/spanien/barcelona/forum/11631.aspx/spanien/barcelona/forum/11631.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-06-30 15:02
Katalano

Puyol kommer knappast spela lika mycket som hn gjort tidigar år, redan i år drogs han med en skada hela våren vilket höll honom borta. Abidal kommer få mycket speltid både som vänsterback och mittback. Man kan till och med se det som att han startar som mittback. Jag tror faktiskt den där uppsättningen skulle funka.
barca löver
2011-06-30 15:00
Pinsamt högt bud för dom som lagt på han ?
Barcelona Katalano
2011-06-30 14:56
L.A.M Nr 10

Jag föredrar Abidal som vänsterback istället för Adriano. När Puyol inte startar går Abidal in i mitten och Adriano spelar vänster. Vill inte se Abidal som en reserv.
Atlético addeh
2011-06-30 14:51
LAM Nr 10

Co-sign på det inlägget. Thiago kommer utan tvivel klara av att vara rotationsspelare nästa säsong. Om inte Cesc värvas och Pep slutar favorisera Keita så tror jag han kommer ta ytterligare ett steg i utvecklingen.

Som du nämnde fick han chansen borta mot Villarreal, utan att tidigare startat en enda La Liga-match, och var bäst på plan. Dessutom tenderar han inte längre att försvinna lika mycket under matcherna och har förbättrat sig framför allt defensivt. Jag säger inte att han är en färdig produkt, långt ifrån, men lite av hans "valpighet" har försvunnit.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-06-30 14:36
När det gäller backuppsättningen till nästa säsong så skulle ju Pep kunna göra en lite rolig sak. Flytta upp Montoya som då kan agera bck up till Alves. Sälja Milito men behålla Maxwell. Ha Puyol och Piqué som startspelare i mitten med Abidal och Fontàs som reserv.

VB:Adriano. Maxwell
MB: Puyol, Piqué. Fontàs, Abidal
HB:Alves, Montoya

Om man oror sig över att Montoya inte klarar av att ta plats i truppen så tidigt så kan man ju trösta sig med att Dani nästan aldrig missar en match vilket gör att ynglingen från Barca B kanske inte kommer spela så mycket trots allt. Han kan fortfaranade spela matcher med b-laget då han kanske inte kommer med i truppen varje match.

På vänsterbacken spelar Adriano de flesta matcherna i ligan men när det vankas tufft motstånd så går Abidal ut på vänsteranten och startar. Maxwell är back up om Adriano skadar sig.

I mitten kanske inte Puyol kommer spela lika många matcher som tidigare säsonger vilket gör att Abidal kommer få sina matcher han också. Det är Fontàs första år i a-laget och han behöver inte få så jättemycket speltid, utan han finns där om någon är skadad och han får start de lättare matcherna.
Barcelona Alvés - Gago Barcelona número 10
2011-06-30 14:35
MILAN - At the conclusion of the League meeting yesterday, Adriano Galliani also discussed some transfer issues: "Zero chance of Hamsik arriving and zero chance of Kaka. Fabregas? He will join another club.

Intressant det Galianni säger, från deras officiella hemsida dessutom
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-06-30 14:28
Det känns som många inte riktigt tror att Thiago når upp till en bra nivå nästa säsong, Själv tror jag absolut han klarar av att starta ganska många matcher i ligan när Xavi kanske kommer vara lite mer sliten än vanligt nästa säsong. Han kansk inte kan spela de allra största matcherna, men förra säsongen gick han ju t.ex in och startade mot Villarreal på bortaplan och blev matchens spelare.

Thiago kan definitivt bli en bra rotationsspelare nästa säsong. Han är redo nu. Om två år kan han till och med komma att ta över efter Xavi då den sistnämnde kanske lägger skorna på hyllan, eller åtminstonde inte håller samma fantastiska nivå längre.
Barcelona Alvés - Gago Barcelona número 10
2011-06-30 14:27
Va segt de är med värvningarna, man vill att dom ska bli klara så fort som möjligt så man inte behöver tänka mer på silly season
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-06-30 14:22
Om Cesc ska komma så får läkaren se till att vaka över honom som blodiglar. De ska ändra hans diet och bygga upp honom. Jag vill inte se en 40 miljoners värvning gå sönder.
Barcelona hj87
2011-06-30 14:18
Jag har velat se Fabregas i Barcelona i många år nu. Som läget är nu är det oroande med hans skador, men förhoppningsvis blir han inte lika sliten i Spanien som i Premier League. Barca kommer behöva en ersättare till Xavi och även om många hoppas o tror på Thiago lär det dröja ett bra tag innan han når den nivån. Fabregas har förmodligen fortfarande en utvecklingspotential om han skriver på för Barca vill säga.

Sanchez för 400 miljoner är givetvis ett ruskigt överpris. Det kan bli kanon, men det finns inget som säger att han kommer passa in i Barcelona bara för att hans spelstil verka stämma väl överens med Barcas sätt att spela fotboll. Jag tycker egentligen att det är en jätteintressant och relativt ung spelare, men tycker inte att övergångssumman är motiverad. Pengarna skulle kunna investeras på ett bättre sätt.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-30 14:16
Angående vad Cesc skulle få i lön OM han flyttar till Barça så spekulerade SPORT förra sommaren om följande:

5 YEARS: he will be Barça‘s player until 2015

7 MILLION SALARY: third level salary in the team

Atlético addeh
2011-06-30 14:12
Cesc kan komma hit när han avslutat sin fotbollskarriär. Då kan han hänga med Piqué vid Barceloneta hur mycket han vill.

Cataloniaboy

Angående matchträffarna beror det helt på om sportbarerna har åldersgränser, vilket oftast bara brukar vara när det gäller alkohol, så det spelar nog ingen roll hur gammal man är.
Barcelona Shanghai - Angelina Jolie
2011-06-30 14:01
Jag tror att jag är den ända negativa till värvning av Cesc och Sanchez.
Barcelona Katalano
2011-06-30 13:58
Ricardo Kaká #8

Jag gissar på att det blir rotation mellan Pedro, Villa och Sanchez där Sanchez kommer få betydligt mindre speltid än de andra 2.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-06-30 13:57
Jag vill verkligen inte ha båda. Cesc kan stanna där hn är då vi definitivt inte har några behov av honom i nuläget. Egentligen BEHÖVER vi väl inte Sánchez heller, men det skulle vara bra att få in en annan anfallare att rotera med Villa och Pedro samt peta dem om någon är ur form.

Och Sánchez är nog inte tänkt att peta någon direkt i säsongsinledningen. Tror Pedro, Sánchez och Villa som sagt roterar rätt mycket och sen får vi se hur det utvecklar sig och vem som får starta de tuffa matcherna. Men just nu pekar det på att vi behåller samma starttrio till nästa säsong. Själv tror jag att Villa bara kommer bli bättre.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-06-30 13:51
Sanchez + Fabregas = Ibrahimovic..........

F*ck Laportas förhandlingsskills :P
Real Madrid Ricardo Kaká #8
2011-06-30 13:50
El Kaiser de Michoacán

Tack så mycket.

Vill ni verkligen ha båda då?

Villa lär ju inte uppskatta att bli bänkad om Sanchéz kommer. Eller utgår ni ifrån att ni ska sälja honom om ni får Sanchéz?
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-06-30 13:48
Kaká

Sanchez har ju variat på tapeten nästan hela sommaren och Cesc som är fotbollsvärldens minst bevarade hemligheten vill tillbaka till sin fosterklubb.

Sedan om båda kommer eller inte - får tiden utvisa. Sanchez är lättare att få över än Cesc. Värvningarna ska helst vara under 700 miljoner kronor.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-30 13:45
Ricardo Kaká #8 //

Jag tror inte det är omöjligt att bägge KAN anlända under sommaren men knappast redan imorgon som det har ryktas om. Men om jag ska gå på min magkänsla just nu så tror jag att Arsenal kommer vägra sälja Cesc, fast det mesta pekar på att han vill gå.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-30 13:43
Varför skulle dom inte kunna det? Kanske osannolikt men fullt möjligt..
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid Ricardo Kaká #8
2011-06-30 13:39
Sorry för att jag kommer och stör men jag har en fråga.

Tror ni själva på att både Cesc och Sanchéz kan anlända? Eller är det bara något tidningarna har förstorat upp.
2011-06-30 13:38
Haha. Gillar den här!
2011-06-30 13:35
Vad som segar ner förhandlingarna med Sanchez är först och främst Jeffren som inte vill vara bytesvara. Oh sen Rosells snålhet - han vill inte betala hela summan direkt.

Med Cesc är det en helt annan historia. Arsenal måste som sagt godkänna budet.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-06-30 13:30
Messidinho_10

Legend! Haha :)
Barcelona Rambla~
2011-06-30 13:29
Messidinho_10

Du är verkligen inte något vidare på att analysera rykten. Är du medveten om att ABs sk scoop är samma nyhet som Goal varit ute med och redan klassats som fake? Goal hävdade att Ona FM varit ute med dessa nyheter, vilket sägs vara helt felaktigt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-06-30 13:24
Hahaha, Messidinho.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-30 13:22
Haha, byta Maicon mot Gago. Plus lite pengr men inte så värst mycket då majn endast värderar Maicon till 18 miljoner. Undra vad man värderar Gago till? 10?

Angående Sánchez så har han nog, om en affär blir officiell de närmaste dagarna, redan gjort klart med Barca och rednán kommit överens om ett kontrakt. Sedan gör hn läkarundersökningen och skriver på kontraktet efter han kommit tillbaka. Men man kan fortfaranade göra affären officiell innan dess.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-06-30 13:20
Messidinho_10

Jag lovar, du är guld värd!
Barcelona barcetia
2011-06-30 13:19
Messidinho_10

hahahaaha
Barcelona Messidinho_10
2011-06-30 13:18
Alvés - Gago Barcelona número 10

Nej nej jag skämtar inte, aftonbladet vet vad de talar om i och med att de har det som huvudrubrik!! Visca
Annons: