/spanien/barcelona/forum/11641.aspx/spanien/barcelona/forum/11641.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-06-28 14:24
Frodo

När de säger obvious s*it så blir marängerna galna. C.Ronaldo presterar alltid när showen är över och när alla är hemma.
,Sami
2011-06-28 14:21
Messi: "I won't join any other team. If I leave Barcelona it'll be to return to Argentina and retire." [el pais colombia]
Barcelona Blaugrana91
2011-06-28 14:19
Hittade en artikel från igår i AS och massa personer kommenterar att Barca ska ha lagt ett bud på Aguero, €35 Miljoner+Jeffren.

Det som är intressant är att det inte är typ en som skriver det utan väldigt många som sagt.

Dessutom var det en som kommenterade att det rapporteras mycket om det i Argentina, men i Spanien nämner man det inte alls. Konstigt.

Artikeln med alla kommentarer har ni i länktips.
Barcelona Frodo
2011-06-28 14:16
Guti säger det alla vet men bara marängerna blundar för.

1. Ronaldo viker ner sig i stora matcher.
2. Real är inte lika bra som Barcelona.
3. Real ger inte spelarna från canteran chansen.

Häromdan sa Gago sanningen. Di Stefano sa det för några månader sen. Idag är det Gutis tur. Mourinho och Florentino kan manipulera hur mycket som helst men som tur är dricker inte alla Mous kool-aid.
Atlético addeh
2011-06-28 14:14
Frodo

Monreal är enligt mig en av ligans bästa vänsterbackar. Han hade en liten dipp säsongen 2009/10 då alla trodde han skulle ta det "där steget", men den gångna säsongen var han riktigt bra och det känns som Málaga gjort ett kap.

Jag blev lite förvånad över att Didac fick starta i U21-EM, speciellt med tanke på att han bara spelat en match i Milan-tröjan under våren, men han imponerade sannerligen på mig. Gjorde det riktigt bra defensivt och fyllde alltid på framåt. Inläggen satt dessutom bra hela tiden. Känns som att han lär få chansen i A-landslaget väldigt snart.

Försvarstruppen till EM: Iraola, Ramos, Piqué, Puyol, Botía, Ekiza, Didac & Monreal?

Okej, Ekiza har väldigt mycket att bevisa men fortsätter han som i våras under en hel säsong i Athletic kan han mycket väl få chansen.
Spanien truten
2011-06-28 14:10
Vad Perry Groves har för insyn i Arsenal går ju att ifrågasätta, han är ju bara en gammal spelare så vitt jag kan se.

Att inga Arsenal-fans kommer att klaga har han ju såklart helt fel på, speciellt om det är för "enbart" £35M. Även att ledningen i princip har lovat att Cesc inte skulle lämna. Men vad vet man, det svänger fort i fotbollen.
Barcelona Frodo
2011-06-28 13:55
addeh

Jo, Monreal borde ha tagits ut i truppen oftare men jag ser inte riktigt storheten i honom. Han bör helt klart starta i dagsläget före Capdevila och Arbeola, två spelare som inte ens förtjänar att vara med i truppen. Jag har alltid imponerats av Canella men med tanke på att både Jose Angel och Didac gick före honom så verkar det som att han har blivit omsprungen. Hursomhelst bör vissa spelare som petas då det finns bättre alternativ.
2011-06-28 13:55
Perry Groves (ex-Arsenal): "We've had Cesc for eight years. We got him for nothing. We're going to sell him for £35million." [talksport]

Groves (ex-Arsenal): "If Cesc signs for Barcelona, I don't think any Arsenal fan will moan. He's not up there with the Arsenal greats." [ts]

Se, till och med deras egna gamla spelare erkänner det.
Barcelona Rambla~
2011-06-28 13:54
kråjjff

Inte det minsta. Kommer aldrig att ske.
Real Madrid kråjjff
2011-06-28 13:51
Dagens mest skrämmande..
Barcelona Gràcies equip!
2011-06-28 13:36
Hetfield Jag tycker ändå att många ser Puyol som en symbol för Barca. En ikon blir han först när han lägger skorna på hyllan. Varför det pratas mer om Xavi är faktiskt inte så konstigt. Han har spelat i Barca längre än Puyol. Xavi är tiqi taqa och barcafotboll till 100%, medan Puyol är mer av en kämpe. I Spanien hyllas nog dessutom offensiva spelare mer än defensiva.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2011-06-28 13:31
addeh

Canella är 88:a, så jag trodde han var för gammal. Ja just det, Jordi Alba har också haft en riktigt bra säsong med Valencia. Det är bra anfallare som saknas i U21. Bojan nere i en kris och Adrian ger jag inte mycket för även om han fick till det under Em. Han råkade vara på rätt plats typ, annars har han väldigt svårt att på egen hand skapa målchanser. Han hade ju väldigt svårt med målskyttet under säsongen med Depor.
Atlético addeh
2011-06-28 13:29
Rambla

Nej, Canella är inte för gammal. Han var bara utanför truppen. Säger väl en del om konkurrensen och kvalitén bland de spanska spelarna.

Jordi Alba var även han utanför truppen. Galet.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-28 13:28
ang. Botia så hoppas jag verkligen att man köper hem han nästa år. Än är det för tidigt att döma ut zubi och co, som faktiskt agerat bra hittills. Och bara Botia kommer hit är det nog den bästa lösningen att ge han en säsong till i sporting.
Samma sak med sommarens värvningar - vi får vänta tills den 1 sep innan ledningen får sitt betyg. Förra årer o i vintras fick de helt klart med beröm godkännt
Barcelona Rambla~
2011-06-28 13:28
A deal on Hercules player Kiko Femenia is close. The paperwork is taking longer because the club falls under the Insolvency Law. [md sport]

Aha, så det är därför det dröjer. Klubben är i ekonomisk knipa och har tagits under förvaltning.
Atlético addeh
2011-06-28 13:27
Frodo

Håller fullständigt med. Tycker även spelare som Monreal borde fått chansen på riktigt i landslaget. Capdevila blev under våren petad av Catalá på vänsterbacksplatsen i Villarreal och jag ser inte riktigt vitsen med att fortsätta med honom i landslaget. Rutin i all ära, men kvalité måste ändå gå före ibland.

Hetfield

Jag tror inte heller Sevilla och Atlético kommer tampas om CL-platser nästa säsong. Det blir en fight mellan Athletic, Villarreal och kanske Málaga, som faktiskt har ett riktigt bra lag på pappret. Valencia har fått ett år på sig att spela ihop det nya laget och man lär förstärka med två bra försvarare vilket gör att deras CL-plats känns ganska säker. Både tror och hoppas att de snarare blir ett hot för oss och Madrid kommande säsong.

Blir intressant att se om Zapata lämnar Udinese och vart han i sådana fall hamnar. Ryktas ju om både Valencia & Villarreal och skulle någon av klubbarna lyckas värva honom har de redan där mycket vunnit. Riktigt bra mittback.
Barcelona Barca o Mort!
2011-06-28 13:25
Addeh

Glöm inte Málaga som kan bli riktigt farliga om de får spelet att fungera :>

Nån som vet om Trez fortsätter i Hercules nu när de rasade? Han hade väl ändå bara ett 2-årskontrakt och spelar kanske ett sista år i Segundan för att sen sätta skorna på hyllan.
Hade vart kul att se han och Nistelrooy på topp i Málaga ;)
Barcelona DM1982
2011-06-28 13:24
Rogge

Fabregas har blivit lite av en fix idé för Barcelona även om Rosell inte är lika besatt av tanken att ha honom i laget som Laporta var. Återkomsten av den förlorade sonen och Barca DNA och bla bla bla....tröttsam historia är det hur som helst.

Rosell har varit väldigt tydlig när det gäller priset, det blir inga tokhöga priser. Laporta skulle nog ha kunnat spendera bra mycket mer, det här är inte Rosells värvning från början så han är inte alls lika engagerad i köpet.

Om han ska komma så ska han inte kosta för mycket tycker jag. Helst ser jag att vi satsar på Thiago och låter Fabregas vara kvar i London några år till. Han kan komma när det är lite tid kvar på hans kontrakt, då blir det nog billigt.

Annars tycker jag att Rosell och Zubi gör det hela bra, inga tokvärvningar för skyhöga priser. Vi har en väl fungerande enhet, det ska bara till några justeringar här och där. B-laget har spelare som kan ta klivet upp, de kan systemet och kommer in väl i laget.

Kommer Sanchez, bra. Kommer han inte, ok. Det är inte hela världen.
David Villa #7
2011-06-28 13:24
Men herregud.
Thiago kommer inte och vill inte lämna.
Varför är det så svårt att förstå ? Han har ju själv sagt det.
Det MD skriver om Thiago att han kommer lämna är bara skitsnack.
Barcelona Rambla~
2011-06-28 13:23
Förresten, Didac gick tydligen ju före Angel i U21. Hur ligger det till med Canella då? Är han för gammal för U21 eller vad?
2011-06-28 13:22
En fråga har hängt över mig länge, varför har inte Puyol blivit en ikon som Raul, Totti, Del Piero, Maldini osv. trots alla hans titlar?

Don't get me wrong, han är en ikon i Barcelona, men han är rätt så anonym. Det känns som att när man pratar om ikoner så hör man nästan aldrig hans namn. Varför är det så?

Jag tror att Xavi är en större ikon, även när båda lägger skorna på hyllan.
Barcelona Rambla~
2011-06-28 13:20
Puyol borde självmant tacka nej till forsatt landslagspel enligt mig. Sluta när du är på topp, för nu bär det bara av neråt.
Barcelona Frodo
2011-06-28 13:16
addeh

Botia borde vara en av fyra mittbackar i truppen. Pique och Puyol är givna. Tyvärr verkar Albiol också vara given trots dåligt med speltid och mediokra insatser när han väl får spela i Real. Marchenas dagar borde vara räknade så Botia borde ta den platsen. Om man utgår efter prestationer från senaste säsongen borde Botia vara nummer 3.
2011-06-28 13:13
Sevilla kommer att sjunka som en sten. För det första så har de en väldigt tunn trupp, sen så ser jag inte poängen med att ta in en tränare från Racing. De behöver en stark vinnare, en som kan vända på det, inte ännu en mittenlagstränare.
Del Nido gör bara dummare val hela tiden.

Atletico har ett helt nytt lag och en ny tränare, jag är väldigt skeptisk till Manzano. I Sevilla så släppte de in så många mål, hur ska det då bli med Atletico som är kända för att ha dåligt försvar? Nej, det håller inte.
De kallas ju för patetico.

Jag tror att Bilbao tar 4:e platsen, de skulle kunna ta 4:e platsen om de hade bredare trupp.

3:e platsen tar Valencia pga. deras bredd och spelare.
Vi får se.
Barcelona Frodo
2011-06-28 13:10
Rogge

De flesta cules vill inte ha Cesc och jag tillhör den gruppen. Tyvärr vill han själv till Barca, Pep vill ha honom och de katalanska medierna dreglar över honom varje dag.
Atlético addeh
2011-06-28 13:06
Hade ingen koll på att man under 1 månads period nästa år har chans att utnyttja återköpsklausulen på Botía, vilket låter väldigt smart. Ännu en säsong i Sporting med speltid varje vecka kommer göra honom gott. Det var påtagligt att han var nummer ett bland mittbackarna i U21-EM då Milla bytte ut Domínguez mot Vitryssland och satte in Bojan för att få in en kvittering. Får hoppas Del Bosque ger honom chansen snart.

Ser att många diskuterar Athletic Bilbao. Kan bara instämma att de kommer ha ett ruggigt bra lag nästa säsong, oavsett om det blir Macua eller Urrutia som vinner presidentvalet. Blir det den förstnämnde fortsätter troligtvis Capárros, men då verkar Arteta vara den spelaren som ligger högst på önskelistan och det är sannerligen en klasslirare. Hans 29 år är väl inte så rockigt men på Athletics unga mittfält med Ander och Javi Martínez känns det som att det skulle kunna bli succé.

Muniain lär likt både Javi och Ander ta ytterligare ett steg i utvecklingen och Llorente är fortfarande relativt ung.

Den spelare som imponerade på mig mest förra säsongen i Bilbao var dock Borja Ekiza, mittbacken från B-laget som tog klivet upp när skadorna hägrade och därefter inte släppt ifrån sig sin ordinarie plats. Kanske våren bästa försvarare i La Liga.

Vilka lag tror ni kniper CL-platser nästa säsong? Känns som Athletic, Valencia och kanske även Villarreal blir ännu starkare.
Barcelona Frodo
2011-06-28 13:05
Gogogo

Nani hade blivit bänkad i Barca direkt. Dessutom är han bara ett rykte som tidningarna tagit upp i brist på annat nonsens att skriva.
Rogge
2011-06-28 13:03
Vill verkligen inte reta upp någon nu, men är det inte galet att Barca jagar Cesc när man har världens bäst fungerande mittfält samt en världen största talanger i Thiago. Barca har alltid varit stolta över sin ungdomsverksamhet, och det med rätta, men skulle Cesc komma så skulle Thiagos utveckling hindras och man riskerar att reta upp honom då han inte ser sig som prioriterad i klubben.
Gogogo
2011-06-28 12:59
Tror inte United släpper Nani. Åtminstone inte billigt. Han har mognat rejält och tagit stora kliv under säsongen. Inte längre lika självisk och barnslig. Ser dessutom ut att pumpat upp sig en hel del, inte lika lätt att flytta på längre. Skulle nog inte bli bänkad i Barcelona direkt.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-06-28 12:51
En av våra "scratch my head" värvningar har jag inget emot i utbyte mot Angel.
Dags att agera!
Annons: