/spanien/barcelona/forum/11692.aspx/spanien/barcelona/forum/11692.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Rogge
2011-06-21 12:52
Heywood

Finns flera anledningar till det. En är att vi tidigaren inte haft råd då arenan byggts. En annan är Wengers filosofi att vinna med "hemmaodlat". Han är en stark motståndare till köphysteri och löjliga överpriser. Han vill vinna med ett lag som vuxit upp och utvecklats tillsammans. En vacker filosofi, men den har bara tagit oss nästan ända fram. Nu kommer han nog att krydda sitt lagbygge med lite etablerade namn, pressen att vinna är tuffare än någonsin och röster har börjat väckas mot honom. Det talas mycket om Gervinho, Samba, Cahill, Parker; spelare med lite mer rutin och färdig kvalitet. Vi får väl se, kanske siktar Wenger ännu högre än så.
Gogogo
2011-06-21 12:48
Fernando Gago

Raiola är en clown men vet hur man tjänar pengar. Jag syftar på kommentarerna bl a här inne. Utan Zlatans 2/3 av säsongen hade säsongen mycket väl kunnat sluta annorlunda. Hur många matcher avgjorde han inte, ofta på egen hand? Behandlingen var orättvis tycker jag.

Och vill Cesc träna under Guardiola är det ju bara vänta eftersom det ryktats om att Guardiola ska ersätta Wenger (väldigt lösryckt iofs, men om något år så...).
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-06-21 12:47
Ska Madridsupportrar komma in här och läxa upp oss? För det första - ta hand om era ungdomar och skaffa lite självrespekt. Världens största klubb med en offermentalitet likt div2-klubbar.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-21 12:46
Gogogo

Var det inte snarare Zlatan och Raiola som spottade på Barcelona?
Det kanske bara är de svenska Arsenalfansen som förnekar Fabregas att få byta klubb och må bra. Är väl bättre att tvinga kvar honom och låta honom förbli miserabel medan hans barndomsvänner radar upp segrar pga att man har en tränare som vägrar sälja spelare som inte vill vara kvar.
,Sami
2011-06-21 12:45
Hetfield

Nu börjar det hända saker.

Cesc Fabregas is considering to not show up for Arsenal's first training if coach Wenger doesn't keep his promise of letting him go. [md]
2011-06-21 12:45
Rogge.

Precis! Jag är säker på att han skulle stanna om Arsenal skulle ha vunnit en stor titel förra eller förrförra säsongen. Men det kan verkligen inte vara lätt för honom när han ser sina bästa vänner Piqué och Puyol vinna allt som går att vinna.

Sen har jag en fråga till dig som är insatt i klubben Arsenal. Det finns flera klubbar i Premier League som lever över deras tillgångar, de värvar dyrt men det resulterar också i titlar. Varför är inte det en möjlighet för Arsenal?
Rogge
2011-06-21 12:44
Wenger har sagt att han ska vara aktiv i detta fönster och kanske är det det som avgör om Cesc stannar eller går.
Gogogo
Fernando Gago

Cesc blev ju inte utbuad den gångna säsongen, varför skulle han det nu? Tvärt om blev han hyllad. Han har särskilda band till klubben och Wenger. Utan hade han förmodligen inte varit där han är nu: lagkapten för ett av världens största lag, VM- och EM-vinnare och ansedd som en av världens bästa mittfältare. De förädlade råmaterialet Cesc. Och Cesc behandlas som allt annat än skit i Arsenal. Inte riktigt som Barcelona som spottar på sina egna spelare pga en dålig vår (Zlatan).
geegiii

Bra inlägg där. Debatten mellan oss andra har faktiskt hållits på en okej nivå. Ditt inlägg däremot är inte ens värt att bedöma sig med ett svar.

Real Madrid geegiii
2011-06-21 12:43
¡Barca! - Crèma Catalana //

Culès = Culos
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-21 12:43
Geegi - rövhål? Banna idioten
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid geegiii
2011-06-21 12:42
"Skillnaden är att vi förhandlar med laget och betalar. Vi viskar inte saker i deras öron i smyg."

Hahah, du lever i en naiv bubbla kring din klubb (som majoriteten av er rövhål gör).
Dags att komma ut va?
Rogge
Det verkar ju som ni känner Cesc eftersom ni vet hur han tänker. Kanske vill han stanna? Kanske vill han lämna? Vi vet inte det. Därför känns den biten rätt onödig.
Rogge

Men Fabregas är nog rätt besviken på Wenger då han antagligen redan gjort det klart för honom att han vill vinna en titel. Wenger sket i det återigen och värvade in tre clowner från Frankrike som fick sitta på bänken. Hur mycket är Wengers löften värda nu? Wenger väljer ju typ själv att inte vinna titlar, Arsenal har bra med pengar, en bra arena och många talangfulla spelare. Men han skiter i att köpa in ett par riktiga stjärnor och således förblir hans klubb en farmarklubb eller en "stepping stone" till de stora klubbarna.
2011-06-21 12:40
Om Leeds talangen sade Leeds ledninge följande: . "But this is an amicable parting of the ways and there is no issue with Barcelona over this"

Däremot måste UEFA och FIFA skydda unga spelare. Måste finnas tydliga regler om vilken ålder som är lämplig för spelare att bli värvade.
Rogge
2011-06-21 12:40
Hetfield

Arsenal gjorde säkert fel där, men om man tror att Barca inte gör liknande saker så är man naiv.

Heywood

Det senaste uttalandet från Cesc gick ut på att han var nöjd med båda alternativen. Jag tycker inte heller att han skulle svika om han lämnade, jag förstår att Barca lockar. Jag tror dock att det också lockar att försöka ta en titel innan han lämnar.
Barcelona Hetfield
2011-06-21 12:38
Varför ifrågasätter ni aldrig Cesc och Wenger? Varför är det alltid Barcelona som är boven i dramat?

Om lagkaptenen i Arsenal vill bort, är det inte snarare det som problemet än att Barcelona vill ha honom? Barcelona kan erbjuda 3 miljarder, men om Cescs hjärta var i Arsenal så hade han sagt nej.
Om ens flickvän är otrogen med en randomkille så blir man ju inte besviken på killen, utan på ens flickvän right?
Tänk till lite.

Tänk lite innan ni drygar er.
2011-06-21 12:38
Förstår inte hur Arsenalfans ens kan tänka tanken att tvinga kvar Fabregas i klubben, kan dom inte unna honom att faktiskt få pröva lyckan i sitt hemland? Han har gjort rätt mycket för klubben och ändå behandlas han som en skit som ska tvingas spela kvar på sitt kontrakt, och med största sannolikhet kommer han bli utbuad hela säsongen om soppan fortsätter. Han är lagkapten och kom från Barcelona till Arsenal som 16 åring. Förstår inte britterna att han kanske vill spela för sin moderklubb som råkar vara bäst i världen?

Rogge

Det är ju sanning. Varför ska jag kringgå den?
Rogge
2011-06-21 12:36
Hur svider det för dig? Det är väl deras förlust i så fall. Jag bara väntade på "vi är bäst i världen, ni är förlorare"-kortet. Där kom det.
2011-06-21 12:35
Rogge.

Jag förstår att alla Arsenalfans vill behålla Cesc. Men känns det inte lite som ett svek från hans sida? Det är ju uppenbart att han har tankar någon annanstans.

Hade Xavi eller Puyol velat liknande när vi hade vår tunga period hade jag önskat att vi sålde de. De hade lätt kunnat göra en Figo och tjäna pengar någon annanstans.

Gillar för övrigt när Rosell igår flikade in Mascheranos övergång. Han talade om att han aldrig hade sett en spelare betala ur egen ficka för att finansiera sin transfer.Ja, han förväntar väl sig att Cesc själv ska betala övergångssumman. :P
Barcelona Hetfield
2011-06-21 12:35
Rogge

Ett ord: Merida.

Google that shit.
2011-06-21 12:34
Rogge

Det som svider på riktigt är väl att dessa spelare Arsenal snor kommer aldrig någonsin få veta hur det känns att vinna något i sin klubb såvida dom inte byter klubb. Arsenal fostrar upp sina spelare till förlorare och förlorare förblir dom i den miljön.

Sedan är metoderna en aning olika klubbarna emellan. Men det finns andra personer här inne som har bättre koll på dom turerna.

Rogge
2011-06-21 12:34
Hetfield

"Skillnaden är att vi förhandlar med laget och betalar. Vi viskar inte saker i deras öron i smyg." Tror du på det själv?

Gogogo
2011-06-21 12:33
Äh, om ungdomarna vill spela i Barcelona så stannar de väl? Uppenbarligen ser de att chansen att utvecklas är större i andra klubbar.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-21 12:33
Cesc Fabregas is considering to not show up for Arsenal's first training if coach Wenger doesn't keep his promise of letting him go. [md]
Postat via SvenskaFans-appen
Rogge
2011-06-21 12:32
Fernando Gago

Det är väl ingen som har förstört spelarmarknaden för Arsenal. De som får jobbigt är ju de klubbar som jagar de dyraste spelarna. Och du vet väl att även Barca plockar unga talanger från andra klubbar, senast från Leeds om jag inte minns fel. Även dessa övergångar ger dåligt med cash till den säljande klubben, precis som i Cesc-affären. Det som svider är väl att det är Barca som drabbas då Arsenal tar spelare därifrån.
Barcelona Sano97
2011-06-21 12:31
Haha dröm vidare!!
2011-06-21 12:29
Skillnaden är väl att Arsenal rövar bort spelare. Ordagrannt. Håller dom på hemlig ort etc.

Hetfield

Ja, det är helt fantastiskt. Varje år samma visa. Han vill verkligen inte tro på det, kan väl inte stämma att hans spännande fascinernade bygge inte vinner allt? Det måste vara en komplott.

Tycker personligen det är bland det viktigaste en tränare kan ha inom sig. Att erkänna att det egna laget gjorde en skitmatch eller att det andra laget var bättre. Heder och ödmjukhet. Att skylla på väder, domarkåren, matförgiftning eller sitt horoskop är bara usla ursäker som jag inte köper.
Barcelona Hetfield
2011-06-21 12:28
Fernando Gago

Haha, jag älskar Wengers ansiktsuttryck varje gång han ger en intervju efter att Arsenal har åkt ut ur CL eller tappar titelracet i ligan.. Förvirrad, chockad, besviken och skeptisk.
Faktiskt hysteriskt.

Han är som den schizofrena personen som tror att alla med röda kläder är kommunister som är ute efter honom. Det är aldrig hans fel att Arsenal går utan titlar. Aldrig.
Det kan bero på vädret eller gräsmattan, men aldrig Wenger.

Gogogo

Skillnaden är att vi förhandlar med laget och betalar. Vi viskar inte saker i deras öron i smyg.
Gogogo
2011-06-21 12:27
Fernando Gago

Uhm, dammsög inte Barcelona nån annan spansk klubb på talanger rätt nyligen? Alla snor av varandra och ingen tvingar ungdomarna att byta klubb.
Annons: