/spanien/barcelona/forum/11675.aspx/spanien/barcelona/forum/11675.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hutch
9/6/2011 19:38
En sak är ju säker. Milan kommer få det stentufft på Camp Nou. Jag ser verkligen inte hur de ska kunna vinna matchen, ett kryss känns ytterst tveksamt. Deras mittfält känns alldeles för långsamt och svagt, passar Xavi och Iniesta hur perfekt som helst. Overall har de en rätt skaplig startelva men jag ser inte hur vi inte tar det på hemmaborgen.
Barcelona Damido
9/6/2011 19:38
Såg precis målen från Argentina-Nigeria och vilken assist och räd av Messi.
Fattar inte riktigt hur han kan lura 3-4 professionella spelare så där.
Han liksom saktar ned så att motståndarna får en idé om hur de ska stoppa honom sen växlar han helt plötligt tempo så är han förbi dem. Helt sjukt! Någon borde lägga upp en video på Messis räder i slow motion. Rätt mäktigt det han gör.
Barcelona Hetfield
9/6/2011 19:37
Messi tjänar väl runt 100 miljoner kronor i lön. Räcker inte det?
Barcelona 1.70-ligan
9/6/2011 19:33
Hetfield

Du hade också skrivet de meningarna för de pengarna om du bara hade fått chansen ;)
,Sami
9/6/2011 19:32
Canaletes
haha 5-0? Tro mig det kan bli det också. Men jag chansar på 4-0. Det är fan gubbar Barca möter. Pique kommer ta hand om Zlatan och Puyol tar hand om Pato.
Barcelona Canaletes
9/6/2011 19:24
,Sami

Varför inte 5-0? ;P
Nej men, vet inte. 3-0 iaf tror jag. Men spelar vi likadant som mot Villareal skulle det inte förvåna mig
,Sami
9/6/2011 19:20
Nu på Tisdag så möts ju Barca mot Milan. Jag hade tänkt tippa 4-0 till Barca. Vad tycker ni?
Barcelona Hetfield
9/6/2011 19:07
Det var ju inte precis poängen, själva grejen med att det står så är ju rätt så nasty.
Barcelona Essienesque
9/6/2011 19:05
Hetfield

Lol, tror du allvarligt det är Messi som sitter och skriver det där? Stjärnor hanterar väldigt sällan sina egna konton på social medier; med undantag för Twitter.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
9/6/2011 18:53
AndreD

Länktips.
Länktips: myp2p.bz/
Barcelona Barca Barca
9/6/2011 18:51
Hetfield

Du menar alltså att ifall du vore Messi skulle du unvika o skriva 2 meningar på Facebook och skita i o få några extra miljoner på kontot ? Money talks så enkelt e det.
AndreD
9/6/2011 18:51
Vet någon vad den "nya" myp2p.eu heter? Zigzag nånting...
Barcelona Hetfield
9/6/2011 18:30
Nej, det finns inget som heter "måste". De gör det för pengar, inget annat. Tror du att Messi hade gjort reklam för Adidas helt gratis?
Barcelona Alvés - Por Que?
9/6/2011 18:28
Aa, men att jämföra honom med Pele är ju lite överdrivet då den där mannen har levt på reklam senaste 20 åren. Alla spelare måste göra reklam för sina bolag, Xavi villa Messi Adidas, iniesta osv Nike. Alla spelare runt om i världen.
Barcelona Hetfield
9/6/2011 18:27
Alves

Han skrev ju på spanska överst, sen så översätts det till spanska. Sen så måste ju Messi godkänna det som skrivs, inte så att det är helt random.

Det är ju HANS facebook.
9/6/2011 18:23
Hetfield

Det är inte han som skriver på sidan, killen kan inte ens ett enda ord på engelska... Det är folk som har den och han har väl gett aproval för sådana saker. Adidas säkert som styr
Barcelona Hetfield
9/6/2011 18:20
"Wore my new adidas f50's for the first time against Nigeria tonight. So much technology in a pair of boots, it's incredible!"

Seriöst Messi, kan du inte lugna ner med reklamerna. Han börjar bli som Pelé snart, bläh.
9/6/2011 18:04
Grabbar, någon som vet hur Messi skötte sig i matchen mot Nigeria? missade den tyvärr pga jobb.
Barcelona Frodo
9/6/2011 18:02
1.70-ligan & L.A.M Nr 10

Sampers och Grimaldos vägar känns just nu mest öppna. Jag såg Samper mot Celtic och det kändes som att han slog bort typ 2 passningar under hela matchen. Romeu hade aldrig på allvar kunnat konkurrera med Busquets (vilket inte ens Masch kan) men jag tror att Samper kan det då han är en liknande spelartyp vad gäller touch, teknik, intelligens, tempo och passningsspel. Det är tidigt att spekulera men sättet han ger sig själv tid på är av allra högsta klass.
elbraco - Bojan y Thiago
9/6/2011 17:59
Abbe.

Hade velat se båda faktiskt, det är så tråkigt att se spelare som inte spelar på sina ordinare positioner av någon anledning (syftar på Busquets). Det är Liechtenstein dom möter, inte Tyskland - ge Dominguez och Botia chansen för faan.
Barcelona BarcaTroppes
9/6/2011 17:59
det är inte påhopp ja är tröt på att höra dag in och dag ut att Real skulle ha bättre spelare på sin posetion. Vilket inte stämmer, vilket vi kan se på våra matcher som har spelats mott varandra.
Barcelona Hetfield
9/6/2011 17:58
Har ni inte klurat ut än att om man är Real Madrid spelare så har man fripass i laget? Det är ju så, huvudstaden särbehandlas.

Albiol och Arbeloa ska inte spela i ett landslag, de ska spela i isländska ligan.
Barcelona Abbe.
9/6/2011 17:56
elbraco

Albiol lever på en bluff. Vet inte hur han kan ha kommit så långt i sin fotbollskarriär med tanke på hur lite kvalitet han faktiskt besitter. Verkligen inget La Selección-material där.

Det är bara för VDB att slänga in Botía eller Dominguez. Jag menar, även om de är helt färska så möter man en blåbärsnation, så de skulle definitivt inte göra bort sig. Bara utvecklande för dem att få spela matcher av den här digniteten.

BarcaTroppes

Varför alla dessa jämförelser och påhopp? Onödigt då det förr eller senare kommer in en maräng som vill försvara sitt lag, och då vet vi alla hur det kommer att sluta.

Dessutom har Marcelo en grym säsong bakom sig, så att marängerna hyllar brassen är inte direkt fel.
Barcelona BarcaTroppes
9/6/2011 17:56
Det mest roligaste med Real Madrid är ju att deras supportrar vill tro att Marcelo är en av bästa vänster backarna i Världen. Vem finns inte när dom sa att Gago var en av dom bästa på sin posetion i världen?
elbraco - Bojan y Thiago
9/6/2011 17:52
Alltså vad är det med Del Bosque, varför måste han hela tiden spela Albiol - Arbeloa. Ingen av dom är ju ens ordinarie i Real och båda är jättedåliga.

Saknar P&P...
Barcelona BarcaTroppes
9/6/2011 17:51
L.A.M nr10 När du skriver Ronaldo menar du då R9? men du har inte med Cr7 ? han är bra. Tyker verkligen han borde vara med bland dom som har presterat
Barcelona L.A.M Nr 10
9/6/2011 17:48
I modern tid(från 90-talet och framåt) så är det väl Zidane, Ronaldo och Messi som är kungarna. Just nu är det väl ganska lika, men jag är helt övertygad om att om inte Messi åker på en allvarlig skada så kommer han när karriären är slut vara världens bäste spelare genom tiderna. Ronaldinho kan jag tyvärr inte ta med då han hade sin peak i 3 säsonger, medan spelarna nedan har presterat jä,nt och ständigt. Räknar man toppnivå är dock han tillsamans med Messi.
elbraco - Bojan y Thiago
9/6/2011 17:46
Försäljningen av Romeu var perfekt. När han har fått lite erfarenhet i CL och PL i de blåe så köper vi tillbaka honom om två år när Keita lämnar.

Jag är ledsen Hetfield, men i mina planer får du vänta två år till.

Olsson får spela idag, och Svensson är petad! Äntligen lite variation, tror Olsson kommer imponera.
Barcelona L.A.M Nr 10
9/6/2011 17:44
1.70-ligan

Oriol Romeu är en riktigt stor talang men han hade nog aldrig tagit en plats. Vi har Busquets som starter som bara är tre år äldre än Oriol, och dessutom Mascherano som är en helt suverän pivote. Men för Samper är det som du säger full fart framåt mot A-laget, bara han tar vara på chansen så lär han spela på Camp Nou inom en snar framtid.
Hutch
9/6/2011 17:42
BarcaTroopes

Den jämförelsen kan man dra när Messis fotbollskarriär är över. Han har fortfarande många år av toppfotboll kvar. Vem vet hur mycket han kommer att ha åstadkommit vid 32 års ålder. Just nu kan man inte riktigt göra en rättvis bedömning.
Annons: