/spanien/barcelona/forum/11698.aspx/spanien/barcelona/forum/11698.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Peshmerge - AS9
2011-08-12 15:11
Eftersom det ser ut som Cesc är klar nu(taaack gode GUUUD)
Så hoppas jag att Barca ALDRIG ALDRIG mer jagar en spelare som dom jagat Cesc i 3 år och fick honom 4:e året till slut. Och jag hoppas Cesc är den sista efter Henry som barca köper från Gunners och aldrig mer jagar Wengers spelare.

OM nu Wenger också slutar tälta utanför La Masia.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-12 15:09
Äntligen får vi en spelare som kan dra på djupled, smarta löpningar som kommer att göra det lättare för Messi.
Barcelona barca111
2011-08-12 15:09
Kommer Affären offentligöras idag?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-12 15:08
Andreas V.V - J.Lo

Hehe jag kommer då troligen att få se Cesc och Sanchez värma upp, 2 meter från mig! :D

Sjukt vad jag längtar!
Fest på canaletes efter? ^^
om vi vinner nu alltså..
Atlético addeh
2011-08-12 15:08
barcetia

Äh, hade Thiago fått spela istället för Keita mot Zaragoza hade vi nog vunnit med betydligt större siffror.

Du har rätt i en sak, att vi förlorar en spelare som är stark på huvudet. Men å andra sidan vinner vi en spelare som är betydligt passningsskickligare och då behöver vi enligt mitt tycke aldrig spela med en box-to-box spelare á la Keita.
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-12 15:05
Känns jävligt najs att se Supercupen på Onsdag den 17e Augusti.
Tänk om Cesc får göra ett inhopp i slutet då, MÄKTIGT skulle det vara.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-12 15:05
addeh

Dock har vi ingen box-to-box spelare som kan vara nödvändig när pusten har gått ut spelarna och vi behöver en som gör grovjobb. Sen kan ingen av de 3 göra mål på det sätt som Keita.

Messi gjorde 50 mål men det var Keita som gjorde det ligavinnande målet :-)
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-08-12 15:04
Den där Guardiola asså...

Cesc will travel on Sunday to Barcelona and be presented on Monday. Guardiola doesn't want too much noise ahead of the SuperCup [rac1 sport]
Atlético addeh
2011-08-12 15:01
barcetia

Det är inget personligt mot Keita. Med Cesc & Thiago i laget känns maliern helt enkelt alldeles för överflödig och som en onödig lönekostnad att ha i klubben.
Barcelona Gonzalez_Barca
Herregud vilken morgon. :)

Vaknar upp att jagfått 12 tusen på kontot efter 3v jobb (trodde jag bara skulle få 8k).. så går jag in på Twitter och ser att Pique o Puyol välkomnat Cesc tillbaka, i princip klart nu! :D

Även fast jag sagt tidigare att jag helst inte ville ha Cesc utan satsa på det som finns så är det otroligt skönt att man har en position i laget som varit lite osäkert pga Xavis framtida planer, att den är säker.

Jag är säker på saken och välkomnar Cesc likaså! :)
|| Barca ||

Länkstips!
Barcelona Abbe.
2011-08-12 14:59
filho

Nyckelordet är rotation. Jag har sagt det förr och säger det igen, Messi kommer spela betydligt färre matcher den här säsongen än tidigare. Han har ju spelat kopiöst mycket. Visst kommer det komma situationer då Pep får lyxproblem när han ska ta ut startelvan.

För en gångs skull kommer Barça ha en på pappret stark bänk, vilket man inte har haft på väldigt länge, enligt mig.
2011-08-12 14:58
Jag tror inte att Cesc kommer till oss och tror att han är en startspelare, han är fullt medveten om att det blir en hel del bänktid för honom.

Tålamod är ordet, Cesc har nog tänkt på saken.
Barcelona II Barça II
2011-08-12 14:58
barcetia:

Ja det är nog tyvärr, bara du och jag som gillar Keita, kanske någon till.
Atlético addeh
2011-08-12 14:57
Hyder

Jag tror likadant. Även om man har full förståelse för att spelare som Iniesta & Villa inte är lika motiverade att spela en träningsmatch mot Hajduk Split som en Champions League-final så tror jag detta är precis vad laget behöver för att behålla sin höga nivå. Dessutom behöver inte Xavi känna samma press att spela varje match om han har skadekänningar.

Möjlig bänk: Pinto, Adriano, Mascherano, Fábregas, Thiago, Afellay, Alexis.

Det där är bara sjukt. Vi kommer ha spelare på bänken som vore nummer ett i nästan varje annat lag.
Fernando Gago - King Of Barcelona
filho

Ja för det är ju vi på ett forum för svenskar som bör ställas till svars och bli anklagade för detta eller?
Barcelona Blaugrana91
filho

En säsong är lång och samma spelare kan inte spela alla matcher, så det kommer finnas speltid för samtliga.
Spanien OTBAG
2011-08-12 14:54
Bästelona//

Tur att vi förgyller dig med sånger åtminstone.
Zaragoza filho
2011-08-12 14:54
Hur ska ni ställa upp med Cesc i laget? Ska han vara bänkvärmare som i spaniens landslag? Hur ska ni ställa upp med Cesc, Xavi, Iniesta, Sanchez, Messi, Villa, Pedro? Det går inte med allihop, måste ha en defensivare mittfältare också. Ska Pedro börja nöta bänk också? Inte schysst mot den killen. Undrar.......
Barcelona Bästelona
2011-08-12 14:53
We've got Cesc Fabregas,
We've got Cesc Fabregas,
We've got Cesc Fabregas,
We've got Cesc Fabregas.

Fast jag hade hellre velat att han stannar och vi spelar med Thiago :p. Men men det är aldrig fel med Cecs :)
Atlético addeh
2011-08-12 14:53
Säger som Abbe. Jag har aldrig förespråkat en värvning av katalanen men känslan nu är ändå god.

Nu rapporterar både Rac1 och Sport att han kommer bli presenterad först på måndag, så att han hänger med laget till Madrid känns inte särskilt troligt.
2011-08-12 14:52
Abbe.

Känns som det är en "Cesc har si o så många assister" därför kan han ersätta Xavi värvning.. men jag ger honom en ärlig chans att visa att jag har fel!

Är jag dne enda här som faktiskt gillar keite?
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-08-12 14:51
Vilken sjuk bänk vi har helt plötsligt!
Dani Pique Puyol Abidal
Busquets
Xavi Iniesta
Pedro Messi Villa

Bänk: Alexis, Thiago, Cesc, Masch, Adriano, Affelay, Keita, Fontas.

Äntligens säger jag bara..
Barcelona Frodo
Det är orealistiskt att tänka sig att Keita ska säljas. Så länge Pep är tränare så kommer Keita vara här.
Barcelona Hyder
addeh

Exakt, det är nog precis en sådan här boost laget behöver för att fortsätta spela på en hög nivå. Det blir en bättre stämning men framförallt är konkurrensen väldigt bra nu på mitten och i anfallet. Att Alexis flåsar i nacken på Villa och Pedro är nog bra för alla och med Cesc krävs det, framförallt för honom själv och Thiago att leverera när chansen ges.

Jag har varit emot Cesc-värvningen under en lång tid. Nu känns det inte så tråkigt ändå. Nästan så att det är varken eller men positiva saker finns självklart att hämta i detta, nästintill oändliga drama som äntligen fick ett gott slut.

Om nu Arsenal tappar Nasri, då har Wenger misslyckats med allt som har med ungdomssatsning att göra. Hur ska han kunna locka till sig stora spelare (vilket tydligen behövs) när han tappar de två mest tongivande pelarna i sitt eget lagbygge? Jag gråter ju inte direkt floder men dem får akta sig för att inte halka efter lag som United, Chelsea, City, Pool och Tottenham nu i PL.
Barcelona Abbe.
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

Så känner jag, lite grann. Som jag skrev tidigare så har jag aldrig varit för en värvning av katalanen, men jag kan inte förneka att jag på något sätt har en bra känsla.
2011-08-12 14:50
Om Messi vilas eller är skadad så kan jag tänka mig att Cesc tar över hans position, annars blir det för offensivt med alla tre som ska styra mittfältet.
2011-08-12 14:49
Frodo

Vet att du som mig inte riktigt var för en Cesc-värvning men är det samma för dig? Man är ändå glad av att ha hem honom.

Hoppas verkligen på det bästa.

med 4-2-3-1 kan vi. Xavi och Busi pivotés, Cesc offensiv mittfältare, Messi Villa anfallare, Alexis/Pedro högermitt, Iniesta vänstermitt.
Real Madrid Repmånad
2011-08-12 14:48
Får säga grattis till Cesc, men det finns väll inte en chans att ni lirar Xavi,Iniesta och Cesc samtidigt?
Barcelona Frodo
2011-08-12 14:48
Vår mittfältsuppsättning är ruggig. Xavi, Iniesta, Busquets, Cesc, Thiago, Mascherano och Keita.
Annons: