/spanien/barcelona/forum/11697.aspx/spanien/barcelona/forum/11697.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
DavMessi
2011-06-20 16:31
Många undervärderar Citys förmåga att köpa spelare. Har ni glömt bort Silva, Yaya, Tevez? Ett spännande projekt tillsammans med hög lön, tycker att det är ganska dumt att säga att det är "fult" att gå dit. Om de kan övertyga Silva så är jag säker på att det finns en chans att Sanchez skulle vilja gå dit, men det ser ut som om han har siktet inställt på Spanien.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-20 16:30
Tror snarare Ekdal syftade på det i sammanhanget om klubbarna lagt liknande bud. Skiljer det typ 10m euro tvivlar jag starkt på att spelaren i fråga har någonting att säga till om.

Dessutom vet jag inte ens om det är bekräftat att Sanchez vill spela i Barcelona hellre än i t.ex Inter.
Barcelona basaric - Say no to Fabregas!
2011-06-20 16:29
Rambla

"Barça och Udinese är nära att komma överens om en affär på €28 miljoner och med möjlighet till ytterligare €11 miljoner i villkorade bonusar."
Barcelona Rambla~
2011-06-20 16:23
F_C_B

Ok, så i det här fallet om Sanchez krävt att han ville till Barcelona och de bjudit 25m, medans Inter och City har lagt bud på 30 respektive 34m, så hade Udinese och Pozzo böjt sig för hans vilja menar du?

Tyvärr, men det tror då inte jag.
Barcelona F_C_B
2011-06-20 16:20
Rambla

Tycker att du har helt fel där. Spelarens vilja är det som har mest makt i marknaden, spelar ingen roll om det är en stor eller liten profil. Han kan säljas mot sin vilja till ett lag oavsett bud. I min mening är det rätt så logiskt. Ett exempel är Ekdal när han säger att klubben kan inte tvinga honom någonstans utan det är hans vilja som spelar roll.
Barcelona true_barca_fan
2011-06-20 16:14
Messidinho_10

Yes it,s true
Barcelona Rambla~
2011-06-20 16:12
F_C_B

Nej, inte till vilket pris som helst. Visst, skiljer det någon mille hit eller dit, någon extra bonus elller whatever, så visst då hade de säkert låtit honom välja klubb själv. Fast skiljer det flera miljoner mellan olika klubbars bud så inte fan får han välja själv. Nu tror ju inte heller jag att han vägrar att spela för någon annan klubb utan kan säkert tänka sig flera toppklubbar men jag tror knappast att det hade hjälpt honom om han börjat krångla och bråka för att få sin vilja igenom.

Zlatan och Raiola, heh, de ville inte ens lyssna på Citys erbjudande. Det var samma sak med Samu Eto'o.
Spanien Dragon Blood
2011-06-20 16:10
Hetfield

För det förstå, du får gärna länka.

För det andra, jag menade inte att Mirror alltid går att lita på. Jag är inte alltför insatt i det. Det överlåter jag till andra med mycket större kunskap och insyn i allt sådant. Jag vet inte ns om Peter Hill-Wood's uttalande först kom ut i Mirror.
Barcelona F_C_B
2011-06-20 16:08
Rambla

Om vi säger att Sanchez vill BARA till Barca, tror du verkligen inte att han hade fått igenom sin vilja även om det hade funnits andra lag som hade bjudit högre.

Barcelona Messidinho_10
2011-06-20 16:07
true_barca_fan

Är det sant?
Barcelona Hetfield
2011-06-20 16:04
No offense, men det luktar BS. Om Mirror helt plötsligt är trovärdiga så ska du väl tro på detta:
Arsenal coach Wenger privately acknowledges that if midfielder Cesc Fabregas pushes for a move there is little the club can do. [mirror]

Det visar väl mycket om logisk tänkande och hur man kan vrida den till sin fördel när det krävs.
Spanien Dragon Blood
2011-06-20 16:03
Rambla~

Det är möjligt. Jag utgår mer på hur seriöst uttalanden tas på bloggar och andra forum än på tidningen i sig.
Barcelona Rambla~
2011-06-20 16:02
F_C_B

Ja precis, och vad beror det på tror du? För att han inkl sitt entourage i dagsläget inte har samma status och pondus som stora spelare som tex Zlatan och Ronaldinho. Sanchez är en coming crack, så småningom är det han som väljer sin destination fullt ut. Du talar inte om för Raiola och Zlatan att ni går till City, för de är de enda som är villiga att matcha vår värdering av spelaren. Raiola hade bara garvat typ. :P
Spanien Dragon Blood
2011-06-20 16:00
Hetfield

Inte alla tidningar nej. Mirror verkar vara trovärdiga, i detta fallet. Sport.es och Marca? Inte så mycket.

Finns säkert bra tidningar i spanien också
Barcelona true_barca_fan
2011-06-20 15:59
Messidinho_10

lurade :)
Barcelona Rambla~
2011-06-20 15:59
Dragon Blood

Nej, för brittiska Mirror har ju verkligen gjort sig kända för att vara en seriös och pålitlig blaska.
Barcelona F_C_B
2011-06-20 15:57
Rambla

Finns ingen klubb som kan tvinga en spelare att säljas till en särskild klubb om spelaren inte vill det. I det här fallet har Pozzo lite mer makt just pga att Sanchez kan tänka spela för mer än Barcelona.
Barcelona Hetfield
2011-06-20 15:56
Och det är intelligent att köpa allt de engelska tidningarna skriver? Sluta komma med dumma påståenden. De engelska tidningarna får Marca att framstå som the New York Times. De spanska tidningarna skriver att Barcelona och Arsenal förhandlar, men det är en fråga om pris, inte om Cesc vilja.

Även AS och Marca skriver om det, och de är knappast "pro" Barcelona.
Barcelona Messidinho_10
2011-06-20 15:55
Har Sanchez anlänt på Nou Camp än, eller har vi blivit lurade??
Spanien Dragon Blood
2011-06-20 15:53
Hetfield

"But he comes from Barcelona so it is understandable if he wanted to go back"

det korrekta citatet. Läsa om Cesc i spanska tidningar verkar inte vara alltför smart.
Barcelona Rambla~
2011-06-20 15:50
När spelare som Ronaldinho och Zlatan byter klubb, spelare med lite större status än vad Sanchez har i dagsläget, så är det spelaren och deras starka agenter stom styr och ställer var deras klienter hamnar. Ni minns väl när Barca sålde Zlatan och Ronaldinho. Barca ville ha så bra betalt som möjligt för Zlatan och försökte få honom intresserad av City. Vad hjälpte det när han har en agent som Raiola. När denne och Galliani tillsammans sitter och smider planer innan förhandlingarna hur man lättast och billigast ska få igenom transfern. Hur stor chans har Barca att få igenom sin vilja då tror ni? Zero, zip, noll. :P

När det gäller Sanchez är det mer Udinese och dess ägare som i slutändan avgör var han hamnar.
Barcelona Hetfield
2011-06-20 15:47
Marca: Hill-Wood: "Det skulle vara förståeligt att Cesc skulle återvända till Barcelona"
Barcelona Rambla~
2011-06-20 15:43
Hetfield

Hävdar Sport ja. :P
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-06-20 15:42
Otroligt synd att Villas-Boas verkar bli såld till Chelsea. Hade gärna sett honom träna Porto i CL en säsong för att senare komma till Barcelona ifall Pep lägger ner.
Barcelona Hetfield
2011-06-20 15:41
Även där. Pacto secreto por Cesc.

Cesc har tydligen uttryckt sin önska klar och tydligt att ha vill hem till Barcelona, han saknar familjen osv.
Barcelona F_C_B
2011-06-20 15:41
Tror rätt så starkt att Sanchez är öppen för flera förslag. Han har ju gått ut och sagt att han vill stanna i Italien framför alla andra ligor. Det är inte direkt som att Sanchez ställer krav till Pozzo och att det är bara Barcelona det gäller för då hade det varit en annan sak och Sanchez hade blivit klar för Barca långt innan. Bollen ligger i Pozzos händer, han är i dagsläget den som avgör Sanchez framtid kan jag gissa och det enbart för att Sanchez är redo för att spela för vilken storklubb som helst i princip. Jag hoppas att den här sagan snabbt tar slut!
Barcelona Hetfield
2011-06-20 15:38
Dragon Blood

Gå in i goal och hitta artikel om Cesc från idag. Tyvärr så kommer jag inte in i goal nu.

Arsenal coach Wenger privately acknowledges that if midfielder Cesc Fabregas pushes for a move there is little the club can do. [mirror]
Barcelona Rambla~
2011-06-20 15:37
Det går ju att konstatera att MD och Sport förvränger saker väldigt ofta i en positiv riktning när det gäller tex Sanchez. Från att igår vara så gott som klart börjar nu Udineses ägare yra om att han minsann vill ha närmare 50m för Sanchez. Tidningarna i Barcelona borde fan stilla sig lite under silly season. Ett skämt är vad de är. Det går inte att lita på någonting när de hävdar att nu är det i princip klart.
Barcelona westinho
2011-06-20 15:37
Neymar (Santos): "Chosing between joining Madrid or Barça? (advisor puts an end to the interview)" [as]

Hahah..
DavMessi
2011-06-20 15:36
Gio Style

Men herregud...du skriver att chilenska medier har skrivit att han vill dit. Det var ju de som skrev att han skulle åka till Barcelona idag och slutföra transfern. Det var en lögn. Kan du inte förstå att det också KAN vara en lögn?
Så här sade landslagstränaren idag;

We have spoken about this possibility he has," Borghi said. "It's not easy. He's 22 and his transfer costs a lot of money, but he is ready to play anywhere.

Läs den sista meningen. Jag tror också att han skulle vilja komma hit MEN vi har inte fått konkreta bevis, så sluta övertyga er själva. Nu låter jag väldigt negativ men man måste vara källkritisk, går inte att lita på allt och alla tyvärr, främst SPORT, herregud vilken usel tidning, kommer aldrig att läsa den framöver.
Annons: