/spanien/barcelona/forum/11666.aspx/spanien/barcelona/forum/11666.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-06-22 14:07
Rambla

Haha, ja, det är nästan komiskt att tränaren drar ner medelåldern i laget en aning.
Barcelona Messidinho_10
2011-06-22 14:05
När tror ni Messi får kaptensbindlen i Barca? Själv tror jag det sker antingen nu eller nästa år!!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-22 14:03
"Behöver vi verkligen köpa Sanchez när vi har Messi?"
Barcelona teddycule
2011-06-22 14:02
Messidinho_10

Jag ser mer Sanchez som någon som kan göra konkurrensen i anfallet hårdare! För mig kvittar det om Villa eller Sanchez eller pedro spelar (jag tänker inte räkna med Messi för han kommer spela oavsett om han är i dålig form eller inte) det viktiga är att man tar ut spelare efter dagsform! Jag tror det kan bli en sporre för Villa och Pedro eftersom trycket på att prestera blir något större med Sanchez än vad det var med Bojan och Jeffren!

Allt detta är såklart utifall att Sanchez blir klar! Det kan lika gärna vara Aguero eller någon annan detta gäller!
Barcelona Rambla~
2011-06-22 13:58
Abbe

Hälften av Chelseas startelva är jämngamla med Villas Boas. Det blir nog bra det där. :P
Barcelona Messidinho_10
2011-06-22 13:52
Behöver vi verkligen köpa Sanchez när vi har Messi?
Barcelona teddycule
2011-06-22 13:41
Undrar hur det känns att vara försvarare när Messi kommer? Vad ska man göra liksom? Om man går på för hårt blir man helt bortgjord och backar man hem och tar det safe så blir man även då helt bortgjord eller så skjuter han helt enkelt bara!
2011-06-22 13:41
För övrigt kommer Varane, enligt AS, INTE att lånas ut utan kommer att spela för Madrid redan nästa säsong. Man kan anta att han inte vet vem Canales är, right?
Isåfall hade han inte gjort samma misstag...
2011-06-22 13:40
Herre min jävel vilken match han gjorde mot Albanien. Och folk säger att han inte presterar i landslaget...
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-06-22 13:38
Villas-Boas är nu helt klar som ny tränare för Chelsea, för övrigt.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2011-06-22 13:15
Den där passningen är värd att se på miljoner gånger om, det är en bra bit utanför straffområdet han slår passningen från också men ändå så får han till en perfekt, hård genomskärare. Messi må ha en dålig högerfot, men han kompenserar det mer än tillräckligt med sina vänster-yttersidor.

Ska bli intressant att se Argentina i Copa America, detta kan vara ett riktigt bra VM-lag till 2014 som byggs upp. :)
Barcelona Rambla~
2011-06-22 13:14
Gamper den 22 augusti. Motståndare ännu inte utsedd. Jag antar väl att affären med Sanchez först måste avslutas eller avböjas då det i anbudet bla fanns med att Udinese skulle vara motståndare och få intäkterna från matchen.
RCD Mallorca
2011-06-22 13:13
Byter ni Messi med Chori Castro ? om ni är med på det så kan ni ringa RCD Mallorcas ledning.

Grattis till era framgångar !

Amunt Mallorca !
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-22 13:12
Rambla

Tycker snarare man vant sig vid Messis överlägsenhet och inte längre ser honom som fenomenal. Det sjuka är ju att sådana spektakulära saker är vardagsmat för Messi nu. NU var kanske inte Albanien världens bästa motstånd, men Messi är ju på ytterligare en eller ett par nivåer över samtliga av sina lagkamrater matchen igenom. Förutom Gago då. Han var bäst.
Barcelona Hetfield
2011-06-22 13:10
Det är väl bara en tidsfråga innan en maräng påpekar att C.Ronaldo vann pichichin....som var helt useless.
Barcelona Rambla~
2011-06-22 13:09
Jisses vilket pass. Det är ju en yttersida samtidigt som han vrider på kroppen enormt mycket i passningsögonblicket. Svårighetsgrad 9.9? :)

Messi är just nu ett fenomen.
Barcelona Messidinho_10
2011-06-22 13:05
Japp det var en orgasmic pass, som Ray Hudsson skulle ha sagt!
Barcelona teddycule
2011-06-22 12:50
Messis andra assist mot Albanien är ju hel enorm!!!
Barcelona Katalano
2011-06-22 12:44
Gud är störst! - Pep el rei!

Satan i gatan vad Messi hade lekstuga på det klippet :P
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-22 12:21
Senaste nyheterna kring Barcelona:
"Bojan Krkic (20) and AS Roma have a deal on a 5-year contract. Barcelona could buy him back in the first two years. [sport]"
"Udinese pressure Alexis Sanchez to join Man City, who offer 40M+5M, while the player's first choice Barcelona only offer 29M+variables. [md]"
"100% Fake: Barcelona are preparing a 31M bid for Chelsea defender David Luiz, who's open for the offer [by geoff sweet for the sun]"

Roma verkar ha stora förhoppningar om Bojan då de vill skriva ett så pass långt kontrakt med honom.
City har som sagt pengar... Barcelona är dock Sanchez förstaval och i slutändan blir det ju som han vill.
De flesta förstod nog att ryktet om Luiz var taget ur luften. Där är knappast en affär aktuell.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-22 12:17
Messis andra assist är helt sinnessjuk.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2011-06-22 12:10
Messi totalt dominant i matchen mot Albanien. 1 mål och 2 assist. Titta i länktips för hans höjdpunkter. :)
Barcelona dios-maradona
2011-06-22 12:09
Det var Udinese som sa åt Sanchez att inte ta flyget igår kväll eftersom Man C la ett sista bud på 40 milj euro plus 5 i variabler, och ett betydligt bättre personligt kontrakt till Sanchez än vad Barca kan ge. Men dom fick samma svar som förut, att han bara vill spela i Barca.

Vem vet hur detta slutar men om inte nu Udinese accepterar detta och får tillbaka en missnöjd spelare till säsongens början kan ju inte vara så bra för truppen, så tror dom kommer ge med sig tillslut och acceptera Sanchez vilja
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-22 12:05
Enligt mig är det enda vi behöver att Sánchez kommer och en riktigt billig mittback eller vänsterback, vilket som. Botía eller José Ángel hade varit grymt att få in men det verkar som förhandlingarna med Sporting har gått åt skogen.

Om Udinese vill ha ett för högt pris vilket är allt över 35 miljoner så skiter vi i honom. Då kan City få honom. Blir chilenaren för dyr så kan man rikta blickarna mot lite billigare anfallare som skulle acceptera bänken men ändå erbjuda klass, typ Forlán och Kanouté.

Två nyförvärv räcker för mig som ni kanske märker. En ytter/anfallare och en mittback/vänsterback. Då är jag nöjd samtidigt som Milito, Maxwell och Jeffren/Bojan lämnar. Tycker inte båda de egenfostrade anfallarna ska lämna då det blir för lite bredd i anfallet då. Någon måste stanna som sjätteval och där är min favorit Jeffren, då han verkar acceptera det och han faktikt visar klass när han spelar. Dessutom tycker jag Bojan kan ha en framid i Barca och då måste han ha speltid.
PedroRodriguez
2011-06-22 11:51
M79

Bredd behövs i laget. Vi började se en del oerhört slitna spelare i slutet av den gångna säsongen. Ja vi lyckades pricka dubbeln men nästa säsongs spelschema är än mer krävande. Jag är dock inte för att värva Alexis t.ex. för astronomiska siffror.
Barcelona dios-maradona
2011-06-22 11:46
Fan är det med Canteran i Barca, en efter en går dom ut o säger hur besvikna dom är att dom eventuellt måste lämna klubben.. trodde dom alla att dom va nya messi, xavi, iniesta?.. tröttsamt. Pep borde kicka ut dom alla bara, barn.
Barcelona Deulofeu
2011-06-22 11:46
Hetfield skönt att Kun inte går dit nu känns det bättre.Jag är riktigt spänd på vårt b-lag vilka flyttas upp och vilka köper vi dit talangen i det laget kommer vara enormt nästa år.Det blir dock riktigt svårt att fylla luckorna efter Nolito samt Soriano.Ska bli spännande att se.Det verkar som Deulofeu ska flyttas upp,Rafa likaså samt Espinosa.Någon som vet om några mer? Är det inte dags för Etock snart också han är ju ett år äldre än Deulofeu eller är det tänkt att Rafa ska spela falsk nia som Messi. Yttrarna lär väl bli Deulofeu till vänster och Kiko till höger med Tello som reserv.Backlinjen känns oerhört stabil men det vore riktigt kul med Jose Angel som vänsterback då känns det som vi knappt behöver mer än en bra startelva i a-laget.FÅr vi skador på en eller två spelare är det bara att lyfta upp någon från b-laget.En eller två spelare samtidigt lär vi klara intressant tanke tycker jag.Lite riskabel kanske men på de flesta positionerna tycker jag det funkar Mascherano tex måste vi ha kvar för det är en så svår position att fylla.Annars tycker jag nästan det är värt att prova dels saneras ekonomin och b-spelarna känner sig riktigt nära a-laget och vem skulle vilja lämna oss då när de vet att de är bara en avstängning eller skada från att spela med a-laget. Det kanske inte är rätt metod för att hålla Real stången i en lång säsong men om man ser på sikt och det ekonomiska läget vi befinner oss i är det kanske ett steg i rätt riktning. Dock har vi chansen att vinna 6 titlar i år så det kanske inte är helt rätt läge just nu? Real kommer tex starta extra tidigt med sin försäsongsträning eftersom de möter Barca i supercupen. Många av Barcas spelare har knappt kommit tillbaka från landslaget när det är dags tex Messi och u-20 spelarna.
Barcelona M79
2011-06-22 11:42
Jag förstår inte varför Barca måste värva spelare? Har inte funnits ett så överlägset lag sen Milans lag i början på 90talet.

Möjligt en framtida mittback samt backup på högerbacken annars är laget komplett med världs/landslagsspelare.
Barcelona Deulofeu
2011-06-22 11:30
Defensivt kan de inte mäta sig med vårt anfall men resten av Real är defensiva jämför bara mittfältet...
Barcelona Hetfield
2011-06-22 11:26
Deulofeu

Nej nej, det är inte i närheten av samma klass. Det du glömmer bort är att C.Ronaldo aldrig springer för laget, defensivt arbete är som bortglömt. Neymar är också som Ronaldo (riktiga), han springer inte så mycket defensivt osv.

Kun kommer inte att gå till Real Madrid, det vågar jag nästan garantera.
Annons: