/spanien/barcelona/forum/11657.aspx/spanien/barcelona/forum/11657.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Larsson1333
2011-07-16 23:47
Rogge

Romero-Zanetti-Milito-Burdisso-Zabaleta-Mascherano-Banega-Cambiasso-Lavezzi-Messi-Tevez

Där har du uppställningen för de två första matcherna om jag inte minns fel, där laget underpresterade enormt, Lavezzi, Tevez och även Messi hade inga vidare matcher.

Inför tredje matchen bänkades Cambiasso, Tevez, Lavezzi och Banega(?) om jag inte har helt fel, in kom Gago, Aguero, Higuain, DI maria och laget formerades i ett 4-2-3-1, något som gav resultat direkt då hela laget spelade på ett annat sätt, där Messi briljerade och stod bland annat för två läckra assist. Aguero gjorde även 2 mål. Även Gago stod för en fin insats, tro det eller ej!

Det är ungefär dessa spelare som Batista gått runt på, kan även vara så att Rojo startade första matchen som vänsterback istället för Zabaleta, inte helt säker! Som du märker är det inga direkta nya spännande och inhemska spelare utan de "gamla vanliga", en sådan som Pastore hade jag gärna sett mer, men Batista verkar fast besluten att hålla han på bänken.

Jag tycker det blir intressant att se om det fina sammarbetet mellan Messi och Aguero fortsätter, vill så gärna ha hit han!

Hoppas det dög någorlunda, som sagt, är inte helt säker på all fakta där, så inga påhopp tack :)
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-16 23:46
Rogge

Jag har endast sett på Argentina. Matcherna spelas så sent att man knappt orkar hålla koll på spelare. Men Argentina ser, enligt mig, väldigt sega ut. Mot ett bra motstånd som i kväll får vi äntligen se hur bra detta Argentina är. De förlitade sig alldeles för mycket på Messi i de första två matcherna (kryss i båda), men i den sista matchen fick Messi spela längre ner i banan som playmaker även fall utgångspositionen var till höger.

Men försvarsspelet är för dåligt, speciellt hos mittbackarna. Burdisso och Milito tjongar iväg bollen så fort de ser en motståndare rusa mot de. De blir lite paradoxalt när tränaren Batista försöker att spela som Barcelona.

Sett alldeles för lite för att bli imponerad av en spelare, men har fått en annan bild av Falcao. Tyckte att han var ytterst begränsad de få gånger jag såg honom spela med Porto, men han har verkligen bytt min tanke om honom. Extremt smart spelare som löser de mesta knep som kommer mot honom.
Barcelona Teddyculè
2011-07-16 23:46
barca111

Det är självklart som du säger att det är bra att få in spelarna så tidigt som möjligt. Men man måste samtidigt tänka på att ledningen, med tanke på vår inte helt perfekta ekonomi, antagligen vill få ner priset så mycket som möjligt och att förhandlingarna därför tar lite längre tid än vanligt. Men visst en snabb affär är alltid att föredra, så man slipper att det blir som med Cesc t.ex
Barcelona Messidinho_10
2011-07-16 23:45
Vilken grym video med Messi!!
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-16 23:42
Priserna höjd nog inte ju länge man väntar, snarare tvärtom. Ju längre tid man förhandlar desto mindre är risken för överpris.

Men sen kommer man ju till en gräns där utbudet börjar minska och lagen vill spika trupperna. Så hur länge som helst ska man ju inte dra ut på det. Men så länge det är juli kan vi vara lugna, även om det är segt att vänta och jobbigt med alla spekulationer. Själv vill jag såklart gärna veta hur truppen kommer att se ut nästa säsong men det är trots allt det färdiga resultatet som är det viktigaste..
Barcelona barca111
2011-07-16 23:35
Teddyculè

aha, Jag ska ha det i åtanke nästa gång. NI säger att vi har hela sommaren på oss, vilket vi har, men ni måste tänka på konsekvenserna. Det tar längre tid att spela in spelarna och att priserna höjs på transfermarknaden ju längre man väntar.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-16 23:34
Andreas har en klar poäng där. Det börjar likna en chatt här och så ska det givetvis inte vara. Det är antingen det eller så invaderas forumet av Arsenalfans och Cesc är ämnet dagen igenom. Dessa olika inlägg typer av inlägg gör forumet rätt så ointressant och de har ökat enormt på sistone, tyvärr.
Så i sak har Andreas helt rätt som reagerade. Det är bara synd att en person ska få "ta skiten" för något som så många är en del av, men någon gång måste man sätta ned foten.
Barcelona Shanghai - Hat är brist på fantasi
2011-07-16 23:33
Skjut inte mig nu, men jag tror nog att jag är den ända som är glad hittills med Silly Season. Bra jobbat Barcas ledning. :)
Barcelona Messidinho_10
2011-07-16 23:33
Match snart culés ikväll blir det Messi show och första målen kommer komma, har bara en fin känsla. Hoppas på Aguero Messi Tevez :P
Rogge
2011-07-16 23:32
Herregud, vad hetsigt det är. En fråga till den som vill och orkar svara: Jag har inte sett så mycket av turneringen och undrar hur Argentina ställer upp, vilka spelare som man ska hålla ett extra öga, bortsett från de uppenbara Messi, Aguero, Tevez. Har de tex någon spännande lirare från inhemska ligan eller mindre känd klubb? Vet ni något sådant om motståndarna är jag också tacksam för det. Tack på förhand och med förhoppning om att någon orkar.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2011-07-16 23:31
Allt började med en fråga jag ställde, det blev ett världskrig :-(

Men jag håller med om att det är en underbar lördag-söndag natt för oss.
Jag känner mig stolt över att ha möjligheten att kunna följa Leo live.
Människor om tjugo, femtio, hundra år kommer att sörja över det.
Tro mig, även på FIFA 2099 kommer Leo vara med :D:D
Barcelona Teddyculè
2011-07-16 23:28
barca111

Sorry men du skrev liksom en mening utan att utveckla det minsta av det du skriver, försök beskriva lite mer hur du tänker och tycker så man kan föra en riktig diskussion.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-16 23:28
barca111

Vi har sommaren på oss.
,Sami
2011-07-16 23:27
Haha fan vad alla får flipp hela tiden här nu. Var glada istället. Snart är det Messi Show time:)
Och spela roll om Barca är väldigt långsamma på transfermarknaden. Det är ju inte så att den stänger imorgon. Det är många dagar kvar.
Barcelona barca111
Andreas V.V - Farfars moped!

Ursäkta, Jag vill bara konstatera att försäsongen börjar om några dagar, då vore det bra att man har spelar truppen klar.
Barcelona Shanghai - Hat är brist på fantasi
Kom igen nu Leo, snart är det dags att tysta alla kritiker och enögda supportrar.
Barcelona barca111
2011-07-16 23:24
Teddyculè

försöker du vara rolig eller är du dum?
2011-07-16 23:22
Teddycule

Sarkastisk be dy name!
:P

Vi har sommaren på oss.
Barcelona Andreas V.V - Farfars moped!
2011-07-16 23:22
Ta inte illa upp nu "barca111" men det är inlägg av denna typ:

"Sänt: 2011-07-16 23:16
FC barcelona rör sig väldigt långsamt på transfermarknaden"

som gör att man faktiskt tappar orken att hänga här, det blir för jobbigt att solla ut för ögonen vart man ska titta.
Inlägg enligt ovan tillför ingenting som ingen redan vet nu, ja vi har inte värvat någon spelare men fönstret stänger inte förens den 31 Augusti.

Ja, jag har dragit igång en diskussion nu men jag försöker i alla fall få ut ett budskap.
Visst, det är Silly Season och visst, det finns inte så mycket att prata om men lite vettigare inlägg kan man komma med.
Annars blir (har nu blivit) detta en chatt.

Mina fem cent.

På återseende, någon gång i framtiden när jag känner att jag får motivation tillbaka att skriva här.
Barcelona Teddyculè
2011-07-16 23:19
barca111

källa??
Barcelona barca111
2011-07-16 23:16
FC barcelona rör sig väldigt långsamt på transfermarknaden
2011-07-16 23:15
2011-07-16 23:14
Vilken clown till målvakt, bägge målen var hans fel!
Roligt för Peru dock.

¡Barca! - Crèma Catalana

Överdriver du inte en aning nu?
Barcelona Teddyculè
2011-07-16 23:14
Haha 2-0 Peru! byebye Colombia, undrar om Falcao och målisen kommer sova nått inatt...
Barcelona Barca4eva
2011-07-16 23:12
Andreas har faktiskt rätt. Learn to google ffs.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-16 23:11
Är nog match 00.15

Jag förstår inte varför Barca inte vill släppa Bojan till Roma förrän Sanchez är klar. Vadå, ska man behålla honom om Alexis inte kommer då eller?
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-07-16 23:10
Andreas V.V

Dina inlägg just nu är jobbigare än den frågan han ställde, kanske dags att släppa detta nu? Du är bara irriterande..
Barcelona Andreas V.V - Farfars moped!
2011-07-16 23:08
Rogge

Du har inte varit här tillräckligt länge för att ha tröttnat på samma frågor stup i kvarten, så jag förstår dig.
Är en besserwisser men när folk är så slöa att man inte ens orkar öppna en internetflik så vet jag inte vart samhället är på väg.

Nej, det är inte bara en gång det har hänt utan säkert en 2-3000 gånger.
Vidare verkar folk bara skippa det jag skrev 22.43.

Ska inte säga alltför mycket nu här på forumet men herregud, vet inte ens vad jag ska säga.

Redaktionen: Ordnar ni en spärr fram till 10 Augusti?
Bästa för mig och bäst för forumet, helt klart.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2011-07-16 23:08
Tack Trippeln

Kul att veta att man har vänner som är hjälpsamma :)

Inatt tillhör mina ögon enbart Leo.
2011-07-16 23:07
Rogge

Why oh why?
Annons: