/spanien/barcelona/forum/11626.aspx/spanien/barcelona/forum/11626.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-06-27 17:56
Jag tror inte att Pep och Zubi stirrar sig blinda på vilken position en spelare normalt har, utan att de i stället tittar på egenskaper som passar in i Barca.

Rörelsemönster, speluppfattning och inställning tror jag värdesätts rätt högt av Pep, därför är jag inte helt förvånad över att Rossi nämnts som ett alternativ.
Däremot är jag övertygad om att man scoutar utifrån vilka positioner som behöver förstärkas, man kommer ju inte att värva en back med bra inställning om man behöver förstärka anfallet.

Dessutom tror jag möjligheten att forma spelaren efter Barcamodellen är extremt viktig, särskilt som man nu inte värvar för startelvan utan bredden.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-06-27 17:55
Barcelona hade haft världens bästa ekonomi om man hade haft sponsor, men vi hade/har istället Unicef.

Barcelona Rambla~
2011-06-27 17:54
filosofen jr

Daily Mail var det ja. Visst sa Rosell i en tv-intervju att när de tog över klubben från den tidigare ledningen att ekonomin var värre än vad han först trott/det rapporterats om. Han inser att det behövs besparingar inom alla områden, så väl som det sportsliga som inom kontorsmaterial och liknande. Detta gör Daily Mail en artikel om, gör sig lustiga över och vinklar det på så sätt att genom att använda svartvita patroner istället för färg till skrivare, skulle vara ett sätt för klubben att värva Cesc. Seriöst alltså, du tar väl inte artikeln på allvar?

Har Rosell på något sätt sagt att genom att spara in på färgpatroner så kan de gräva fram pengar till Cesc? Har han gjort det? Även en femåring begriper att Daily Mail bara är ute efter att håna och ingenting annat. Ja, precis som du tydligen också är.

Var det inte du som skrev att Barca snart skulle tvingas sälja La Masia och Messi? Du verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan precis. Det är komik på hög nivå att läsa ditt raljerande på arsenalforumet. Varför gör du inte alla en tjänst och återvänder dit på en gång?
Barcelona barcetia
2011-06-27 17:49
PedroRodriguez

Varför läser du inte det jag skriver? Har du kollat på Udinese denna säsongen? Hade du gjort det hade du varit säker på att han är trequartista.
PedroRodriguez
2011-06-27 17:47
barcetia

Sanchez trivs bäst som kantspelare. Värvas han är det tänkt att han skall rotera med Pedro och Villa. Messi spelar som släpande anfallare och där behövs ingen annan. Bojan och Jeffren kommer förmodligen att säljas och då siktar man in sig på en ytterforward och inte en trequartista.
filosofen jr
2011-06-27 17:46
Blaugrana91
varför det. jag äger tre barcelona-flaggor, matchtröjor och halsduk sedan 16 år tillbaka (då var du fyra år och Barca4eva 1 år) när jag var på Camp Nou första gången och jag var på Camp Nou senast i torsdags så varför ska jag lämna??? bemöt istället andra med respekt och var inte så dryg så fort andra kommer med andra åsikter... jag har väl knappast varit otrevlig här inne???
2011-06-27 17:41
filosofen jr

Uttalandena från Rosell stämmer, men tyvärr har den engelska skittidningen fått det att låta som att man gjort detta för att få loss pengar till transfers - vilket är FEL.

Kostnadsbesparingarna har ingenting med enskilda affärer att göra, utan är ett helhetsgrepp på ekonomin.

Hade DailyMail fortsatt citera Rosells uttaöanden så hade de också kunnat skriva följande;

Nästa år kommer FC Barcelona att gå plus och tillsammans med ökade inkomster och rejäla besparingar, inom alla sportgrenar och segment, kommer klubben att ha en transferbudget på €100 miljoner.

Sen kan du ta och stoppa upp dina uttalanden om att Barcelonaskulle framställa sig själva som finare och bättre än andra.
Det är nog snarare så att Arsenal är fulare och sämre än andra..?!

Sluta vara en sån j''la bitterf''ta och njut av din egen klubb i stället. Hater.
2011-06-27 17:40
Fyfan, jag vill inte generalisera men vissa Arsenalfans är så äckliga och dryga.
2011-06-27 17:39
filosofen jr

Jag antar att du är 27-28 år. Är du inte lite för gammal för att gå in i forum och trolla? Har du inget jobb som du måste gå till? Karriär? Vänner? Flickvän?

Du är lite för gammal för sånt.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-27 17:38
Jag börjar också känna lite att värvningar egentligen inte behövs, vi är inte så jätteberoende av något nyförvärv. I försvaret kan vi behålla Mxwell och då Fontás flyttas upp så har vi det stabilt där, lägg till att Mascherano och i värsta fall Busquets kan spela där. På mitten tror jag nog Thiago kan klara av att starta flertalet matcher i ligan, och sen finns Keita som ett annat alternativ. Mascherano och Busquets delar på pivoterollen.

I anfallet har vi en stark förstatrio och det räckte ju långt förra säsongen. Jeffren och Afellay stannar som reserver och i tuffa matcher om Villa, Pedro eller Messi är borta så flyttar Iniesta upp.

Jag vet att det sagts att vi ska bredda truppen denna sommar men under Peps tre säsonger har vi alltid haft en tunn trupp, och alltid gjort bra säsonger. Vi klarar oss på att många spelare kan spela på många positioner, och nästa säsong tror jag vi ändå kan ta några titlar trots uteblivna köp.

Barcelona barcetia
2011-06-27 17:30
Du menar att detta inte har hänt förut? Vi köper Zlatan som fungerar bäst som en andrastriker och sätter honom som ensam striker i ett 4-3-3 system. Alexis spelade kant i början av säsongen men sedan flyttades han in till mitten som attackerande mittfältare där det började regna assister och mål. Om du fortfarande inte tror mig kan du kolla på det här från zonalmarking:
Alexis Sanchez, Udinese

Started the season playing poorly on the wing as Udinese lost their first four games – then became a top-class player when played in a new role as a trequartista.

Ännu en anledning till varför vi inte behöver honom:
http://www.redcafe.net/9810169-post1487.html
behöver ju inte betyda säkert mycket, men för 40 miljoner euro så börjar man ju oroa sig..
Barcelona Blaugrana91
2011-06-27 17:30
filosofen jr

Hejdå, du har fått dina minuter i strålkastarna härinne, nu är det dags att lämna.
Barcelona Barca4eva
2011-06-27 17:20
filosofen jr

Trolls be trollin'.
PedroRodriguez
2011-06-27 17:18
barcetia

Varför tror du då att vi är så ute efter Sanchez? Vi är knappast ute efter en trequartista för 30 Mille då vi spelar Messi som 'falsk nia'. Sanchez trivs hur bra som helst på kanten. Mata har det väl egentligen inte varit något seriöst intresse för.
filosofen jr
2011-06-27 17:12
Blaugrana91
dem spanska tidningarna är ju annars kända för sitt oberoende från klubbarna och sina kvalitativa och opartiska artiklar med trovärdiga källor så det är synd att vi inte läst detta hos dem. hade varit kul att läsa deras opartiska tolkning av Rosells uttalanden.
att han säger det till tv3 catalunya borde väl vara enkelt att kolla upp och onödigt att ljuga om för Daily Mail då de hänvisar till en TV-intervju. fast det är klart Daily Mail är ju en engelsk tidning och de kan ju manipulera vad som helst till skillnad från de spanska tidningarna. Vad är problemet med mitt länktips - Rosell inger förtroende i pressen som en stor och stark ledare som tar tag i de viktiga frågorna för att lösa ekonomin.

men vad ska man tro om denna artikel: Málaga och Barcelona i strid om elvaåring - trist av Malaga att sprida osanning men det är väl ingen som tror ändå att världens bästa och finaste klubb skulle sjunka så lågt..
Barcelona barcetia
2011-06-27 17:12
PedroRodriguez

Men Alexis är inte kantspelare, visserligen har han spelat där i tidigare säsonger men den här säsongen där han gjorde sitt stora genombrott har ahn spelat trequartista, och då är det inte honom vi ska värva utan Juan Mata.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-27 16:59
filosofen jr

Sedär ännu ett Arsenalfan är här idag och babblar om Barcas ekonomi...Att ni aldrig får nog?

Att du sen även länkar Daily Mail (Som Barca hotat stämma för att dem sprider falska citat) gör det hela ännu mer patetsiskt...

Det där är påhittat, jag har allafall inte sett att någon av dem Spanska tidningarna nämnt några såna citat av Rosell...
PedroRodriguez
2011-06-27 16:58
barcetia

Med tanke på att Bojan och Jeffren med all sannolikhet snart försvinner ser inte anfallsuppsättningen särskilt bred ut. Det är där Alexis kommer in. Han fungerar som en rotationsspelare. Innebär det att man måste punga ut kolossala siffror bör man skita i det och leta efter andra alternativ.
Barcelona Katalano
2011-06-27 16:52
filosofen jr

Vilket skämt :D
"That´s a lot of inc" haha
PedroRodriguez
2011-06-27 16:24
Messidinho_10

Haha, your'e shit funny.
Barcelona barcetia
2011-06-27 16:21
Shanghai

Du behöver inte oroa dig, Sergi är så gott som A-lagsspelare efter nästa säsong, det kan jag garantera. Speciellt efter Peps kommentarer. Han behöver bara visa framfötterna i B-laget och göra väl ifrån sig när han får komma in för A-laget :-)

Drogba hade varit min drömvärvning. Sanchez behövs inte, Deulofeu gör sin debut i A-laget nästa år och är klar som startspelare på vänsterkanten 2013/2014!
Barcelona Messidinho_10
2011-06-27 16:19
Okej dags o värva Fabregas Pastore o Augero så är får sillyseason fulländad!
filosofen jr
2011-06-27 16:10
det här är ännu större. Rosell är så jävla smart, ett geni inom kontorsvärlden - nu har han som ordförande hittat pengar till nya värvningar. Känns tryggt att han som ordförande går in och styr upp alla viktiga frågor i barcelona . Den som skriver att Barcelona har ekonomiska problem måste vara dum i huvudet. se länktips - nu är sanchez och cesc nära...
Barcelona Blaugrana91
2011-06-27 16:08
Senior Arsenal official: "Improved offer expected this week? Possibly yes, and if it's enough then I expect we'll have to sell." [bbc]
Real Madrid drutten
2011-06-27 15:52
Vamos,

Det är fanemej stort :D
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-06-27 15:46
SÅÅÅÅÅ JÄVLA SJUKT, var på u21 em matchen mellan spanien och schweiz fick hälsa på hela spanska landslaget thiago,bojan,javi martinez,capel alla och sist men inte minst platini. Var utanför och prata med martinez han gick där ute utan vakter eller något. Det var dålig säkerhet runt hela arenan tack och lov ahah. Sen var vi precis bredvid spelarna när de lyfte bucklan och vi stod där och skrek och hoppa fyfan vilken dag har allting på video men bara på facebook
Barcelona Shanghai
2011-06-27 15:44
Satsa på La Masia spelarna istället som jag alltid har sagt. Självklart vill jag se Agüero i Barca, jo och sen ska han sitta på bänken när vi värvar honom för 45m. Nej! låt Jeffren och Bojan vara kvar sen har Barca flyttat upp Fontas och Thiago tidigare under den gånga säsongen.

Det skulle vara bra om Pep tog upp Bartra, Montoya och Sergi Roberto. Den sistnämnda är min favorit spelare från La Masia.
2011-06-27 15:29
Pep hade å andra sidan en plan för Chyg och Zlatan....men det gick som det gick :P

Rossi passar inte, han är sämre tekniskt att Villa. Det är ingen spelare som utmanar eller gör det där extra, han passar bättre i lag som kör rakare med djupledsbollar.
2011-06-27 15:07
addeh

Agüero känns väl ändå inte talang längre, han är som sagt etablerad.
Pratar hellre potential, och då tror jag Sanchez har större chans att utvecklas och formas i Barca än vad Kun har.

Sen angående Rossi så var det ju han som var på tapeten först egentligen (i alla fall när det gäller ryktesvägen), vilket får mig att tro att Pep kanske ser på hans spelstil och potential på ett annat sätt än vad vi dödliga gör.
Jag håller till största del med dig om din beskrivning av Rossi, men kan ändå inte släppa tanken på att Pep har en (annan) plan för honom vid en ev transfer.

Och förresten, angående talang;
Kommer någon ihåg Jonny Rödlund? Han var fan talang även när han var 30...
Barcelona Rambla~
2011-06-27 14:59
Kan bara instämma om Zubi och kanske Bartomeu i första hand då Rosell inte ens verkar inblandad i transfers. Rosell försöker väl mest jaga överskattade brassar känns det och som Pep sen nobbar. :P

När inte Zubi kan stänga en transfer där det ältas om några 100,000 euro hit eller dit (Kiko & Angel) så börjar man tappa tålamodet. Idioterna hade dessutom chansen att värva tillbaka Botia tack vare återköpsoptionen men som de struntade i att nyttja. Äh, skit i värvningar. Flytta upp de spelare som saknas och kör på. Det lär dessutom sparas in en hel del pengar denna sommar vid ett sånt scenario, vilket sannerligen behövs med tanke på hur ekonomin ser ut.
Annons: