/spanien/barcelona/forum/11630.aspx/spanien/barcelona/forum/11630.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2011-06-30 15:49
Allt är klart !!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-30 15:47
Varför skulle han ljuga om källan?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-30 15:37
Frågan om källan är trovärdig eller inte beror väl mycket på om ONA FM verkligen är källan eller om bara Luis Mira på GOAL hävdar att ONA FM är källan.

Jag tror i alla fall inte det är klart, varken med Cesc eller med Sánchez.
2011-06-30 15:35
Betala INTE mer än 40M€ säger jag bara
Barcelona JonasH
2011-06-30 15:35
El Kaiser de Michoacán

Bara till att vänta och se, men hoppas det inte stämmer som SVT påstår.
Barcelona Messidinho_10
2011-06-30 15:33
Nu börjar det hända saker på riktigt.
2011-06-30 15:29
Barcelona offer 38.7M for Arsenal midfielder Cesc Fabregas (24) while the English club want more than 44M, variables included. [telegraph]
2011-06-30 15:28
Jonas H//

Håller med dig att SVT brukar vara seriösa men Twitter Barcastuff skrev i alla fall följande om informationen från ONA FM:

100% Fake: Ona FM reports that Barcelona plan to announce the transfers of Cesc and Alexis Sanchez on Friday [by luis mira for goal.com]
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-30 15:27
menar inte att jag tror cesc o sanchez presenteras imorgon, men att barcastuff säger att det 100 procent fake betyder ju inte att det nödvändigtvis måste vara så. Det är väl bara den ansvarige twittraren som tror det och det finns inga andra belägg för det. Eller?
Barcelona barcetia
2011-06-30 15:24
Yeeeeees, no Rossi! :D
Barcelona El Soap
2011-06-30 15:23
Ganska kul med alla som påstår att Cesc kommer peta Sergio om han kommer. Liksom, dom spelar inte ens på samma position. Men men...

Synd att priserna har skenat de senaste åren, väldigt överdrivet nuförtiden. Det räcker med att göra en hyfsad säsong så kostar spelaren minst 20 miljoner.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-06-30 15:21
Barcelona and Arsenal yesterday held new, productive talk on Arsenal midfielder Cesc Fabregas (24). A deal could be close. [telegraph]

Awesome.

Pastorello (agent Rossi): "The chance of Rossi joining Barcelona is over. He can still join another top club, or stay at Villarreal." [sky]

JAAAAAAA!
Barcelona JonasH
2011-06-30 15:19
El Kaiser de Michoacán

SVT brukar veta vilka källor som är säkra eller inte då dom har haft rätt med Zlatanvärvningen tidigare och även med Villa. Men hoppas dom har fel.. Sanchez räcker!
Barcelona JonasH
2011-06-30 15:17
L.A.M Nr 10

Jag kan kanske förstå hur de tänker då man aldrig vet vad som händer med skador osv. Kan tänka mig att de vill ha Mascherano som ersättare till någon av mittbackarna? Keita som ersättare av Iniesta samt Thiago till Xavi och i så fall blir Cesc Busquets ersättare?

Man kan tillägga att Iniesta även brukar ta plats som vänster-"forward" när någon är skadad och då kan det också vara smart att ha en stark bänk som komplement. Hursomhelst tycker jag det är onödigt med Cesc nu när Thiago förhoppningsvis kommer blomma ut ännu mer.
2011-06-30 15:14
SVT text hänvisar till ONA FM som Twitter Barcastuff säger är 100% fake så jag tvivlar starkt på att Cesc kommer att presenteras imorgon. Visst, större under har väl skett men, som sagt, jag tvivlar.
Barcelona Alvés - Gago Barcelona número 10
2011-06-30 15:13
Over the last five professional seasons, Cesc Fabregas leads the top five leagues in assists, with 60 to his credit. Dani Alves follows on his heels with 59, Messi with 52, Xavi with 50, and Mesut Özil with 48. To go one step further, Fabregas has created a scoring opportunity from open play every 28.6 minutes.

Inte direkt så att man tackar nej till Cesc när han gör så mycket assist i Arsenal, och man måste även påpeka att Alves är ett djur.. världens bästa högerback.. att ligga 1 assist ifrån delad 1 plats är sjukt för en högerback.
Barcelona Katalano
2011-06-30 15:13
Om Cesc kommer ser jag det som självklart att Keita får packa sina väskor. Om han ska få någon speltid så får Thiago nada...
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-06-30 15:09
JonasH

Eller hur. Vad bra mittfältsuppsättning vi har egentligen. Starttrion är bland de bästa på sina positioner, och som bänkspelare har vi en grym pivote i Mascherano, en hårt jobbande mittfältare som kan förändr en matchbild i Keita och en supertalang som snart är en av världens bästa i Thiago.

Cesc? No!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-06-30 15:07
Undr vilken klubb som lagt 50 miljoner på Pastore. Måste nog vara City, kan inte tänka mig någon annan vara så dum. Visst är argentinaren bra men absolut inte värd mer än 30-35 miljoner euro.

Usch vad priserna har stigit de senaste åren. Pastore för 50, Neymar för 40, Sánchez för 40. Vafan?
Barcelona JonasH
2011-06-30 15:05
Cesc Fabregas är enligt SVT så gott som klar för Barca nu.

Stämmer det? Och varför ska vi ens ha Cesc när vi har S-I-X och Thiago, Keita, Masche på bänken?

Satsa på Thiago?!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-06-30 15:02
Katalano

Puyol kommer knappast spela lika mycket som hn gjort tidigar år, redan i år drogs han med en skada hela våren vilket höll honom borta. Abidal kommer få mycket speltid både som vänsterback och mittback. Man kan till och med se det som att han startar som mittback. Jag tror faktiskt den där uppsättningen skulle funka.
barca löver
2011-06-30 15:00
Pinsamt högt bud för dom som lagt på han ?
Barcelona Katalano
2011-06-30 14:56
L.A.M Nr 10

Jag föredrar Abidal som vänsterback istället för Adriano. När Puyol inte startar går Abidal in i mitten och Adriano spelar vänster. Vill inte se Abidal som en reserv.
Atlético addeh
2011-06-30 14:51
LAM Nr 10

Co-sign på det inlägget. Thiago kommer utan tvivel klara av att vara rotationsspelare nästa säsong. Om inte Cesc värvas och Pep slutar favorisera Keita så tror jag han kommer ta ytterligare ett steg i utvecklingen.

Som du nämnde fick han chansen borta mot Villarreal, utan att tidigare startat en enda La Liga-match, och var bäst på plan. Dessutom tenderar han inte längre att försvinna lika mycket under matcherna och har förbättrat sig framför allt defensivt. Jag säger inte att han är en färdig produkt, långt ifrån, men lite av hans "valpighet" har försvunnit.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-06-30 14:36
När det gäller backuppsättningen till nästa säsong så skulle ju Pep kunna göra en lite rolig sak. Flytta upp Montoya som då kan agera bck up till Alves. Sälja Milito men behålla Maxwell. Ha Puyol och Piqué som startspelare i mitten med Abidal och Fontàs som reserv.

VB:Adriano. Maxwell
MB: Puyol, Piqué. Fontàs, Abidal
HB:Alves, Montoya

Om man oror sig över att Montoya inte klarar av att ta plats i truppen så tidigt så kan man ju trösta sig med att Dani nästan aldrig missar en match vilket gör att ynglingen från Barca B kanske inte kommer spela så mycket trots allt. Han kan fortfaranade spela matcher med b-laget då han kanske inte kommer med i truppen varje match.

På vänsterbacken spelar Adriano de flesta matcherna i ligan men när det vankas tufft motstånd så går Abidal ut på vänsteranten och startar. Maxwell är back up om Adriano skadar sig.

I mitten kanske inte Puyol kommer spela lika många matcher som tidigare säsonger vilket gör att Abidal kommer få sina matcher han också. Det är Fontàs första år i a-laget och han behöver inte få så jättemycket speltid, utan han finns där om någon är skadad och han får start de lättare matcherna.
2011-06-30 14:35
MILAN - At the conclusion of the League meeting yesterday, Adriano Galliani also discussed some transfer issues: "Zero chance of Hamsik arriving and zero chance of Kaka. Fabregas? He will join another club.

Intressant det Galianni säger, från deras officiella hemsida dessutom
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-06-30 14:28
Det känns som många inte riktigt tror att Thiago når upp till en bra nivå nästa säsong, Själv tror jag absolut han klarar av att starta ganska många matcher i ligan när Xavi kanske kommer vara lite mer sliten än vanligt nästa säsong. Han kansk inte kan spela de allra största matcherna, men förra säsongen gick han ju t.ex in och startade mot Villarreal på bortaplan och blev matchens spelare.

Thiago kan definitivt bli en bra rotationsspelare nästa säsong. Han är redo nu. Om två år kan han till och med komma att ta över efter Xavi då den sistnämnde kanske lägger skorna på hyllan, eller åtminstonde inte håller samma fantastiska nivå längre.
2011-06-30 14:27
Va segt de är med värvningarna, man vill att dom ska bli klara så fort som möjligt så man inte behöver tänka mer på silly season
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-06-30 14:22
Om Cesc ska komma så får läkaren se till att vaka över honom som blodiglar. De ska ändra hans diet och bygga upp honom. Jag vill inte se en 40 miljoners värvning gå sönder.
Barcelona hj87
2011-06-30 14:18
Jag har velat se Fabregas i Barcelona i många år nu. Som läget är nu är det oroande med hans skador, men förhoppningsvis blir han inte lika sliten i Spanien som i Premier League. Barca kommer behöva en ersättare till Xavi och även om många hoppas o tror på Thiago lär det dröja ett bra tag innan han når den nivån. Fabregas har förmodligen fortfarande en utvecklingspotential om han skriver på för Barca vill säga.

Sanchez för 400 miljoner är givetvis ett ruskigt överpris. Det kan bli kanon, men det finns inget som säger att han kommer passa in i Barcelona bara för att hans spelstil verka stämma väl överens med Barcas sätt att spela fotboll. Jag tycker egentligen att det är en jätteintressant och relativt ung spelare, men tycker inte att övergångssumman är motiverad. Pengarna skulle kunna investeras på ett bättre sätt.
Annons: