/spanien/barcelona/forum/11689.aspx/spanien/barcelona/forum/11689.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nesto
2011-07-14 22:01
*klappklapp* Pique!

Svar ja
Barcelona *klappklapp* Pique!
2011-07-14 21:59
Har totalt missat att Eusebio har tagit över Barcelona B, är det samma Eusebio som hjälpte Rijkaard?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-14 21:59
Rogge

Hussein, inte Hassan.
Jag har inte sagt att jag inte skullle tro på Fabregas, det jag har sagt är att det Fabregas sade för några månader sedan spelar ingen roll idag med tanke på vad Xavi sade igår. Vilken spelare säger inte att han vill spela och vinna titlar i den klubb han spelar i? Klart att man vill det.

Han är rädd, han vågar inte gå ut själv och säga vart han vill spela. En intervju som utspelar sig mitt under en pågående säsong är lika med nada när Silly Season drar igång.
Barcelona Rambla~
2011-07-14 21:58
Du borde ta och lyssna på Graham Hunters tankar om saken istället.

Jag anser tex att Wenger borde ha bättre omdöme än att gå bakom ryggen på Barcelona som lägger ner tid, pengar och mycket jobb på att utbilda talanger, och istället kontakta dessa talangers föräldrar och vifta med sedelbuntar. Istället för att kontakta klubben istället, vilket säkert också kunnat bidra med bättre relationer. Jag antar att alla parter istället väljer att se om sitt eget hus.
Rogge
2011-07-14 21:58
Sorry, Hussein skulle det vara. Tyckte jag såg Hassan nånstans.
Barcelona Basuuka
2011-07-14 21:57
Även fast jag håller med att man kunde låtit bli att publicera intervjun på hemsidan för att slippa onödigt tjafs, så är det ju inte på något sätt fel att göra det.
Spanien Batrat_XL
2011-07-14 21:57
Rambla~ //

Må så vara, absolut! Jag tycker att Pep (i sina uttalanden) har visat oerhörd respekt för Arsenal som klubb, vilket gläder mig mycket. Men Pep är manager för Barcelona, nu vet jag inte hur det fungerar i Spanien, men när Wenger vill köpa en spelare så är det han som bestämmer hur mycket Arsenal ska betala, så länge det håller sig inom transferbudgeten. Barcelona lägger gång på gång bud på Fabregas som är i runda slängar 25% mindre än vad Arsenal begär som minimumkrav. Om det är Pep som nu har ansvaret för detta så skulle han vinna min respekt ännu mer än vad jag redan har för honom, men om det inte är hans "fel" så får du gärna styra mig till den personen som faktiskt har ansvaret för detta så jag kan rikta min skit ditåt istället :)
Barcelona II Barça II
2011-07-14 21:55
Rogge:

Han heter inte Hassan!
Rogge
2011-07-14 21:55
Ramla

Jag anser att de borde ha bättre omdöme än så. Denna artikel skadar Cesc, Xavi och relationen mellan klubbarna och deras fans. Det är ju dagens diskussion här ett tydligt exempel på. Denna fråga är så infekterad att Barca inte behöver kasta bensin på elden. Det lär inte heller göra Wenger mer benägen att sälja, om det nu var tanken med det hela. Känns bara korkat och lite grann är det att binda ris åt sin egen rygg.
Rogge
2011-07-14 21:52
Hassan

Varför vill du så gärna att Cesc uttalar sig i frågan offentligt om du ändå tror att allt han säger där är osant och endast sådant han känner sig tvingad att säga? Då är det ju helt onödigt. Jag tycker också att han kan göra det, men jag tror ju på hans ord.
Barcelona Rambla~
2011-07-14 21:51
Rogge

Har inte Barca precis som Arsenal, Man United mfl klubbar rätten att lägga ut vad som skrivs bland media i fotbollsvärlden? Det är ju det som de har gjort. Fast du anser kanske att bara för att det nu råkade vara Xavi det handlade om, en egen spelare, ska de inte rapportera om denna nyhet?
Rogge
2011-07-14 21:49
Jag har aldrig sagt att det var Barcelona som skötte intervjun, men de har trots allt möjligheten att inte publicera den på sin sida. Något de valde att göra.
Barcelona Rambla~
2011-07-14 21:49
Batrat_XL

Ett bra inlägg förutom en sak. Varför drar du in Pep i det här? Han har mig veterligen aldrig uttalat negativt om Arsenal eller hintat om att Cesc vill lämna. Du borde lämnat Pep helt utanför.
Rogge
2011-07-14 21:45
Därför att Barca publicerar det på sin sida, de hade de inte behövt. Nu tolkar många det som att Xavi gör detta i förhandlingssyfte, vilket förmodligen inte var hans tanke från början. Men för Barca kommer hans ord lägligt.
Barcelona Rambla~
2011-07-14 21:44
Rogge

Bara så du är medveten om det. Det där är din personliga tolkning och inte fakta.
Xavi gav inte någon intervju för Barcelonas press. Det var en presskonferens på hans egna kampus för ungdomar.

En fråga. Ur en journalistisk syninkel, är det fel av Barcelonas pressavdelning att skriva om "nyheten"? Alla andra medier gör ju det. Du är säkert medveten om att alla stora klubbar har sina egna pressavdelningar. Vill tex minnas hur Arsenals dito någon gång skrivit om transferrykten där enga spelare uttalat sig om andra klubbars spelare.
Barcelona Basuuka
Rogge

Håller med, förutom det med barcas officiella site. Det var inte barca som hade en presskonferens utan Xavi som hade en egen under sin fotbolls akademi. Precis som all media i Katalonien så publicerade barcas hemsida presskonferensen, precis som alla andra lag också gör när deras spelaren har blivit intervjuade av annan media.
Spanien Batrat_XL
Let's break it down for a second!

Jag, som Arsenalsupporter, vill klargöra ett par saker. Tycker att det har blivit sandlådenivå, både på vårt eget och på Barcas forum.

Jag tänker inte säga att F.C. Barcelona är en skitklubb, för det är dom inte!

Jag tänker inte säga att Cesc Fabregas är illojal, för det är han inte!

Jag tänker inte ge mig på Xavi Hernandes som fotbollsspelare, för han är en av de absolut bästa!

Vad som är A och O i denna "konflikt", och vad som Barca, Pep Guardiola, Barcas spelare och deras supportrar måste förstå är följande:

Cesc Fabregas har varit en del av Arsenal åtta år nu, han kom till klubben som en pubertal spanjor som inte visste ut eller in i London, England och i Arsenal. Det tog honom knappt ett halvår för att som 16-åring debutera i A-laget och dessutom bli den yngste målskytten i Arsenals historia. Det tog honom ett år innan han blev helt bofast i startelvan, två år att ta över Patrick Vieiras gamla tröjnummer och gå in som navet i laget. Cesc var vid den här tiden 18 år gammal. När han var nyss fyllda 21 så fick han ta över kaptensbindeln i Arsenal som en av de yngsta i Arsenals historia, något som i England är något av det största man kan göra! Fabregas har gjort många stordåd för Arsenal, men Arsenal har också gjort många stordåd för Fabregas! Hur många andra toppklubbar i världen släpper fram en blott 16-årig pojk i på det centrala mittfältet? Vilken annan manager än Arsene Wenger skulle satsa så hårt på en så ung spelare? Hur många andra klubbar i England skulle göra en 21-årig spanjor lagkapten? Cesc Fabregas har Arsenal att tacka för mycket och vise versa. Jag är 100% säker på att Cesc är oerhört tacksam för vad Wenger och Arsenal har gjort för honom.

Jag kan däremot förstå Barcelona, nu bryr jag mig inte ett jota om spansk fotboll men naturligtvis så vet jag hur Barcas spel ser ut och jag vet också att Cesc är en av få, om ens någon, som skulle kunna bidra med mer kvalitét till klubbens innermittfält. Cesc är katalan, vet vad "Mas que un club" innebär och har Barca i sin ryggmärg. Naturligtvis vore då Cesc en naturlig värvning för Peps lag!

MEN: Vad Pep måste förstå är att om han ska försöka värva en av Arsenals viktigaste och bästa spelare så MÅSTE han slanta upp! Oavsett hur ofta Cesc har varit skadad så har han ändå ett sjukt högt värde för Arsenal. Han har ett långt kontrakt, han trivs i klubben och alla i klubben trivs med honom! Arsenal har inga problem med pengar och behöver således inte tacka ja till vad fan som helst. Om Barcelona verkligen vill ha Cesc så borde man visa Arsenal den respekten att man antingen erbjuder klubben vad man vill ha för spelaren eller säger "Okej, vi förstår. Han är värt XXX för er men bara YYY för oss, vi satsar på någon annan. Skulle Guardiola göra detta skulle han växa i mångas ögon. Alla som läser detta kan skriva upp att Arsene Wenger aldrig skulle börja envisas med att lägga skambud på Leo Messi och framförallt skulle man aldrig lägga upp att Leo Messi vill till klubben på sin officiella hemsida, oavsett om det är sanning eller inte!

En sak till: Jag förstår att det är frustrerande för Barca och dess supportrar att Arsenal har en förkärlek för att knyta till sig talanger från deras ungdomsverksamhet, men tyvärr är det så reglerna ser ut! Dessa spelare har möjligheten att röra på sig och dom ser möjligen större chanser till att bli en lagkugge i Arsenal än i Barcelona.

So long.
Rogge
2011-07-14 21:43
real is my bitch,,arsenal too

Vi förstod första gången, vi behövde inte nio likadana.
Barcelona Barca4eva
2011-07-14 21:39
Rogge

Du har ju en del rätt...men vänta nu. Varför vänder du Xavis uttalande till klubben?

Det var ju ändå Xavis egna ord...

Enligt mig är det hans fel och ingen annans, även om han kanske berättar sanningen. Han hade inte behövt säga det där.
Rogge
2011-07-14 21:36
Jag bryr mig egentligen inte om vad Xavi säger. Hans ord är hans tolkning av vad Cesc sagt till honom i förtroende, vänner emellan. Cesc har säkert uttryckt sin frustration och sin tvekan över vad som är rätt beslut att ta. Cesc säger naturligtvis också olika saker beroende på vem han pratar med, det gör vi väl alla. Tillsammans med Barca-kompisar blir det säkert en del som han inte tycker eller säger i andra sammanhang. Problemet är att Xavi sedan för denna tolkning vidare till hela världen, genom media. När det publiceras på Barcas officiella sida görs han till representant för klubben och i den rollen undergräver han, medvetet eller omedvetet, Cescs position i Arsenal. Han gör Cesc omöjlig och om detta sker i syfte att sänka Cescs pris så är det väldigt smutsigt gjort. Kanske inte av Xavi, men av Barca, som utnyttjar både Xavi och Cesc. Deras vänskap och förtroende för varandra utnyttjas i ekonomiskt syfte. Hade jag varit Cesc så hade jag varit vansinnig, och hade jag varit Xavi så hade jag varit besviken på Barca som framställer mig som dryg och respektlös.
Barcelona är visst villiga att offra Cescs och Xavis anseende för att få som de vill, om detta är godkänt av Cesc, det vet jag inte, men det är ytterst osannolikt.
Barcelona II Barça II
2011-07-14 21:35
Rambla~:

Jo, du har faktiskt rätt, så länge det inte är off topic så är det väll okej.
Men det börjar bli jävligt tjatigt bara.

Hoppas Fabregas går ut och säger att han vill stanna kvar i Arsenal så det lugnar ner sig :-).
Barcelona Hyder
2011-07-14 21:32
H.Alavi - Magico!

Skillnaden är väll bara att skiten som Patrik Sjögren får ta emot är befogad :-)
2011-07-14 21:29
Nu vet jag hur Patrik Sjögren känner sig, eller ja, nästan iaf. :P
Barcelona Messidinho_10
2011-07-14 21:29
H.Alavi - Magico!

Jo det sant. Jag tänkte ju på ditt bästa där eftersom du skrev att du har fått mycket skit, så tänkte jag kanske det vore bäst o göra det.

Barcelona Andreas - V.V
2011-07-14 21:28
Det är coolt att hata i Sveriges samhälle, att hoppa på "lynch-tåg" är också coolt, det är därför hatet blir så omfattande.
Största delen beror dock på avundsjuka.
Barcelona real is my bitch,,arsenal too
2011-07-14 21:27
Namn: Fabregasssssss
Sänt: 2011-07-14 21:23
Fabregas and Pique are best friends

Fabregas 8 years in Arsenal first team = 3 titles

Pique 3 years in Barcelonas first team = 10 titles

NO WONDER FABREGAS WANNA COME, OPEN YOUR GODDAM EYES YOU PATHETIC ARSENAL FANS
Barcelona barca111
2011-07-14 21:27
någon som kan översätta detta?
2011-07-14 21:24
Messidinho_10

Problemet ligger inte hos mig utan hos idioterna som inte kan läsa en artikel/krönika och acceptera den, oavsett om man gillar den eller inte. Jag är inte mig själv om jag inte skriver vad jag tycker och tänker, det vore fel av mig.

Jag har fått ta en hel del skit idag ja, men jag står fortfarande fast vid min poäng.

----

Rambla

Very strange place.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-14 21:24
Messidinho.10

Tankspridd mycket?
Barcelona Basuuka
2011-07-14 21:23
Jaha jaha, nu har man övergått på Arsenal forumet från att diskutera cesc-gate till hur mycket droger det säljs i Barcelona....:D

Måste vara surt för gunners-supportrar att deras största stjärna vill lämna, men det börjar bli för uttjatad. Cesc borde "man up" och officiellt gå ut med att han vill lämna och inte ha sina polaren som budbäraren.
Annons: