Barcelona ska man spela naturligt och spela med glädje och inte tvångstankar/feghet. Åker förövrigt ner till München i februari för att se deras match mot Schalke. Aldrig sett thiago live men jävlar vad ska följa honom.
Barcelona Katalano
2017-01-17 11:05
neymar JR

Jag är av samma uppfattning av Denis och Rafinha som du. De sticker inte alls ut på samma sätt som Thiago gjorde. Thiago såg jag som en självklar världsklasspelare under utveckling. Detta bevisade han dels när han fick spela med oss men även på sättet han dominerade med Spanien u21 och tidigare ungdomslandslag. Jag var t o m sugen på att skaffa mig en tröja med hans namn innan han lämnade för Bayern. Sergi Roberto håller jag faktiskt ovanför både Denis och Rafinha på mittfältet.

Jag hoppas att någon av dem motbevisar oss snart och verkligen tar för sig när de får chansen. De har gjort några bra matcher båda 2, men de har inte övertygat. Inte än i alla fall.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-01-17 10:20
Veratti till oss vore bästa möjliga. Men PSG kommer inte att sälja till oss om inte vi släpper Neymar eller Messi till dem. Tyvärr. Min magkänsla säger att Real kommer göra allt för att få Veratti, inte för att de egentligen behöver honom just nu, men för att vi snodde Gomes framför nosen på dem.
Barcelona neymar JR
2017-01-17 10:09
Angående rafinha och denis Suarez; Jag har faktiskt svårt att se någon utav dom 2 skulle utvecklas till mer än bra truppspelare. Jag ser inte någon riktig spetsegenskap som kommer höja deras nivå med rutin/speltid. Ett ex thiago han visste man förr eller senare skulle ta sista klivet och bli startspelare för stor klubbar. Hans teknik och passningsspel stack ut, en fin lirare på mittplan som kan skicka motståndarna upp på läktaren med en dragning. Denis och rafinha känns för tråkiga och förutsägbara. Alldeles för fega i sina spelsätt och vågar inte ta för sig. Alba gjorde minst 5 fantastiska löpningar mot LAS Palmas i djupled och inte en enda gång vågade rafinha slå bollen. När man ser Alena spela så ser man redan hans spetsegenskaper. Det är en talang man kan slänga in som är villig att ta chanserna. Inte rädd för att våga och en som sticker ut på planen. Jag lägger min årslön på att han kommer bli en bättre spelare än bägge dessa. Oavsett om det blir i Barcelona eller någon annanstans.
Barcelona Cule4life
2017-01-17 09:50
30 milj + Rakitic är ett kap för oss. Utan att blinka. Tror snarare på 60 milj + Rakitic för att ens PSG ska bekanta sig med tanken. Veratti i Barça är ett måste. Kan man värva Gomes paco Arda för 1 miljard så kan man värva Veratti. Barça bara slösar pengar på onödiga spelköp ibland så att man blir tokig.
Barcelona Neymar N11
2017-01-17 09:34
Kommer bli svårt att köpa loss Veratti från PSG, det var samma situation med Thiago Silva. Dom kommer inte släppa sina nyckelspelare så länge kanske om det inte kommer en monster bud. Det finns en möjlighet om man erbjuder Rakitic + 30M för att dom kommer inte bara acceptera pengar.
Barcelona Katalano
2017-01-17 09:29
Bosketts

Om vi ponerar att Rafinha skulle göra succé på MSN-positionerna så uppstår ett annat problem, nämligen Arda. Paco ser jag som överflödig just nu. Har haft överseende med honom och inte velat döma ut honom men det ser helt enkelt inte ut att lossna för killen så jag inser att det börjar bli dags att bita i det sura äpplet och sälja honom igen.
Barcelona Bosketts
2017-01-17 09:15
Katalano

Håller med. Men då sitter vi i en annan båt, att sälja av två lovande och egna produkter (Denis har inte jättemånga år i B-laget bakom sig men ändå) för att ge plats åt andra lovande spelare. Det finns liksom ingen garanti för att Alena ska bli bättre än Denis eller Rafinha.

Racitic tror jag lämnar oavsett till sommaren. Och gällande Gomes så säger du det bäst själv. Han kommer inte att lämna. Även om vi båda skulle önska det.

Det är väl ett jäkla lyxproblem detta, men likväl ett problem. Vi har för många spelare på samma positioner. Och utan regelbunden speltid kommer ingen av dessa talanger att få utvecklas till de potentiella storspelare de är. Just därför var jag emot köpen av både Paco och Gomes. Det finns liksom inget långsiktigt tänk i de köpen då vi redan sitter på egna talanger.

Gällande Rafinha så skulle jag vilja se honom testas mer i MSM-positionerna. Det är en smart och målfarlig spelare som krigar på bra, men på mittfältet kan han bli lite för anonym.
Barcelona Katalano
2017-01-17 08:52
Bosketts Som du skriver har vi för många mittfältare idag och det är just därför jag ställde min fråga om Alena. Förutsatt att Alena är tillräckligt bra så skulle vi kunna sälja 2 mittfältare till nästa säsong och värva in exempelvis Veratti eller Thiago. Det kanske inte skulle frigöra så mycket ekonomi med tanke på Verattis lön, men samtidigt skulle Alena ha en väldigt låg lön jämfört med våra andra spelare. Jag tänkte först att vi kanske till och med kunde sälja 3 mittfältare, men Iniesta börjar bli till åren nu och vi måste fylla på med kvalité bakom honom samtidigt som vi njuter av hans sista säsonger i klubben. Rakitic ser jag som den förste att lämna. Därefter blir det svårare att välja. Gomes skulle jag inte sakna, men klubben köpte honom som ett market opportunity så jag tvivlar på att man är intresserade av att släppa honom redan nu även om han skulle vara mitt val. Arda ser jag som en ytter och inte en mittfältare så han faller inte in bland de jag värderar. Då står det mellan Denis Suarez och Rafinha och jag vet ärligt talat inte vem jag föredrar av dessa, men Denis verkar ha större krav på speltiden och kan därför vara det bättre valet att sälja av just denna anledning.
Barcelona Ribohn Fan
2017-01-17 08:50
Iniesta70 Ja! Ska vi byta bort Neymar,(som en del skriver här inne)är det ingen risk att vi bara får Rabiot. Neymar är fotbollens nutid och framtid. Vi får hela PSG för honom.
Barcelona Tiki-Taka
2017-01-17 08:45
Stämmer ryktet om att en kinesisk klubb är villiga att punga ut 50 miljoner euro för Turan så är det bara att SÄLJA !! I år blir han 30 och jag ser ingen framtid för honom i klubben. För sådana summor kan vi värva in en ung klasspelare. Vad väntar man på!?
Annons: