/spanien/barcelona/forum/11652.aspx/spanien/barcelona/forum/11652.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-28 23:59
A deal on Udinese attacker Alexis Sanchez (22) is close. Barcelona would pay 27M+13M variables. Last discussions about variables. [sport]

Hej och hå. Dags att sova, blir trött av alla rykten och snart ska man upp igen
Barcelona barcetia
2011-06-28 23:59
addeh

Montoya gick före Azpilicueta för att Azpilicueta varit borta över halva säsongen med en knäskada i Marseille :-)

Förövrigt håller jag inte med dig 1.70-ligan, Montoya har spelat väldigt bra för Barca B denna säsongen, trots att han är så pass ung. Förstår dock inte varför Fontas får så mycket spotlight, både Sergi Gomez och Bartra är bättre talanger.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-28 23:33
Det kanske bara är jag, men jag tror inte särskilt mycket på Montoya. Gillar han skarpt som person och så, men jag hetsas inte upp av hans prestationer på planen direkt. Säger inte att han är dålig, han är bara enligt mig, inte tillräckligt bra för att bli en spelare för Barcelonas A-lag.
Visserligen är han fortfarande ung och mycket kan fortfarande hända, men (rätta mig gärna om jag har fel) finns det inte någon ännu yngre som sägs ha ännu större potential? Lägg där till att Alves håller många år framöver och jag tror Montoya får svårt att ens bli en truppspelare i Barca på sikt. Inte mig emot om han stannar en säsong till och kanske rentav motbevisar mig - men jag tvivlar på det. För hans egen del vore det kanske bättre att söka sig någon annanstans.
Atlético addeh
2011-06-28 23:18
Eftersom Montoya gick före både Azpilicueta och Mario Gaspar i U21-landslaget måste han anses vara fullt redo att gå in i ett A-lag. Nu råkar han representera FC Barcelona där Dani Alves i stort sett spelar varje match på högerbacken, men jag slås ändå av tanken att flytta upp honom permanent till A-laget. Nackdelen är som sagt speltiden, men å andra sidan får han träna med truppen varje dag och kommer också in mer i gänget.

Montoya kanske blir nästa års Thiago, dvs tillhör B-laget (vilket jag är övertygad om att han kommer göra om han stannar), men regelbundet tränar med A-laget och får speltid då och då. Sedan kan han ändå spela matcher med Barça B. Det är nog det bästa alternativet ändå.
Barcelona II Barça II
2011-06-28 23:17
1.70-ligan:

Självklart finns det plats för en till forward om Bojan och/eller Jeffren säljs. Jag tror att det mer eller mindre är ett måste om vi ska kunna köpa en ny forward. Det jag ville komma fram till var att jag hoppas att Afellay får mer speltid nästa säsong, starta vissa "enklare" matcher på hemmaplan mot "enklare" motstånd som tillexempel Real :-).
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-28 23:05
II Barça II

Om nu Bojan säljs/lånas ut finns det plats för båda. I synnerhet om Jeffren dessutom gör han sällskap. Syftet inför nästa säsong är att ju att bredda men också att skapa mer kvalitet och konkurrens i truppen. Och Afellay är en del av den truppen, oavsett om Sanchez eller någon annan forward köps.

Tänk er Messi, Villa, Pedro, Afellay och en klassforward till nästa säsong. Plus att Deulofeu och Rafinha kanske kan få lite speltid. Åh..
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-06-28 22:56
Seriöst, finns det något Messi inte gör reklam för :P

Pepsi, parfym, klädesmärke, yoghurt, tv-spel, flygbolag, adidas osv.
Barcelona II Barça II
2011-06-28 22:50
Skön film om Afellay. Tycker att det är en mycket intressant spelare, hans första säsong hos oss var klart godkännt. Höjdpunkten var självklart framspelningen till Messi mot Madrid. Frågan är varför vi inte satsar på honom istället för Sanchez?
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-28 22:35
LÄNKTIPS!

En film om Afellay och hans väg från Utrecht till Barcelona och CL-guldet. Ingen amatörfilm utan det är ett riktigt reportage-team som har gjort den. Innehåller massa klipp som jag aldrig sett förut. Sevärd :)

En intressant sak jag noterade var att Afellay var väldigt sen i växten. Han var alltid kortare och svagare än sina medspelare, men han hade talangen, vilket tränaren såg och stöttade därför honom till att fortsätta.
Men just hans sena kroppsliga utveckling är nog anledningen till att han är lite av en "late bloomer". Det är ju först de senaste 1-2 åren som han verkligen har tagit klivet. Kanske för att hans kropp först då blev helt fysiskt utvecklad, med muskler och allt... även om han fortfarande ser ut som ett barn i ansiktet :P
Barcelona Milian_J
2011-06-28 22:31
Vad har JDS gjort för fel? Vill han ha sex med en prostituerad får han väl ha det? Det är hans privatliv, låt han ha sex med vem han vill.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-28 22:29
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Förstår inte hur Neymar kan kosta så mycket ens, visst han är bra, men knappast värd det priset..

Som sagt det lär bara vara struntprat att Barca skulle vara villiga att betala den summan för honom.
Fast detklart det var väl Santos president eller nåt som bekräftade att 5 klubbar kan tänka sig att betala den summan.

Ska någon sån summa läggas på en spelare så ska det vara Aguero, ingen annan.

Barcelona Shanghai - Angelina Jolie
2011-06-28 22:29
Även om han spelade i det där laget som jag/vi ogillar så gillar man ändå honom.

Fattar nån vad han säger ?

Länktips
2011-06-28 22:09
Barcelona - like Madrid, City, Chelsea, and Anzhi - are willing to pay the 45M buy-out clause of Santos player Neymar (19). [vega via lance]

Trolololo. U mad?
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-28 21:59
Klantigt av JDS. Han är dock inget mer än en människa och begår misstag, vissa större än andra. Hoppas han tar lärdom av detta. Han hade väl en trevlig kväll iallafall. :P
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-28 21:56
Den dagen Cesc tillslut skriver på för Barca (när den än blir) lär det knappast vara The Guardian som kommer med scoopet.
Barcelona II Barça II
2011-06-28 21:55
barcetia:

Underbar film om Valdes! Men har han fått stå i landslaget något iår? Det såg ut som det i den filmen du länka.
Barcelona moedinho
2011-06-28 21:53
Tack för svar :)
Barcelona Blaugrana91
2011-06-28 21:53
Glömde länka till artikeln...Kommer här. :P
Barcelona Blaugrana91
2011-06-28 21:51
Enligt Cesc.es så kommer klubben lägga ett nytt bud på Cesc, budet ska vara på €39 Miljoner.
Det verkar som Arsenal kan tänka sig att acceptera det.

Värt att notera är att Cesc.es anger Engelska The Guardian som källa.
Barcelona Riiio!!
2011-06-28 21:50
Argentina-Bolivia, natten till lördag tror jag det är och matchen börjar 02.45 el nått sånt =)
Barcelona moedinho
2011-06-28 21:49
Någon som vet vilken match copa america invigs med och när?
Tacksam för svar
Barcelona Rambla~
2011-06-28 21:34
Sabatini (sports director Roma): "Montoya? Luis Enrique wanted him, but the player seems close to renewing with Barcelona." [rac1]

Montoya är envis, han vill verklligen stanna kvar i Barcelona. Sådant gillas. :)
Barcelona Rambla~
2011-06-28 21:32
Hetfield

Ja, jag vet inte och det gör inte du heller, vad som riktigt har skett. Det var 8 grabbar inblandande. Det räcker att de var med tror jag, alla får samma straff. Vi kan inte vara säkra på vad just JDS har gjort. Strunt samma, nu är det som det är. Jag tänker inte älta ämnet mer.
Barcelona Rambla~
2011-06-28 21:31
Sabatini (sports director Roma): "We're also interested in Sporting left back Jose Angel, but he seems closer to Barcelona now." [rac1]

Då finns det fortfarande lite hopp när det gäller José Angel. Zubi kan väl ringa upp Lucho och säga att han kan ta över Maxwell? :P
2011-06-28 21:30
Rambla

Jo, men att bli avstängd i 6 månader och få böter är rätt så seriöst, man ger det inte bara för att man har pratat eller bara dansat. Allt annat är naivt.

Andreas

Det hände mig i Paris när jag var 12 år. But hey, även prostituerade måste betala hyran på något sätt.

P.s.

Hade inte sex med henne, bara att hon drog i mig. Hehe.
Barcelona Rambla~
2011-06-28 21:28
Hetfield

Reglerna är säkerlighen stenhårda vid ungdomslagsens landslagsträffar. Om Zlatan, Chippen och Mellberg kan bli hemskickade och avstängda för något så harmlöst som att de är ute för sent på nätterna, förvånar det mig inte alls om ett katolsk land som Mexiko stänger av unga spelare som beblandar sig med prostituerade oavsett hur långt grabbarna har gått. Det är min tolkning.
Barcelona Andreas - V.V / Crackòvia!
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

"Jag har inte strulat med prostituerade. Jag har inte ens pratat med en (så vitt jag vet)."

Äsch, sluta ljug ; )
Skämt osido...

I Barcelona så gick jag och polaren nattetid på La Rambla, jag går lite bakom polaren och ser hur han nästan blir indragen av en prostituerad i vad som liknar en mörk mörk gränd.

"Hello hunny, how are you doing? .. Wanna have a good time?"

Kan tilläggas att det var den fulaste varelse jag någonsin skådat, kan inte ens förklara. Föreställ bara er det värsta ni kan tänka er så blir det bra.

Lite läskigt dock att dom tog tag i armen och försökte rycka in han i gränden, huvva huvva..

Edit: Det var ju inte så pjåkiga brudar dom hade hittat på..
Fan, jag vill också vara rik och fotbollsspelare ;)
Barcelona Andreas - V.V / Crackòvia!
And it´s a double post.
Barcelona westinho
2011-06-28 21:27
brasilianarna har problem med drickandet, mexikanarna har problem med de prostituerade och argentinarna har problem med drogerna...nja där va jag lite orättvis, argentinarna verkar hålla seriös nivå även utanför plan.
Barcelona Frodo
2011-06-28 21:22
Spelarna i det mexikanska landslaget verkar ha svårt med disciplinen. Jag tror att det var för ca 1 år sen flera spelare blev avstängda och fick böter för att man hade gjort något liknande som den här gången. Jag har för mig att Arsenals Vela var en av de som blev avstängda och att Rafa Marquez fick böter.
Annons: