/spanien/barcelona/forum/1165.aspx/spanien/barcelona/forum/1165.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2016-02-14 13:46
Helvete vad se springer och gnäller på domaren vid varje situation arsenalspelarna. Lite lustigt när de själva är snabba att kritisera Barca för sånt. Är det allt de har Arsenal, deras max?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2016-02-14 13:44
Vardy 1-0 på straff. Detta laget är ju helt fantastiskt.
Barcelona Visca el Barca 17
2016-02-14 13:36
Du menar Espanyol och Deportivo som är 4 poängtapp i ligan. Den här matchen är precis som Valencia matchen innan CL då vi spelade 3 lika i rad. Laget behöver en förlust annars riskerar Barca få förlusterna i CL när alla pratar om hur fantastiskt rekord de har.
Barcelona S.Eto'o
2016-02-14 13:30
Kante är utan snack premier leagues bästa defensiva spelare den här säsongen
Barcelona Ribohn Fan
2016-02-14 13:28
Kant'e till Barca vilken lirare!
Barcelona the cameroonians
2016-02-14 13:19
[QUOTE=Visca el Barca 17]Vi borde förlora snart. Efter högmod kmr fall. Vi har inte haft någon" Malaga "förlust än. [/QUOTE] Du har definitivt en poäng. Men tappen mot Valencia och Deportivo får tillsammans ses som en förlust. Det här rekordet utan förlust kan såklart sätta sig som en mental börda, men jag tror det är värre för oss fans än för spelarna. Men faktum kvarstår, för varje vinst eller oavgjord är hi ett steg närmare en förlust.
Barcelona Barca Barca
2016-02-14 13:17
@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR:

Har följt honom under säsongen, och är mycket imponerad, kan det vara våran nästa Keita ? :)
Barcelona Vampíro
2016-02-14 13:14
Oj vad nära att Vardy sätter 1-0.
Barcelona Gabriel
2016-02-14 13:14
Z_Z Lol, just det, Messi spelade inte ens el clasico förens matchen redan var avgjord. Hade för stunden totalt glömt bort det. Minns när alla madridistas firade ligan för att vi skulle sakna Messi i 2 månader. Dem hade tom gjort en tabell hos Marca där de förutspådde att de skulle ligga minst 4-6 poäng före oss innan el clasico. Hehe!
Barcelona Gabriel
2016-02-14 13:09
the cameroonians Hehe, vet som sagt bättre än att ge någon av det dem säger någon som helst betydelse men sitter på tåget från Sthlm hem mot Göteborg med en riktigt illa förkylning där tåget dessutom stått stilla i mer än 2 timmar pga spårfel så I'm cranky to level 100. Ser annars fram emot matchen ikväll efter några timmars vilande och kurerande!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2016-02-14 13:08
Om ni kollar Arsenal - Leicester, håll ett öga på Kanté, defensiv mittfältare.
Barcelona Visca el Barca 17
2016-02-14 13:07
Vi borde förlora snart. Efter högmod kmr fall.
Vi har inte haft någon" Malaga "förlust än.
Barcelona Z_Z
2016-02-14 13:06
Gabriel:

Det du måste tänka på är ju att Real faktiskt saknade Carvajal i den matchen och han är ju klart viktigare för dem än Messi är för oss exempelvis. Hade han spelat istället för Danilo så hade de ju minst vunnit med tre kassar. Det är ju rätt självklart för de flesta.

Sedan har vi ju Atletico för några veckor sedan där vi hade fruktansvärd tur att inte Correa kunde spela till exempel eftersom vi då med största sannolikhet hade blivit utklassade.

Så man måste ju förstå dem, klart vi har tur att dessa spelare missade för att ta några exempel, annars hade vi troligtvis inte varit på pallplats i ligan.

Obs. Kan innehålla spår av ironi.
2016-02-14 13:00
Gabriel

Heeeej, vänta nu lite. ar du inte lite hård nu... mot sniglarna alltså... :P

Samma sak mot Atlético, Simeone mönstrade den bästa elvan.

Har också för mig att Real mötte ett Espanyol med halva laget borta nyligen, vilket såklart inte spelade någon som helst roll med tanke på historiken gällande dessa möten.
Barcelona Gabriel
2016-02-14 12:48
Madridistas logic: "Kan inte minnas sist Barcelona ställdes inför en tuff uppgift med motståndarlagets alla spelare tillgängliga." Eeehm, slog vi inte Real Madrid på deras hemmaborg med 4-0, eller drömde jag det? De ställde upp med PRECIS den startelvan som alla madridistas hade eftersträvat! Men oh my bad, det var ju Benitez fel! På samma sätt som det var Mourinhos fel när vi slaktade de med 5-0 i tidernas största uppvisningsmatch. Eller när det också var Juande Ramos fel när vi vann borta mot de med 2-6. Vet ärligt talat inte varför jag bryr mig, det är bevisat sedan längesen att majoriteten av deras fans sitter på en iq nivå likvärdig en snigel. Visst, vi möter Celta med många spelare borta men har de glömt av att de spelade mot Bilbao utan Williams igår? Hela denna logiken om att vi vann CL förra säsongen för att vi hade tur med att möta lag som saknade spelare håller inte. Det samma kan ju liksom sägas om dem när de vann deras decima. Jag menar, de mötte Borussia Dortmund med mer än halva laget borta och var ÄNDÅ nära på att bli utslagna men endast Gud och Mhkitaryan såg till så att de hölls kvar i turneringen. Och i finalen mötte de säsongens starkaste lag i Europa Atletico Madrid utan en skadad Arda och Diego Costa, två otroligt viktiga spelare för Atletico! Åtminstone var vi totalt överlägsna i vårat CL äventyr från början till slut ända vägen till guldet till skillnad från Real Madrid som verkligen inte förtjänade att vinna CL! Som sagt, borde inte bry mig men kände att jag behövde skriva av mig lite.
Barcelona Ribohn Fan
2016-02-14 12:35
Idag blir det en Celta buss att försöka att slå hål på.
Blir överraskad om Celta kommer att ha ett skott på mål.
Barca vilat i veckan och Celta tung reng match i veckan.
Allt under 5-0 en besvikelse idag!
Guidetti rött kort efter nedsparkning av Pique och Marcherano.
Barcelona DM1982
2016-02-14 12:15
[QUOTE=Neymar N11]The 18 players chosen for tonights game are as follows: Ter Stegen, Bravo, Piqué, Rakitic, Sergio, Alves, Arda Turan, Iniesta, Suárez, Messi, Neymar Jr, Mascherano, Bartra, Munir, Jordi Alba, Sergi Roberto, Aleix Vidal, Mathieu. Är inte Pique avstängd ikväll?? Tack för svar [/QUOTE] Det var kommentatorn som trollade alla med att Pique var avstängd.
Barcelona neymar JR
2016-02-14 11:20
Pique var avstängd mot Malaga
Barcelona Neymar N11
2016-02-14 11:19
The 18 players chosen for tonights game are as follows: Ter Stegen, Bravo, Piqué, Rakitic, Sergio, Alves, Arda Turan, Iniesta, Suárez, Messi, Neymar Jr, Mascherano, Bartra, Munir, Jordi Alba, Sergi Roberto, Aleix Vidal, Mathieu. Är inte Pique avstängd ikväll?? Tack för svar
2016-02-14 09:45
@ELO:

Den enkla förklaringen;

Klubben har en skuld som rusade iväg från €280 miljoner till €328 miljoner förra säsongen. Skuldnivån måste sänkas de kommande två åren till omkring €200 miljoner för att ledningens prestigeprojekt, Espai Barca" ska kunna genomföras enligt de premisser som medlemmarna godtagit.

Alla spelarköp belastar skuldnivån (såvida de inte genomförs genom att använda rena vinstpengar) även om de skrivs av över den tid kontraktet löper.
Nu är dock inte vinsten i sig något som är extremt viktigt i en medlemsägd klubb, vinst ska ju återinvesteras i just klubben.

De uppgifter om transfer-budget som MD skriver om är exakt samma summa som Bartomeu själv sa i höstas men inkluderar inte några spelarförsäljningar. Där finns det med andra ord mer att hämta.

Angående storleken på budgeten så spenderades €165 miljoner sommaren 2014 (Vermaelen, Mathieu, ter Stegen, Bravo, Rakitic, Suárez och Douglas)
och €65 miljoner (Vidal & Arda) vid samma tidpunkt i fjol.

Klubben sålde för snarlika summor dessa båda räkenskapsår (1/7-30/6)
2014: Alexis och Deulofeu = €53 miljoner
2015: Pedro och Adama = €42 miljoner

Så €60 miljoner är en rätt så normal budget efter att ha överspenderat i samband med att truppen renoverades när Lucho tog över efter Tata.
Barcelona ElRaval
2016-02-14 08:19
@B-Guden:

Aspas, Orrelana och Bongonda borta och med största sannolikhet även Nolito. Så blir nog Guidetti där framme ja.

Stora avbräck
Barcelona B-Guden
2016-02-14 02:23
Hur ser trupperna ut inför söndagens match ?
Nolito med eller ? Startar gudetti tro ?
Barcelona Barcelonistas
2016-02-14 01:52
ELO - så lågt är inte budgeten du får tänka på att vi inte behöver värva speciellt mycket med tanke på den trupp som vi just nu har. Vi har bra bredd på samtliga positioner förutom anfallet. Jag har för mig att vi haft liknande budgets förr också.
Barcelona Thierry Henry
2016-02-14 01:43
@Flavia:

Pogba har även han bevisat att han klarar att spela utan Marchisio. Marchisio kanske är en viktig komponent i Allegris taktik. Och Pogba och resten av Juve kanske led pga hans frånvaro. Vad har det med Pogbas individuella förmåga övergår dock mitt förstånd. Undra hur bra Iniesta och barcas mittfält hade varit utan Busquets t:ex. Blir löjligt att diskutera fotboll på det sättet. Men det är trevligt att du ser det Europas topp tränare och elitklubbar har missat. Att 22 årige Pogba är "överskattad"

Jag hade en liknande diskussion med folk här inne angående Neymar. Folk måste se en spelare avgöra en cl final först innan dom accepterar vissa spelare . Gör man spektakulära mål på Youtube men misslyckas med att dominera varenda fotboolsmatch där just du råkar kolla så är man tydligen överskattad. Det verkar va dagens logik på folk.

Pogbas teknik är naturlig och felfri. Hans fysiska styrka är det få som innehar i dagens fotboll. Han är otroligt snabb och kan både försvara och anfalla. Han tar sig nästan alltid förbi sina motståndare 1 mot 1 och förlorar nästan aldrig en närkamp. Positioneringen på plan är felfri och han har ett fint spelsinne. Han är helt komplett. Det enda negativa är att han själv vet om hur bra han är och överarbetar vissa situationer. Thats it. En blind höna kan se hans talang. Lippi får ge dom sista orden i länken i detta ämnet.
Barcelona ELO
2016-02-14 01:33
Under den senaste tiden har jag inte kunnat följa Barcas på det sättet jag hade önskat. Av den anledningen har jag missat en hel del händelser och blir ibland lite ställt av de nyheter som dyker upp. Nu läste jag att Barca bara fick en transferbudget på 60 miljoner euro vilket har förvånat mig då vi historisk sätt brukade ha en väsentlig större budget. Dessutom var vi avstängda av Fifa. Därför lät det lite märkligt. Skulle någon som har större insyn i klubbens ekonomi kunna ge mig en vettig förklaring till den låga budgeten. Hade uppskattat ert svar. Visca Barca!
Barcelona Barcelonistas
2016-02-14 01:28
Flavia - Perez som förmodligen är i farten igen. Han tvingar ju Real spelare att säga att Ronaldo är bäst. Nu har tydligen Isco blivit Perez hund också... Nu till annat så kmr Guidetti att starta mot oss i mon. Roligt för honom, ska bli väldigt intressant och se matchen i mon!
Barcelona Thierry Henry
2016-02-14 01:15

Jag tvekade att trycka på citera knappen ett par gånger innan jag sköt. Fick för mig att det tar för mycket plats. Sak samma :-).

Indeed, han är varken någon Iniesta, Busi eller Xavi. Att pogba är lik spelstilen hos Rakitic är närmare sanningen. Men varför värva honom närmaste 3 säsonger när han är så omogen i sitt spel? Jag håller med dig att han är nästan intill valpig i hans spelstil.

Vad gäller hans värde på en miljard ? Inte värt nånstans.

Skillnaden mellan Pogba och James R är att den senare faktiskt har den där extra så att jag går så långt och tar hellre honom före Pogba alla dagar i veckan.

Jag hoppas någon av de där oljeshejkerna köper honom stället. Eller varför inte R.Madrid med Perez i spetsen.

Låt oss säga nu för diskussionens skull. Vem ska han bänka om han värvas? Vems plats ska han ta över om han värvas? När du har spelare som Roberto (Som har tagit största klivet från Barca's akademi sen Thiago A, Pedro och Busi tiden), Rafinha och vår lilla kroat som är utlånad som är tillgänglig för Barca helt gratis.

Var ska han fylla nånstans? Tänk på att jag inte har ens gått in på Arda (som inte har kommit in i lagen än men som alla vet vilka spelare han är), Rakitic, Busi och Iniesta.

Bara min tanke och åsikter men jag vill gärna ha svar hur du tänker om han värvas. Kul att byta tankar då och då trots att min svenska får knapp ett D.[/QUOTE]

Om en spelare som Pogba skall värvas så kommer han( initialt iaf) gå rätt in i laget. Det säger ju sig självt. Värvar man en spelare för 1 miljard så kommer han spela. Rakitic är den spelaren som fyller den rollen i dagens barca som Pogba kan tänkas fylla isf. Pogba skulle även kunna skolas till att likt Yaya agera ett mer kraftfullt alternativ till Busquets på DM positionen då och då. Pogbas högsta nivå är klart högre än alla spelarna på barcas mittfält i dagsläget förutom Iniesta och Busquets. Men han kan som sagt va valpig emellanåt vilket gör honom ojämn. Dock är Pogbas talang odiskutabel. Förstår inte hur man skulle ta James framför Pogba. James är lite äldre och har lite bättre spelsinne pga det. thats it. Pogba är ett monster och kommer bara växa och bli bättre med åren dessutom. Bristerna i hans spel är vanliga hos unga tekniska mittfältare. Han kommer bli komplett när han börjat avväga rätt i visa situationer som han idag överarbetar. Det kommer.

Jag förespråkar dock som sagt inte en värvning av Pogba i dagsläget då jag anser att vårt mittfält är bra som det är just nu och 1 miljard är mycket pengar. Den enda spelaren som jag kan se förbättra det i dagsläget är Özil. Dock om det är så att Enrique vill ha Pogba så ska vi göra allt i vår makt för att värva honom. Jag ifrågasätter inte längre Luchos val av spelare. Allt han rör vid har visat sig bli till guld hitills. Vill han ha hit Pogba så är jag säker på att han har en tydlig vision för hur han vill att vi ska använda honom.och hur vi sa spela med honom i laget.
Flavia
2016-02-14 00:51
@Barcelonistas:

Isco har öppet erkänt att vara en antimadridista och t.o.m. döpt sin hund till Messi, därav är det onekligen ett väldigt märkligt uttalande från honom och lite av poängen med att posta citatet nedanför.

Med det sagt, så har du förstås rätt med att det är ändå titeln som räknas i slutändan.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-14 00:47
Flavia - för mig spelar det ingen roll vart finalen spelar. Huvudsaken är att vi tar hem titeln.
Flavia
2016-02-14 00:36
Isco: "Copa final at the Bernabéu? As a Madridista I wouldn't like it"

Källa: AS
Annons: