/spanien/barcelona/forum/11673.aspx/spanien/barcelona/forum/11673.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2011-07-05 15:50
Ärligt, det Fabregas gjorde under VM kan väl inte få någon att bli imponerad? Han brände frilägen, passade fel och utmärkte sig inte alls. Jag säger inte att det är en dålig spelare men det var verkligen inte ett bra VM av honom. Visst slog han en passning som ledde till ett mål men det bör man kunna begära av en spelare som ryktas till Barcelona för 400 miljoner. Barcelona är inte en social verksamhet som har devisen "Alla kan spela fotboll" utan, för tillfället, världens bästa klubb med mycket höga krav på sina spelare.

Fabregas kommer passa in fint i laget om han kommer men VM i Sydafrika är inte något att lyfta fram om man vill visa Fabregas förträfflighet.

Han får gärna stanna kvar i London men det ser onekligen ut som om han kommer till Barcelona. Det bästa vore om han väntade ett år.
Atlético addeh
2011-07-05 15:49
Hetfield

Jag hoppas åtminstone Thiago får samma chans som övriga att visa vad han går för. Får han bara det är jag inte ett dugg orolig.

Det du bör vara orolig för är att Fábregas kanske aldrig blir en startspelare och då har vi lagt lite för mycket pengar i onödan. Bänkspelare värda så mycket pengar känns lite överdrivet.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-05 15:44
addeh

Oroa dig inte för Thiago. Det du ska vara orolig för är om Keita får spela lika många matcher.
Barcelona Thiago - Next no.1
2011-07-05 15:43
Smajic - La Bota Magica Hur länge har han varit i klubben? 5år? Väldigt lustigt som sagt. Skulle inte förvåna mig om Mou tar ifrån Casillas kaptensbindeln och ger den till Ramos eller Alonso.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
2011-07-05 15:39
Hetfield

Värvas han hoppas jag naturligtvis han kommer göra det bra. Förmodligen är jag mest bitter över att hans ankomst kan hämma Thiagos utveckling. Det är inte frågan är att Fábregas inte är bra, han är fantastisk, det är mer att jag är övertygad om att diamanten Thiago kommer bli ännu bättre och jag tror det bästa för framtiden vore om Cesc inte anländer.

Frodo

Jag räknar Canales som anfallare men han är också en i mängden som kan spela på mittfältspositionerna. Överbefolkat?
Barcelona barcetia
2011-07-05 15:38
Frodo

Mitt fel, jag använde en mellanhandsssida som hade tolkat Youngcules fel. Du har rätt.

Thiago - Next no.1

"For me and every Brazilian, the most important thing in football is the national team. I want all my players to feel exactly that. We went through a period where we tolerated, unofficially, [athletes] refusing call-ups, sending their apologies. If I start to let things like that go at the start of my work, it is not going to finish well," he told SporTV.
Anledningen till att Marcelo inte kom med i Copa America var inte för att han spelat dåligt men för att han är en trög idiot.

addeh

Tack.

Smajic

Väldigt lustigt. Hur kan man ha en sådan idiot som tredjekapten?
Barcelona El Messias
2011-07-05 15:37
Vet någon när spel schemat 11/12 kommer ut?
Real Madrid Smajic - La Bota Mágica
2011-07-05 15:33
addeh

Lustigt? Ramos är vice kapten, Marcelo är tredjekapten.
Barcelona Shanghai - Angelina Jolie
En bild säger mer än tusen ord.
Shanghai - Angelima Jolie På hans profil står det att han är född 1987, alltså är han 24 - alt 23
Barcelona Frodo
addeh

Du glömde talangen Canales som de är på väg att förstöra.

Att Marcelo är tredjekapten säger allt man behöver veta om den klubben. Det ryktas om att Mou nu vill ta Casillas kaptensbindel för att ge den till Alonso eller Ramos.
2011-07-05 15:32
addeh

Du lär väl vända kappan efter vinden så fort Cesc gör ett par bra matcher i Barcelona ;)

Det vänder snabbt i fotbollsvärlden.
Atlético addeh
2011-07-05 15:31
Herregud, det var ingen assist utöver det vanliga. Cesc var bra när han kom in, absolut, men han brände även ett friläge.

Sluta måla upp honom som någon fotbollsgud.
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-07-05 15:28
Coentrao alltså klar för marängerna. Jag förstår mig inte på deras värvningsplan. Marcelo gjorde sin bästa säsong förra året och var lysande (det måste man erkänna) och så värvar man in en ny vänsterback för mängder med stålar. Helt obegripligt.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-07-05 15:28
Tycker ju det roligaste är att deras mittfält fortfarande består av till stor del fruktansvärt överskattade spelare.
Barcelona Frodo
2011-07-05 15:27
"Samper played for Cadet A last season. Will rotate between Juvenil A and B this season."

Youngcules twittrade det. När han skriver B antar jag att han syftar på Juvenil B. Var har du läst att han ska rotera mellan Juvenil A och Barca B?
2011-07-05 15:27
Thiago - Next no.1

Precis det var han som skrev det. Så pinsamt. Herregud, vet nån hur gammal han är ?
Atlético addeh
2011-07-05 15:25
Diggar Madrids mittfält. Lass, Khedira, Gago, Alonso, Granero, Sahin, Altintop, Özil, Kaká, Pedro León, Di María, Callejón & Drenthe. Även om några säkerligen lär försvinna eller lånas ut är det alldeles för överbefolkat.

Det mest lustiga med klubben är väl ändå att de gjorde Marcelo till vicekapten?

2011-07-05 15:24
Shanghai - Angelina Jolie

"Så jäkla roligt när Marängerna överskattar den överskattade krullet. Alltså Marcelo. De skriver i puertan om att det är bara Roberto Carlos som kan peta honom och att han är överlägsen bäst på sin position i världen. Är de verkligen seriösa ? när han inte ens blir uttagen till det brasilianska landslaget. Vår bänk spelare Adriano är med, men icke Marcelo. Skulle säga att Maxwell är också bättre än honom. Det finns fler i La Liga också som Canella, José Angel, Capdevilla, med flera. Haha :D"

+ Att de var Fernando Gago-King of Madrid som skrev.
2011-07-05 15:23
barcetia

Tur för Fabregas att han spelar med 10 andra i sitt lag som också får bära ansvar för eventuella misslyckanden. Visste inte att det där förövrigt var Spaniens enda chans i matchen.

Om du nu kan slå den passningen, varför var det inte du som gjorde det i Sydafrika?
2011-07-05 15:23
Ja, "tänk om" argument är bara korkade. Nu passade Cesc och det blev VM-guld. Man kan använda samma logik och säga att ifall Iniesta inte hade fått årets träff mot Chelsea så hade vi åkt ut och vem vet om vi hade varit där vi är idag.

Cesc är en av världens bästa mittfältare, det är han som en 24 åring. Tänk hur bra han kan bli om han får spela bredvid bra passningsspelare istället för ett par idioter som Wenger har fått ihop.
Atlético addeh
2011-07-05 15:21
Frodo

Med tanke på alla mittfältare som redan finns i Barça B lär nog inte Samper få så mycket speltid ändå. Att konkurrera ut Sergi Roberto, Riverola, Espinosa, Carmona och kanske även Jonathan dos Santos om han blir kvar lär inte vara världens enklaste uppgift för en 16-åring.
Barcelona Frodo
2011-07-05 15:20
Helt seriöst, hur många spelare ska Real ha? Mous plan verkar vara att plocka så många poäng som möjligt mot alla smålag så han inte blir beroende av att slå Barca. Därför försöker han samla på sig 3 spelare per position. Vad är grejen med att ha både Marcelo och Coentrao? Har de inte typ 30 spelare nu?
Barcelona barcetia
2011-07-05 15:17
Fernando Gago - King of Barcelona

Hade han inte gjort den passen och Spanien förlorat hade han blivit syndabock för den missen i länktips. En pass som jag t.om hade kunnat slå kan inte vara skillnaden mellan en flopp och en succé.

Hetfield

Vi vill ersätta Xavi med Cesc, no? Då är det verkligen inte assister vi letar efter, hade lika gärna kunnat köpa Guti då. Det är dominans vi letar efter, och Cesc är för svag mentalitetsmässigt för att kunna ta över Xavi's mästarroll. Kanske förändras det när han kommer hit men Cesc spelar offensiv mittfältare i Arsenal, och det var längesen han spelade Xavi rollen. Tror inte han kan dominera på samma sätt som Xavi kan.

addeh

Haha, co-sign!

David Villa #7

Spelar väl ingen roll? Assister är en del av Xavi's awesomeness men det är inte hans bästa egenskap.

Frodo

Nej, mellan Juvenil A och Barca B.
David Villa #7
2011-07-05 15:12
barcetia

Cesc vann ju assist ligan i PL trots att han var skadad ganska ofta.
2011-07-05 15:11
Så jäkla roligt när Marängerna överskattar den överskattade krullet. Alltså Marcelo. De skriver i puertan om att det är bara Roberto Carlos som kan peta honom och att han är överlägsen bäst på sin position i världen. Är de verkligen seriösa ? när han inte ens blir uttagen till det brasilianska landslaget. Vår bänk spelare Adriano är med, men icke Marcelo. Skulle säga att Maxwell är också bättre än honom. Det finns fler i La Liga också som Canella, José Angel, Capdevilla, med flera. Haha :D
Barcelona Frodo
2011-07-05 15:11
barcetia

Sergi Samper ska väl rotera mellan Juvenil B och Juvenil A nästa säsong? Inte Barca B vad jag har förstått.
Atlético addeh
2011-07-05 15:10

Cesc hann även med att bränna ett friläge och hade han inte Spanien vunnit hade han nog blivit syndabock istället. Små detaljer.
Barcelona Barclasico
2011-07-05 14:51
missa matchen, vill bara veta om Sanchez var bra? tacksam för svar?
2011-07-05 14:51
Lägg till att han var en viktig del i att Arsenal tog sig till CL-finalen. Han var helt fantastisk mot Juventus och Real Madrid.

Lägg till att han har varit bland de bästa/bäst när det gäller assister i PL i flera år.
Annons: