/spanien/barcelona/forum/11628.aspx/spanien/barcelona/forum/11628.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-06-29 14:11
Barcelona source: "There's not yet a deal on Alexis Sanchez. We've made a final offer and are now waiting for the answer of Udinese."
Barcelona barcetia
2011-06-29 14:10
Hetfield

Om kvalitén var låg så är det ju ännu en anledning till att stanna? Då har han ju lättare att komma in i startelvan.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-06-29 14:09
Cesc tjänar 110 000 pund i veckan i Arsenal, jag har svårt att se Barcelona betala samma lön för Cesc.

barceta

Titta på kvalitén så ser du varför Cesc lämnade.
Barcelona barcetia
2011-06-29 14:07
Xavi Hernandez, Rodri, Valdés, Thiago Motta, Gabri Garcia, Carles Puyol, Luis Garcia, Andrés Iniesta, Oscar Lopéz, Santamaria.

Vi använde oss inte alls av canteran.. lägg till Lucho Enrique och Oleguer om du vill men eftersom dom inte var cantera spelare lade jag inte till dom.

Socrates
Det var såhär det gick till.

Liverpool: Hello lads, how much for Andy C?
Newcastle: 35 million pounds, lol just kid..
Liverpool: Deal!
Barcelona Rambla~
2011-06-29 14:03
Hetfield

Det gäller ju inte alla spelare. Spelare som inte andra stora toppklubbar drar i brukar de ju klara av att värva även om det kostar dem en hel del. Det blir ju lite lättare nu när de ska spela CL. Fast när det gäller Sanchez är det ju uppenbart att de gått på en mina, att spelaren inte vill dit när större klubbar är så måna om att värva honom. Om han nu var så villig att gå till City som Mancini påstår, så hade han redan varit där och gjort sin medical då det är tydligt att City lagt det högsta budet som Udinese mer än villigt var beredda att acceptera.
Real Madrid Socrates
2011-06-29 14:02
Men sen var ju Carrolls pris sjuuuukt märkligt.
Spanien truten
2011-06-29 14:01
Ganska bisarrt att Andy Carroll och eventuellt då Cesc Fabregas kan bli sålda för samma summa, £35M.
2011-06-29 13:56
Rambla

Det är faktiskt lite lustigt. Man C kan inte acceptera att spelare inte vill till deras plastklubb så varje gång de misslyckas är det ungefär: "Vi vill inte lägga för stora summor på spelare. VI drog oss undan."

Yeah...my snow white ass.
Barcelona Rambla~
2011-06-29 13:54
barcetia

Vad ska Mancinie säga? Knappast att han erkänner att han fått nobben av Sanchez. Han säger det han säger för "saving some face".
2011-06-29 13:53
barcetia

Suck.

När Cesc lämnade Barcelona så var det långt ifrån samma stabilitet idag. Styrelsen bestod av idioter som slösade pengar på dyra spelare som floppade, du kan inte lägga det i samma tid som det är idag. La Masia var ljusår från dagens La Masia när Cesc lämnade, om man nu pratar om kvalitet och hur mycket klubben verkligen satsade på den.

Suck. Du kan väl läsa det jag skriver. Han kommer att gå ner i lön ifall han går till oss då hans lön skulle ökas med 2 miljoner ifall han skulle stanna kvar.

Du kan väl läsa igenom det man skriver.

Barcelona barcetia
2011-06-29 13:50
Exakt det jag sa igår Rambla~ men tydligen ville Sanchez dit enligt Mancini. Tror inte jag på iaf.
Barcelona Rambla~
2011-06-29 13:49
City drar sig ur för att Udineses höga pris? Heh, det är ju troligt att City av alla klubbar drar sig ur en affär för att priset är för högt. Speciellt när Barca ser ut att få honom billigare än vad City bjudit. De vill helt enkelt inte erkänna att Sanchez inte vill dit så fort det stod klart att Barcelona och United vistat intresse.
Barcelona barcetia
Hetfield

Haha varför inte stanna kvar i världens bästa akademi och utvecklas här istället? Varför inte likt Mascherano erbjuda en rejäl lönesänkning ifall han nu inte är så pengakåt?

Det är ju självklart för den som vill se och slutar glorifiera Cesc. Det är samma sak med Hector och Jon, de är också pengakåta..

Kråjjf

Ja, vi har råd då vi kan använda detta årets och nästa års transferpengar åt detta året vilket gör minst 80 miljoner euro.
PedroRodriguez
Å andra sidan verkar det inte som att Barcelona än är överens med Pozzo. Alexis verkar ju onekligen sugen på Barça men affären krånglar. Mindfuckern El Mundo påstår allt möjligt. Hoppas bara City nu verkligen drar sig ur.
Spanien OTBAG
2011-06-29 13:48
Messidinho_10//

Precis som "Smogen" säger ska inte alltför stora växlar dras när det handlar om presentation för nya tröjor.

För att göra dig besviken angående så var Cesc med på fotograferingen av hemmatröjan, fotograferingarna skedde dessutom i mitten av maj.

Vieira var med på fotograferingen av tröjan inför 05/06, två veckor senare var han borta. Xabi Alonso var med på presentationen av Liverpools bortatröja för att sedan posera med Real Madrids ställ någon vecka senare.

Väl mött.
Barcelona Smogen
2011-06-29 13:47
Fabregas är knappast den enda spelaren i Arsenal som saknas för Arsenal när man kör "promotional material" för sitt nya bortakit. Halva laget är ju fan borta, säger med andra ord inte särskilt mycket.

Sen tillhör jag en av många som hellre ser Thiago än Fabregas på mittfältet. Cesc får gärna komma så länge Thiago blir första val, efter Xavi o Iniesta.

Real Madrid kråjjff
2011-06-29 13:47
Sanchez och Cesc nästan klara - en fråga, hur har vi råd?`
2011-06-29 13:45
barcetia

Hur vet du att han är pengarkåt? Han lämnade kanske för att utvecklas och få speltid.

Dessutom så kommer han att få gå ner i lön ifall han går till oss. Ja, jätte pengarkåt.
Barcelona barcetia
2011-06-29 13:43
Rogge

Skämtar du eller? Han lämnade ju Barca för att Arsenal är sååååå mycket bättre eller hur? Alla ungdomar som lämnar Barca för Arsenal lämnar för en anledning och en anledning ONLY. Money money money.

Vid 16 års ålder kan man inte erbjuda proffskontrakt till ungdomar i Spanien, och så kommer Arsenal och nafsar med pengar i ansiktet på honom, lovar förstalagsfotboll samt CL fotboll. Det var inte aaaalls för pengarna..
Rogge
2011-06-29 13:40
Barceti

När blev han pengakåt? Han är väl en av få som inte går till de lag som kastar mest pengar på honom. Han kan ju endast tänka sig att spela för två lag.
Rogge
2011-06-29 13:38
Hercules var ju en riktigt bra jämförelse... På tal om Sanchez så säger Mancini att Sanchez var intresserad av att komma men att City har dragit sig ur p g a Udineses för höga pris på spelaren. Blir nog Barca.
Barcelona barcetia
2011-06-29 13:35
Vill inte heller ha Fabregas, han behövs inte. Vi har tillräckligt med mittfältstalang för att köpa honom den pengakåta jäveln
Barcelona H.C Xavier
2011-06-29 13:34
Hercules slog oss också. På vår hemmaplan dessutom. Det betyder inte att de är ett bra lag.
Barcelona Rambla~
2011-06-29 13:31
Något verkar vara på gång när det gäller Alexis. Ena stunden finns det ett avtal, nästa sekund förnekas det. Det kan smälla till idag. :P
Rogge
2011-06-29 13:28
Hetfield

Eftersom varken du, jag eller någon annan (förutom Wenger) vet vad Cesc skulle ersättas av ifall han lämnade, så vet vi ju inte heller vilken trupp Arsenal har nästa år. Så långt ifrån titlar var vi inte i år och om Cesc skulle ersättas av 2-3 riktigt bra spelare så har vi trupp för att utmana om titlar nästa år. En trippel är väl att ta i, men en eller två inhemska titlar är ingen omöjlighet. Arsenal underskattas ofta men var det enda lag som slog CL-finalisterna förra säsongen. Så vänta lite innan du fullständigt dömer ut våra chanser. En supporters uppgift är ju att drömma...
Barcelona DM1982
2011-06-29 13:14
Ser att det är många SillySeason noobs härinne. Lugna ner er, ingenting är färdigt innan klubben säger det. Fabregas har varit "färdig" för Barcelona flera år i rad enligt tidningarna. Rätt som det är står Sanchez och poserar med en Chelsea-tröja även fast han bara var en underskrift ifrån Barcelona.

Lär er att ta det lugnt och invänta vad klubben säger. Varje jäkla säsong är det samma sak....
David Villa #7
2011-06-29 13:09
Men ärligt talat tror ni Pep skulle jaga Cesc i 3 år om Cesc ska nöta bänk hela tiden ? Jag tycker att Cesc och Thiago skulle passa perfekt tillsammans.
Jag menar att Pep har en plan för Cesc annars skulle han inte velat ha honom eller ?
Barcelona westinho
2011-06-29 13:07
Haha Messidinho_10 du e fan kung, får alltid mig att skratta högt. Tack för att du finns på les rambles!
Culé - Messi
2011-06-29 13:03
Barcelona sources deny there's a final deal on the transfer of Udinese attacker Alexis Sanchez (22). [@mundodeportivo]

...
Inter 2009
2011-06-29 13:00
-
Annons: