/spanien/barcelona/forum/11664.aspx/spanien/barcelona/forum/11664.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-06-26 14:48
OTBAG

Kompensation som är faställd av Fifa ja och som de är tvungna till. Det är knappast en överenskomelse mellan klubbarna.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-06-26 14:48
S-P

Suck....det är som att förklara astorfysik för en vägg. Arsenal är inte marknaden. Arsenal bestämmer inte priset, det utgår ifrån olika faktorer som i sin tur utgår från vad som finns i marknaden.

Dragon Blood

Om jag hittar så länkar jag till det.
Barcelona Rambla~
2011-06-26 14:46
S-P

Om han nu vill spela kvar i Arsenal så finns det ju ett enkelt sätt att sätta stopp för allt det här. Det krävs bara att kycklingen själv, Cesc, går ut offentligt och säger det ni alla vill höra. Jag vill stanna kvar i Arsenal. Barcelona, snälla sluta upp med att hela tiden jaga mig. Jag är inte intresserad av att återvända till hönshuset. Fast han gör ju inte det, eller hur? :)
Spanien OTBAG
2011-06-26 14:45
Rambla~//

Alla klubbar gör på detta sätt. I vissa klubbar sker det oftare än i andra, men om Arsenal värvar 10 spelare på detta sätt och Barcelona 4, är inte Barcelona också omoraliska?

Sen ger vi kompensation för spelarna. För Bellerin och Toral fick Barcelona 400.000 euro/spelare. Ingen jättesumma, men ändå kompensation.

el Maestro!//

Jag har inte försvarat Wenger, det enda jag ville veta var hur ni såg på saken när ni agerat på samma sätt.

Hetfield - Thiago isn't going anywhere//

Hur tänkte du nu?

Är din tanke att man ska köpa ex antal £20 miljoners spelare när man i samma veva ska betala av lån och skulder på ett nytt arenabygge och sätta ekonomin i fara? Ha i åtanke att vi har en splitterny arena samtidigt som vi genomgått en generationsväxling. Det är klart vi är nöjda med hur vår ekonomi ser ut idag efter att vi haft ett arenabygge och en generationsväxling på samma gång.

Att titlarna har uteblivit dessa år rör mig inte i ryggen, vi har överlevt som fotbollsklubb och framtiden ser otroligt ljus ut. Skulle däremot titeltorkan fortsätta i fem år till, då är det under all kritik.
Spanien S-P
2011-06-26 14:44
Hetfield - Thiago isn't going anywhere @

Du säger ju emot dig själv.

Först säger du att marknaden sätter priserna för att sedan säga att ni skiter i Arsenals pris?

Hur ska du ha det?

PS. Vi betalar för talanger.
Spanien Dragon Blood
2011-06-26 14:44
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Så många som möjligt, antar jag.
2011-06-26 14:43
OTBAG

Chilla. Jag tycker bara att det är högst ironiskt att ni stoltserar med ekonomin i ett FOTBOLLSLAG.

Det är faktiskt rätt så lustigt hur Wenger har lyckats klamra sig fast vid tränarposten pga. "vi har bra ekonomi". Det är ju lätt att ha bra ekonomi när man köper spelare med 1 år kvar på kontraktet eller när man tar talanger utan att betala.
Spanien OTBAG
2011-06-26 14:41
Hetfield - Thiago isn't going anywhere//

Kidnappar de unga från La Masia? Är det så att vi gör inbrott i deras boende, kidnappar spelaren och sätter honom på en öde ö? Du tycker inte att spelarna själv har något att säga till om ifall de vill stanna eller gå?

Sen att du drar upp våra titellösa år är också komiskt, kommer du ihåg hur det var för Barcelona för ett antal år sedan? Varje gång en Arsenal-fan kommer in och försöker driva en diskussion så är det alltid Du som ska provocera, dumförklara och leka macho. Det är många av er som bemöter oss med respekt och är villiga att driva en diskussion, ta lärdom av dem.

Kasta inte sten i glashus.
2011-06-26 14:41
S-P

Du tycks inte förstå grejen. Så jag ska försöka använda "enkla" ord.

Cesc vill bara till Barcelona ifall han går. Om det ligger sanning i att han vill till Barcelona och om det är de enda alternativet. Varför ska vi betala det Arsenal vill ha istället för att förhandlar och pruta? Ingen i Barcelona, allra minst Rosell, bryr sig om Arsenal. Vi betalar ett pris som gynnar oss. Samma sak med Arsenal, ni skulle inte betala 10-20 miljoner extra för en spelare om ni kan pruta det till ett billigare pris.
Förstår du nu?

Dragon Blood

Det beror på vad du syftar på. B-laget, Cadete, Juvenil osv.
Barcelona el Maestro!
2011-06-26 14:39
"Spanska tidningar hävdar att Barca har gått bakom Malagas rygg och betalat pappan pengar? Du har nog missuppfattat det här. Det är Malaga som har betalat ut en massa pengar till en 11-åriing för att han ska stanna".

Hehehe, det är nog Google-översättningarna som gör att vissa får allting i bakfoten. Missförstånd, missförstånd!
Att dag in och dag ut sitta och försvara hur Wenger agerar måste ändå vara rätt jobbigt i slutändan.
Istället för att lägga in en ordentlig investering på ungdomar i yngre åldrar så väljer Wenger att locka till sig 15-16-åringar som har bekostats av andra klubbar.
Det är så han bedriver sin filosofi. Det ska vara kvalité och det ska kosta så lite som möjligt. Det är Wengers filosofi. Kanske är det smart men då får räkna med kritik och ibland stämningar som det har skett.
Barcelona Rambla~
2011-06-26 14:38
OTBAG

Komiskt? Du kanske skulle se i vilken stor utsträckning det sker i stället för att så fort ni hittar ett case om Barcelona, komma in här med era moraliska lektioner.

Ja, jag tycker att Arsenal är omoraliska och inte bryr sig om hur de snor spelare från andra klubbar utan att vilja kompensera klubbarna för det hårda jobb de lagt ner under flera års tid för att utveckla och utbilda sina talanger.
Spanien Dragon Blood
2011-06-26 14:38
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Det är relevant för att jag är intresserad av det.

Så, ingen som vet vart man kan se info om alla ungdomar i Barca? Hittar inget på wiki eller på FCB's hemsida.
Spanien S-P
2011-06-26 14:37

Fabregas vill också spela kvar i Arsenal. Fabregas har ett kontrakt i fyra år till. Han är vår kapten och har gjort tredje mest assist Premier Leagues historia. Eftersom han är under kontrakt är det Arsenal som bestämmer om han ska säljas eller stanna.

Vill ni ha honom får ni punga ut pengarna vi begär, passar det inte så värvar ni honom inte. Hur svårt ska det vara? Det är bland annat ni som har gjort att marknaden ser ut som den gör idag.

Helt plötsligt passar det inte att värva dyrt, trots att ni varit med i leken tidigare angående dyra värvningar?

Priserna följer marknaden var det ja.
2011-06-26 14:37
När fansen i ett lag sitter på tronen och klankar ner på andra lag pga. deras ekonomi så vet man att något är fel. När deras ekonomi är viktigare än 6 titelslösa år....det visar ju ambition :P

Snacka om att Wengers propaganda har funkat, så länge Arsenal har bra ekonomi så är Wenger säker.
Barcelona Rambla~
2011-06-26 14:34
S-P

Jaha och? Var det Merida som självmant kom på att gömma sig under flera månader? Var det han själv som kom på idén. Ah förresten, jag drar till London för att se om gräset är grönare där över.

Äh, varför försöker man ens.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-26 14:34
"Barcelona will in the coming days make a 13M bid for Fenerbahce left back defender Andre Santos (28). [fanatik]"

Lät ju inte så trovärdigt....OM det stämmer är det ganska korkat, varför lägga €13 Miljoner för Andre Santos och inte €3 Miljoner för Jose Angel? Aja lär ju ändå vara fake. :P

Sen ser jag att det återigen kommer massa Arsenalfans och tjafsar om Barcas ekonomi...
Bara för att Arsenals ekonomi är "stabil" så verkar deras fans tro att dem kan sitta och klanka ner på alla andra klubbaras ekonomier, har sett att dem klagat på även United för att dem har skulder.

Ja Barca har skulder, men klubben har sänkt dessa ordentligt sen Rosell och den nya ledningen kom. Barcas intäkter ökade iår och slutade på drygt €420 Miljoner, Man gjorde en förlus på €21 Miljonert , men den var bra mycket mindre än förra året. Klubben har sänkt sina utgifter och nästa år kommer Barca gå med vinst.

Arsenal borde för övrigt inte få kallas FC, borde heta Arsenal Ab istället, dem är ju mer ett företag än en fotbollsklubb...
2011-06-26 14:33
S-P

Cesc vill bara till Barcelona, och om det är så att HAN vill till oss. Varför ska vi då betala så mycket för honom? Förklara gärna för mig. Det vore en sak om Cesc var öppen för Man C, Chelsea osv. men när det bara gäller mellan oss och Arsenal, vart är logiken i att betala så mycket för honom?

F*ck that. Ni fick honom och nu ska vi betala så mycket för honom. Var glada och tacksamma istället.

Dragon Blood

Hur är det relevant? Vi betalar klubbarna och förhandlar med de. Det kallas för respekt. Vi sitter inte och kidnappar talanger (Merida) eller skicka lobbyister som flörtar med ungdomar utan kontrakt.
Barcelona Rambla~
2011-06-26 14:33
Rogge

Jag vill bara att Arsenal och Wenger håller sig borta från La Masia. Det börjar räcka nu. Det är allt.
2011-06-26 14:31
Rambla

Haha go man. GO! Jag älskar hur Arsenalfansen öppnar käften utan att veta vad de pratar om.

Spanien S-P
Rambla~ @

Arsenal blev aldrig dömda, det var Merida som blev.
Spanien Dragon Blood
Är det någon som kan tipsa om någon sida där man kan se nationaliteter på alla ungdomar i Barca? Vore intressant att se hur stor % som har värvats från utlandet.
Spanien OTBAG
Rambla~//

Jag kan mycket väl ha missuppfattat det jag hört från de som läser de spanska tidningarna som gett mig denna information.

Tycker dock att det är en aning komiskt att detta sker när stor del av Les Rambles kallat Wenger för pedofil och hur omoraliska vi är.
Spanien S-P

Marknaden sätter priset säger du. Är det då konstigt att vi vill ha över 50 miljoner pund får vår stjärna, som kommer hålla i över 10 år till på högsta nivå? Det är klubbar som ni som har gjort att marknaden ser ut som den gör idag, varför då gnälla när det helt plötsligt inte passar längre?
Barcelona Rambla~
2011-06-26 14:30
S-P

Merida och Arsenal, eftersom han då var en arsenalspelare, blev kallade till rätten och blev dessutom dömda att betala lite över €3m.

Blev inte Arsenal kallade till rätten när det uppdagades om trafficking med afrikanska barn mellan Afrika och Belgien? Ni arsenalfans är väl de sista som ens ska öppna käften med tanke på hur mycket ni verkar vara inblandade i.
2011-06-26 14:28
S-P

För det första så var det en helt korkad och irrelevant jämförelse. Ni sätter inte priset, priset utgår ifrån marknaden, annars så kunde ICA göra så att äpplen kostar 1000 kr styck (om man ska utgå från exemplet du tog upp.)

Poängen är att när man förhandlar så vill säljaren sälja för så dyrt det går medan köparen vill ha det så billigt det går. Det gäller att hitta linjen mellan de så att båda är nöjda. Vad vill ni att Barcelona ska göra? Betala det Arsenal vill ha bara för att göra er glada?

Ekonomi funkar inte. Låna en bok om ekonomi så ser du en helt fascinerande värld.

Snälla, väx upp. Livet funkar inte så.
Barcelona Rambla~
2011-06-26 14:26
OTBAG

Spanska tidningar hävdar att Barca har gått bakom Malagas rygg och betalat pappan pengar? Du har nog missuppfattat det här. Det är Malaga som har betalalt ut en massa pengar till en 11-åriing för att han ska stanna.

Om nu Barca betalar en massa pengar för ungdomar (vilket de inte gör) så hade de väl ändå matchat Arsenals 30 ggr högre lön för en 16-åring när det gäller Toral, eller hur?

Dubbelmoral? Det kan tyckas. Grejen är ju den att detta sker ju inte konstant som i fallet med Arsenal.
Spanien S-P
2011-06-26 14:24
OTBAG @

Co-sign! Så vitt jag vet har Arsenal aldrig blivit kallade till rätten. Eller försökt värva barn för den delen.
Rogge
2011-06-26 14:23
Rambla, jag vet inte vem som snackade om checkkredit och ekonomisk doping, men inte var det jag i alla fall. Sedan spelar det väl ingen roll i vilken akademi man letar, allt är väl lika illa eller är det bara La Masia man ska hålla sig ifrån?
Spanien OTBAG
2011-06-26 14:20
Känns inte den här Brahim-storyn ganska komisk med tanke på de dagliga diskussioner Arsenal- och Barcelona-fans har haft under minst ett års tid. Spanska tidningar hävdar att Barcelona gått bakom Malagas rygg och betalat pappan en summa pengar för att han ska komma till La Masia.

Några på detta forum har ansett att Wenger är en pedofil, att han ska sluta dreggla utanför La Masia osv osv, men är inte detta lite av dubbelmoral från Barcelonas sida? Jag minns att Rosell även uttalade sig om detta i samband med ena CL-mötet med Arsenal, han kallade Arsenal omoraliska bland annat.

Vad är skillnaden?

Länktips.

EDIT:

Lägger upp ett citat som Sandro Rosell sagt:

"Legally they have done nothing wrong but it's a little immoral.

"For us it's very important to keep this group of kids who have grown up together in La Masia.

"We don't like it that clubs come in with offers of money just before they turn 16.

"There are two philosophies — ours is to invest in La Masia and the other is to fish all over Europe for kids of 15 like Arsenal."

Hrmpf. Först Elliot Kebbie (16 år) från Leeds, sedan en elvaårig kille från Malaga. Är det inte viktigt för Malaga att ha kvar sina jämnåriga som växt upp tillsammans i Malaga?
Barcelona Shanghai
2011-06-26 14:15
Thiagos mål i all ära, men Giovannis mål damn både Messi och R10 klass på det målet. Jag tycker fortfarande synd om killen som valde fel klubb när han lämna oss, annars tycker jag att han har större potential än Bojan, Pedro och Jeffren.

Synd igen att han inte stanna kvar och bevisa vad han kunde för han är helt magnifik, det såg vi under VM i Sydafrika när han dominera.
Annons: