/spanien/barcelona/forum/11660.aspx/spanien/barcelona/forum/11660.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-06-26 15:41
Hetfield/Rambla

He is a man on a mission, a mission with no purpose!
Spanien S-P
Hetfield - Thiago isn't going anywhere @

En douchebag till tränare som blev utsedd till 2000 talets bästa tränare.

I rest my case.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
Det är så synd. Jag gillar att se Arsenal spela fotboll, synd att de har en sådan douchebag till tränare och ännu drygare fans.

Tony Adams...vart är du, träna Arsenal.
Barcelona Rambla~
2011-06-26 15:40
S-P

Seriöst, är du trög eller? Jag skrev att skatten ändrades för några år sedan. Numera är den nära 50%-strecket även i Spanien.
Spanien S-P
2011-06-26 15:40
Rambla~ @

Väntar fortfarande på skatten, var det 24 procent nu igen eller 50? Hm.
Spanien S-P
2011-06-26 15:39

Som när du inte svarade på att Arsenals värvningar/försäljningar är en del av marknaden?

Tänkte väl det.
Barcelona Rambla~
2011-06-26 15:39
S-P

Du säger att ni inte har några skyldigheter mot Barcelona. Fine. Har Barca några skyldigheter mot Arsenal då? Vi skiter fullständigt i hur upprörda ni blir över att Barca jagar Cesc även om jag personligen inte vill ha honom till Barca. Vi skiter fullständigt i att arsenalfans blir upprörda när Pique och Puyol drar en barcatröja över hans huvud som ett practical joke. Gör det en arsenalsupporter upprörd så är det bara bra, en bonus. Hoppas på mer sånt faktiskt. :)
2011-06-26 15:37
Rambla

Det är inte lönt. Killen är den mest envisa killen, upprepar samma korkade argument sen när jag tog upp Wilshere så har han inget att säga mer om Puyol. Opportunist.

Ignorera bara.

S-P

Jag svarade. Kolla längre ner. Det var du som inte fattade.
Barcelona Shanghai
2011-06-26 15:37
Kan ni sluta att diskutera Arsenal vs Barcelona. Seriöst den här diskussionen är värre än Messi vs Cristiano eller Busquets vs Alonso.

Till alla Arsenal fans ! Själv så vill jag inte ha Fabregas och jag är säker på att Barca vill inte heller ha honom för vi har Thiago. Hoppas att han blir kvar i er klubb och vinner titlar så ni blir nöjda, men då måste ni satsa på stjärnor inte "barn".
DavMessi
2011-06-26 15:36
Blaugrana91

Jag förstår det, men problemet är att jag inte har fått någon bekräftelse på att han VERKLIGEN vill hit och inte City. Han föredrar säkert Barcelona, men han skulle vara nöjd med City. Jag läser både detta forum och engelska forum och det låter olika. Här är ni övertygade om att han älskar Barcelona, hatar City, City är ett smutsigt köpelag. Han kanske tycker så, vad vet jag. På engelska forum är det helt andra toner, där är de övertygade om att han vill spela med Tevez och ta samma väg som Cristiano genom att gå till England. Rambla är övertygad om att han hatar City och det kanske stämmer, men så fort jag kommer med en nyhet som jag inte ens litar på så ska herr Rambla komma med sina källor och övertyga mig om att han inte gillar City.

Det ni inte förstår är att City har varit med om detta hela tiden sedan de blev rika. Dzeko ville inte komma till City, han ville till Juventus. Toure ville spela i CL, Silva ville hellre stanna till Spanien. Ni ser väl resultatet.
Spanien S-P
2011-06-26 15:35
Rambla @

Nej. 50 procent i skatt för den som tjänar över 150 000 pund.

Du kanske tycker 24 procent och 50 procent är likadant? Vad vet jag :-)
Barcelona Rambla~
S-P

Nu ljög du igen. Värvar?
Spanien OTBAG
Hetfield - Thiago isn't going anywhere//

Brahim Abdelkader Diaz.
2011-06-26 15:34
Seriöst, ser jag ut som google. Varför ställer ni frågor som ni kan googla själva? Ska vi sitta och gå igenom vartenda spelares prislapp eller?

Poängen är att vi betalar lagen vi köper från, vi förhandlar med KLUBBEN. Vi kidnappar ingen.

S-P

Ok, detta är det sista jag skriver då du är trög och sjukt envis. För sista gången, vi BETALAR när vi förhandlar. Vi PRATAR med klubben innan vi förhandlar. Vi sitter inte utanför deras akademier och flörtar med spelaren så att vi får spelaren gratis.

Vi går inte bakom klubben som ni gör. Smutsiga Wenger.
Väl mött, ha det kul som 4:a i PL nästa säsong.
Spanien S-P
2011-06-26 15:34

Skillnaden är att ni gråter över att vi värvar från er, men att det är okej att ni gör likadant.

Vi har inga som helst skyldigheter gentemot Barcelona så länge vi håller oss till reglerna, vilket vi gör. Ändå gnäller ni. Ni gör för tusan likadant.
Spanien OTBAG
2011-06-26 15:33
Hetfield - Thiago isn't going anywhere//

Vad kostade Jonatan dos Santos och Giovani dos Santos?

Edit:

Eller någon annan som vet, jag hittar ingen summa.
Barcelona Rambla~
2011-06-26 15:33
S-P

Nej, det håller inte alls. Du syftade på den tiden när utländska spelare hade 24% i skatt under en 5-årsperiod. Nu är skatterna likvärdiga med de i England.
Barcelona Rambla~
2011-06-26 15:32
DavMessi

Vad är det du inte fattar? Om nu Sanchez så gärna vill spela för City, så borde han väl redan ha skrivit på vid det här laget eftersom City har lagt det bästa budet enligt Udinese, eller hur?

För nej, det kan ju inte alls vara så att Udineses ägare gör allt i sin makt för att försöka få Barca att höja sitt bud?
Spanien S-P
2011-06-26 15:32
Rambla~ @

England har bara för något år sedan höjt skatten igen. Alltså håller argumentet mycket väl.

PS. Vi lever fortfarande i en globaliserad värld.
2011-06-26 15:29
S-P

Wilshere kom från Luton, som är nära London. Ingen säger att ni "tog" honom från Luton eftersom att det ligger nära London, right?

Puyol kom från en satellitklubb, så sluta med din korkade argument som inte håller. Om Puyol är en värvning så är Wilshere en värvning. Period.

Ja du, du får ta ut tummen ur röven och googla.
Barcelona Rambla~
S-P

Du kanske borde uppdatera dig lite? Spanien har sen flera år tillbaka nu ändrat skatten även för utländska spelare. Dessa spelare betalar lika mycket skatt som alla andra. Det argumentet håller inte längre.
Spanien S-P

Du får gärna komma med källa på det, annars är det som taget ur luften.

Rambla @

Vad är problemet om det är i Spanien eller England vi värvar? Vi lever i en globaliserad värld.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-26 15:28
DavMessi

Men nog är det väl trovärdigare när man hör vad SPELAREN själv säger i en intervju. Det är ju trots allt spelaren det handlar om...

Går däremot inte att lita på Udineses ägare som ena dagen säger att han är 80% klar för Barca för att dagen efter säga att Man City ligger bäst till för att äckel köplaget bjuder överpriser...

Sanchez kommer i slutändan hamna i den klubb han vill till, vill han till Barca kommer han dit.
Spanien S-P
2011-06-26 15:27
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success! @

Ja du säger det själv.

England har tillskillnad hög skatt för fotbollsstjärnor gentemot Spanien. Ska vi då gnälla över att ni lyckas plocka större spelare till er ligan pga skatten?

Kom igen.
Barcelona Shanghai
2011-06-26 15:27
Gerard Deulofeu är en av mina favorit spelare. Precis fyllt 17 år och är säker på att han (Gerard), Thiago och Rafa kommer att vara Barcelonas nya Messi, Xavi och Iniesta i framtiden. Hoppas bara att dom håller. Den där Gerard damn vilken lirare. Akta dig Wenger du ska fan inte sno honom.

Länktips !
Barcelona Barca4eva
2011-06-26 15:26
DavMessi

Kanske jag som är extra irriterad på Silly Season-snacket. Det tar kål på mig. Och när det inte diskuteras så är det Barca vs Arsenal som gäller, it's sick yo.
S-P

Nej, det är ingen direkt värvning. Han kom från en satellitklubb. Det är ungefär som att centralmakten i ett land tar in skatt från de olika staterna, som i t.ex: USA.

Jag har ingen aning om hur mycket Pedro kostade, men jag vet att vi förhandlade och betalade för Pedro. Det kallas för respekt.
Barcelona Rambla~
S-P

Du drar upp Puyol. Eh, vad har han med allt detta och göra? Om Arsenal ser till att värva spelare från sin region, runtomkring London med omnejd, tror du verkligen någon här inne har något att säga om det? Att de skulle kritisera det?

Seriöst, lägg ner nu.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-06-26 15:25
S-P

Det är okej att kunna erbjuda kontrakt med feta löner som inte är tillåtet i Spanien gällande tonåringarna?

Spanien borde alltså införa ny lönestruktur så man kan ge sky hög till spelare under 18, annars finns risken att de försvinner pga mer pengar.

Sant, det är Spanien det är fel på!
Spanien S-P
2011-06-26 15:24

Det är väl fortfarande en värvning för det eller?

Hur mycket kostade Pedro er då? Eftersom ni förhandlar fram priser på ett "fint" sätt.
Annons: