/spanien/barcelona/forum/11635.aspx/spanien/barcelona/forum/11635.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alvés - Neymar worlds most overrated player?
2011-07-01 03:22
.
Barcelona Alvés - Gago Barcelona número 10
2011-07-01 03:16
Neymar måste vara den mest överskattade fotbollspelaren.. Att från en hyffsad säsong i BRASILIANSKA ligan bli kallad till gud(av världens humoristiska tidning marca) och bli värderad till 40+ mille euro så är det något fel på priserna i dagens fotboll. Tycker han är värd max 15miljoner euro.. inte ens det
Barcelona Canaletes
2011-07-01 03:13
Inte bara att marca hittade på nyheten om att Neymar sa till Dani Alves att han ska till Madrid (Alves förnekade det på sin Twitter). Nu kallar dem Neymar dios (gud) på deras framsida till idag hahahaha!!!

"Brasilianaren ska försöka ta Messis plats som nummer 1 i världen" *facepalm*

Kan man överhypa en spelare mer?
2011-07-01 02:50
B-guden. länk tips
Barcelona B-Guden
2011-07-01 02:21
Kan nån länka till vart man kan se spelschemat för Copa america, sitter på en skit dator svin seg orkar inte leta tog fan 50 år att komma in på den här sidan
fairee
2011-07-01 01:24
Antonio Puerta// Det är bara gå in på dem respektive lagens hemsida och klicka på ungdom sen är det bara klicka kontakt sen är det bara ringa och säga att din bror är så här gammal och han skulle vilja provspela, så får du en tid hos dem.

Om din bror är intresserad av DIF så kan jag ordna en provspelning till honom(jag tränar själv DIF P-97), det bara att skicka PM med telefonnummer, ålder etc.

Förstår inte varför folk klagar på eventuella värvningar av Fabregas och Sanchez, de här är ju faktiskt än av dem bättre affärerna vi gör sen PEP tog över laget.
Men det kommer bli en kraftig konkurrens situation och det ska bli intressant och se hur Pep löser det.
Atlético addeh
2011-07-01 01:00
1.70

Som jag skrivit tidigare så är det inte Bojans fel att han stadgat i utvecklingen, det är Peps och Messis. Den sistnämndes positionsbyte, något som infördes av Guardiola, gör att positionen där Bojan hör hemma numera är obefintlig i Barça. Det går inte säga "undra hur bra han hade varit då idag", det spelar ingen roll. Även fast man hade skyndat långsamt med Bojan hade han inte varit märkbart bättre.

Sätt Villa som högerback, inte blir han någon världsspelare där, även om han säkerligen hade klarat av det. Ungefär som Bojan. Han är ingen världsspelare på en kant, kommer aldrig bli, men han klarar av det.

Bojan kan bli en världsstjärna, tyvärr inte i Barcelona.

Ska bli intressant att se hur det blir med Dongou när han blir lite äldre. Han är ju också en klassisk nia och öser in mål i den positionen.
Barcelona westinho - Messidinho_10 - King of Les rambles!
2011-07-01 00:27
Doogge

"Sánchez minst lika bra som Messi"...ta det lugnt med spriten min vän. Hoppas dock han kommer för han verkar ha en otrolig talang, hade varit kul att se hur det gått för honom i en storklubb.
Barcelona Shanghai - Angelina Jolie
2011-07-01 00:27
1.70-ligan

Barca kan givetvis göra en kombination av 1-2 köp och ta upp 2-3 spelare från Canteran varje säsong, men inte ska vi lägga bud på Sanchez 40M. Det är bara för pinsamt enligt mig. Visst killen är duktig fast priset får mig att må illa av att se Jeffren och Bojan behandlas så som nu då är de alltid inblandade i bytesaffär med honom eller nån annan. Skamligt!
Barcelona Antonio Puerta
2011-07-01 00:25
Tjena Grabbar

Har en fråga som inte passar in förlåt om jag avbryter,

Jag har en jätte talangfull lillebror som jag skulle vilja åka runt med i ett par Allsvenska klubbar. Hur skulle jag kunna ta kontakt med dem klubbarna har ni någon erfarenhet just av denna sak?,
Barcelona Doogge
2011-07-01 00:19
Tjaa jag har läst lite och märker att många skriver att de inte vill se sanchez i laget? Hahahah jag har allti sagt och kommer fortfarande säga det, jag tycker att sanchez är minst lika bra som Messi förstår inte varför ni ser ner på honom? kanske bara för att han spelade i Udine som är ett litet lag? jag kan lova er att sanches kommer att ta en start plats direkt i truppen alla ni som är imott kommer att få ta tbks alla era ord och tacka honom för allt han kommer tillbringa laget, 100 gånger bättre än pedro, har följt sanchez sen colo-colo tiden,

En sak till ni får inte missa Chiles matcher så att ni kan inse hur jävla grym han är, AS7
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-01 00:19
Någon skrev här inne att vi inte kommer att få se en nummer 9:a i Barcelona så länge Messi är kvar. Hur långt är inte han kvar i klubben? 10 år till?

Bojan Krkic gör rätt när han lämnar Barcelona.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-01 00:11
Bojan är bara malplacerad i Barcelona, det är dags och vakna. Bojan är en av världens mest talangfulla spelare, men i Barcelona så kan han tyvärr inte blomma ut. Han är ingen kantspelare helt enkelt. Så vad ska man göra? Ge en miljon chanser bara för att han är snäll?

Jeffren har potential, men varje gång han ska slå igenom så går han sönder. Kan man lita på en sådan kille? Nej fan, det är inte fel att ta in influenser då och då, vi satsar så mycket på akademin. Dessutom så är Cesc en La Masia produkt, så bara det är ju bra.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-01 00:08
Shanghai - Angelina Jolie

Du har helt rätt i att vi ska bygga laget med La Masia som grund, men återigen, det innebär inte att vi inte kan krydda med spelarköp utifrån. Klubbens hjärta försvinner inte för det och vi behöver mer bredd i truppen. Och inget ont om Bojan, men hur mycket hjärta han än må ha tror i alla fall jag att Sanchez eller Kun skulle utgöra ett större hot i ett el Clasico :P

Du har även helt rätt i att det är fruktansvärt viktigt att behålla den stomme av spelare från canteran som barca har idag för det är unikt med så mycket hjärta i ett lag som dagens barca har. Det är utan tvekan en av anledningarna till att man har vunnit så mycket på sistone. Men den stommen finns kvar även om Cesc (som för övrigt också är cúle) och någon mer spelare köps in.

Och gällande Bojan/Jeffren så kan de inte ges hur många chanser som helst. Jag hoppas också på att de en dag lyckas i Barca. Den chansen ökar om de prövar vingarna någon annanstans nu. Men om de inte tar chansen är det bara att acceptera att de tillhör den skara av La Masia-produkter som aldrig blev bra nog. Och det öppnar istället upp för andra talanger att slå sig in. Snart är det dags för Rafinha, Dongou och Deulofeu t.ex.

Fan vad jag skriver, men hoppas du förstår vad jag vill säga :P Godnatt!
Barcelona Riiio!!
2011-07-01 00:01

2011-06-30 23:56
Jag kan förstå att alla vill ha en "superstjärna" det vill jag också som Agüero. Han är en av mina favoriter utanför Barca naturligtvis, men jag vill inte att han ska komma på Bojans och Jeffrens bekostnad. De har entusiasm för klubben som få har. Titta på Real varje säsong de spelar mot oss så visar de inte hjärta förutom Casillas resten är pengakåta idioter som älskar media och allt annat skit.

Vi ska bygga från grunden skit i alla j*vla värvningar för Canteran ger resultat och det har vi fått med spelare som Valdes, Piqué, Puyol, Xavi, Iniesta, Pedro, Busquets och sist, men inte minst Leo. Detta är det bästa som har hänt Barca, vem minns vårt lag från 2000-2004 bara utländska spelare precis som Reals nu. De var typ som på semester softa, tjejer, röka sen blir de match på lördag och sen torskar de mot Sevilla eller Mallorca.

Som sagt, Viva La Masia !
Barcelona Barca4eva
2011-06-30 23:51
1.70-ligan

Co-sign. Orkade inte skriva själv men du gjorde det bra :D
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-30 23:44
Visst ska man satsa på canteran, men inte till vilket pris som helst. Jag älskar när spelare flyttas upp ifrån de undre leden men man måste vara realistisk och i dagsläget finns det ingen mer än Thiago och Fontas/Bartra som skulle tillföra A-laget så mycket att de borde flyttas upp. Det finns flera spännande namn underifrån som har potentialen att bli nya stjärnor men de är inte där ännu. Ställ dessa på tillväxt och skynda långsamt. Det har gett resultat hittills.

En som vi inte skyndade långsamt med var Bojan. Och det var synd. Undrar hur bra han hade varit annars idag. Han har redan tappat tillräckligt många år av speltid för att få ytterligare en chans till i Barca. Vill inte släppa han för gott, men nästa år hoppas jag han spelar nån annanstans. Det är det bästa både för honom själv och klubben.

Vad jag vill få fram är att bara för att vi har La Masia och ska prioritera den innebär det inte att vi inte behöver värva. Som truppen ser ut idag finns det plats för både någon stjärna utifrån och unga talanger. Och vi kan liksom inte reservera en plats för någon spelare som kanske är redo att ta över den om ett par år. Det fungerar inte i världens bästa klubb.
Barcelona Barca4eva
2011-06-30 23:43

Menar du att vi inte borde värva eller?
2011-06-30 23:35
Sami

Satsa på Canteran istället finns massor med spelare som kan ta chansen. Sen säger jag som alltid låt Bojan och Jeffren vara kvar trots att de har varit usla så får de en till chans.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-30 23:26
Ja, varför inte? Okej, det är inte de spelare jag allra helst att köpt till barca om jag hade skött klubben, men faktum kvarstår - barca behöver mer klass och bredd tills nästa år. Och det får vi onekligen om dessa två herrar köps. Snacka om variationsmöjligheter för Pep. Snacka om monstertrupp
,Sami
2011-06-30 23:18
Varför inte?
2011-06-30 23:08
jag ber att både Cesc och Sanchez inte kommer. Hoppas hoppas jag vill inte se de i Blaugrana.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-06-30 23:01
Mourinho: Ska du inte börja spela för oss? Vi behöver verkligen en ny högerback.

Maicon: Nej, jag vet inte om jag vill komma just nu.

Mourinho: Por qué?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!
,Sami
2011-06-30 22:57
Blaugrana91
Mourinho är Mourinho. He's fucking sick.
Barcelona Barcelona!!
2011-06-30 22:57
Blir intressant att se imorgon om Cesc och Alexis är klara eller inte.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-30 22:49
Haha har ni sett Reals Silly season blogg, den senaste rubriken,

"Gazzetta: Mourinho sms-bombar Maicon? "

Haha ja Mourinho är ju ett psykfall så det där vore väl inget konstigt...
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-30 22:45
Själv är man ledig på helgerna så sålänge matcherna är då är det lugnt för min del :)
2011-06-30 22:40
Matchen är natten mellan fredag och lördag, om 1 dag och 11 timmar för att vara exakt, länktips http://www.ca2011.com/
Länktips: ww.ca2011.com
,Sami
2011-06-30 22:29
Haha ska också upp och jobba. Därför sitter jag och tänker på det nu. Om jag ska se matchen eller om jag ska skita i det. Ser jag matchen så kommer det bli många kaffekoppar för mig:)
Annons: