/spanien/barcelona/forum/11647.aspx/spanien/barcelona/forum/11647.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona F_C_B
2011-06-27 21:38
barcetia

Precis, Iniesta är mer en trequarista, och hur du kan se att Sanchez också är det är underligt.

Som Rambla säger, Sanchez har spelat, framförallt de senaste matcherna som släpande anfallare. Udinese har inga trequarista spelare.

Men men, det här leder inte till nånstans, jag tror inte många håller med dig, dom som har följt Sanchez iallafall.

Alves är fortfarande högerback!
Barcelona Andreas - V.V / Crackòvia!
2011-06-27 21:38
Dani Alves är en RWB, annat kallat Right Winger Back..

End of story.
Barcelona Rambla~
2011-06-27 21:37
Hm, om nu Pep är med på värvningen av Alexis vilket vi nog måste anta att han är undrar man ju hur han har tänkt spela honom. Jag kan tänka mig att han inte bara spelar honom på Villas eller Pedros positon utan även som falsk nia om det skulle behövas i någon match.'

Aja, jag börjar nog tycka att han är lite för dyr nu. Visst, han har otroligt mycket potential och kan säkert bli en hit i Barcelona men priset avskräcker verkligen.
Barcelona barcetia
2011-06-27 21:27
Rambla~
Det kan jag godkänna. Dock kan jag inte godkänna ett svar som att han är winger.

Vet inte med honom men jag blir inte ovänner över internet haha tycker det är lite dumt och bli ovän med någon man inte känner. (Förutom om den personen säger att Cesc > Xavi, Thiago är dålig eller Messi < Cristiano.)
Barcelona Rambla~
2011-06-27 21:25
Äh kom igen nu grabbar, innan ni blir ovänner. :P

Spelar det någon roll vad den exakta positionen är? Vad jag har förstått så har han väl haft lite av en Messi-roll på slutet i Udinese, falsk nia eller typ släpande anfallare? Till skilland mot er är jag inte alls lika säker på min sak. :)
Barcelona barcetia
2011-06-27 21:24
Iniesta är trequartista. Enganche kallas det i Spanien. Ska du säga att han är innermittfältare nu eller?

Dani Alves är wingback, hur många startelvsbilder du än vill lägga upp.
Barcelona F_C_B
2011-06-27 21:22
barcetia

Högerback är högerback, om man är offensiv, defensiv eller vad man nu är spelar inte så stor roll, Alves är en högerback och ingenting annat.

Jag vet nog vad trequarista är för roll, och det har inte Sanchez. Sanchez position är högerytter och släppande anfallare, i Udinese har man inte ens en Trequarista spelare!

Vem i Barcelona anser du är trequarista?
Barcelona barcetia
2011-06-27 21:16
F_C_B
Det är stor skillnad på en högervingback och högerback min vän.

Vet du vad en trequartista är? Trequartista har ingenting med mitten och göra. Trequartista = Attacking midfielder = Nummer 10 = Enganche(spanska). Vilken är Sanchez position i Udinese.
Barcelona F_C_B
2011-06-27 21:09
barcetia

Kom igen, vet du vad en trequarista roll är för något? Sanchez har som jag sa, aldrig spelat en sådan roll, utan hållt sig till höger och även spelat de senaste matcherna som en släpande anfallare. Jag var tvungen att ta hans senaste matcher på laguppställningen för att bevisa var han är placerad.
Nej, en startelva säger inte mycket, men jag har kollat många Udinese matcher och förstod inte alls var du hade fått att Sanchez spelar i en trequarista roll, när han absolut inte gör det. Som "bevis" visade jag bara några laguppställningar.

Förlåt, men menar du att Alves inte är högerback för att han är så offensiv?
Barcelona barcetia
2011-06-27 21:05
F_C_B

Alla matcher där Sanchez börjar som antingen höger forward slutar med att han droppar ner lite längre ner i banan till en trequartista position. Hur kan du ha kollat på alla Udineses matcher och missat detta?

En startelva säger ingentign om en spelares position. Det är som att säga att Alves spelar som en högerback.

Ivanovic är högerback, inte Alves.

Eller att Messi är CF.
Barcelona Barca4eva
2011-06-27 21:03
Andreas - V.V / Crackòvia!

Amen.
Barcelona Rambla~
2011-06-27 21:00
Rogge

Ah, då misstog jag mig och ber om ursäkt.
Barcelona Andreas - V.V / Crackòvia!
2011-06-27 20:59
Gago skämt > Cesc skämt > Silly Season > Diskutera(???) med Arsenal-fans.

...
Barcelona F_C_B
2011-06-27 20:52
barcetia

Jag följer Serie A varje helg och har sett många många matcher med Udinese den här säsongen, så det är inte vad jag tror eller läst, utan det är bara ett faktum. Du tvingade mig att kanske bevisa ändå i och med att du inte kanske tror på att jag har sett många matcher med Udinese, men här har du, på länktips har du några av Sanchez senaste matcher på hans position. Sanchez har aldrig spelat som trequarista utan som släpande anfallare och som alltid håller sig till höger.

Barcelona Afellay_20
2011-06-27 20:50
Barca kommer att spela i “Champions League” för U19

Det katalanska laget kommer att delta i en ny turnering som har till syfte att visa den lovande framtiden inom Europeisk fotboll.

Enligt den brittiska tidningen “Daily Mail” har FIFA skapat en turnering med klubbar som tillhör den Europeiska toppen, liknande Champions League, för U19 där FC Barcelona kommer att delta för att visa världen framtidshoppen inom den kontinentala fotbollen.

Det kommer att vara sexton lag som delas in i fyra grupper. Från varje grupp får ettan och tvåan vidare till slutspel, som då kommer att tv-sändas.

Gruppspelet kommer att pågå mellan augusti och januari och slutspelet kommer förmodligen att spelas i Abu Dhabi.

De lag som kommer att delta är:
Spanien: FC Barcelona
England: Aston Villa, Manchester City, Liverpool och Tottenham
Scotland: Celtic
Tyskland: Wolfsburg
Italien: Inter Milan
Frankrike: Marseille
Portugal: Sporting Lissabon
Holland; PSV Eindhoven
Turkiet: Fenerbahce
Schweiz: Basel
Norge: Molde och Rosenborg
Ett lag saknas ännu.
/Birgit. / SPORT.es.
Rogge
2011-06-27 20:45
Det var det jag gjorde...
Barcelona Rambla~
2011-06-27 20:43
Rogge

Japp, vi var klara men dina gelikar från arsenalforumet hade tydligen andra tankar idag. Klaga på dom istället.
Barcelona barcetia
2011-06-27 20:38
Rambla~
Något som ytterligen stärker ditt argument att klubben inte ska behöva gå i vinst är just att vi har flera olika sektioner(handboll, basket osv). Det är dessa sektioner som FRÄMST bidrar till att klubben går i minus.
Rogge
2011-06-27 20:37
Herre gud! Jag trodde vi var klara med Cesc och ekonomin igår.
Barcelona barcetia
2011-06-27 19:56
F_C_B

Vill gärna se vad du baserar det på. Du går på det du alltid trott, det du alltid läst. "Den chilenska högeryttern" men sanningen är tyvärr att du har fel. Varenda stor analytisk hemsida har satt Sanchez som trequartista denna säsongen, och nu vill du säga att zonalmarking(vet inte om det finns en mer pålitlig hemsida när det gäller analys) har fel? Har förövrigt kollat på de flesta Udinese matcherna och han har spelat där ändå sen November iaf..
Barcelona Rambla~
2011-06-27 18:52
Tanken med FC Barcelona är inte att gå med vinst. Det står tom i stadgarna. Pengarna ska spenderas. Rosell har ingen lön, han post är ett hedersuppdrag osv. Visst, bara för att man inte behöver vara vinstgivande kan man självklart inte vansköta ekonomin hur som helst bara för det, vilket har varit fallet under olika epoker under Barcelonas historia. Vem minns inte Gaspart slösande på värdelösa brassar när han ville sätta sprätt på Figo-pengarna.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-06-27 18:43
När ett lag är mer fokuserat på ett annat lags ekonomi så vet man att de har stora problem :P

Varför bryr de sig om hur det är med Barcelonas ekonomi, har de inte större problem än så?
Barcelona Blaugrana91
2011-06-27 18:39
filosofen jr

Du vet inte ett dugg om Barcas ekonomi det ser man.
Och sluta ljug om att du är en Barcasupporter...Du är ett Arsenalfan.

Som Rambla säger så överdrev Rosell och den nya ledningen klubbens ekonomiska situation ganska rejält, detta gjorde man som sagt för att det skulle se ut som Laporta och hans ledning misskött ekonomin ordentligt. Visst klubbens ekonomi är inte tipp topp, men säg mig någon klubb vars ekonomi är toppen? Och nämn inte Arsenal tack, dem är ett företag.

Barcas ekonomi har blivit bättre under det gånga året, mycket bättre faktiskt.
Skulderna har minskat från €431 Miljoner till att vara €364 Miljoner. Intäkterna har ökat och är på €420 Miljoner, utgifterna har minskat och når max €441 Miljoner, så klubben gör som max en förlust på €21 Miljoner. Vilket är ganska "lite" om man kollar på klubbens totala omsättning.

Man ska även notera att Qatar Foundation inte börjat betala ut pengar till klubben än och trots detta visar man upp rätt bra siffor.

Nästa år kommer Barca som sagt gå med vinst och ha €100 Miljoner att spendera på nya spelare. Dock verkar det ju som att man kommer använda lite av nästa års transferbudget redan i år för att kunna köpa vissa spelare. Får se om man väljer att göra det.

Barca kommer inte behöva sälja några nyckelspelare för att förbättra ekonomin, man valde miljardkontraktet med Qatar Foundation istället för att sälja spelare eller sälja träningsanläggning, arena osv.
Qatar Foundation kom ju med en förfrågan att byta namn på arenan, det skulle gett Barca äckligt mycket pengar, men klubben tackade nej, vilket var bra. Jag menar vem vill att ens arena ska heta något med Qatar eller Emirates eller liknande...:)

Gällande det där Daily Mail skrev att Rosell sa i intervjuen att man ska dra in på t.ex. färgpatroner osv...., man ska inte ta allt Rosell säger på så stort allvar, han vill gärna agera hjälte när det kommer till ekonomin som sagt och just det där låter ju väldigt heroiskt.
Barcelona F_C_B
2011-06-27 18:36
barcetia

Sanchez har inte spelat någon trequartista roll i Udinese någonsin. Han spelar 7/10 gånger som ytteranfallare och det till höger, sen har han spelat också som släpande anfallare tillsammans med Di Natale.
Barcelona Rambla~
2011-06-27 18:30
Hm, Sir Alex alltså. När han väl bestämmer sig för att värva, då säger det bara tjoff, tjoff, tjoff och vips så har han värvat de spelare han hela tiden har haft som mål hela tiden under gällande transferfönster. Imponerande minst sagt.
Barcelona Rambla~
2011-06-27 18:20
filosofen jr

Du var mig en konstig prick. Precis som Mojito var inne på så känns du riktigt nedlåtande och lite smått hatisk när du skriver om Barca. För att i nästa stund avsluta och vara riktigt trevlig med "det var kul att skriva lite med er, ha de bra killar".

Hm, varför kunde inte du hålla det trevliga bemötandet från första början när d kom in, så hade vi kunnat haft en intressant diskussion utan påhopp från båda håll.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-06-27 18:18
filosofen jr

Du, om du nu är 28 år borde du ha jobbat på ett företag, och då kanske också varit med om att man tvingas till en budgetrevision?

Om inte så ska jag förklara vad det brukar innebära.

Ledningen går ut och säger att varje avdelning ska skära i sina kostnader med ett x antal procent.

Produktionsavdelningen skär kanske på lönerna - mindre intäkter borde betyda att man kan spara in på arbetstimmarna.

HR-funktionen skär ner på externa utbildningar och fokuserar på egna resurser i stället för dyra konsulter.

Administrationen skär ner på antalet licenskrävande hårdvaror, och även tillhörande materialåtgång som - bläck. Varför? Jo, för de sitter inte på tunga maskiner, stora lönekostnader eller annat kostnadskrävande.
Men de ska ändå bidra till budgetnedskärningen - för det är så det funkar i verkligheten - Alla ska dra sitt strå till stacken.

Precis så har Rosell gjort, han har informerat varje avdelning/segment/sportgren att de måste skära ned sina kostnader med 5-10% - jag hoppas du ser den röda tråden nu.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-06-27 18:17
Rambla

Why do you even bother? Han har ju flickvännen och det fantastiska livet :P

Haha!
filosofen jr
2011-06-27 18:16
Hetfield - Thiago isn't going anywhere och även Rambla
haha, jag skryter knappast - du ställde en fråga som jag svarade på. jag behöver absolut inte hävda mig och kommer inte göra det heller för att bevisa något här inne. det är inte så att jag gråter för att du inte tror mig. haha... snarare synd om dig som sitter här inne och kommer med falska påståenden mot folk du inte vet något om. känns väl bättre så för dig eget självförtroende antar jag. måste dock dra nu men det var kul att skriva lite med er. ha det bra killar.
Barcelona barcetia
2011-06-27 18:15
PedroRodriguez

Det tvekar jag inte heller på. Men ett bra jobb och ett bra jobb när man kostat 40 miljoner euro är två helt skilda saker :p han är onekligen bra som ytterforward, men mer effektiv som trequartista.

Det var just det jag menade, det är denna säsongen där han gjort mest mål och flest assister gentemot de andra säsongerna, och det är i denna säsong han spelat trequartista.

Och sen att jag inte gillar Sanchez transfer överhuvudtaget beror på att jag har en massiv hard-on för Deulofeu, och vill inte att han lämnar förrän han fått en ordentlig chans, vilket kan försvåras om man köper den 22-åriga Sanchez..
Annons: