/spanien/barcelona/forum/11640.aspx/spanien/barcelona/forum/11640.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bernie
2011-08-23 00:29
Någon som har en länk där man kan ladda ner matchen? På länken jag fick så hade de tyvärr inte andra halvlek med : / Jättetacksam om jag fick hjälp, håller på letar själv också nu.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-23 00:23
Jag gav dig också diskussionsunderlag, vilket du inte svarade på alls utan valde att börja prata om det andra i mitt inlägg. Således var du ju inte så intresserad av diskussionen ändå som du nu eftersträvade.

Du valde ju inte att ägna ett enda ord åt mitt faktiska svar på din fråga som jag faktiskt gav dig.

Och varför du skulle önska att Messi bröt benet? Tja, för att ha en chans att vinna el clasico kanske?

Om du nu var så sugen på diskussion varför svarar du då inte på det relevanta i mitt inlägg som torde vara mitt svar på din fråga och därmed motbevisa mig att du faktiskt vill diskutera?
Real Madrid Los mejores
2011-08-23 00:16

Om jag ska vara helt ärlig är jag inte speciellt intresserad av vad någon på ett forum tycker om mig. Det är i varje fall inget primärt för mig..

Varför skulle jag önska att Messi bröt benet? det är ju bara ren idioti om det ens finns folk som tänker i de banorna. Jag kan bara tala för mig själv, och jag skulle aldrig tänka åt det hållet. Fascineras på något sätt över hur låga tankar du verka om mig, men det är som sagt inget viktigt. Vi ska diskutera fotboll och inte min "falska" personlighet.

Söker jag bekräftelse? nej, jag får tillräckligt av min familj och vänner.

Jag försöker nå en rimlig diskussionsnivå men ni bara fortsätter med påhopp, återigen ingen jag märkvärdigt bryr mig om, men forumet ser ju bara löjligt ut. En del kommer in här och skriver en massa skit, jag kan bara stå för mitt beteende.

Vad skulle jag få ut av provocera er? det är ju inte så att det är vi som dominerat mot er de senaste tre åren, därmed kan jag ju egentligen inte provocera er på något sätt..
2011-08-23 00:14
Nu har han ju dom 3 spelarna som har haft Pep som idol under samma lag. De tre mittfältsgenierna som jämförs med honom och som alla på sina sätt kan anses vara hans arvtagare. Det får honom säkert att vilja vara med och formera detta mittfält länge.
Real Madrid Nolito
2011-08-23 00:12
Hoppas verkligen att det blir så. Detta är ju för tusan Pep Guardiolas lag, spelare han tränat sedan länge tillbaka och som spelar en taktisk fotboll han själv återupplivat. Har väldigt svårt att se honom vända ryggen till detta för att bege sig ut mot nya äventyr i PL/Seria A.
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-23 00:12
Jag tror Pep stannar så länge det går bra och rullar på.
Inte lämnar han ett succétåg, det finns inte på kartan.
2011-08-23 00:09
Om Pep lämnar kan väl Vilanova ta över? Eller Luis Enrique elelr någon. Jag tror den generationsväxlingen kommer gå galant. Och tror inte Pep drar efter detta året. Känns inte så. Tror han kommer få ny energi med dessa nya spelare och vill nog uppleva mer i Barcelona.
Real Madrid Nolito
2011-08-23 00:07
Läste följande på fotbollskanalen (av alla ställe) "Om Pep lämnar innan Cesc och Thiago hinner ersätta Xavi och Iniesta kommer dom två ynglingarna aldrig komma in i spelet på samma sätt, och med endast Messi på plan kommer Barcelona börja se ut som Argentina." Inte för att detta kan hända men hur länge tror man Pep kommer stanna? Han förnyar tyvärr endast en säsong åt gången.
Barcelona II Barça II
2011-08-23 00:05
NoGo™
Tack!
2011-08-23 00:04
Jag snackade inte så mycket om att våra spelares personligheter var bättre än alla andras. Bara att det där inlägget jag citerade luktade väldigt mycket hybris. Tycker inte våra spelare har varken bättre eller sämre attityd. Däremot verkar vårt lag bestå av vinnarskallar som vet hur viktig klubben och allt är. Det kanske folk kan tolka som dryghet och överlägsenhet. Men lokalpatriotismen bland våra egna produkter är nog något de flesta lag avundas. Sedan bryr jag mig inte nämnvärt om vad alla andra klubbar tycker om Barcelonas spelares personligheter, tycker inte dom har gjort speciellt mycket för att bli hånade men ajg förstår att du finner det så vara fallet. Och jo, hela ditt syfte här var att provocera, det är det varje gång du kommer hit. Har läst dina inlägg förrut och tro inte att jag är dum.

Du har samma agenda varje gång. Du försöker dölja dina provokationer i någon slags intelligens du tror att du själv besitter vilket jag finner olyckligt att du ska behöva tro när inte så är fallet. Du kan lika gärna komma in och skriva en one-liner om att Messi är en dopad dvärg, det är ungefär lika tydliga provokationer. Oavsett vad du vill få oss att tro.

Sen förstår jag inte detta ständiga behov av bekräftelse du verkar söka genom att komma in här hela tiden och snacka med oss. Förmodar att du sitter inne i Puertan och önskar våra spelare skadade som de andra tjommarna gör?

Barcelona MESSI.CORLEONE
2011-08-23 00:01
Los mejores

Hur orkar du leva nuförtiden?
Real Madrid Los mejores
2011-08-22 23:59

Det är ert forum, for sure, jag kan inte bestämma vad ni ska diskutera. Men det känns lite underligt att du sitter och ironiserar över något som kanske är sant. Sen så vill jag faktiskt inte dra igång en jättedebatt, utan vill främst bara veta vad du tycker som gör era spelares personligheter så starka och bra?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2011-08-22 23:58
Hejsan Barcabröder, jag missade matchen pga jobbet.
Var kan jag se reprisen, förslag?
Barcelona NoGo™
2011-08-22 23:58
Skrolla ner till slutet så kan ni ladda ner matchen :) Vet inte om presentationen av spelarna är med där dock.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-22 23:57
Los mejores

Det är uppenbart att du kommer in hit för att provocera...
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-22 23:54
Någon som har hittat spelar presentationen:)?
Barcelona Bernie
2011-08-22 23:53
Vart kan man ladda ner matchen? Jättetacksam för svar. :=)
2011-08-22 23:52
Los mejores

Vad vill du att jag ska svara?

Det är skönt att veta att vissa maränger verkar ha någon slags inbyggd radar som söker upp inlägg här inne på Les Rambles de kan hugga på och dra igång ännu en onödig debatt.
2011-08-22 23:51

Haha, den matchen var ingen direkt höjdare..
(Sitter och letar mig själv på läktaren, mer spännande än själva matchen.) :P
Real Madrid Los mejores
2011-08-22 23:51

Inte för att starta ett tredje världskrig, men tycker du i ärlighetens namn att Barcelona är ett lag med gott om goda personligheter? de må hålla ihop som en väldigt stark grupp, men det behöver inte betyda något om att de är starka personligheter.

Detta var heller inget försök till provocera, jag försöker bara se det på ett ärligt sätt.
--
addeh

Är inte passningsspelet något Javi avsevärt måste förbättra, att spela som han gjorde i u-21 EM kan du inte förvänta dig att se i La Liga. Ander är dock en väldigt skicklig passningsspelare, tror han skulle passa som handen i handsken i ert mittfält.
2011-08-22 23:50
För alla er som inte vill sluta den trevliga kvällen är Arsenal - Liverpool på tv. Kan man återigen njuta av att Arsenal förlorar. Alltid glädjande i min värld.
Abidal Norris
2011-08-22 23:48
Undrar vad han kommer säga om 3-4 år när Cleverly och Welbeck lirar i Birmingham , QPR eller något liknande haha:P Dom må vara duktiga men deras potential är ytterst begränsad. United har inte fått fram någon bra ungdom sedan Scholes typ.

Eagles, Beardsly och allt vad dom heter huserar i medelmåttiga lag och sticker knappast ut där heller:P Inte lång tid förens Cleverly och Welbeck går samma öde till mötes
Atlético addeh
2011-08-22 23:44
Rambla

Jag håller med dig, och jag tror inte Atlético kommer bli de största utmanarna till oss och Real Madrid den här säsongen. Hävdar dock att både Valencia & Athletic har riktigt bra mittfält för att kunna rå på oss om de har en bra dag.

Framför allt så tror jag de skulle klara sig bra mot toppklubbarna i andra europeiska ligor. Tror Valencia kan gå långt i CL den här säsongen. Med långt menar jag åtminstone kvartsfinal.

För övrigt skrämmer Javi Martínez och Ander Herrera mig betydligt mer än Xabi Alonso och Sami Khedira. Utöver Busquets är Martínez Spaniens tveklöst bästa defensiva mittfältare. Passningsskicklig som få.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-22 23:44
Andreas

Eller hur!

Valencia, Villarreal, Atletico m.fl håller inte lägre klass än sina motsvarigheter i PL eller Serie A. Skillnaden är, precis som du säger, att det inte finns några lag som Barca eller Real i de ligorna...

Och sen tycker jag att det finns ganska många lag i Spanien som är bakom de två stora, med ungefär samma klass. Det är väldigt ovisst på förhand om platserna 3-7. Och även under säsongen brukar det vara jämt där, vilket gör att många lag i det skiktet av tabellen kan plocka poäng av varandra... det gör ligan i sig ganska intressant, även om avståndet till de två giganterna ökar - och folk utifrån tror att La Liga bara har två bra lag.

Det är ett litet dilemma där, men kanske kan 2 lag rycka sig ur gröten och försöka ta upp kampen med Barca och Real. Då kanske avståndet minskar.
En sak är i alla fall säker - i år finns det många bra lag i La Liga . Sen får vi se hur tabellen ser ut i slutändan.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-22 23:39

Haha var nog det mest patetiska jag läst!
Atlético addeh
2011-08-22 23:37
1.70

Det handlar väl inte om att lag som Valencia, Málaga & Athletic ska spöa Real Madrid utan att de snarare ska vinna fler "enkla" matcher för att sänka gapet upp till jättarna. Det är vad jag menar och vad jag tror kommer ske den här säsongen. Sedan tror jag visserligen att flera lag kan vinna båda mot oss och mot Madrid när de har en bra dag, så pass bra trupper har de.
2011-08-22 23:35

Hahaha, jag såg matchen.
Var det där det bästa han sett vet jag inte heller om jag ska ska skratta eller gråta.
HAHA, tack för dagens skratt!
Barcelona Rambla~
2011-08-22 23:35
addeh

Seriöst, Atlético behöver ett bättre kreativt mittfält istället för att slänga iväg över 40M på en anfallare. Negredo gör ungefär lika mål under en säsong som Falcao kommer att göra. En anfallare som gör 15-25 mål under en säsong kan du hitta för mindre pengar.

Det samma gäller Valencia, deras mittfält är inte starkt nog för att rå på Madrid och Barca.
2011-08-22 23:34
1.70-ligan

Många tror ju att Spanska Ligan är så jävla apdålig för de enda argument de har är följande:

"Kolla poängskillnaden mellan 2an och 3an..

Jaha, vad ska Barca och Real göra åt saken? Spela sämre? Kan de rå för att dom krossar allt motstånd i världen? Löjligt.
Barcelona II Barça II
2011-08-22 23:34
På ett sätt så är det ju bra att ligan inte drar igång till helgen. Nu får vi den försäsongen vi behöver. 3 matcher mot toplag, Real, Napoli samt Porto. Där laget kan spela ihop sig och hitta formen.

Nu kanske vi slipper matcher som 0-2 mot Hercules :).
Annons: