/spanien/barcelona/forum/11682.aspx/spanien/barcelona/forum/11682.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-22 10:41
Hehe, snacka om att Manchester City och Real Madrid förstör marknaden totalt. Om nu det engelska laget bjuder 40 + 5 på Sánchez så vet jag inte vad jag ska säga, det är han absolut inte värd. Läste också på Puertan att Pérez ska vara beredd att betala 45 miljoner för Neymar, en talang som imponerat i brasilianska ligan. Dessutom 5 miljoner i årslön, vilket skulle vara två mer än vad Sánchez var tänkt att få hos oss.

Nu behöver ju inte något av det här vara sant, men man kan ju undra varför marknaden bara stiger och stiger för varje transferfönster. 45 miljoner euro för en talang som Neymar öär ju helt sjukt. Alla kommer ju i framtiden vilja ha det fört sina "supertalanger". Han är värd max 15 miljoner, och det spelar ingen roll att han kan bli en världsspelare i framtiden.

Det roliga är ju att Bojan presterat så mycket mer än Neymar. Han har petat Zlatan, gjort mål mot starka lag i La Liga och i CL. Han gjorde 10 ligamål som 17-åring. Den här killen är alltså värd 30 miljoner mindre än Neymar? Suck.
Barcelona Deulofeu
2011-06-22 10:40
Namn: L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
Sänt: 2011-06-22 10:11
Xavi och Iniesta alltså... Wow

Kolla lite i spåkulan då kan vårt centrala mittfält bestå av bröderna Alcantara en högerfot och en vänsterfot ; ) Två brassar med nästan lika bra teknik som Piff och Puff.
Barcelona Deulofeu
2011-06-22 10:37
Det känns som detta silly season verkligen är ett vägskäl vart ska barca ta vägen och hur behandlar de spelarna från egna leden.Det är så viktigt att det blir rätt för om man ser på hur Real värvar så kommer de förr eller senare ta över igen se bara på deras lag sanslöst talangfullt och de fortsätter att köpa väldigt ingt.Det verkar som om Mourinho har kommit till laget där han vill stanna det enda som kan få bort honom därifrån är väl om Pep ser till att han blir tomhänt eller nästintill som förra säsongen.Sådant tålamod har väl knappast Real att han får en säsomg till på sig ifall han inte vinner något nästa år? Jag måste säga att det gör ont varje gång Real värvar för de köper upp spelare som jag mer än gärna hade sett i Barca tex Varane han är en rå diamant som kommer bli nya Thuram. MOurinho påstår att han är tredjevalet som mittback efter Pepe samt Carvalho.Han får alltså konkurrera med Albiol och den matchen är redan vunnen...räknar med att Garay försvinner.Köper de dessutom Neymar då vet jag inte längre hur de ska formera sitt lag men vilka matcher det kommer att bli.

Barca måste göra allt rätt denna säsongen så för min del är det ok att det tar lite tid varje värvning måste vägas och bli rätt.När vi dessutom gör oss av med spelare som kan vårt system som Jeffren samt Bojan vill det till att ersättarna är bättre och kan tillföra något.

Om vi köper Sanchez lär City lägga bud på Villa ska vi sälja då? Vi har endast Messi isåfall som kan spela centralt men att byta ut en Villa mot Sanchez känns rättså okej.Man vill ju gärna ge Villa mer än en säsong i Barca för han kommer bli bättre men inte yngre...Om ett eller två år får vi inget för honom nu kan vi i princip ersätta honom med Sanchez.Jag tror personligen att Sanchez skulle ligga bakom mer mål än vad Villa gjort denna säsong.

Har vi kvar Villa har vi bra täckning på 9 positionen.Vi kan inte köpa Sanchez för att inte starta honom han är alldeles för dyr.Mycket svårt detta allt måste bli rätt.

Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-22 10:30
Om det stämmer att Man City har bjudit €40m+5m för Sánchez så hoppas jag verkligen inte att Barça försöker matcha det budet för det är han jävlar i det inte värd. Vill han gå till Barcelona för det andra budet så gärna men inte för City-budet.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-22 10:11
Xavi och Iniesta alltså... Wow

Tror aldrig det kommer komma mittfältare med lika bra spelförståelse och förmågan att verkligen hålla bollen inom laget och styra tempot. Det har ju funnits många bra playmakers som Ronaldinho och Zidane men just det här med att styra spelet och bestämma tempot med korta, långa passningar, aldrig slå bort en passning heller och göra så många assist, att kunna leka bort en match med kortpassningsspel... Det är helt magiskt. Xavi och Iniesta är kungar av fotbollen, inget snack.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-22 09:59
Udinese pressure Alexis Sanchez to join Man City, who offer 40M+5M, while the player's first choice Barcelona only offer 29M+variables. [md]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FC Barcelona #10
2011-06-22 09:04
Xavi & Iniesta = O.O
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-22 02:00
Barcelonistas

Får sällan rysningar men nu fick jag det. Xavi och Iniesta. Vilken jävla vacker duo.
Är visserligen full men nog om det. Fin länk.
Barcelonistas
2011-06-22 01:45
Xavi - Iniesta the story so far!

Länktips.
Atlético addeh
2011-06-22 01:44
H.Alavi

Det stämmer, vinner Urrutia presidentvalet kommer Bielsa ta över som tränare. Sägs det i alla fall, men det är pålitliga källor och flertalet sådana som rapporterat om det. Tror som dig & Hyder att Athletic kan nå CL nästa säsong.

Málaga kommer bli otroligt intressanta att följa, men det vill till minst ett par riktigt bra värvningar till för att de ska kunna hota om CL. Annars känns allt annat än Europaplats nästa säsong som ett misslyckande för klubben.
Barcelonistas
2011-06-22 01:40
Tarrak du gör ett bra jobb här, dom andra kan dra åt helvete som säger annat.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-06-22 01:38

Ja, Rosell är ingen dum man. Men han har ett enormt stort ego. Det verkar som att han har en personlig vendetta mot Laporta, men vill skada honom mer genom FC Barcelona. Han röstade till exempel nej när medlemmarna röstade om de skulle gå till åtal mot Laporta.

Men att frånta honom den titeln, som i mina ögon, han förtjänar mer än någon annan. Till och med Guardiola försvarade Cruyff och menade på att det var fel att be honom lämna till hederstiteln.

Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-22 01:29
Hyder

Jag tror också på att Malaga kan knipa en EL-plats nästa säsong. Gäller för dem att vara starka på hemmaplan. Titta bara på Mallorca 09/10 som körde över alla förutom Barcelona och Real Madrid på hemmaplan och var så nära att ta fjärdeplatsen.

Det Pellegrini gjorde med Villarreal var konst. Som du säger så var de bara en straffspark ifrån att slå ut Arsenal i semifinalen 06. Jag hoppas att han kan göra samma sak med Malaga, det lär nog ta tid men tålamod är vad som gäller.

Bielsea tar väl över (enligt media) om en viss gubbe vinner kommande presidentval? Rätta mig om jag har fel. Vore intressant med honom vid rodret i en klubb som Atletic som oftast exploderar på hemmaplan mot storlag som Valencia, Barcelona och framförallt Real Madrid.

2011-06-22 01:28
Heywood Jablome

Rosell är mycket medveten om exakt hur mycket Cruyff betyder för Barcelona (antagligen den enskilt största profilen de senaste 20-30 åren tillsammans med Pep) att han aldrig någonsin skulle förnedra honom. Tror snarare att fråntagandet av hederspresidentstiteln hade att göra med att den inte var medlemsbaserad utan endast en titel Laporta gav ut utan medlemsstöd.
2011-06-22 01:28
Redan 2003:

Laporta livvakt sade detta: One day, around the beginning of October [2003], we were on the doorstep of Cruyff's house. Txiki, Perrín, Laporta and Johan were there. And Laporta suddenly offered Cruyff the vice-presidency and the responsibility for the sports area.

Cruyff said no, that he was comfortable with his way of living, that if Laporta had any problem he knew who to call, but that he didn't want to complicate his life. He was very happy to be able to pack his bags whenever he wanted and travel around the world.

The scene was an unpleasant surprise for me. In the car I asked him why he had done this. 'Isn't Sandro the sports vice-president and don't people like him?' And he answered me: 'Yes, but God willing Sandro will leave soon on his own initiative.'
Barcelona NoGo™
2011-06-22 01:25
Det senaste angående Bojan:

Bojan will join Roma on loan with an option for Roma to buy him for 10M and an option for Barcelona to buy him back for 15M. [sky italia]
2011-06-22 01:25
"Rumors have stated that being a member of Johan Cruyff’s family hastened his departure, because current president of FC Barcelona, Sandro Rosell, has a well known bad relationship with the former Dream Team coach, legend Johan Cruyff." Från Totalbarca.com.

Hur mycket sanning finns det i det här?

Rosell och Laporta är fortfarande bittra fiender, trots kramen efter att Sandro Rosell vann presidentvalet. Hur han förnedrade Cruyff när han ombads att lämna tillbaka hederstiteln var ju nästintill pinsam.
Barcelona Hyder
2011-06-22 01:23
H.Alavi - Magico!

Angående Málaga tror jag att dem kan knipa en EL-plats nästa säsong. Det tar nog lite tid att bygga ett slagkraftigt lag som kan leverera kontinuerligt men man har enligt mig rätt tränare att bygga ett nytt projekt kring. Pellegrini kan göra precis som i Villareal, alltså ta en mindre klubb till finrum som CL och faktiskt gå långt med laget samtidigt. Man var ju bara en straffspark ifrån att få spela final mot oss 2006.

Två lag som jag tror blir otroligt starka nästa år är Bilbao och Valencia. Jag tror att båda lagen kommer att vara med där uppe. Baskerna har redan ett slagkraftigt lag men om man får in en offensiv tränare som Bielsa kan man ta de sista stegen för att bli ett topplag. Att sedan Ander Herrera kommer in och bidrar med ännu mer kreativitet i det fysiska laget kan det bli dundersuccé. Aduritz kommer förmodligen även att återvända till Bilbao och utgöra ett superfarligt anfallspar med Llorente. Krydda dem spelarna med Muniain, Iraola, San Jose, Amorbieta, Susaeta och Javi Martinez så ser man direkt att det är ett lag som satsat långsiktigt och förmodligen kommer att explodera snart.

Valencia har annars värvat otroligt smart. Äntligen får man in en klass målvakt i Diego Alves, Parejo är en spelare man kan bygga laget kring på lång sikt och Rami är en otroligt duktig back. Isco är annars en talang att hålla koll på, han är riktigt bra, Soldado har levererat, Mata är Mata och Banega har äntligen l blommat ut. Jag tror att det för en gångs skull inte att Real och Barcelona drar ifrån på ett överdrivet sätt nästa säsong.
2011-06-22 01:18
tarrak

All kudos till att ni ens orkar ge ett uns av det ni gör. Uppdatera när ni har tid, inte när andra vill att ni ska göra det. Om man vill ha hour-for-hour updates är knappast SF rätt val ändå. Ni ger ett gediget jobb och givetvis ska folk få ha semester.

Hade önskat att jag hade tid/tålamod/ork att hjälpa till med det har jag dessvärre icke. Njut av semestern i första hand och låt eventuella uppdateringar och annat tjafs komma som det ids med.

En uppdatering per kväll tycker jag hade räckt gott och väl, skriv lite snabbt vad för eventuella turer som skett och vad som är aktuellt för stunden. Som Rambla säger, alla rykten och olika tidningar säger olika saker och det är inte ens konstruktivt att skriva allt. Det kan Puertan få göra. Dom får ju orgasm varje gång de läser sin egna klubbs namn i något sammanhang alls.

Silly season är ändå bara intressant den 31:a augusti när de nya trupperna är klara och värvningarna gjorda. Allt annat är bara idioti och tidsfördriv att läsa om.
DavMessi
2011-06-22 01:14
Sport och EMD kommer jag från och med nu aldrig läsa, finns inte en mer vinklad tidning än Sport. Finns egentligen inga pålitliga källor men The Telegraph, The Independent, i viss mål Sky Sports (både .it och.com) samt Onda Cero (radio) är oerhört mycket bättre än Sport, Mirror, Gazettan och Corielle.
Barcelona Gabriel
2011-06-22 01:11
Vet inte hur mycket man kan förlita sig på Elmundodeportivo och Sport som källor men de båda skriver nu att Bojan och Roma är överens om en övergång.

En stor del av mig känner mig väldigt sorgsen, Bojan har alltid varit en favorit. Men faktum är att detta förmodligen är det bästa för han, han har hamnat i en grov dipp som spelare och är på väg att tappa i princip allt vad som kan kallas för självförtroende. Han och hans karriär behöver det här. Det enda positiva med affären är att Barça har en återköpsklausul på Bojan.

Kanske lite för tidigt att säga detta men, Graciés per totas Bojan i molta sort!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-22 00:56
Verkar som att både Bojan och Jeffren lämnar Barcelona under denna silly. Så ser det i alla fall ut just nu. Deulofeu borde, med tanke på att både Bojan och Jeffren kanske försvinner, få chansen att visa sina talanger i CDR-matcher. Har inte sett så mycket av grabben men vad jag har hört, det mesta härifrån, är att han är en lovande talang. Bara inte Wenger snor honom så. :P

Är det bara jag som tycker att det är lite sorgligt att både Bojan och Jeffren med största sannolikhet lämnar?

----

Äh, jag håller med Rambla, el Flaco m.fl. om Silly Season-bloggen. Jag har förlorat intresset för den då det svänger fram och tillbaka. Dock har jag fastnat för Malagas artiklar på sistone. Ska bli intressant att se om klubben kan leverera på en gång kommande säsong. Vad tror ni?
Barcelona Frodo
2011-06-22 00:54
Vill man läsa om rykten så är det ju ganska enkelt att ta reda på det. För 10 år sedan var det inte lika enkelt att få information om spansk fotboll såvida man inte kunde läsa spanska men numera finns det flera bra sidor som täcker det mesta. Totalbarca och Barcastuff Twitter borde täcka det mesta om det senaste. Jag ser ingen poäng i att översätta varenda rykte som EMD eller Sport skrivit till SS-bloggen då de spanska tidningarna har en tendens att massproducera bullshit under sommaren.

Jag antar att de flesta kan grundläggande engelska (jag menar inget illa om vissa inte kan det) och Totalbarca och Barcastuff Twitter är på engelska så det borde tillfredställa behovet av att vara uppdaterad vad gäller silly season.

Personligen tycker jag att det är mycket trevligare att läsa krönikor som el flacos senaste om Pep än lösa rykten som ändras varannan timme i tidningarna. Nåväl, alla får sin egen åsikt och jag kan förstå om vissa kanske hellre vill läsa om sånt på svenska.
Barcelona tarrak
2011-06-22 00:38
Tack för de fina orden och visad förståelse. Och tack el Flaco för din fina krönika. Bona nit!
Barcelona Barca4eva
2011-06-22 00:32
Trippeln

Oj, där blev man chockad. Bra skrivet.
Barcelona Trippeln
2011-06-22 00:30
tarrak

Du gör ett bra arbete och alla inklusive jag uppskattar ditt arbete så se fan till att skälla ut den jäveln som ska komma in och försöka förminska den insats ni bidrar till, vill ni höra om Sanshez har landat i Paris och sedan köpte bananer i affären i Silly Season bloggen så kan ni fan se till och söka upp infon själva istället.

Folk har ett liv, det har vissa svårt att förstå!
Barcelona el Flaco
2011-06-22 00:25
Fuck silly season blogg, vi vill ha vakor! :P
Barcelona Rambla~
2011-06-22 00:21
Det går ju verkligen att lita på alla rykten som florerar och uppdateras en gång i halvtimmen känns det som. Vad är vitsen att uppdatera en blogg när uppgifterna hela tiden ändras? Förstår inte grejen liksom. Det räcker att skriva en sammantfattning vad som skett under dagen. Det finns ingen anledning att få panik efter varje skitrykte som dyker upp.
Barcelona Barca4eva
2011-06-22 00:13
Varför ens ha en Silly Season-blogg när folk vill att AB-rykten ska publiceras där?
Barcelona el Flaco
2011-06-22 00:11
tarrak/

Håller med Rambla. Orka bry sig om en silly season blogg och ännu mer kritisera redaktionen att den inte uppdateras oftare. Folk borde själva kunna söka igenom det som intresserar de i de olika medierna som finns tillgängliga.

Silly season = snooze.
Annons: