/spanien/barcelona/forum/11665.aspx/spanien/barcelona/forum/11665.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-22 17:13
Messidinho_10

Förstår inte hur du tänker riktigt kring kaptens bindeln, ju större stjärna man är som spelare avgör om är kaptens material eller inte?

Messi är verkligen inte kaptens material, han kan styra offensiven men ska det räcka för att ta över kaptens bindeln ifrån Valdes,Xavi,Puyol?

Kaptenens jobb:
-Peppa spelarna i gott och ont! Ingen ide att rabbla upp flera egenskaper då Messi saknar detta i nuläget, så ung som han är kan man knappast klandra honom för att sakna denna egenskap. Kalla mig gammalmodig men så ser jag på saken. Messi växer nog in i rollen, eller jag hoppas han gör det.

1.Puyol
2.Xavi
3.Valdes
4.Messi

Barcelona Essienesque
2011-06-22 17:10
Hetfield

Tar inte ställning till någonting men fliker bara in med en sak. Citatet från dig; "vem bryr sig om vad tidningarna skriver?" Uppenbarligen Thiago och jag skulle även gissa att resten av spelarna också blir påverkade av vad som skrivs i tidningarna.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-06-22 17:08
Jag har lagt till det i "nicket" så att vi slipper det eviga tjatet nu :P

Essienesque

Om klubben och Pep har sagt till Thiago att de litar på honom, och om Thiago har sagt det själv, varför ska Thiago bry sig om vad en journalist skriver?
Barcelona ardan
2011-06-22 17:05
"WE HAVE TO SAVE THE CHILDREN!

not. "

haha klockrent!
Barcelona Capitan Puyi
2011-06-22 17:02
Men med tanke på hur spelarna pratar så verkar de inkluderas i deals utan att ens bli tillfrågade. De ses bokstavligt talat som egna produkter och vi kan göra vad vi vill med de. Säg vad ni vill men det är fel.
Barcelona Frodo
2011-06-22 17:02
Jag tycker att el flacos senaste krönika är klockren. Ni som kritiserar honom verkar ha missat poängen. Det handlar inte om att ungdomarna ska lämna utan snarare om hur det sker där de skickas iväg som billiga handelsvaror utan att klubben snackat med spelarna i förväg. Vem vill ingå som bytesvara till en klubb man kanske inte vill gå till? Det är fullt naturligt att man vill se över vilka erbjudanden man har fått och välja själv istället för att bakas in någon transfer bara för att få ner priset på en dyr stjärna.

Dessutom riktas mycket av kritiken mot de katalanska medierna som försöker sparka ut spelarna med sina ständiga rykten. De gör allt för att få hit deras cracks på bekostnad av ungdomsspelarna.
Barcelona Hetfield
2011-06-22 17:01
P.S.

Jag diggar el Flacos artiklar, men den här var bara masshysteri av största graden. Förstår inte poängen med det.

Frodo

Det finns ingen poäng, det är därför ingen förstår. När man säger att Thiago ska försvinna bla bla, när klubben och Thiago har sagt 1000 gånger att det inte kommer att hända, varför ska man dra upp det hela tiden? Sjukt tröttsamt. Vem bryr sig vad tidningarna skriver?

Dessutom, ingen spelare kan tvingas bort i ett delbyte, i slutändan så måste spelaren godkänna bytet. Om Jeffren skulle säga nej så är det nej, men om han är smart så väljer han att gå till Udinese.

Som sagt, detta är bara som kvinnan i "Simpsons" som skriker "What about the children?" så fort något händer.
Barcelona haeger
2011-06-22 16:59
"Man undrar även vad för typ av signaler man skickar till de övriga unga löftena i akademin."

Signalerna är väl rätt så tydliga, är du inte tillräckligt bra så platsar du inte i truppen och du blir såld.

Är det något konstigt? Ska vi behålla de sämre talangerna pga att de just är egenfostrade?
Det funkar inte så, känns som en rätt så onödig artikel.

Huvudrubriken är att det inte står så bra till mellan klubben och La Masia, men det är väl snarare rykten från tidningar som har gjort att spelarna gått ut offentligt och pratat? Det är inte pga att klubben har gjort något.
Det behöver ju inte stämma det som skrivs, att t.ex. klubben vill använda Thiago som delbetalning för Cesc. Det tror jag inte ett dugg på.

Sen har det ryktas om att Bojan ska ingå i affärer osv, det verkar ju inte heller stämma eftersom han i princip är klar för Roma.
Däremot förstår jag spelarna om de inte vill ingå i spelaraffärer som byteshandel.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-22 16:53
"Jeffren går sönder så fort han kissar, dessutom har han storstjärnor framför sig."

Word. Bojan kan jag försvara tills det blöder i fingrarna men Jeffren...killen är skadad 360 dagar av året och när han väl spelar är han dålig. Hade han använts som Wenger använde Walcott - alltså bara köra på hans speed - så hade han kanske lyckats lite bättre men på en kant där han försöker utmana och gå inåt i banan är han totalt värdelös.
Ärligt talat hade jag blivit glad om han lämnar för Udinese. Han är inte mer än en medelmåtta och definitivt ingé Barcamaterial.

WE HAVE TO SAVE THE CHILDREN!

not.
Barcelona Hetfield
2011-06-22 16:49
Jag måste bara kommentera el Flacos senaste text:

För det första så är det skitsnack att klubben vill bli av med Thiago. Klubben och Thiago har nekat det, så redan där faller tesen. Det känns dessutom rätt så uttjatat att man ska dra upp Thiago så fort man ska värva någon. Påminner mig lite om kvinnan i "Simpsons" som skriker: "What about the children?" så fort något händer.

För det andra, vad ska man göra med Bojan, Montoya och Jeffren? Montoya har Alves framför sig som sällan vilar och har flera år kvar i kroppen. Jeffren går sönder så fort han kissar, dessutom har han storstjärnor framför sig. Bojan har fått sina chanser, men han är helt enkelt malplacerad i dagens Barcelona som spelar utan en klassisk striker. Man kan ju inte hålla kvar de i klubben och ge de falska löften om speltid. Det är som Cruyff sa, det fantastiska med la masia är att man kan sälja eller behålla stjärnorna.

Det jag vill säga är att det inte är fel på hela situationen, det är för deras bästa. Man gör sig inte av med framtidsstjärnor, man gör sig av med spelare som inte kan göra nytta i klubben just nu.

Jag tycker inte heller om att man gör sig av med talanger i delbyte, det känns rätt så billigt och kallt. But hey, pojkarna kan göra mer nytta i lite mindre lag än att slänga bort deras karriärer i Barcelona. I slutändan så gynnas alla av det.

Bra text, men jag förstod inte poängen med det.
Atlético addeh
2011-06-22 16:47
Bra krönika el Flaco. Kudos!

"Det går naturligtvis inte att veta som utomstående vilka förändringar Rosell, Bartomeu, Zubi och Guardiola planerar att göra inför nästa säsong. Att de vill förstärka A-laget är fullt förstårligt. Att göra det på bekostnaden av Thiago vore oförlåtligt."

Co-signar det där. Ska för övrigt bli intressant att se Thiago & Co mot Vitryssland i U21-EM om en knapp timme. Han har ju dominerat fullständigt i tidigare matcher så detta blir en match jag med spänning väntar på.
DavMessi
2011-06-22 16:47
Mascherano

Är det EMD som skriver det? Men herregud, "vilket ska ha lämnat Alexis Sanchez rasande". Det är helt sjukt, kan man inte förbjuda EMD och Sport här när det gäller Sanchez? Alla vet att varje ord de skriver är taget från luften.

Om någon kom ihåg så var detta exakt samma situation som när Edin Dzeko ryktades till Juventus. Italiensk media gjorde allt de kunde för att han skulle komma till Juventus, de sa att han hatade City och att han bara vill gå till den italienska ligan. City var bara fult och Juventus var himmelriket, enligt Gazettan. Vi vet hur det gick sedan. Det är uppenbart att Sanchez föredrar Barcelona men City är som sagt fortfarande med i leken på allvar, så tro inte på Sport och EMD som vinklar saker till Barcelonas fördel.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-22 16:44
Messidinho_10

Sluta nu, det där är bara skitsnack. Sanchez vill till Barca och jag är ganska säker på att det blir så.
Barcelona Capitan Puyi
2011-06-22 16:43
El flacos krönika borde skickas till sport, MD och Barcas ledning. Skämtar inte ens.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-06-22 16:37
Napao

Haha fet fail från skitsidan :P
Barcelona Mascherano
2011-06-22 16:36
Udinese stoppade därför affären med Barcelona vilket ska ha lämnat Alexis Sanchez rasande. Den italienska klubben försöker nu övertala 22-åringen att gå till Premier League trots att hans egen vilja är Barcelona, enligt den spanska tidningen.

Barcelona Napao
2011-06-22 16:33
Är det bara jag som tycker den rubriken är fel?
Barcelona Messidinho_10
2011-06-22 16:30
Fyfan nu håller ManShitty snuva oss på Sanchez, jag skulle gå upp i taket om detta sker.
,Sami
2011-06-22 16:26
Kolla in låten de har gjort till Sanchez.
Barcelona Barca4eva
2011-06-22 16:13
Hetfield

Man undrar verkligen...jag hoppas hellre från Mount Everest än att ta något som får mig att bli så.
Barcelona C.A.K (Lyon)
2011-06-22 16:13
Skulle inte bli besviken om Guardiola värvade denna kille. Next big thing från franska ligan
Barcelona teddycule
2011-06-22 16:04
Thx Rambla!
Barcelona Rambla~
2011-06-22 16:00
teddycule

Kanal 10. Se länktips. En sida väl värd och spara. En daglig information på alla matcher som går på svensk tv.
Barcelona Rambla~
2011-06-22 15:58
Intressant artikel. Det är nog fand dags att ligan och även det spanska förbundet tar tag i dessa problem nu. Det här kan inte få fortsätta. Annars dröjer det inte länge innan en hel drös med klubbar går i konkurs.
Barcelona teddycule
2011-06-22 15:56
Går Spaniens U-21 match på tv eller måste man streama?
Barcelona Rambla~
2011-06-22 15:54
FC Barcelona #10

Fail på dig om du tror att det där är Real Madrids handbollslag. :P
Klubben heter Ciudad Real, ja eller hette.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-22 15:49
Återigen...Not sure if trolling, or just stupid.

Glöm inte att Spaniens U21 match börjar tidigt idag.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-06-22 15:49
Fail utav Real's handbollslag :P
Barcelona Hetfield
2011-06-22 15:47
Messidinho_10

Seriöst, vad röker du varje morgon? Kan du skicka det till mig, verkar vara some good ass weed.
,Sami
2011-06-22 15:42
Sports director Zubizarreta could on Friday travel to Denmark to convince Jeffren to be part of the deal on Udinese player Sanchez. [sport]
Annons: