/spanien/barcelona/forum/11644.aspx/spanien/barcelona/forum/11644.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-09 13:38
addeh, Hetfield, närkingska älgen osv

Man kan väl säga såhär: Är det nånstans man ska spendera större summor framöver så är det i alla fall till backlinjen. Någon spelare utifrån bör i alla fall köpas till den lagdelen nästa sommar. Sen om det är Thiago Silva eller någon annan får ledningen besluta. Men han är åtminstone min favorit, by far. Sakho kvalar väl in som nr 2.

Och sen ska man ju inte glömma det addeh tar upp, att Mascherano är lite som en mittbacksvärvning. Han är klockren där och håller defintivit mot vilket motstånd som helst... MEN jag gillar ändå inte tanken att flytta ned honom dit permanent. Han är fortfarande fantastisk på mittfältet. Vi får inte glömma det! Det var dit han köptes från början. Sen är det ju inte optimalt med en mittback på 174cm, även om han har bevisat att det går... han får gärna spela där även i framtiden, men inte permanent. Tycker jag.
Barcelona B-Guden
2011-10-09 13:07
alltså fuck vad jag saknar eto

Det värsta av allt var att vi bytte denna krigare mot Zlatan...
Atlético addeh
2011-10-09 13:03
Håller med Hetfield. Thiago Silva är väldigt skadebenägen och börjar dessutom komma upp i en ganska hög ålder (även om backar brukar peaka när de närmar sig 30-sträcket).

Det känns ju i alla fall inte som Fontás är den som kommer ta över efter Puyol. Jag både tror och hoppas fortfarande enormt mycket på Bartra, han är mer lik Puyi i spelstilen än Fontás också. Tror Piqué & Bartra skulle komplettera varandra bra. Båda må vara väldigt eleganta och spelskickliga, men Bartra är mer rivig i sitt spel, lite som el capitá. Det gillar jag.

Jag tror det mycket väl kan bli som så att Bartra flyttas upp nästa sommar, och Fontás istället lånas ut. Sedan utesluter jag inte att någon mittfältare, troligtvis Sergi Roberto i sådana fall, flyttas upp vilket i sin tur skulle kunna göra Mascherano till mittback permanent.

Enligt mig behöver vi inte spendera sjuka summor på spelare just nu. Vi har redan en bra trupp och många namn på väg upp underifrån. Det räcker så.
Barcelona Siempre Barça
2011-10-09 12:55
jag tycker vi borde köpa Gary Cahill ist för tiago silva som kostar max max 50 mil om vi köper honom i januari eller på sommaren , Gary Cahill är bara 25 år jämför med tiago s som är 27.
Barcelona Hetfield
2011-10-09 12:53
Nja, Thiago Silva är 27 år och är rätt så skadebenägen. Jag ser inte poängen med att betala minst 25 miljoner euro för en sådan spelare, det känns lite onödigt.

Det är synd att Pep inte verkar ge Botia en chans bara för att han var ha "spelande" mittbackar, jag tycker Botia kan bli nästa Pique i rätt miljö. Ge honom en chans.
Barcelona Mascherano
2011-10-09 12:38
Thiago silva till Barca Yesssss
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-09 11:30
1.70-ligan

Det är ju ett lyxproblem egentligen då det finns riktigt talangfulla backar i B-laget och dessutom Botia som vi har en fastslagen prissumma på (antar jag?), tack vare återköpsklausulen. Precis som du säger så bör man ju veta hur man ska värva, och om Botia gör en bra säsong är det nog inte otroligt att står högt upp på listan. Helt klart är det kul att spekulera..

Priset går nog att få ner på en rimlig nivå, om man verkligen går in för det. Det känns rent spontant som att Silva kommer att vilja ta chansen att komma till Barca om han får den. Milan vinner ju inte CL på långa vägar med det lag man har nu. Om spelaren har en önskan att lämna brukar ju det kunna sänka priset en del..

Atlético addeh
2011-10-09 11:29
Vi lär förhoppningsvis sälja ett par spelare ifjol (läs Keita & Maxwell) och få en del pengar för dem så även om vi gör någon stor värvning nästa sommar bör vi inte spräcka budgeten på långa vägar.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-09 11:19
Man har ju hela säsongen på sig att se om Botia håller eller inte. Tills sommaren bör man veta hur man ska göra. Om man ska satsa på Thiago Silva, Botia, eller att ta hit båda två. Vi har ju två backar som "snart" går i pension.... fast jag vill ju att Bartra ska få chansen också! Men å andra sidan, är inte Botia också värd chansen om han gör det bra i år? Kanske finns det plats för Bartra ändå.Vi får se vad som händer helt enkelt...Men det är kul att spekulera :P

Ang. Thiago Silvas pris så lär det bli saftigt, javisst! Men i år lyckades man få hit Alexis och Cesc för rimliga priser utan att spräcka budgeten och jag tror inte det är omöjligt för Rosell och co att göra detsamma med Thiago Silva - om man nu beslutar sig att gå all in på honom.
Det lär fortfarande bli kanske den dyraste backen vi har köpt, men jag tycker det kan vara värt det. Precis som jag tycker man gjorde rätt i att köpa loss Alves för tre år sedan.

2011-10-09 11:03
Ska det köpas en världsback nästa sommar är det ju Thiago Silva som ska in, utan tvekan. Jag tycker dock att man ska avvakta lite och se hur Botia utvecklas. Han lär ju bli betydligt billigare och har dessutom gått igenom akademin och B-laget, något som Pep gillar. Men om han inte håller är Thiago Silva helt rätt spelare, bollsäker, rätt snabb men ändå inte svag rent fysiskt. Han skrev väl dock på ett nytt kontrakt med Milan fram till 2015 i våras? I sådant fall lär det inte bli en billig historia..
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-10-09 10:51
1.70-ligan Som sagt så florerar det ju en hel del rykten nu, men skulle det stämma så är det ju sjukt kul. Thiago Silva känns som den perfekta Barca mittbacken, och så har han fötterna på jorden också.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-09 10:03
Det blir ju gärna en del transfer rykten från den spanska pressen när ligan har uppehåll, men det här hoppas jag att det ligger någon sanning i:
Barca följer Thiago Silva och ser ut att göra ett rejält försök att knyta åt sig brassen nästa sommar. Även Botia finns kvar på agendan.

Jag tycker att ska man köpa någon spelare utifrån nästa sommar bör det vara en riktigt jäkla bra en. Annars är det ingen större mening när vi har så många spelare att ta ifrån de undre leden. Och är det någon spelare jag anser vore värd att betala en saftig summa för nästa sommar, så är det Thiago Silva. Han är tveklöst den spelare jag helst vill ha när sommarfönstret öppnar igen. Han är i särklass den värvning som jag verkligen tror skulle kunna bidra med mest och göra laget ännu bättre. Det vore en våt dröm att se honom i Barcas tröja!
Atlético addeh
2011-10-09 00:09
Kunde tyvärr inte se mer än inledningen av Alcorcón-Barça B men skönt på ett sätt att vi åtminstone fick med oss poäng, desto tråkigare att vi förlorade två på ett så snöpligt sätt.

Undra på vilken position i tabellen vi hade legat om vi inte haft Rafinha. Makalös spelare!

Förresten, enda matchen Barça B hittills vunnit den här säsongen var den Grimaldo spelade. Bara en sådan sak. Kanske dags att plocka upp honom igen? :-)
2011-10-08 23:59
Min fråga var inte en seriös fråga utan bara mer en kul grej med tanke på alla diskussioner om Keita den senaste tiden. Självklart är det bad news, alltid bäst när alla är tillgänliga.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-08 23:56
Dum fråga. Bad news givetvis
2011-10-08 23:55
BB-Barceloneta

Om övriga spelare i laget har tänkt sig att fortsätta med att vara skadade hela tiden är det dåligt. Om alla är friska sitter han mest på bänken ändå. Alltid bra att ha hela truppen disponibel, men det finns spelare som man inte klarar sig utan, och där är ju inte riktigt Keita. Det är således ingen katastrof, men om det blir massa skador på mittfältare kan det bli problematiskt..
2011-10-08 23:49
Mali har kvalat in till afrikanska mästerskapen mellan 21 januari och 12 februari. Vilket betyder att Keita försvinner då. Good or Bad news? :P
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-08 23:47
Rekommenderar att läsa texten i länktipset .Den är inte så lång

Den postades i samband med att Zlatan blev klar för Barca. Såhär i efterhand kan ju konstatera att Zlatan inte följde råden.
Barcelona Barca Barca
2011-10-08 23:29
Rosell tillsammans med ledningen borde seriöst ta och börja kolla ersättare till totalt värdelöse Eusebio.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-08 22:53
Pep Guardiola: "When I'm in the changing room, the thing I most envy my players is that I can’t go with them in the tunnel, in those spaces where they are before training and after."

Pep Guardiola: "Those are the best moments for a player, and it reminds me constantly that sometimes I still feel like I’m one."

Pep Guardiola: "Not a day goes by in which I don’t think "I’m leaving tomorrow". I think whenever you’re in a position where you’re managing something, you have to think that if you want, the next day you can just walk away."

Första citatet platsar definitivt i dagens citat...
Barcelona el Maestro!
2011-10-08 20:23
Frodo//

Jag förstår verkligen inte varför han byter ut en mittfältare och sätter in en anfallare i en match han leder med udda mål. Han försämrar laget försvarsmässigt.
Han är inte världens skickligaste tränare men jag tror ändå att Barca B klarar sig att hålla sig kvar i liga Adelante. Troligen med enstaka poäng. Sen rycker han i nästa säsong.
Barcelona Frodo
2011-10-08 20:13
Jag såg bara sista 30 minuterna från Barca B:s match. Mina intryck från matchen:

* Armando är fruktansvärt dålig. Men det är inget nytt under solen.

* Carmona sköt två värdelösa skott typ någon minut emellan trots att Deulofeu hade bättre utgångslägen till höger. Det komiska var att 17-årige Deulofeu lackade och viftade med armarna mot en spelare som är 10 år äldre.

* Rafinha jobbar stenhårt och målar återigen.

* Eusebio verkar ha noll fingertoppskänsla. Vid ledning 2-1 byter han ut en bollskicklig mittfältare som Espinosa och sätter in en medioker anfallare i Rodri som gjorde allt fel under sitt inhopp.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-08 20:03
Balliu var också bra idag, mestadels stabil. Armando var så fruktansvärt dålig.. Vi kommer köpa en Abidal fast som högerback, och så kommer vi byta kant helt dvs Dani Alves kant kommer bli Grimaldos kant.
Barcelona Éluc
2011-10-08 20:02
Fast Grimaldo är ju 15 år gammal, och Alves 28. När ynglingen väl lyfts upp i A-laget har ju Alves förmodligen lämnat eller slutat.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-08 20:00
Det är bara synd att Grimaldo är så liten.. Tycker vi behöver en stor ytterback likt Abidal idag, som kontrast till offensive Alves. Men det är klart att det inte ska sätta några käppar i hjulet för Grimaldo :) Vi kan väl skaffa oss en mer fysisk högerback istället på sikt.
Barcelona el Maestro!
2011-10-08 19:56
Shanghai - You Can't See Me//

Han ser väldig lovande ut. Jag är säker på att Grimaldo är framtidens om han inte åker på en långstidsskada och liknande. Barca brukar inte få fram bra ytterbackar annars.
Barcelona el Maestro!
2011-10-08 19:53
Marc Muniesa är också tillbaka från skada.
Jag tror att tränaren behöver ta en funderare. Det här håller inte.
Barcelona Deulofeu
2011-10-08 19:53
Såg att Rafinha målade hur sköte sig spelarna?
Nästa vecka ser jag live ; )
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-08 19:47
Helvete 2-2 i sista minuten! Blir så trött... Barca B har inte marginaler med sig för fem jädra ören
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-08 19:47
Fitta... Fixa försvaret Eusebio..
Annons: