/spanien/barcelona/forum/11619.aspx/spanien/barcelona/forum/11619.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-07-01 19:14
,Sami

Haha ok, aja jag hoppas att din "feeling" stämmer! ;)
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-07-01 19:11
Hetfield//

Det roliga är att när Hector Bellerins transfer till Arsenal blev känd så sa han att han hoppades att återvända till Barcelona någon gång i framtiden. Så mycket för klubbkänsla för Arsenal. Killen har alltså redan börjat tänka i dom banorna innan han ens kommit till sin nya klubb.

Förresten hittade en länk från The Guardians Sid Lowe där han intervjuar försvarare i La Liga om hur man ska lyckas med det omöjliga; stoppa FC Barcelonas nummer 10!

Artikeln är från 28/5 (CL-finalen) så det är möjligt att den redan har postats här inne men läsvärd är den i alla fall.
,Sami
2011-07-01 19:05
Blaugrana91
Hahaha nä inga rykten. Det är bara vad jag själv tror på. En känsla bara som kommer gå åt helvete säkert:P
Barcelona Blaugrana91
2011-07-01 19:02
,Sami

Haha vore ju kul om det stämde, men får jag fråga bara, har du hört några rykten om det eller är det bara en känsla du har? ;)
PedroRodriguez
2011-07-01 18:58
Falska uppgifter är inget nytt. Med all erfarenhet av silly-snack innan så bör folk veta bättre.
Barcelona älskabarcelona
2011-07-01 18:58
Tidernas segaste silly season ! Inget händer i Barcelona . Man får en massa falska förhoppningar hela tiden .
,Sami
2011-07-01 18:57
Okej kl är 7. Men något säger mig att Sanchez blir klar idag 9. Hoppas!
Barcelona Barca<3
2011-07-01 18:54
Vart följer ni silly season ? Är dom trovärdiga?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Messidinho_10
2011-07-01 18:54
Någon mer än jag som är besviken på Radion Ona idag?? Fyfan alltså falska förhoppningar är det värsta jag vet.
Barcelona moedinho
2011-07-01 18:44
!Sergio_ Busquets!

Livescore visar lokal tid, alltså tiden i Argentina
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2011-07-01 18:41
Vilken tid är Argentina matchen?. På Tvmatchen.se står det 02:45 och på Livescore.com står det 21:45
Barcelona Alvés - Neymar worlds most overrated player?
2011-07-01 18:16
Romero
Zanetti masken milito zabaleta
Cambiasso
banega pastore
Tevez/Lavezzi Messi Kun
Barcelona haeger
2011-07-01 18:14
Förstår inte hur ingen vill se Tevez från start, ok om det är så att han inte funkar tillsammans med Messi, men det tror jag inte på.
Han har allt, teknik, styrka, grovjobbare och avslutare.
Jag vill helt klart se honom från start om han funkar ihop med Messi, annars vore det tjänstefel att sätta honom på bänken.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-01 17:35
Helt OT, men jag måste faktiskt ta och hylla Mascherano. Fan vilken jävla lirare. Släng in honom som anfallare och han skulle göra ett bra jobb, jag älskar spelare med grinta.

Dessutom verkar han vara väldigt jordnära och klok. Även om Rosell skulle ertappas med att han har mördat någon så är jag tacksam för köpet av Mascherano.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-01 17:33
Rambla

Karma is a bitch. De tror att det är charmigt att ta talanger från andra lag och bygga upp de, men i slutändan så blir det en backfire. Talangerna har noll klubbkärlek och lojalitet och de ser bara Arsenal som en chans att utvecklas för att sedan gå till de större klubbarna.

Rätt åt de.
Barcelona barcetia
2011-07-01 17:28
"Lionel Messi is the best there is, he is a player different from all the rest who is capable of doing whatever he can to make sure he achieves his goals. Xavi, [Sergio] Busquets and [Andres] Iniesta are all up there as well with him, they seem to me the men who guide the team along the right path," Quique explained, before clarifying why he thought Ronaldo could not be on the same level.

"I think that Cristiano Ronaldo is a great player but very individualistic, sometimes I think that he plays for 'Sporting Ronaldo' and not for Real Madrid - but he is a good player and a very dangerous attacker."

En ärlig Madridista :-)
Barcelona barcetia
2011-07-01 17:17
addeh

Jag gillar spelare med end-product, hur hårt de än jobbar, därför jag väljer di MAria framför Lavezzi då den senare knappt har någon end product..

(värt att tillägga, end product + work rate är det optimala som t.ex Pedritooooo!)
Barcelona Blaugrana91
2011-07-01 17:15
Jaså så Sanchez och Fabregas presenterades inte idag, var väl ganska väntat. ;)
Jag är dock ganska säker på att båda kommer komma hit, återstår att se när det händer bara.

Störande för övrigt att Roma ser ut att köpa Jose Angel, hade gärna sett honom här. Men Barca verkar inte ha varit så speceillt intresserade överhuvudtaget.
Barcelona Afellay_20
2011-07-01 16:44
läsvärd artikel
Atlético addeh
2011-07-01 16:42
barcetia

Äh, du kan inte peta Lavezzi. Di María är hästlängder ifrån honom när det gäller grovjobb och det finns nog ingen i laget som är snabbare utan boll än vad Lavezzi är.

Annars tycker jag din elva är bra. Hade också spelat Mascherano som mittback och petat in Pastore från start.
daacun
2011-07-01 16:34
Roma ser ut at vinna kampen 21-åringen jagas också av Barcelona, Manchester City och Fiorentina. AS Romas nya sportchef, Walter Sabbatini, ser ut att redan ha vunnit en prestigefylld kamp mot Barcelona, Manchester City, Málaga och Fiorentina om Sporting Gijons 21-åring José Angel. Ytterbacken har en mycket fin säsong bakom sig i Spanien och ser ut att hamna i Rom inom kort. - José Angel kommer till oss inom 24 timmar. Jag tror att vi kan komma överens idag eller imorgon, säger Sabbatini. Men allt måste dock bekräftas av Gijon. Angel värderas till nästan 150 miljoner kronor och har kontrakt med Sporting Gijon som sträcker sig till juni 2014.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-01 16:30
barcetia

Delar din åsikt om hur Argentina ska ställa om, cambiasso och mascherano tsm blir för destruktivt. Masken behövs mer än någonsin på mittbacks positionen!
Barcelona Alvés - Neymar worlds most overrated player?
2011-07-01 16:28
Messi + Lavezzi är magi
Barcelona barcetia
2011-07-01 16:07
Lavezzi sliter mycket, men det gör di Maria med. Hans arbete defensivt ses över ganska ofta, som Pedros gjorde innan.

Kun hade varit given i min startelva om det hade spelats en 4-4-2 eller 4-3-2-1 men nu är det 4-3-3 som förmodligen kommer spelas och då hade jag spelat:

Romero
Zanetti Mascherano Burdisso Rojo
Cambiasso Banega
Pastore
di Maria Messi Kun
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-07-01 16:06
¡Barca! - Crèma Catalana

Ja, men jag twittrar inte bara om Barcelona..
Atlético addeh
2011-07-01 16:04
barcetia

Då har du knappast sett Messi tillsammans med Kun. Di María har varit tämligen blek i de senaste träningsmatcherna medan både Tevez och Agüero visat framfötterna.

Eftersom slitvargen Lavezzi inte är någon utpräglad målskytt behövs det någon mer än Messi som gör målen, och di María är inte rätt man för den uppgiften då han är mer av en yttermittfältare.

Jag hade spelat med Kun bredvid Messi och Lavezzi alla dagar i veckan. Di María borde vara nöjd att ens bli uttagen i truppen.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-07-01 16:00
Basaric lika bra följa @barcastuff ju där får man allt om Barca direkt i twitter
Atlético addeh
Gabriel

Jag tolkar det Shanghais inlägg att det är just crackvärvningar av Sánchez och Fábregas kaliber som Shanghai inte vill veta av sommar. Där kan jag förstå honom fullt ut. Vi har redan en startelva där ingen spelare kan rubbas (möjligen Villa) och med flertalet talanger på uppgång känner jag rent spontant att en värvning av framför allt Cesc skulle vara oerhört överflödig.

Sánchez däremot, eller en liknande spelare, kan jag gå med på då förstärkning på anfallssidan behövs. Hade dock minst lika gärna sett en billigare anfallare som Pablo Piatti eller Antoine Griezmann.
Barcelona barcetia
addeh

Nej di Maria hade jag haft som start i varenda match. di Maria + Messi = Magi!

Glömde göra länktips:
http://www.youtube.com/watch?v=3R09NOTRvmc
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-07-01 15:57
Enda ;-)
Annons: