/spanien/barcelona/forum/11683.aspx/spanien/barcelona/forum/11683.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-06-24 00:59
Andreas

Usch, sill kan vara bland det vidrigaste som finns. Jag vet, det är en traditionell svensk grej att alltid käka sill & potäter på midsommar, men inte för min del. Duger gott med bara alkohol. :-)

el Flaco. True story, Gago för 65 miljoner euro vore som tre nätter med Jennifer López. Jag ryser av bara tanken.
Barcelona B-Guden
2011-06-24 00:58
Lite off topic men.

Kan nån länka till klippet där Marcelo springer runt och kaxar sig efter att ha sparkat en spelare ? eller nåt sådant...
DavMessi
2011-06-24 00:58
Ja, jag vet men ändå. Det är ändå en klassiker.
Barcelona Alvés
2011-06-24 00:57
Undra vem som blir vårat första nyförvärv denna löjliga sommar
Barcelona Andreas - V.V / Crackòvia!
2011-06-24 00:56
Det ska bli gott med lite SILL(Y) Season & Potäter senare idag, inte sant?
Barcelona el Flaco
2011-06-24 00:46
Att betala 40 miljoner för Cesc vore en galenskap. Att betala 65 miljoner för Gago vore ett århundradets deal.
Barcelona Alvés
2011-06-24 00:45
Atlético addeh
2011-06-24 00:45
Gonzalez_Barca

Hur långt kontrakt sitter Gago på? Som Andreas säger har han en, så klart, fruktansvärt hög utköpsklausul, så längden på kontraktet kommer bli avgörande för hur billigt vi kommer kunna få honom. 100 miljoner euro vore ett kap om ni frågar mig.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-24 00:43
Rogge

Hat inte hört något om att Arsenal ska ha nobbat ett bud. Däremot säger tidningen Cesc.es att Barca skickade Bartomeu till London förra veckan för att förhandla om Cesc. Barca ska ha erbjudit Arsenal €35 Miljoner och Arsenal sa varken ja eller nej utan dem skulle granska budet innan dem gjorde sitt val.

Ta det med en nypa salt, det är ju trots allt tidningen Cesc.es som kommer med uppgifterna.
Barcelona Andreas - V.V / Crackòvia!
2011-06-24 00:40
Alvés/

Gammal men ack så bra :P

Gonzalez_Barca /

Frågan är om Real Madrid kommer acceptera det där, hans klausul ligger väl på 150 milj euro?

Barcelona Gonzalez_Barca
2011-06-24 00:40
"Zubizarreta confirmed for Cadena Ser that Barcelona has made an offer worth 65 million euro for Real Madrid midfielder Fernando Gago [Sport]"

Äntligen! :D
Barcelona Blaugrana91
2011-06-24 00:37
Alvés

HAHA! Och det lär låta likadant nästa säsong! ;)

Passar på att gratulera Messi på födelsedagen! Tänk att han bara är 24 år och redan nu så galet bra, tänk på att han fortfarande utvecklas också!
Rogge
2011-06-24 00:37
Hur trovärdiga är uppgifterna om Barcas senaste bud på Cesc? 31 miljoner pund lär budet vara på. Hört något om det? Arsenal sägs ha nobbat, frågan är dock om det ens har hänt.
Barcelona Trippeln
2011-06-24 00:32
Gago fulländar Barca!
Barcelona Alvés
2011-06-24 00:30
"A Real fan in...

August: 'We're gonna win the treble!'
December: 'We're gonna win the double!'
March: 'We're gonna win the League!'
June: 'We've got 9 CL."
Barcelona el Flaco
2011-06-24 00:26
Alvés/

Den pojken på bilden örfilade Messi, knäade Kun i magen och spottade Tévez i ansiktet för att komma åt Gagos autograf.
Atlético addeh
2011-06-24 00:25
I dessa Gago-moments passar jag på att länka ett klipp som ligger mig varmt om hjärtat. Hetfield brukar säga att ett Youtube-klipp kan få vilken spelare som helst att se ut som världens bästa, borde det då inte rimligtvis bli en sorts moteffekt om klippet i fråga enbart innehåller usla insatser från spelaren?

Från en argentinare till en annan. Messi 24 år idag. Hoppas han får en fin födelsedag, det är han, mer än någon annan (förutom Gago), värd. Otroligt vad han hunnit med hittills under sin karriär.
Barcelona Alvés
2011-06-24 00:24
Gago is a hell of a drug...
Barcelona el Flaco
2011-06-24 00:21
Hetfield/

LOL! Touché.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-06-24 00:20
el Flaco

Gago är DEN som får jorden att snurra runt solen.
Barcelona Koeman_4
2011-06-24 00:19
Grattis Messi på födelsedagen, ett år äldre, ett års mer rutin, du världens bäste!
Barcelona el Flaco
2011-06-24 00:17
Hetfield/

Gago var den som sa till Galilei att jorden snurrar runt solen och inte tvärtom.
2011-06-24 00:15
el Flaco

Om Gago hade sagt att upp är ner, så hade hela världen vänts upp och ner. True story.

addeh

Hehe true, vi ska vara tacksamma för det.

Atlético addeh
2011-06-24 00:15
Hetfield

Att Zubi inte fått ned priset på Rossi måste väl ändå vara det bästa han "lyckats" med då italienaren inte har något här att göra. Det är en fantastisk spelare, men som jag ser det inget Barcelona-material.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-24 00:10
el Flaco

Håller med, tycker inte heller att man ska döma Zubi och Co innan Silly Season är över. För det första har inte ens transferfönstret officielt öppnat ännu, utan det öppnas den 1 juli. Så det är knappast någon panik.

Sen visst Malaga har värvat bra spelare, men dem spelarna är inte i närheten av dem spelarna Barca sägs vilja ha. Klart det går snabbare att göra klart med spelare som inte kostar närmare €30 Miljoner, vilket dem flesta av våra måltavlor gör. Man får ha förståelse för att det tar lite tid att fixa stora affärer.

Dessutom har ingen klubb gjort någon "storvärvning" ännu, så vi ska nog ha lite tålamod.

Men visst hade det varit skönt om en värvning blir officiel snart och så tror jag nog att det blir också.
Barcelona el Flaco
2011-06-24 00:06
En sak man ska komma ihåg är att Zubi inte arbetar helt ensamt, att han fattar besluten tillsammans med Bartomeu i första hand och även Rosell. Så att Zubi ska ta emot allt skit idag är lite orättvist.

Hetfield/

Fair enough. :)
Men hade Gago skrivit "rätvisst" hade det svenska lexikonet varit tvunget att rätta sig efter honom.
2011-06-24 00:03
Detta är vad Zubi har lyckats med hittills:

* Han har inte lyckats få ner priset på Rossi som är 30 miljoner.

* Han är så dålig på att förhandla att Sanchez pris har ökat med 1/3 från vad det var.

* Han har inte sålt Milito, Jeffren, Maxwell, Soriano än. Han har inte ens lyckats få småköp som Botia och Jose Angel.

* Det är fortfarande stalemate när det gäller Cesc.

Seriously, ta ut tummen ur röven och gör något vettigt eller anställ någon som har cojones. Jag vill ha sportchefer som Monchi, Galliani osv. sluga gubbar som skulle kunna sälja is till eskimåer.

Rosell anställde nog Zubi för att göra Pep glad, han gör allt för att behålla Pep.

el Flaco

Inte för att vara en douchebag, men ser att du skriver det ofta så rättar dig för din skull. Det stavas "rättvist", inte "rättvisst" :P
Barcelona Essienesque
2011-06-24 00:02
el Flaco

Jojo, men samtidigt får du inte glömma att spelarna kommer till Malaga! Betydligt mer lockande att spela för Barcelona, så den skillnaden borde egentligen jämna ut sig.
Barcelona el Flaco
2011-06-23 23:59
Innan vi börjar hylla Malaga för sina värvningar ska vi ha i åtanke att för det första har de köpt spelare som inte funnits under vår radar och för det andra har deras "ägare" betydligt större plånbok än Rosell.

Jag är nöjd så länge vår ledning inte betalar överpriser för spelare som inte är tänkt att gå in i startelvan. Jag avvaktar med att göra min bedömning av Rosell, Bartomeu och Zubi tills efter silly season är över.
Barcelona Essienesque
2011-06-23 23:58
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Tänkte likadant idag. Malagas sportchef eller whoever det är som utför deras värvningar är boss-status. Zubi vet nog inte vad han gör i sina förhandlingar. Beter sig som att han prutar med frukthandlare i Thailand eller något.
Annons: